Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten musta voisi tulla kiinnostavampi ihminen?

Vierailija
07.02.2020 |

Olen masentunut sinkkunainen ja herännyt siihen todellisuuteen että olen oikeastikin todella TYLSÄ ja mitäänsanomaton! Minulla ei persoonana olisi kerrassaan mitään annettavaa parisuhteeseen ja se mahdollinen kumppani pitkästyisi kuoliaaksi seurassani, koska minulla ei ole yksinkertaisesti vain ole kiinnostavia harrastuksia, kiinnostuksen kohteita tai harrastuksia ensinnäkään...ellei pakollista arkista siivoamista ja ruuanlaittoa lasketa, mutta keitetyt perunat ja jauhelihakastike tuskin on mitään millä voisi saada ketään humattua :D. Työminä on myöskin kuolettavan tylsä ja työ muutoinkin sellaista ettei siinä ole mitään kiinostavaa tai hohdokasta.
Ehkä persoonaltani voisin olla jonkun mielestä ihan kiinnostavakin, mutta käytännöntasolla en siis ilmennä itseäni ollenkaan...en tiedä mitä minulle on tapahtunut, mutta intohimo ja elämän nälkä on vain kadonnut jonnekin aikoja sitten.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi joku harrastus. Vaikka melonta. Sitten voit aina kertoa että nyt on kyllä kädet kipeitä kun kävin melomassa.

Vierailija
22/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen tylsä. En tiedä mitä tälle voisi tehdä. Minulla on kuitenkin mies (hänkin vähän tylsä :D ), mutta muuten ei sosiaalista elämää. Oma mieskään ei jaksa yleensä kuunnella juttujani, joten pohdiskelen niitä vain itsekseni. Ehkä ongelmani on juuri tuo, että pohdin jotenkin erikoisia juttuja, jotka eivät kiinnosta ketään, enkä osaa small talkata. Esim. inspiroiduin hirveästi Meeri Koutaniemen ja Sami Yaffan parisuhteesta, kun katselin heidän ig-päivityksiään. Mietin, miten hienoa on, että kaksi niin luovaa ihmistä voivat yhdistää voimansa ja miten antoisa suhde heillä voi olla. Niin kivat fiilikset välittyy heidän kuvistaan. Yritin aloittaa tästä keskustelun mieheni kanssa, mutta hän vain tuhahteli halveksivasti.

No, tämä meni nyt jaaritteluksi. Sori siitä.

Siis mulla sama. Olen kyllä kiinnostunut asioista mutta enimmäkseen sellaisista, jotka eivät lähes ketään muuta kiinnosta - varsinkaan miehiä. Sitten taas sellaisista useimpia kiinnostavista asioista, joista voisi keskusteluakin saada aikaan, en osaa kiinnostua. Vaikutan varmasti todella tylsältä tyypiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt ottaa inspiraatiota tästä blogista, vähän heikolla menestyksellä mutta kaikki on eteenpäin :D

https://elaparemmin.fi/blogi/12-luonteen-ominaisuutta-jotka-tekevat-sin…

Tämä oli kuin isku sydämeen, en nimittäin omannut yhtäkään noista luonteen ominaisuuksista.

-ap

Älä masennu sen takia, kukaan ihminen ei ole syntyessään osannut yhtään näistä. Ihan kaikki joilla näitä ominaisuuksia on ovat joutuneet ne opettelemaan. Onnekkaat jo nuorena sosiaalisesti lahjakkaiden vanhempien tai muiden ihmisten tukemana, me muut opetellaan aikuisiällä. Sinäkin voit opetella ja oppia siinä missä kuka tahansa muukin, siis jos haluat. Mikään pakko ei ole, sinun elämä ja sinä päätät miten sitä haluat elää ja varmasti löydät hyvän elämän sillä tavalla miten haluat :)

Vierailija
24/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi helppo niksi on olla itse kiinnostunut muista ihmisistä, kysellä heidän harrastuksistaan ja lemmikeistään ym. Ihmiset kokevat usein kiinnostavaksi ihmisen joka on kiinnostunut heistä. Toki tämä pitää tehdä tyylillä ettei kuulosta tenttaamiselta, mutta jos löytyy edes hitunen aitoa kiinnostusta toisen asioita kohtaan niin pitäisi onnistua.

Vierailija
25/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantamalla ulkonäköä.

Vierailija
26/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei kiinnosta tuollaiset jutut parisuhteessa, toisin kun naisia.

Väittäisin että kiinnostaa hyvinkin paljon, vähintään yhtä lailla kuin miltä nainen näyttää. Tai sitten en ymmärrä mitä tarkoitat?

Vierailija
27/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas tylsät ihmiset määrittävät persoonansa harrastuksien perusteella eihän se kerro mitään sen ihmisen persoonasta pelaako fudista vai pleikkaa. Enemmän ne ajatukset kiinnostaa, mitä olet mieltä tästä tai tuosta asiasta, mitä tekisit muuttaaksesi tämän asian vai muuttaisitko mitään, mten käyttäydyt ja kohtelet muita ja itseäsi, tuollaiset asiat ovat kiinnostavia, ei se että kulutatko sohvaa vai lenkkitossuja.

Vierailija
28/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavuus liittyy ulkonäköön lähinnä. Ei itseä pidä muuttaa muiden mielipiteiden perusteella ja miettiä kiinnostavuutta. Mutta siis joo.

Vierailija
29/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ajattelet 'väärin' että mitä muut pitävät kiinnostavana. Sun pitää itse kiinnostua asioistaja elämästä ja harrastuksista.

Vierailija
30/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun ei tarvitse yrittää muuttaa itseäsi - ei ainakaan sen takia, että joku kiinnostuisi. 

Perimmäinen ongelma tässä taitaa olla tuo masennuksesi. Jos masennus hellittäisi, saisit varmasti iloa elämään ja se näkyisi kenties myös ulospäin. 

Vierailija
31/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi helppo niksi on olla itse kiinnostunut muista ihmisistä, kysellä heidän harrastuksistaan ja lemmikeistään ym. Ihmiset kokevat usein kiinnostavaksi ihmisen joka on kiinnostunut heistä. Toki tämä pitää tehdä tyylillä ettei kuulosta tenttaamiselta, mutta jos löytyy edes hitunen aitoa kiinnostusta toisen asioita kohtaan niin pitäisi onnistua.

Jaa-a, minun kanssakäymiset ihmisten kanssa on aina sitä että minä kyselen heidän elämästään mutta he ei kysy minulta mitään, vaikka kertoisin itsestänikin jotain. Eivätkä halua viettää aikaa kanssani.

Vierailija
32/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis ajattelet 'väärin' että mitä muut pitävät kiinnostavana. Sun pitää itse kiinnostua asioistaja elämästä ja harrastuksista.

Mä käsitin että ap itse pitää itseään tylsänä ja tohon sudenkuoppaan on helppo mennä.

Todella moni määrittää itsensä sen perusteella mitä harrastaa. Yhtä paljon määrittää persoonan se tykkääkö kalasta vain kanasta.

Keskustellessa sillä ei ole mitään merkitystä se "jännittävä" moniharrastaja saattaa seurana taas olla ihan todella puuduttava jos jutut ei mene yksiin, ei se harrastus kerro kun vain mielenkiinnon kohteen.

Oikeassa seurassa tuollaista ei tarvitse edes miettiä.

Vierailija
33/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan auta ap:tä mutta minulla on yksi todella tylsä työkaveri. Oikea hiirulainen ulkonäöltään ja habitukseltaan. Silti nelikymppisenä löysi miehen ja sai lapsen.

Lapsen myötä olemme löytäneet yhteistä jutun juurta ja hän vaikuttaa ihan mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
34/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen myös itseni melko tylsäksi persoonaksi. Harrastan kyllä jotain esim. maastopyöräilyä ja moottoripyöräilyä. Minulla on myös koira jonka kanssa liikun ja musiikista pidän sen verran, että tykkään käydä tiettyjen musagenrejen keikoilla, mutta en laske itseäni miksikään musadiggariksi.

Muutoin olen aika tylsimys kun kuuntelee muita ihmisiä jotka on kokoajan menossa johonkin ja monta rautaa tulessa joka suuntaan. Empä ihmettele etten herätä naisissa kiinnostusta. Ihme, että sitä nuorempana sai huijattua jonkun kiinnostumaan kuitenkin itsestään.

M37

Vierailija
35/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee pikainen lista toimenpiteistä, joilla muutut pienellä vaivalla kiinnostavammaksi:

-laihduta ihannepainoon(, jos et siinä jo ole)

-ryhti kuntoon

-iho, vaatetus ja hiukset kuntoon

-muista näyttää huolitellulta myös arkisin

-opettele kävelemään ja kantamaan itsesi

-opettele avoin elekieli

-opettele ottamaan kontaktia ennakkoluulottomast ihmisiin kuitenkaan validoimat heillä itseäsi

-hanki harrastuksia joista olet itse aidosti innostunut

-opettele flirttailemaan

-opettele keskustelemaan

-opettele kuuntelemaan

-keskity aina keskustelukumppaniisi

-opettele kertomaan tylsistä ja tavanomaista kun jutuista innostavasti

-hymyile ja ole aina hyvällä tuulella

Osa toimenpiteistä vaatii aikaa, vaivaa tai itsekuria. Osa taas on sangen helposti toteutettavissa. Suuria taloudellisia uhrauksia ei kuitenkaan vaadita.

Vierailija
36/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan auta ap:tä mutta minulla on yksi todella tylsä työkaveri. Oikea hiirulainen ulkonäöltään ja habitukseltaan. Silti nelikymppisenä löysi miehen ja sai lapsen.

Lapsen myötä olemme löytäneet yhteistä jutun juurta ja hän vaikuttaa ihan mukavalta ihmiseltä.

Hän on varmaan ollut ihan mukava ihminen myös ennen lasta, et vain ole vaivautunut näkemään sitä koska olet ollut liian kiinnostunut omista jutuistasi.

Suurin osa ihmisistä on aika "tylsiä", tavallisia. Eikä siinä ole mitään vikaa, se on hyvää normaalielämää. He eivät vaan itse tajua tätä.

Itse sanoisin, että jos joku tulee minulle puhumaan lapsiperheen arkiasioista, olen todella tylsistynyt. Olette siis molemmat erityisen tylsiä, sinä ja työkaverisi. Etenkin kun et osaa muista asioista puhua ilmeisesti, jos tämä vaatii yhteyden. Tiedostan kuitenkin että perheellisissäkin on muutakin kuin vanhemmuus, vaikka se ajankohtaisesti olisi eniten aikaa ja kiinnostusta vaativa asia. En siis ajattelisi, että olet automaattisesti tylsä ihminen, vaikka sinulla on tylsät jutut.

Vierailija
37/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen tylsä. En tiedä mitä tälle voisi tehdä. Minulla on kuitenkin mies (hänkin vähän tylsä :D ), mutta muuten ei sosiaalista elämää. Oma mieskään ei jaksa yleensä kuunnella juttujani, joten pohdiskelen niitä vain itsekseni. Ehkä ongelmani on juuri tuo, että pohdin jotenkin erikoisia juttuja, jotka eivät kiinnosta ketään, enkä osaa small talkata. Esim. inspiroiduin hirveästi Meeri Koutaniemen ja Sami Yaffan parisuhteesta, kun katselin heidän ig-päivityksiään. Mietin, miten hienoa on, että kaksi niin luovaa ihmistä voivat yhdistää voimansa ja miten antoisa suhde heillä voi olla. Niin kivat fiilikset välittyy heidän kuvistaan. Yritin aloittaa tästä keskustelun mieheni kanssa, mutta hän vain tuhahteli halveksivasti.

No, tämä meni nyt jaaritteluksi. Sori siitä.

Kaksi täysin turhaa julkkista ja sinä inspiroidut niistä? Jätä se some vähemmälle ja ala itse tekemään jotain. Lukemaan, opiskelemaan , maalaamaan, valokuvaamaan tekemään käsitöitä. Mitä tahansa josta on konkreettisia tuloksia turhan haaveilun sijaan. VMP

Vierailija
38/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee pikainen lista toimenpiteistä, joilla muutut pienellä vaivalla kiinnostavammaksi:

-laihduta ihannepainoon(, jos et siinä jo ole)

-ryhti kuntoon

-iho, vaatetus ja hiukset kuntoon

-muista näyttää huolitellulta myös arkisin

-opettele kävelemään ja kantamaan itsesi

-opettele avoin elekieli

-opettele ottamaan kontaktia ennakkoluulottomast ihmisiin kuitenkaan validoimat heillä itseäsi

-hanki harrastuksia joista olet itse aidosti innostunut

-opettele flirttailemaan

-opettele keskustelemaan

-opettele kuuntelemaan

-keskity aina keskustelukumppaniisi

-opettele kertomaan tylsistä ja tavanomaista kun jutuista innostavasti

-hymyile ja ole aina hyvällä tuulella

Osa toimenpiteistä vaatii aikaa, vaivaa tai itsekuria. Osa taas on sangen helposti toteutettavissa. Suuria taloudellisia uhrauksia ei kuitenkaan vaadita.

Tuon hölynpölyn dijaan kannattaa koota henkistä pääomaa opiskelemalla ja lukemalla. Siitä on itsellesi eniten hyötyä. Tyhjäpäät kulkee tyhjäpäänä elämänsä halki.

Vierailija
39/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta taas tylsät ihmiset määrittävät persoonansa harrastuksien perusteella eihän se kerro mitään sen ihmisen persoonasta pelaako fudista vai pleikkaa. Enemmän ne ajatukset kiinnostaa, mitä olet mieltä tästä tai tuosta asiasta, mitä tekisit muuttaaksesi tämän asian vai muuttaisitko mitään, mten käyttäydyt ja kohtelet muita ja itseäsi, tuollaiset asiat ovat kiinnostavia, ei se että kulutatko sohvaa vai lenkkitossuja.

Harrastuksella ei pidä antaa määrittää itseään, mutta harrastusten kautta yleensä syventyy niihin, oppii uutta, tutustuu ihmisiin, saa uudenlaista näkökulmaa elämään ja maailmaan. Ihan niiden tavallistenkin harrastusten! Ja se auttaa kehittämään personaa ja tekee ihmisestä kiinnostavan.

Vierailija
40/66 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse viime aikoina pohtinut, mikä tekee ihmisestä kiinnostavan. Minulla on nimittäin kollega, joka on tosi mukava, oikein sosiaalinen, mutta minun mielestäni kuolettavan tylsä. Tajusin, että hänet tekee tylsäksi se, että on joo joo - mies. Koko ajan ymmärtää muita ihmisiä, ei omaa mitään mielipidettä, vaan aina kaikkien kanssa samaa mieltä.

Tulin siihen tulokseen, että poikkeavat mielipiteet omaava on kiinnostava. Sekä aloitteellinen ihminen on kiinnostava, eli se joka keksii kaikkea uutta, ja pystyy herättämään keskustelua eri aiheista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan