Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma teini puhkesi kukkaan

Vierailija
08.02.2020 |

Meillä oli pullukka näppyläinen, raudoitettu liimaletti vielä muutama vuosi sitten. Pojat tietysti kiusasivat yläkoulussa oikein huolella, joka ikinen päivä. Tytär tuli itkien monesti koulusta, ei saanut kutsuja luokan yhteisiin illanviettoihin, kun oli kuulemma niin nolo. Sitten alkoi lukio ja tapahtui jotain käsittämätöntä.
Tytär kasvoi pituutta, hampaat suoristui ja iho
puhdistui, jostain kuoriutui todellinen kaunotar. Siis todella. Kasvojen luusto on kaunis, jalat pitkät, vyötärö kapea, pullukasta tuli siro ja yhtäkkiä alkoi kavereita löytymään. Viisi (!!) entistä kiusaaja/naureskelija luokkakaveria, jotka kiusasivat koko yläasteen, ovat pyytäneet tytärtä kuulemma treffeille. Tietenkään ei lähde heidän kanssa, on oppinut valitsemaan seuransa nimenomaan laadun perusteella.
Kyllä on hykerryttävää äitinä todeta vieressä että karma is a bitch.

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama, mutta pojan kanssa. Kuoriutui todella komea nuori.

Pituutta 187 cm ja käy salilla. Pukeutuu kivasti yms.

Kiusattiin ujouden ja näppyjen takia.

Kiusaamisesta on se hyöty, että sen jälkeen elämää katsoo syvemmällä asenteella. Osaa arvostaa mistä on selvinnyt❤️

Onnea ap❤️👍

Kyllä kasvu voi tapahtua hyvin myöhään. Edesmennyt mieheni oli minua vuoden nuorempi, oli vielä 16-vuotiaana myös lyhempi, olen 162 cm. Kun tapasimme parin vuoden kuluttua, hän oli kasvanut, anopin mukaan yhtenä kesänä, 182 cm mittaan. Hän oli söpö pikkupoika, ja kun tapasimme uudelleen hän oli komea, pitkä nuorimies. Rakastuin! Poikani kasvoi isänsä tapaan myöhään, on nyt isänsä mittainen.

Urpo!. Pojilla joo, tytöillä ei.

Urpo! Kasvu onnyksilöllistä.

Juu ei ole. Tytöt lakkaavat pituuskasvunsa, kun kuukautiset alkavat. Sen jälkeen max 5 cm. Kuukautiset alkavat yleisimmin kutosluokalla. Lukiossa tytöt eivät enää kasva. Pojat venähtänyt huimastikin.

Kuukautiset voivat alkaa vasta 15 vuotiaanakin. Sekin on aivan normaalia. Mutta en jaksa kanssasi vääntää, taidat olla joku provojankkaaja.

Mitä väliä vaikka olisikin keksitty juttu. Varmasti on olemassa niitä jotka puhkeavat kukkaan myöhemmin. Ja ilmiönä tämä minua kiinnostaakin, eikä yksittäistapauksena.

Minä olen luovuttanut jo näiden provohuutelijoiden kanssa. Todennäköisesti ovat jotain palsta-aspergereja, joilla on vaikeuksia erottaa olennainen epäolennaisesta ja taipumus jäädä jankkaamaan.

Eivät he tajua ikinä.

Vierailija
62/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamisesta on se hyöty, että sen jälkeen elämää katsoo syvemmällä asenteella. Osaa arvostaa mistä on selvinnyt❤️

Onnea ap❤️👍

Kyllä kasvu voi tapahtua hyvin myöhään. Edesmennyt mieheni oli minua vuoden nuorempi, oli vielä 16-vuotiaana myös lyhempi, olen 162 cm. Kun tapasimme parin vuoden kuluttua, hän oli kasvanut, anopin mukaan yhtenä kesänä, 182 cm mittaan. Hän oli söpö pikkupoika, ja kun tapasimme uudelleen hän oli komea, pitkä nuorimies. Rakastuin! Poikani kasvoi isänsä tapaan myöhään, on nyt isänsä mittainen.

Tytöillä menkkojen alkaminen vaikuttaa. Sen jälkeen ei juuri enää pituutta kasva. Kasvuspurtti tulee ENNEN kun menkat alkaa, eli kyllä lukioiässä. Varsinkin pullukat saa menkat yleensä nuorina.

Mulla alkoi sinä päivänä kun täytin 16. Olin 20 kg ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa näköjään hampaatkin suoristuu iän myötä, ei tarvita hammasrautoja.

0/5, vähän yritystä nyt!

