Minua todella ahdistaa koko ajan tuo korona-asia. En saanut edes nukuttua viime yönä sen takia
Kuitenkin pitäisi keskittyä normaaleihin asioihin, mutta ahdistus estää. Kohtalotovereita?
Kommentit (279)
Varmaan nämä pahimmin pelkäävät pettyvät pian, kun mitään pahaa ei aattunutkaan.
Meillä on realistisesti ajateltuna paljon enemmän syytä pelätä vaikkapa liinenneonnettomuutta tai vaikkapa syöpää, jos haluaa jotain pelätä.
Vierailija kirjoitti:
siellä kadulla "kuukahtetaan", jotta pääsevät nopeammin hoitoon ambulanssissa.
maailmalla on antibiooteille vastustuskykyisiä bakteereita. on vaan ajan kysymys milloin ihmisiä kuolee samaa tahtia kuin sotavuosina.
Se mies oli ainakin kuollut sinne kadulle eikä se odottanut kyytiä enää mihinkään.
Mun ois pitänyt lähteä parin kolmen viikon päästä reissuun ulkomaille (matka jolle olen halunnut jo kauan) , ja suoraan sanoen pelottaa. Olisin valmis perumaan koko reissun omalta osaltani, mutta sen suuntaiset kommenttini ovat jo nyt herättäneet riitaa matkaseurueessa (perhe). Sen tiedän, että jos minä en lähde, osa porukasta puolisoni mukaanlukien lähtee.
Ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan nämä pahimmin pelkäävät pettyvät pian, kun mitään pahaa ei aattunutkaan.
Meillä on realistisesti ajateltuna paljon enemmän syytä pelätä vaikkapa liinenneonnettomuutta tai vaikkapa syöpää, jos haluaa jotain pelätä.
Miksi siitä asiasta pitäisi jotenkin olla pettynyt? Minä olen vain iloinen, helpottunut ja tyytyväinen jos tämä menee ohi tällä, eikä tauti riehukaan tappavana ympäri maailmaa.
Enemmän luulisi, että nää tyypit, jotka toivovatkin ihmisten massatuhoa ja sitä että pääsisivät katsomaan kun maailma palaa, pettyisivät.
Vierailija kirjoitti:
Mun ois pitänyt lähteä parin kolmen viikon päästä reissuun ulkomaille (matka jolle olen halunnut jo kauan) , ja suoraan sanoen pelottaa. Olisin valmis perumaan koko reissun omalta osaltani, mutta sen suuntaiset kommenttini ovat jo nyt herättäneet riitaa matkaseurueessa (perhe). Sen tiedän, että jos minä en lähde, osa porukasta puolisoni mukaanlukien lähtee.
Ahdistaa.
No hyvä, että näin on. Pääsee edes muut matkalle!
Vierailija kirjoitti:
Syöpä ja liikenneonnettomuudet eivät tartu. Niiden takia ei ole eristetty kaupunkia ja peruttu lentoja yhteen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä asiasta pitäisi jotenkin olla pettynyt? Minä olen vain iloinen, helpottunut ja tyytyväinen jos tämä menee ohi tällä, eikä tauti riehukaan tappavana ympäri maailmaa.
Enemmän luulisi, että nää tyypit, jotka toivovatkin ihmisten massatuhoa ja sitä että pääsisivät katsomaan kun maailma palaa, pettyisivät.
Sehän on hyvä. Moni katastrofin ennustaja pettyy, kun olikin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä ja liikenneonnettomuudet eivät tartu. Niiden takia ei ole eristetty kaupunkia ja peruttu lentoja yhteen maahan.
Niiden osuminen juuri sinun kohdallesi on todennäköisempää.
Minua ahdistaa vain siksi, että Suomi ei tee yhtään mitään estääkseen epidemiaa täällä vaan päinvastoin. Kiinalaisia haetaan tänne konelasteittain vielä viikon verran kun muut maat sulkee rajoja ja on ajat sitten lopettaneet lennot. Jos oltaisiin pyritty estämään tartuntoja ja varauduttu se olisi sitten herran haltuun omalla kohdalla. Mutta nytkin Hgin keslustassa joka toinen tyyppi on kiinalainen...Miten siis vältytään? Eikä edes testata ihmisiä, muuta kuin ne jotka on olleet juuri Wuhanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siellä kadulla "kuukahtetaan", jotta pääsevät nopeammin hoitoon ambulanssissa.
maailmalla on antibiooteille vastustuskykyisiä bakteereita. on vaan ajan kysymys milloin ihmisiä kuolee samaa tahtia kuin sotavuosina.
Se mies oli ainakin kuollut sinne kadulle eikä se odottanut kyytiä enää mihinkään.
Ja mistä tiedät että hän kuoli koronavirukseen?
”Koska netissä sanotaan niin”... jep.
Olen odottanut koko ajan tietoa länsimaissa sairastuneiden toipumisesta ja kuolleisuudesta. Vasta sitten osaa sanoa miten tämä virus käyttäytyy. Nyt oli Filippiineillä yksi kuollut. En löytänyt tietoa, että kauanko oli ollut sairas. Missä kohtaa sairautta se vakavin vaihe. Aiemmin oli arvio, että vasta viikon kuluttua sairauden alkamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WHO maailmanterveysjärjestö, oletko lukenut sen tiedotteita tai katsonut netistä?
Joo, mutta suurin huolenaihe on tässä kehitysmaat ja vähävaraiset, joilla ei ole rahaa ostaa terv.hoidon palveluita esim. USA
USA:ssa kaikilla (työssäkäyvillä) on vakuutukset jotka korvaa terveydenhoidon palveluiden kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa.
Niin, sinne missä kiinalaisturistitkin vellovat.
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa vain siksi, että Suomi ei tee yhtään mitään estääkseen epidemiaa täällä vaan päinvastoin. Kiinalaisia haetaan tänne konelasteittain vielä viikon verran kun muut maat sulkee rajoja ja on ajat sitten lopettaneet lennot. Jos oltaisiin pyritty estämään tartuntoja ja varauduttu se olisi sitten herran haltuun omalla kohdalla. Mutta nytkin Hgin keslustassa joka toinen tyyppi on kiinalainen...Miten siis vältytään? Eikä edes testata ihmisiä, muuta kuin ne jotka on olleet juuri Wuhanissa.
Katso maailmankarttaa ja mieti mikä on Kiinan koko. Mitä maanosia mahtuisi Kiinan sisälle?
Entäpä ihmismäärä?
Ja miten hyvin tunnistat eri aasialaiset?
Mieti nyt tosissasi mikä sinua oikeasti ahdistaa. Pelkäät saavasi tartunnan? Pelkäät, että kuolet, koska näit "kiinalaisen"?
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen Helsingin keskustassa. Näin kaikkiaan ehkä kymmenen oletettavasti kiinalaista ihmistä. Ja satoja muita. Ei ole joka toinen kiinalainen. Yksikään niistä ei muuten yskinyt.
Että jotain suhteellisuudentajua nyt.
Ok, koronavirus on hankala tauti, varsinkin kun ei siihen ole tepsivää hoitoa. Kyllä se varmaan leviääkin. Kukaan ei kuitenkaan tiedä sitä kuinka paljon lieväoireisia sairastuneita on joten kokonaiskuva taudista ei ole selvä.
Ne kuvat sairastuneiden keuhkoista ovat rumia, kyllä. Mutta kukaan ei tiedä sitäkään ovatko tuhot yksinomaan sen viruksen aiheuttamia ja onko kyse hallitsemattomasta immunologisesta reaktiosta jossa elimistö alkaa tuhota itseään kun virus laukaisee siinä poikkeavia reaktioita.
Esimerkkinä juuri tämä possunuha: siinäkin oli sen sairastaneita joilla ei ollut kuumetta, yskää ja lihassärkyä kummempia vaivoja. Ja sitten niitä joiden koko elimistö romahti aivan totaalisesti viruksen aiheuttamien reaktioiden seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa.
Oon kyllä miettinyt asiaa siltä kannalta, että kun kerran esim. oma puoliso reissuun lähtee niin sehän joka tapauksessa kantaa sieltä jotain mukanaan jos niillä mestoilla koronaa siinä vaiheessa on. Ja tartuttaa sitten minut kotona.
Äh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WHO maailmanterveysjärjestö, oletko lukenut sen tiedotteita tai katsonut netistä?
Joo, mutta suurin huolenaihe on tässä kehitysmaat ja vähävaraiset, joilla ei ole rahaa ostaa terv.hoidon palveluita esim. USA
USA:ssa kaikilla (työssäkäyvillä) on vakuutukset jotka korvaa terveydenhoidon palveluiden kulut.
Kaikilla? Oho. Muistaakseni 40 miljoonaa on hanttihommissa, ei vakuutusta eikä tarpeeksi köyhä medicaidiin.
Vierailija kirjoitti:
Entä kun virus leviää Afrikkaan ja sieltä hallitsemattomasti Eurooppaan?
Entä kun ei leviäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen Helsingin keskustassa. Näin kaikkiaan ehkä kymmenen oletettavasti kiinalaista ihmistä. Ja satoja muita. Ei ole joka toinen kiinalainen. Yksikään niistä ei muuten yskinyt.
Että jotain suhteellisuudentajua nyt.Ok, koronavirus on hankala tauti, varsinkin kun ei siihen ole tepsivää hoitoa. Kyllä se varmaan leviääkin. Kukaan ei kuitenkaan tiedä sitä kuinka paljon lieväoireisia sairastuneita on joten kokonaiskuva taudista ei ole selvä.
Ne kuvat sairastuneiden keuhkoista ovat rumia, kyllä. Mutta kukaan ei tiedä sitäkään ovatko tuhot yksinomaan sen viruksen aiheuttamia ja onko kyse hallitsemattomasta immunologisesta reaktiosta jossa elimistö alkaa tuhota itseään kun virus laukaisee siinä poikkeavia reaktioita.
Esimerkkinä juuri tämä possunuha: siinäkin oli sen sairastaneita joilla ei ollut kuumetta, yskää ja lihassärkyä kummempia vaivoja. Ja sitten niitä joiden koko elimistö romahti aivan totaalisesti viruksen aiheuttamien reaktioiden seurauksena.
Henk.koht. tasolla on aika helvtin hanurista huomata kuuluvansa (tai sitten oma läheinen kuuluu) siihen porukkaan, jonka elimistö sanookin kaput. Mitä enemmän kuolleisuusluvut nousevat, sitä todennäköisempi tästäkin vaihtoehdosta tulee.
Ei auta kuin toivoa, että suurin osa tautitapauksista on niin lieviä, että ne eivät eroa normiflunssasta ja toivoa, ettei virus mutatoidu maailmalla tappavammaksi. Toivossa on vain tosi paha elää, kun oikein mistään ei mitään tiedetä ja Kiinassa puuhataan kaikenlaista samalla kun maailmalla epäillään, että Kiina pimittää yhä faktoja.
Kuinka typerä pitää olla jos ei usko. Nöyttääkl tämä sinusta hyvältä ja terveenä heuhkolta?
Näin koronavirus runtelee siihen sairastuneen kehoa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-koronavirus-runtelee-siihen-sa…