Ruma teini puhkesi kukkaan
Meillä oli pullukka näppyläinen, raudoitettu liimaletti vielä muutama vuosi sitten. Pojat tietysti kiusasivat yläkoulussa oikein huolella, joka ikinen päivä. Tytär tuli itkien monesti koulusta, ei saanut kutsuja luokan yhteisiin illanviettoihin, kun oli kuulemma niin nolo. Sitten alkoi lukio ja tapahtui jotain käsittämätöntä.
Tytär kasvoi pituutta, hampaat suoristui ja iho
puhdistui, jostain kuoriutui todellinen kaunotar. Siis todella. Kasvojen luusto on kaunis, jalat pitkät, vyötärö kapea, pullukasta tuli siro ja yhtäkkiä alkoi kavereita löytymään. Viisi (!!) entistä kiusaaja/naureskelija luokkakaveria, jotka kiusasivat koko yläasteen, ovat pyytäneet tytärtä kuulemma treffeille. Tietenkään ei lähde heidän kanssa, on oppinut valitsemaan seuransa nimenomaan laadun perusteella.
Kyllä on hykerryttävää äitinä todeta vieressä että karma is a bitch.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Tuttua, pojalle kävi samoin. Vaikea akne ja pyöreyttä, sitten Roaccutan ja kasvupyrähdys: 190cm 72 kg ja mallihommia läpi lukion. Sieltä suoraan lääkikseen, ja nyt 27-vuotiaana upea ura aluillaan, ja uusi avioelämä kauniin hammaslääkäritytön kanssa❤ ja pitkä nenä kiusaajille. 😄
Uusi avioelämä? Montako exää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäuskottavaa tässä tarinassa on se, että tyttö kasvaisi pituutta vielä lukiossa. Vai tapahtuiko se hoikistuminen lukiossa?
Ohiksena. Olen 181 cm pitkä nainen ja olen kasvanut 20-vuotiaaksi asti! Myös isäni oli kasvanut vielä armeijassa useita senttejä (lähes kaksimetriseksi). Ei kaikilla lopu kasvu samaan aikaan kuin sinulla loppui.
Jos murrosikä alkaa myöhemmin niin pituuskasvu jatkuu pidempään.
Jos murrosikä alkaa myöhemmin, naama ei ole silloin täynnä finnejä siinä iässä kuin muilla vaan myöhemmin.
Kyllä varmaan kiusaajia ottaa pattiin kun jostain kuoriutuu kaunotar.
Jotkut ovat kauniita jo lapsena.
Ei ne finnit ketään kaunista ja onneksi niistä pääsee eroon.
Jo pelkästään murrosiän tuoma muutos voi muuttaa ihmisen ulkonäköä ihan hurjasti. Nätistä voi tulla ruma ja rumasta kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäuskottavaa tässä tarinassa on se, että tyttö kasvaisi pituutta vielä lukiossa. Vai tapahtuiko se hoikistuminen lukiossa?
Ohiksena. Olen 181 cm pitkä nainen ja olen kasvanut 20-vuotiaaksi asti! Myös isäni oli kasvanut vielä armeijassa useita senttejä (lähes kaksimetriseksi). Ei kaikilla lopu kasvu samaan aikaan kuin sinulla loppui.
Menkat alkoi 13-vuotiaana, siinä kohtaa oli jo karvoja ja tissiäkin. Ei se kai poikkeuksellisen myöhään ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöilläkin vai?
Tämäkin ketju on hyvä osoitus siitä miten katkeria ja kateellisia suomalaiset ovat.
Bueno juttu. Elämässähän tärkeintä on ulkonäkö. Tosin sunkin tytär rupsahtaa viimeistään 10 vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Oi, kun vielä sais puhjeta kukkaan. Olin varhaisteininä rasvahiuksinen suttumeikkinen emotyttö, kunnes 16-vuotiaana aloin kaunistua ja siitä sai nauttia 25v asti. Sitten on menty alamäkeen :D
Siis tajusit 16-vuotiaana, että hiukset voi pestä ja meikata voi siististikin?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju on hyvä osoitus siitä miten katkeria ja kateellisia suomalaiset ovat.
Ei ole. Monista tuollainen tapaus olisi ihan mukava, ja varsinkin niin, että tyttö ei suostuisikaan entisten kiusaajien seuraan, kun nyt ulkonäkönsä puolesta huolittaisiin vaan ymmärtäisi, ettei ulkonäkö muuta häntä ihmisenä. Tämä kirjoitus vaan on niin selkeä provo, että on vaikea iloita ap:n tyttären puolesta, kun tätä tuskin on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa näköjään hampaatkin suoristuu iän myötä, ei tarvita hammasrautoja.
0/5, vähän yritystä nyt!
Mistä tiedät ettei tarvittu hammasrautoja?
Aloituksessahan sanotaan että oli raudoitettu.
Vähän yritystä nyt siihen ajatteluun.
Vai oletko provokiimassa?En ole, provot nyt vaan tunnistaa aina tietynlaisesta kirjoitustavasta.
Näin on. Provoissa liioitellaan, luodaan tunteisiin meneviä vastakkainasetteluita, ilkutaan muille osapuolille, annetaan kirjoittajasta itsestään tahallaan mahdollisimman negatiivinen kuva jne.
Tässäkin on kaikki kliseet: ap haukkuu tytärtään ensin rumaksi inhottavilla sanoilla (harva äiti puhuu lapsestaan näin, halutaan että lukijat pöyristyvät). Sitten julistaa sitä kuinka pojat kiusaavat rumuuden vuoksi (liioitellaan ongelmaa). Tämän jälkeen tyttärestä kuoriutuu kaunotar, ja taas äiti kuvailee tytärtään sellaisella tavalla, että saa lukijat kauhistumaan. Sitten vielä ilkeillään näille entisille kiusaajapojille, ja annetaan itsestä tahallaan todella vahingoniloinen kuva (lukijat voivat pöyristyä vielä lisää).
Olen kirjoitellut itsekin provoja niin paljon, että silmä harjaantuu näihin.
Saattaa olla myös totta mutta liioiteltu tai muutettu jotain yksityiskohtia.
Itse kirjoittelen myös provoja sekä aloituksia, jotka ovat tavallaan totta mutta kärjistän niitä tai muutan jotain ettei tunnistettaisi. Eikös kaikki tee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöilläkin vai?
Ainakin pojilla. Jääkiekossa näitä asioita on puitu. Ja jos murrosikä alkaa aikaisin niin pituuskasvu loppuu nopeasti.
Jos kituuttaa lyhyenä ja murrosikä alkaa esim 15 vuotiaana - niin pituuskasvu voi jatkua armeijassa. Tosin muutamia senttejä loppuvaiheessa.
Omat pojat 188 cm (murrosikä alkoi myöhään ja kasvoi pitkään). Yksi pojista jäi 176 cm pitkäksi ja murrosikä alkoi aikaisin. Nuorimmalla alkoi just ja kasvuennuste 188 cm.
Vierailija kirjoitti:
Bueno juttu. Elämässähän tärkeintä on ulkonäkö. Tosin sunkin tytär rupsahtaa viimeistään 10 vuoden kuluttua.
Niin tekee. Sinä taas kuolet kolmessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Monista tuollainen tapaus olisi ihan mukava, ja varsinkin niin, että tyttö ei suostuisikaan entisten kiusaajien seuraan, kun nyt ulkonäkönsä puolesta huolittaisiin vaan ymmärtäisi, ettei ulkonäkö muuta häntä ihmisenä. Tämä kirjoitus vaan on niin selkeä provo, että on vaikea iloita ap:n tyttären puolesta, kun tätä tuskin on olemassa.
Eihän tänne mitään tieteellistä tarinaa kirjoiteta vaan lyhennelmiä elämästä.
Itsekin huomaan välillä, että jotain oleellista jäi kirjoittamatta, mutta se ei tarkoita, että valehtelisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua, pojalle kävi samoin. Vaikea akne ja pyöreyttä, sitten Roaccutan ja kasvupyrähdys: 190cm 72 kg ja mallihommia läpi lukion. Sieltä suoraan lääkikseen, ja nyt 27-vuotiaana upea ura aluillaan, ja uusi avioelämä kauniin hammaslääkäritytön kanssa❤ ja pitkä nenä kiusaajille. 😄
Mulla kans poikaa valokuvaajat sanoneet kuvaukselliseksi. Harmi, että poikaa ei ole kiinnostanut. T: se jonka tytär oli vanhojen kuningatar.
Ai että. No kyllä kuningatar varmaan tulee menestymään mallimarkkinoilla.
Aspergerit saa murrosiän muita myöhemmin. Tutkittu juttu. Ja nyt kun joku palsta-aspergeri tulee ulisemaan että hänen aspergerillaan oli pallikarvat jo syntyessään, niin kiinnostaa kun kilo paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5, vähän yritystä nyt!
Vai oletko provokiimassa?En ole, provot nyt vaan tunnistaa aina tietynlaisesta kirjoitustavasta.
Näin on. Provoissa liioitellaan, luodaan tunteisiin meneviä vastakkainasetteluita, ilkutaan muille osapuolille, annetaan kirjoittajasta itsestään tahallaan mahdollisimman negatiivinen kuva jne.
Tässäkin on kaikki kliseet: ap haukkuu tytärtään ensin rumaksi inhottavilla sanoilla (harva äiti puhuu lapsestaan näin, halutaan että lukijat pöyristyvät). Sitten julistaa sitä kuinka pojat kiusaavat rumuuden vuoksi (liioitellaan ongelmaa). Tämän jälkeen tyttärestä kuoriutuu kaunotar, ja taas äiti kuvailee tytärtään sellaisella tavalla, että saa lukijat kauhistumaan. Sitten vielä ilkeillään näille entisille kiusaajapojille, ja annetaan itsestä tahallaan todella vahingoniloinen kuva (lukijat voivat pöyristyä vielä lisää).
Itse kirjoittelen myös provoja sekä aloituksia, jotka ovat tavallaan totta mutta kärjistän niitä tai muutan jotain ettei tunnistettaisi. Eikös kaikki tee niin.
Joku tunnistaa, kun kerrot, että tytär muuttui lukiossa kauniiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tänne mitään tieteellistä tarinaa kirjoiteta vaan lyhennelmiä elämästä.
Itsekin huomaan välillä, että jotain oleellista jäi kirjoittamatta, mutta se ei tarkoita, että valehtelisin.
Tunnistamisen estämiseksi valehdellaan lasten lukumäärä, ei finnien lukumäärä.
Voi ihmisiä ottaa päähän kun joku kaunistuu selkeästi myöhemmin kaunottareksi.
Manataan rupsahtamisilla ja yritetään kaikin keinoin vääntää että ei voi olla totta kun kuukautiset ja pituuskasvu.
Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5, vähän yritystä nyt!
Joku tunnistaa, kun kerrot, että tytär muuttui lukiossa kauniiksi?
Itsekin ymmärrän usein tahallaan väärin kommentteja, tai ainakin teen tietoisia olettamuksia toisten tarkoitusperistä tai/ja asioista.
Piristää kummasti nuupahtanutta omaa provoa.