Mistä tiedät ettei tarvittu hammasrautoja?

Aloituksessahan sanotaan että oli raudoitettu.

Vähän yritystä nyt siihen ajatteluun.

Vai oletko provokiimassa?

Vierailija
64/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta miten puhutte omista lapsistanne. En voi uskoa että kukaan vanhempi puhuisi noin, että kuvaa lastaan finninaamaiseksi, rasvaletiksi ja pullukaksi.

Ja sitten ajattelisi että oma lapsi oli ruma ja nyt on kaunis. Ihan tervepäinen äiti oot.

Vierailija
65/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat 13-vuotiaana, ja kasvoin vielä n. 10 cm.

Vierailija
66/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, pojalle kävi samoin. Vaikea akne ja pyöreyttä, sitten Roaccutan ja kasvupyrähdys: 190cm 72 kg ja mallihommia läpi lukion. Sieltä suoraan lääkikseen, ja nyt 27-vuotiaana upea ura aluillaan, ja uusi avioelämä kauniin hammaslääkäritytön kanssa❤ ja pitkä nenä kiusaajille. 😄

Vierailija
67/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on surullista että pitää olla kaunis kelvatakseen jollekin yläasteen luokkakavereille! Eikös ne kaikki ole siellä rumia ja näppyläisiä teinejä?

Siis oikeasti, ajatteleeko joku että kaikki ihmiset on tietyssä iässä rumia!? 132 YLÄPEUKKUA NOIN SAIRAALLE KOMMENTILLE! Ei ihme että maailmassa on paha olla kun useilla ihmisillä asenne vinksallaan. Minun teinini ei ainakaan ollut ruma, eikä ollut aknea, eikä ole tervettä tai todellisuutta että jossain iässä pitäisi aina kokea olevansa ruma ja jos kuvittelee olevansa muuta niin elää jossain päänsisäisessä omassa kuplassaan! Mitä jos lähdettäisiin liikkeelle siitä, että ei tarvitse elää yleisten kauneuskäsitysten mukaan, jokainen on kaunis ja komea omalla tavallaan!

Vierailija
68/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli meikäläinenkin ylpeä omasta tyttärestään, oli selkeästi illan kuningatar wanhoissa.

Oliko upea mekko? Minkälainen?

Tietenkin oli, sellainen upea kimalteleva.

Vierailija
69/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on surullista että pitää olla kaunis kelvatakseen jollekin yläasteen luokkakavereille! Eikös ne kaikki ole siellä rumia ja näppyläisiä teinejä?

Siis oikeasti, ajatteleeko joku että kaikki ihmiset on tietyssä iässä rumia!? 132 YLÄPEUKKUA NOIN SAIRAALLE KOMMENTILLE! Ei ihme että maailmassa on paha olla kun useilla ihmisillä asenne vinksallaan. Minun teinini ei ainakaan ollut ruma, eikä ollut aknea, eikä ole tervettä tai todellisuutta että jossain iässä pitäisi aina kokea olevansa ruma ja jos kuvittelee olevansa muuta niin elää jossain päänsisäisessä omassa kuplassaan! Mitä jos lähdettäisiin liikkeelle siitä, että ei tarvitse elää yleisten kauneuskäsitysten mukaan, jokainen on kaunis ja komea omalla tavallaan!

Hyi helvetti teitä jotka äiteinä ja isinä tunnette että oma lapsi on ruma! pitäisikö katsoa peiliin että mikä on omassa päänupissa vikana? mulle lapseni on ollut kaunis tai komea vaikka olisi ollutkin ylipainoa.

Vierailija
70/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua, pojalle kävi samoin. Vaikea akne ja pyöreyttä, sitten Roaccutan ja kasvupyrähdys: 190cm 72 kg ja mallihommia läpi lukion. Sieltä suoraan lääkikseen, ja nyt 27-vuotiaana upea ura aluillaan, ja uusi avioelämä kauniin hammaslääkäritytön kanssa❤ ja pitkä nenä kiusaajille. 😄

Mulla kans poikaa valokuvaajat sanoneet kuvaukselliseksi. Harmi, että poikaa ei ole kiinnostanut. T: se jonka tytär oli vanhojen kuningatar.

Vierailija
71/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5, vähän yritystä nyt!

En ole, provot nyt vaan tunnistaa aina tietynlaisesta kirjoitustavasta.

Vierailija
72/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi jolle kävi näin. Olin rillipäinen hontelo ujo tyttö jota kiusattiin. Siinä 16 ikävuoden tienoilla olinkin yhtäkkiä todella nätti, hoikka mutten enää hontelo ja osasin ostaa itselleni sopivia nättejä vaatteita. Siinäkin vaiheessa nämä kiusaajat yrittivät vielä lytätä maahan ja haukkua ulkonäköä. Se ei vaan enää mennyt läpi, valitsin kivan pojan poikaystäväksi ja aloin opiskella. Edelleen 30v iässä olen mielestäni erittäin kivan näköinen, ja elämässä menee mukavasti. Entiset kiusaajat jäivät omiin pikku piireihinsä eikä heille kummempia siunauksia ole elämässä tullut oikein millään saralla.

Vierailija
73/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti teitä jotka äiteinä ja isinä tunnette että oma lapsi on ruma! pitäisikö katsoa peiliin että mikä on omassa päänupissa vikana? mulle lapseni on ollut kaunis tai komea vaikka olisi ollutkin ylipainoa.

Ei tarvitse korostaa itseään! Kommenttisi ovat niin luontaantyöntäviä ettei niitä tee edes mieli lukea.

Opettele etiketit

Vierailija
74/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5, vähän yritystä nyt!

Mitä sitten, skippaa jossei nappaa. Mutta ethän sä pysty, kun on se provokiima.

Vierailija
75/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5, vähän yritystä nyt!

Näin on. Provoissa liioitellaan, luodaan tunteisiin meneviä vastakkainasetteluita, ilkutaan muille osapuolille, annetaan kirjoittajasta itsestään tahallaan mahdollisimman negatiivinen kuva jne.

Tässäkin on kaikki kliseet: ap haukkuu tytärtään ensin rumaksi inhottavilla sanoilla (harva äiti puhuu lapsestaan näin, halutaan että lukijat pöyristyvät). Sitten julistaa sitä kuinka pojat kiusaavat rumuuden vuoksi (liioitellaan ongelmaa). Tämän jälkeen tyttärestä kuoriutuu kaunotar, ja taas äiti kuvailee tytärtään sellaisella tavalla, että saa lukijat kauhistumaan. Sitten vielä ilkeillään näille entisille kiusaajapojille, ja annetaan itsestä tahallaan todella vahingoniloinen kuva (lukijat voivat pöyristyä vielä lisää).

Olen kirjoitellut itsekin provoja niin paljon, että silmä harjaantuu näihin.

Vierailija
76/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sun tyttärestä lukion jälkeen Insta-fitnesskisu, joka saa ilmaisia matkoja Dubaihin? Sitten on äiti ylpeä!

Vierailija
77/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäuskottavaa tässä tarinassa on se, että tyttö kasvaisi pituutta vielä lukiossa. Vai tapahtuiko se hoikistuminen lukiossa?

Ohiksena. Olen 181 cm pitkä nainen ja olen kasvanut 20-vuotiaaksi asti! Myös isäni oli kasvanut vielä armeijassa useita senttejä (lähes kaksimetriseksi). Ei kaikilla lopu kasvu samaan aikaan kuin sinulla loppui.

Vierailija
78/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinpäin se menee,ne hoikat puhkeaa läskeiksi kun alkaa lukio lähestyyn.

Vierailija
79/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap❤️👍

Juu ei ole. Tytöt lakkaavat pituuskasvunsa, kun kuukautiset alkavat. Sen jälkeen max 5 cm. Kuukautiset alkavat yleisimmin kutosluokalla. Lukiossa tytöt eivät enää kasva. Pojat venähtänyt huimastikin.

Höpö höpö yleistystä. Kommentoinkin tuohon jo kasvaneeni vielä täysi-ikäisenä. Menkat alkoi 13-vuotiaana enkä suinkaan ollut silloin vielä 181 cm tai "edes" 176 cm pitkä.

Vierailija
80/171 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka unohdettaisiin se, että kirjoitus vaikuttaa kliseiseltä provolta, tässä nyt vaan on ihan teoreettisia mahdottomuuksia. Joo, tietysti ap:n tytär voi kuulua siihen alle prosentin luokkaa olevaan vähemmistöön, jonka kuukautiset alkaa vasta lukiossa, sekin vielä menee, mutta... Tytär olisi siis ollut yläasteella fyysisesti lapsi, toisin kuin luokkakaverinsa, keskimääräisen 10-11-vuotiaan tasolla. Teoriassa ehkä olisi mahdollista olla lihava, mutta hyvin epätodennäköistä, se kun aikaistaa kuukautisten alkamista. Mutta olla niin näppylänaamainen, että se aiheuttaa kiusaamista? Vaikkei hormonitoiminta ole vielä käynnistynyt ja on fyysisesti lapsi? Juu, en ihmettele, että epäillään provoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi