Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten musta voisi tulla kiinnostavampi ihminen?

Vierailija
07.02.2020 |

Olen masentunut sinkkunainen ja herännyt siihen todellisuuteen että olen oikeastikin todella TYLSÄ ja mitäänsanomaton! Minulla ei persoonana olisi kerrassaan mitään annettavaa parisuhteeseen ja se mahdollinen kumppani pitkästyisi kuoliaaksi seurassani, koska minulla ei ole yksinkertaisesti vain ole kiinnostavia harrastuksia, kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia ensinnäkään...ellei pakollista arkista siivoamista ja ruuanlaittoa lasketa, mutta keitetyt perunat ja jauhelihakastike tuskin on mitään millä voisi saada ketään humattua :D. Työminä on myöskin kuolettavan tylsä ja työ muutoinkin sellaista ettei siinä ole mitään kiinostavaa tai hohdokasta.
Ehkä persoonaltani voisin olla jonkun mielestä ihan kiinnostavakin, mutta käytännöntasolla en siis ilmennä itseäni ollenkaan...en tiedä mitä minulle on tapahtunut, mutta intohimo ja elämän nälkä on vain kadonnut jonnekin aikoja sitten.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo että jos kokee olevansa tylsä kuten ap, niin ongelmahan ei jää siihen että on vaikea saada muita kiinnostumaan itsestään, vaan myös se ja ehkä tämä jopa suurempi vaikeus tulee olemaan parisuhteen pysyvyydessä, kun alkuhuuma tasaantuu muuttuu suhde arkiseksi ja rutinoituu, silloin jos vastapuoli on masentunut ja tylsä valittaja, joka kaiket päivät möllöttelee eikä innostu mistään, niin tulee kyllä olemaan vaikeaa. Itse aikoinaan tällaisesta parisuhteesta lähdin aikani katseltua. Se elämänilottomuus vie halut ja ilon vähitellen itseltäkin.

Vierailija
42/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta taas tylsät ihmiset määrittävät persoonansa harrastuksien perusteella eihän se kerro mitään sen ihmisen persoonasta pelaako fudista vai pleikkaa. Enemmän ne ajatukset kiinnostaa, mitä olet mieltä tästä tai tuosta asiasta, mitä tekisit muuttaaksesi tämän asian vai muuttaisitko mitään, mten käyttäydyt ja kohtelet muita ja itseäsi, tuollaiset asiat ovat kiinnostavia, ei se että kulutatko sohvaa vai lenkkitossuja.

Harrastuksella ei pidä antaa määrittää itseään, mutta harrastusten kautta yleensä syventyy niihin, oppii uutta, tutustuu ihmisiin, saa uudenlaista näkökulmaa elämään ja maailmaan. Ihan niiden tavallistenkin harrastusten! Ja se auttaa kehittämään personaa ja tekee ihmisestä kiinnostavan.

Miksi pitäisi tehdä itsestään kiinnostava?

Ei sellaista joka ei itse juokse kiinnosta kuunnella lenkkikenkien eroista, toista lenkkeilijää kyllä saattaa kiinnostaa.

Voihan sitä kehittää itseään muutenkin kuin harrastuksien kautta esim. lukemalla ja olla hyvinkin tietoinen asioista.

Tuota lenkkeilijää ei välttämättä edes kiinnostaisi jutella vaikka niistä uutisista tai kirjoista mitä nyt sattuukin lukemaan.

Harvempi mieltää muutenkaan lukemista harrastukseksi.

Uskoisin että tärkeämpää on löytää omanlaistaan seuraa eikä yritä muuttua muuksi jos ei oikeasti kiinnosta.

Persoona ei ole yhtä harrastuksen kanssa eikä harrastus kiinnostavuuden ellei tuo toinen pidä sitä kiinnostavana, siitä harrastuksestakaan ei jaksa loputtomasti keskustella ellet ole crossfittaaja, joten aivan sama mitä teet kiinnostavuutesi eteen se on täysin riippuvaa siitä mistä olet itse kiinnostunut ja kenen seurassa olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus voisi olla minun tekemäni, samaistun täysin. Olen myös sinkkunainen, ja masennus on ollut elämässä mukana pitkään. Vähitellen harrastukset on jääneet.

Nyt olen alkanut harrastaa lenkkeilyä, ulkoilua ja erilaisissa näyttelyissä ja museoissa käymistä. Se piristää kummasti, vaikka joutuisikin vähän pakottamaan itseään liikkeelle.

Ehkä vielä joskus ajattelen itsestäni että olen riittävä, ja uskalla tavoitella parisuhdetta. Tämä on toki enemmän itsetunto- kuin harrastuskysymys.

Vierailija
44/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta taas tylsät ihmiset määrittävät persoonansa harrastuksien perusteella eihän se kerro mitään sen ihmisen persoonasta pelaako fudista vai pleikkaa. Enemmän ne ajatukset kiinnostaa, mitä olet mieltä tästä tai tuosta asiasta, mitä tekisit muuttaaksesi tämän asian vai muuttaisitko mitään, mten käyttäydyt ja kohtelet muita ja itseäsi, tuollaiset asiat ovat kiinnostavia, ei se että kulutatko sohvaa vai lenkkitossuja.

Harrastuksella ei pidä antaa määrittää itseään, mutta harrastusten kautta yleensä syventyy niihin, oppii uutta, tutustuu ihmisiin, saa uudenlaista näkökulmaa elämään ja maailmaan. Ihan niiden tavallistenkin harrastusten! Ja se auttaa kehittämään personaa ja tekee ihmisestä kiinnostavan.

Miksi pitäisi tehdä itsestään kiinnostava?

Ei sellaista joka ei itse juokse kiinnosta kuunnella lenkkikenkien eroista, toista lenkkeilijää kyllä saattaa kiinnostaa.

Voihan sitä kehittää itseään muutenkin kuin harrastuksien kautta esim. lukemalla ja olla hyvinkin tietoinen asioista.

Tuota lenkkeilijää ei välttämättä edes kiinnostaisi jutella vaikka niistä uutisista tai kirjoista mitä nyt sattuukin lukemaan.

Harvempi mieltää muutenkaan lukemista harrastukseksi.

Uskoisin että tärkeämpää on löytää omanlaistaan seuraa eikä yritä muuttua muuksi jos ei oikeasti kiinnosta.

Persoona ei ole yhtä harrastuksen kanssa eikä harrastus kiinnostavuuden ellei tuo toinen pidä sitä kiinnostavana, siitä harrastuksestakaan ei jaksa loputtomasti keskustella ellet ole crossfittaaja, joten aivan sama mitä teet kiinnostavuutesi eteen se on täysin riippuvaa siitä mistä olet itse kiinnostunut ja kenen seurassa olet.

Itsestään ei ole pakko tehdä kiinnostavaa jos ei halua, mutta aloittaja nimenomaan kysyi miten voisi olla kiinnostavampi ihminen, niin siksi tässä ketjussa keskustellaan nimenomaan sellaisista asioista.

Lenkkeilijän ei tarvitse puhua lenkkikengistä (eikä kannatakaan ihmiselle joka ei ole itse lenkkeijä!), vaan voi puhua esimerkiksi hauskoista sattumuksista mitä lenkeillä on tullut vastaan, siitä miten liikunta on virkistänyt mieltä, uusista asioista mitä on oppinut lenkkikaveriltaan jne. Sosiaalisesti taitava ihminen osaa suhteuttaa jutunaiheet kuuntelijaa kiinnostavaksi. Toki näitä asioita saa muunkin kautta kuin lenkkeilyn, mutta tässä esimerkkejä nyt lenkkeilystä kun sen halusit nostaa esiin. Ehkä joku harrastus toimisi sinullekin, niin oppisit kuinka ne voisi avartaa maailmaa ja elämää :)

Vierailija
45/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
46/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse viime aikoina pohtinut, mikä tekee ihmisestä kiinnostavan. Minulla on nimittäin kollega, joka on tosi mukava, oikein sosiaalinen, mutta minun mielestäni kuolettavan tylsä. Tajusin, että hänet tekee tylsäksi se, että on joo joo - mies. Koko ajan ymmärtää muita ihmisiä, ei omaa mitään mielipidettä, vaan aina kaikkien kanssa samaa mieltä.

Tulin siihen tulokseen, että poikkeavat mielipiteet omaava on kiinnostava. Sekä aloitteellinen ihminen on kiinnostava, eli se joka keksii kaikkea uutta, ja pystyy herättämään keskustelua eri aiheista.

Kaunis ja menestyvän oloinen, karismaattinen ihminen on kiinnostava, jos hänellä on erikoisia mielipiteitä. Mutta jos hän onkin köyhä ja ei niin hyvännäköinen, niin hän onkin luotaantyöntävä jonka kanssa kukaan ei kehtaa olla julkisesti kaveri.

Vierailija
47/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa hieman nämä joiden mielestä harrastukset tekevät mielenkiintoiseksi. No ehkä joku tanssiharrastus.. mutta yleisesti ottaen kansalaisopiston kurssit eivät tee ihmisestä kiinnostavaa.

