Minua todella ahdistaa koko ajan tuo korona-asia. En saanut edes nukuttua viime yönä sen takia
Kuitenkin pitäisi keskittyä normaaleihin asioihin, mutta ahdistus estää. Kohtalotovereita?
Kommentit (279)
Täällä toinen jota ahdistaa, mutta nukuttua olen kyllä saanut vielä. Puolisoni on lääkäri ja hän saa minut aina välillä jopa unohtamaan asian hetkeksi, mutta kyllä se mielessä kummittelee suurimman osan ajasta. Toivoisin THL:ltä selkeämpää tiedotusta ja kommentteja muista maista poikkeavaan toimintaan.
Oletko ajatellut koskaan, että jonakin päivänä kuolet? Ihan aikusten oikeesti kuolet.
Tahdon vaan sanoa, että ei ole muuta kuin nykyhetki ja siinä kannattaisi pysytellä.
Onhan se kamala asia. Mitä jos se todellakin on laboratoriosta irti päässyt kemiallinen ase? Johonkin tällaiseen ilmiöön voi koko ihmiskunta jossain vaiheessa tuhoutua. Kyllä sitä sietää miettiä.
Mikä teitä siinä varsinaisesti pelottaa?
Lopulta se on kuitenkin asia, jolle ei voi mitään. Sairaudet kuuluvat elämään, ja koska me elämme ja olemme, meidän tavallaan pitää ottaa vastaan, mitä elämä luonnollisesti tuo tullessaan.
Itse kestän luonnolliset tavat kuolla kuten vaikka sairaudet. Sen sijaan ihmisten aiheuttama paha on välillä itselleni sietämätöntä tuskaa tuottava asia. Miten voi olla, että ihminen, joka tiedostaa miltä toisesta tuntuu, aiheuttaa tahallisesti kärsimystä muille?
Turha sairastaa tulevaa tautia, sanoi vanha kansa.
Taisit hermoilla possuflunssankin takia - ja ihan turhaan.
Miten joku voi olla noin ahdistunut? Aihe muuttuu ja ahdistus jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
En hermoillut enkä ahdistunut silloin. Silloin ajattelin siitä, että se on vain influenssa. Ja kohtasin useamman sairastuneen, siis sairaana. Itse en saanut tautia. Ap
Èi mua ahdista koska etsin tietoa koko ajan. Jokainen jyvä tietoa on kuin suojakilpi tai paremminkin uusi kerros suojaa kilven päälle. Sääliksi kävi kun näin uutisissa jotain lappilaisia jotka tälle naureskeli että ''ei pelota kunhan kättelee kiinalaisia hanskat kädessä'' vaikka tämä virus tarttuu herkästi pisarana ja uusimpien tietojen mukaan jopa hengitysilmasta. Elää myös pinnoilla useita päiviä. Hengityssuojan lisäksi tulee olla myös silmät suojattu.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta. Se on pelkkä raju flunssa. Vie enimmäkseen vanhoja ja raihnaisia astmaatikkoja.
Ei Kiina tuollaisen takia sulkisi miljoonakaupunkeja.
Minua ahdistaa myös. Kiina on tunnettu valehtelustaan ja ihmisten kertomukset sekä kauhistuttavat kuvat (mm kuollut mies kadulla) kertovat karua kieltä siitä mitä tapahtuu oikeasti. Virus joka on sarsin ja mersin sukulainen ei voi olla mikään pikkutauti. Ei auta kuin toivoa että pohjoismaihin ei iske kovin pahasti..onneksi meitä on niin vähän vrt Kiina. Jos tästä selvitään niin asioiden on muututtava ja pandemioihin varauduttava koko maailmassa. Jotenkin meni myös luottamus Suomen viranomaisiin sekä mediaan, ajantasaista tietoa olen saanut onneksi kv mediasta. Suomi on kuin neuvostoliitto, kahden kauppaketjun ja yhden totuuden maa.
Onhan noita erilaisia vakavia epidioita ollut aina.
Ei tämä ole niitä kummempi. Ehkä leviää vaan laajemmin ja nopeammin, koska ihmiset matkustavat nykyisin erittäin paljon.
Nämä ovat juuri niitä luonnon vitsauksia, joiden alkamiseen ihminen itse ei voi vaikuttaa. Samanlaisia kuin maanjäristykset, tulvat, tsunamit, pitkät rankkasateet, ja muut.
Muuta mahdollisuutta ei ole kuin kestää huoli, pakkohan se on jotenkin elää kuitenkin.
Normaali kausiflunssa, jonka olet saiarastanut vaikka kuinka monta kertaa. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan eri virus kuin tämä. Ei possuflunssan takia laitettu kaupunkeja karanteeniin, lopetettu lentoliikennettä ja avattu armeija tukikohtia/sairaaloita karanteeni tiloiksi kansalaisille monissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen jota ahdistaa, mutta nukuttua olen kyllä saanut vielä. Puolisoni on lääkäri ja hän saa minut aina välillä jopa unohtamaan asian hetkeksi, mutta kyllä se mielessä kummittelee suurimman osan ajasta. Toivoisin THL:ltä selkeämpää tiedotusta ja kommentteja muista maista poikkeavaan toimintaan.
En luottaisi thl:n selittelyihin.
Haluaisin suomen käyttäytyvän kuten muut viisaammat länsimaat.
Ruumisroviot loimuavat Ivalossa ja noitarumpu kumisee!
Suomen teinihallitus seisoo tumput suorina ja odottaa THL:tä arviota. Mutta kun sitä THL:ää johtaa hallituksen ministeri. Rekka lähestyy ja peuran silmät vain räpyttää!
Voisiko joku laittaa kansalaosaloitteen, ettei Kiinasta saa tulla kuin karanteenin kautta.
Lisäksi pitäisi oll mielenosoituksia.
Olen aika ahdistunut. Varsinkin näin iltaisin, kun on aikaa, tämä valtaa ajatukset. Ei tiedä mikä on totta ja mikä ei. Eniten pelkään pienten lasteni puolesta, joista toisella on vielä biologinen lääke käytössä. Olen itse tällä hetkellä töissä hotellissa siivoamassa niitä huoneita, jos saankin tartunnan vaikka sieltä ja levitän sen lapsiini. Voihan sen tietysti saada mistä vain muualtakin.
Varoituksen sanana vaan noista hotelleista, se on ihan totta, että hygieenistä siellä ei ole vaikka kuinka hanat kiiltää ja pölyt on pyyhitty... Siellä kyllä pöpöt levitetään lahjakkaasti huoneista toisiin siivoojien toimesta.
Lopeta. Se on pelkkä raju flunssa. Vie enimmäkseen vanhoja ja raihnaisia astmaatikkoja.