Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua todella ahdistaa koko ajan tuo korona-asia. En saanut edes nukuttua viime yönä sen takia

Vierailija
01.02.2020 |

Kuitenkin pitäisi keskittyä normaaleihin asioihin, mutta ahdistus estää. Kohtalotovereita?

Kommentit (279)

Vierailija
41/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ei hyödytä ahdistua, mutta enempi olisin huolissani, jos nukkuisin pikkulapsen unta.  

Vierailija
42/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa ei hyödytä ahdistua, mutta enempi olisin huolissani, jos nukkuisin pikkulapsen unta.  

Miksi ihmeessä?

Tämä öyhötys ei vaivaa minua vähääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, mitä mä just luin? En ole uhrannut tuollekkaan ajatustakaan, en usko koko pandemiaan.

No minä olen uhrannut ajatuksia. Olen koko ajan aivan poissa tolaltani ja todella ahdistunut. Ja en ole ollut koskaan ahdistunut sarsista, mersistä, ebolasta, hivistä enkä muista vastaavista. Ap

Johtuu siitä, että silloin olit tasapainoisempi. Tämä ahdistus johtuu nyt omasta epätasapainostasi.

Vierailija
44/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rauhoita kyllä väite tästä, että kiina polttaa ruumiit ennen tilastointia

https://www.nzherald.co.nz/world/news/article.cfm?c_id=2&objectid=12304…

Vierailija
45/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koronavirus on shokki ihmisille, niin erityisen suuri shokki se on maailman taloudelle ja menetykset ovat valtavat, joka vaikuttaa meihin kaikkiin.

https://yle.fi/uutiset/3-11188200

Vierailija
46/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä?

Tämä öyhötys ei vaivaa minua vähääkään.

Ihmiset on erilaisia, kuulun niihin jotka huolestuvat tämmöisistä.

Vierailija
47/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisia salpaamassa ihmisten ulko-ovia...

Vierailija
48/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen jota ahdistaa, mutta nukuttua olen kyllä saanut vielä. Puolisoni on lääkäri ja hän saa minut aina välillä jopa unohtamaan asian hetkeksi, mutta kyllä se mielessä kummittelee suurimman osan ajasta. Toivoisin THL:ltä selkeämpää tiedotusta ja kommentteja muista maista poikkeavaan toimintaan.

Jaksan aina ihmetellä näitä "puolisoni on lääkäri –tiedotteita... 

Vierailija
49/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta. Se on pelkkä raju flunssa. Vie enimmäkseen vanhoja ja raihnaisia astmaatikkoja.

Ei Kiina tuollaisen takia sulkisi miljoonakaupunkeja.

On järkevää sulkea kaupungit uuden viruskannan takia, jossa kuolleisuus on edes kohtalainen. Mitä enemmän virus leviää, sitä paremmat mahdollisuudet sillä on muuntua. Siitä voi tulla vielä todellinen tappaja (tai se voi muuntua lievemmäksikin) mikäli sen antaa levitä.

Vierailija
50/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai tääkään niin paljoa ahdistaisi, jos joku takaisi että itsellä ja läheisillä kävisi onni sairastaa tämä vain lievänä lentsuna, eikä kuolla siihen. Ja se että tässä tapauksessa tietoa on pimitelty ja pimitellään yhä, ei herätä yhtään luottamusta oikein mihinkään. Epätietoisuus ja epävarmuus on ahdistavaa.

Vierailija
51/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto koittaa aina keksiä tavan karsia, jos jotakin on liikaa. Aina. Virukset kehittyvät siellä missä on suuri määrä ihmisiä ja eläimiä suhteellisen pienessä tilassa. Valtava määrä viruksia on sekä eläimissä että ihmisissä ja jokin niistä sitten "onnistuu" tarttumaan lajista toiseen. 

Onko sitten paha, jos ihmisiä hiukan karsitaan? MIelestäni ei. Jo nyt koronalla on positiivisia vaikutuksia koko maapallon ekologiaan - turismi vähenee, talous sakkaa ja kuluttaminen vähenee. Mitä jos ihmiset alkais pitää enemmän huolta toisistaan eikä juoksisi rahan ja tavaroiden perässä. 

Ihmiskunta tarvitsee resetin niin kuin vaikka tietokone joskus. Luonto tarjoaa tällaisia resettinappeja silloin tällöin.

Vierailija
52/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen jota ahdistaa, mutta nukuttua olen kyllä saanut vielä. Puolisoni on lääkäri ja hän saa minut aina välillä jopa unohtamaan asian hetkeksi, mutta kyllä se mielessä kummittelee suurimman osan ajasta. Toivoisin THL:ltä selkeämpää tiedotusta ja kommentteja muista maista poikkeavaan toimintaan.

En luottaisi thl:n selittelyihin.

Haluaisin suomen käyttäytyvän kuten muut viisaammat länsimaat.

Ei voi , koska ihmisoikeudet ja liikkumisvapaus! Mitä ne meistä ajattelisivat!

Vierailija
53/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua siinä ihmetyttää? Tässä kohtaa idea oli ehkä se, että kotona on terveydenhuollon ammattilainen, jonka kanssa keskustelu ei rauhoita ahdistusta yhtään. Ihan pihalla tuntuu olevan tästä kaikesta! Hiljeni kyllä Lancetin artikkelin luettuaan ja alkoi pohtia vaikuttamismahdollisuuksia.

Vierailija
54/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja pelottaa jonkin verran myös. Kukaan lähimmästä perheestäni ei ole perusterve, suurimmalla osalla vielä astma. Itse olen 28v, on astma ja vaikka mitä muuta, epäillään tällä hetkellä SLE:tä ja diagnoosiprosessi kesken.

Suututtaa tämä vähättely että on vaaraksi lähinnä muutenkin sairaille. Ilmeisesti meillä ei ole sitten mitään väliä.

Vierailija
55/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun virus leviää Afrikkaan ja sieltä hallitsemattomasti Eurooppaan?

Vierailija
56/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kadulla "kuukahtetaan", jotta pääsevät nopeammin hoitoon ambulanssissa.

maailmalla on antibiooteille vastustuskykyisiä bakteereita. on vaan ajan kysymys milloin ihmisiä kuolee samaa tahtia kuin sotavuosina.

Vierailija
57/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikeskuksessakin vaan ohje, että 'peskää käsiänne'. Kiva mennä töihin sinne pöpöpesään. Kukaan ei oikeasti ole tutkinut uuden viruksen käyttäytymistä pinnoilla, kuten kiinanyssäköissä.

Vierailija
58/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niissä perheissä puolisolla on suurempi ja puoluettomampi tietomäärä käytössä. Näinhän on kaikissa asioissa, kun kotona voi keskustella asiantuntijan kanssa.

Vierailija
59/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postikeskuksessakin vaan ohje, että 'peskää käsiänne'. Kiva mennä töihin sinne pöpöpesään. Kukaan ei oikeasti ole tutkinut uuden viruksen käyttäytymistä pinnoilla, kuten kiinanyssäköissä.

Ei pitäisi levitä, mutta onkohan tarpeeksi tutkittu, kun virus on uusi. Mitenköhän yhtälailla kauppojen hyllyllä olevat Kiinasta tulevat taloustavarat ym. arkipäivän käyttöesineet.

Vierailija
60/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit hermoilla possuflunssankin takia - ja ihan turhaan.

Ihan eri virus kuin tämä. Ei possuflunssan takia laitettu kaupunkeja karanteeniin, lopetettu lentoliikennettä ja avattu armeija tukikohtia/sairaaloita karanteeni tiloiksi kansalaisille monissa maissa.

Ehkäpä niistä aiemmista tapauksista on vaan jotain otettu opiksi ja nyt halutaan saada tauti nopeammin nujerrettua ja vähemmän levinneeksi?

Höpö höpö. Miten Suomessa on otettu opiksi, ei mitenkään. Ei ole minkäänlaista karanteenia. THL istuu vain per_se homeessa ja vähättelee.