Vierailija
48/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa hieman nämä joiden mielestä harrastukset tekevät mielenkiintoiseksi. No ehkä joku tanssiharrastus.. mutta yleisesti ottaen kansalaisopiston kurssit eivät tee ihmisestä kiinnostavaa.

Ei välttämättä kiinnostavaa, mutta kiinnostavamman. Se että, tekee jotain, on kiinnostavampaa kuin se, että ei tee mitään. 

Vierailija
49/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko perustelua tälle miksi mielestäsi juuri tanssiharrastus tekisi ketään mielenkiintoisemmaksi?

Vierailija
50/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kiinnostavaa, mutta kiinnostavamman. Se että, tekee jotain, on kiinnostavampaa kuin se, että ei tee mitään. 

Se riippuu täysin siitä toisesta ihmisestä, harvempi sanoo harrastuksekseen muita kuin sellaisia harrastuksia jotka luokitellaan harrastukseksi.

Kirjat, podcastit, leffat, srajat, dokkarit, uutiset, politiikka jnejne. harvemmin mielletään harrastukseksi vaan juuri kategoriaan ei minkään tekemiseksi, miten esimerkiksi tuollainen olisi mielenkiinnottomampi kuin vaikkapa jääkiekkoa harrastava? Näin nyt yleisemmin katsottuna.

Ihmiset määrittelee aivan liikaa persoonaansa harrastuksien perusteella ja työn, siinä jää usein se persoona pois eli onkin itseasiassa aika persoonaton, jos se identiteetti perustuu siihen että käyt pelaa lätkää eli olet läkäpeluri, niin okei mutta kuka sinä olet, eihän se kerro mitään ihmisestä itsestään muuta kuin että pelaa lätkää, toki mitä nyt kukakin määrittää sitten kiinnostavaksi.

Vierailija
51/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen tylsä. En tiedä mitä tälle voisi tehdä. Minulla on kuitenkin mies (hänkin vähän tylsä :D ), mutta muuten ei sosiaalista elämää. Oma mieskään ei jaksa yleensä kuunnella juttujani, joten pohdiskelen niitä vain itsekseni. Ehkä ongelmani on juuri tuo, että pohdin jotenkin erikoisia juttuja, jotka eivät kiinnosta ketään, enkä osaa small talkata. Esim. inspiroiduin hirveästi Meeri Koutaniemen ja Sami Yaffan parisuhteesta, kun katselin heidän ig-päivityksiään. Mietin, miten hienoa on, että kaksi niin luovaa ihmistä voivat yhdistää voimansa ja miten antoisa suhde heillä voi olla. Niin kivat fiilikset välittyy heidän kuvistaan. Yritin aloittaa tästä keskustelun mieheni kanssa, mutta hän vain tuhahteli halveksivasti.

No, tämä meni nyt jaaritteluksi. Sori siitä.

Kaksi täysin turhaa julkkista ja sinä inspiroidut niistä? Jätä se some vähemmälle ja ala itse tekemään jotain. Lukemaan, opiskelemaan , maalaamaan, valokuvaamaan tekemään käsitöitä. Mitä tahansa josta on konkreettisia tuloksia turhan haaveilun sijaan. VMP

Luuletko, että somessa pyöriminen on ainoa asia, mihin käytän aikaani? :DD Ei suinkaan. Teen paljon muutakin ja minulla on harrastuksia. Tuo oli vain yksi esimerkki.

Tällä palstalla pyörii kyllä harvinaisen paljon ylimielistä ja omituista porukkaa. Yhden viestin perusteella tehdään omituisia päätelmiä toisten elämästä, arvostellaan ja moititaan kaikkea. 👎

Vierailija
52/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kiinnostavuus lähtee siitä, että itse on kiinnostunut ja innostunut

Kiinnostava ihminen

-myönteisyys, positiivisuus, iloisuus

-hyvä itsetunto ja itsevarmuus

-tasapainoisuus, turvallisuus,

- empatia, sydämenlämpö

-aitous, avoimuus

-syvällisyys, viisaus

-hyvä kuuntelutaidot

-erilaisuuden sietäminen, toisten arvostaminen

-hyvät keskustelutaidot

-omanarvontunto: mm omat mielipiteet

-innostuneisuus eri asioista,

Vierailija
53/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta hieman sivuten...entäpä Miten olla parisuhteessa kiinnostavampi? tai miten voisi pitää kiinnostusta yllä? Ja siis tarkoitan nyt muutakin kuin sitä perus ulkonäöstään huolehtimista, joka mielestäni aika itsestäänselvyys. Mutta kotiäitinä ei hirveästi ehdi olemaan kuin se käytännöllinen ja tylsä äiti, joka pyärittää arkea. Siitä on kuulkaas kiinnostavuus kaukana :D

Vierailija
54/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta hieman sivuten...entäpä Miten olla parisuhteessa kiinnostavampi? tai miten voisi pitää kiinnostusta yllä? Ja siis tarkoitan nyt muutakin kuin sitä perus ulkonäöstään huolehtimista, joka mielestäni aika itsestäänselvyys. Mutta kotiäitinä ei hirveästi ehdi olemaan kuin se käytännöllinen ja tylsä äiti, joka pyärittää arkea. Siitä on kuulkaas kiinnostavuus kaukana :D

Tuo on hankala juttu... En ole muuta keksinyt kuin sen, että seurailen uutisia sen verran kuin ehdin ja pyrin pitäämään kiinni edes jostakin omasta harrastuksestani. Noista keksin sitten puheenaiheita ja saan muutakin ajateltavaa kuin kotiasiat.

Vierailija
55/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ainakin valittaa että olen muuttunut tylsäksi kun ei ole mitään omia harrastuksia tai menoja ja vapaa-aikana vain katson tv:tä tai olen koneella. Mutta hoidan kyllä kaikki kotityöt sillä välin kun mies itse käy harrastuksissa tai on kotona uppoutunut harrasteisiinsa. Että kiitti vaan....ja syyttää perään vielä uhriutumisesta. En kiellä, varmasti tylsä olenkin ja marttyyri, mutta olenko silti ainut joka näkee että peiliin katsomisen paikka voisi olla jollakulla toisellakin?

Vierailija
56/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä kiinnostavia asioita, keskustelemalla kiinnostavista asioista ja uskaltamalla olla persoonallinen.

Kaikkien mielestä et kuitenkaan ole kiinnostava teitpä mitä tahansa, joten riittää että ole itsestäsi kiinnostava.

Vierailija
57/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat itsellesi aikaa ja opettelet olemaan terveellä tavalla itsekäs. Eli alat harrastaa ja teet juttuja, jotka sinua kiinnostavat. Olet edelleen myös nainen etkä pelkästään äiti. Vaali sitä naiseutta itsessäsi.

Äläkä nyt vain sano, ettei miehesi halua tai osaa katsoa lastensa perään paria tuntia muutaman kerran viikossa...

Vierailija
58/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että pariutumisessa tylsyys on paljon parempi tai ainakin se, että kiinnostuu naisellisista asioista. Pois lukien urheilu.

Vierailija
59/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ainakin valittaa että olen muuttunut tylsäksi kun ei ole mitään omia harrastuksia tai menoja ja vapaa-aikana vain katson tv:tä tai olen koneella. Mutta hoidan kyllä kaikki kotityöt sillä välin kun mies itse käy harrastuksissa tai on kotona uppoutunut harrasteisiinsa. Että kiitti vaan....ja syyttää perään vielä uhriutumisesta. En kiellä, varmasti tylsä olenkin ja marttyyri, mutta olenko silti ainut joka näkee että peiliin katsomisen paikka voisi olla jollakulla toisellakin?

Sinunkin pitää ottaa sitä aikaa itsellesi. Ei se ole pelkästään miehen oikeus, varsinkin kun teet kaiken kotona (miksi niin moni nainen suostuu tällaiseen? Kai mies edes maksaa kaikki kulut? Miehesi on tilannetta hyväksikäyttävä törppö).

Vierailija
60/66 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse viime aikoina pohtinut, mikä tekee ihmisestä kiinnostavan. Minulla on nimittäin kollega, joka on tosi mukava, oikein sosiaalinen, mutta minun mielestäni kuolettavan tylsä. Tajusin, että hänet tekee tylsäksi se, että on joo joo - mies. Koko ajan ymmärtää muita ihmisiä, ei omaa mitään mielipidettä, vaan aina kaikkien kanssa samaa mieltä.

Tulin siihen tulokseen, että poikkeavat mielipiteet omaava on kiinnostava. Sekä aloitteellinen ihminen on kiinnostava, eli se joka keksii kaikkea uutta, ja pystyy herättämään keskustelua eri aiheista.

Kaunis ja menestyvän oloinen, karismaattinen ihminen on kiinnostava, jos hänellä on erikoisia mielipiteitä. Mutta jos hän onkin köyhä ja ei niin hyvännäköinen, niin hän onkin luotaantyöntävä jonka kanssa kukaan ei kehtaa olla julkisesti kaveri.

Olet vissiin sangen nuori.... minä olen 51 v ja olen todellakin eri mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi