Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua todella ahdistaa koko ajan tuo korona-asia. En saanut edes nukuttua viime yönä sen takia

Vierailija
01.02.2020 |

Kuitenkin pitäisi keskittyä normaaleihin asioihin, mutta ahdistus estää. Kohtalotovereita?

Kommentit (279)

Vierailija
21/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku laittaa kansalaosaloitteen, ettei Kiinasta saa tulla kuin karanteenin kautta.

Lisäksi pitäisi oll mielenosoituksia.

Mietin juuri, että miksi kukaan ei tee jotain poikkeuslakialoitetta, että Kiinasta ei saa kukaan saapua maahan ilman 14 vrk karanteenia, ja tämä koskee myös jatkolennolla ollutta, alunperin Kiinasta tullutta. Ap

Vierailija
22/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen käsiäni 3 kertaa kotiin tullessani ja laitan käsidesiä. Olen kloritella putsannut ovenkahvat, hanat yms. Olen vainoharhainen bussissa töihin mennessäni, toivon koko ajan että kukaan ei tule viereeni istumaan. Pelottaa kulkea julkisilla. Kävelisin työmatkan, mutta 12 km. on liian pitkä matka edestakaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit hermoilla possuflunssankin takia - ja ihan turhaan.

Ihan eri virus kuin tämä. Ei possuflunssan takia laitettu kaupunkeja karanteeniin, lopetettu lentoliikennettä ja avattu armeija tukikohtia/sairaaloita karanteeni tiloiksi kansalaisille monissa maissa.

Ehkäpä niistä aiemmista tapauksista on vaan jotain otettu opiksi ja nyt halutaan saada tauti nopeammin nujerrettua ja vähemmän levinneeksi?

Vierailija
24/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan eri virus kuin tämä. Ei possuflunssan takia laitettu kaupunkeja karanteeniin, lopetettu lentoliikennettä ja avattu armeija tukikohtia/sairaaloita karanteeni tiloiksi kansalaisille monissa maissa.

Ehkäpä niistä aiemmista tapauksista on vaan jotain otettu opiksi ja nyt halutaan saada tauti nopeammin nujerrettua ja vähemmän levinneeksi?

Hyvä jos vain tästä on kyse. Mutta ahdistaa se, että ei tiedä. En luota ollenkaan Kiinaan, mutta en luota enää Suomenkaan viranomaisiin. En hallitukseen, en ministereihin, en THL:ään, en STM:ään, en edes puolustusvoimiin. Eikö puolustusvoimat ole se taho, joka ryhtyy järeisiin karanteenitoimiin, jos tarvii? Mutta kuka heitä käskee? Sisäministeri. Niin just joo. Ap

Vierailija
25/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä niistä aiemmista tapauksista on vaan jotain otettu opiksi ja nyt halutaan saada tauti nopeammin nujerrettua ja vähemmän levinneeksi?[/

No eipä näytä tehoavan...

Vierailija
26/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, mitä mä just luin? En ole uhrannut tuollekkaan ajatustakaan, en usko koko pandemiaan.

Vierailija
27/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO maailmanterveysjärjestö, oletko lukenut sen tiedotteita tai katsonut netistä?

Vierailija
28/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, mitä mä just luin? En ole uhrannut tuollekkaan ajatustakaan, en usko koko pandemiaan.

No minä olen uhrannut ajatuksia. Olen koko ajan aivan poissa tolaltani ja todella ahdistunut. Ja en ole ollut koskaan ahdistunut sarsista, mersistä, ebolasta, hivistä enkä muista vastaavista. Ap

Vierailija
29/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WHO maailmanterveysjärjestö, oletko lukenut sen tiedotteita tai katsonut netistä?

Olen lukenut. Enkä luota enää Suomen mediaan niin luen mm. svt:n ja reutersin uutisia. Ap

Vierailija
30/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, koska Suomessa julkinen terveydenhoito ja vielä lähes ilmainen.

Surullinen niiden puolesta, jonka maan terveydenhoidon taso on alhainen, eikä kaikilla ole sinne pääsyä varallisuuden takia.

Suurin osa Kiinankin kuoleista, on köyhiä ja monet maaseudulta. Ja nyt vasta ovat rakentamassa sairaalaa, jotka ovat siihen sairastuneet.

Vierailija
31/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en tiedä helpottaako tämä sinua mitenkään, mutta mua pelottaa ihan järkyttävästi myös. Tällainen pelko ei ole minulle tuntematonta, olen tulkinnut tilanteen siten, että tilanne raapii traumojani ja holtiton pelko johtuu siis aktivoituneista traumoista. On luonnollista olla pelästynyt tällaisessa tilanteessa, mutta traumat on se syy, miksi en pysty rauhoittumaan. Ehkä jostain sellaisesta voi olla kyse sinunkin kohdallasi? Onko sinulla ollut joskus jonkun muun asian yhteydessä selittämättömiä pelkoja tai tavallaan liioiteltuja reaktioita, joita et ihan ymmärrä?

Vierailija
32/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen uhrannut ajatuksia. Olen koko ajan aivan poissa tolaltani ja todella ahdistunut. Ja en ole ollut koskaan ahdistunut sarsista, mersistä, ebolasta, hivistä enkä muista vastaavista. Ap

Pyydä siltä lääkäriukoltas nyt jotain kielihoitoa tai lähetettä eteenpäin.

Jaksuja.

Vierailija
33/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, en tiedä helpottaako tämä sinua mitenkään, mutta mua pelottaa ihan järkyttävästi myös. Tällainen pelko ei ole minulle tuntematonta, olen tulkinnut tilanteen siten, että tilanne raapii traumojani ja holtiton pelko johtuu siis aktivoituneista traumoista. On luonnollista olla pelästynyt tällaisessa tilanteessa, mutta traumat on se syy, miksi en pysty rauhoittumaan. Ehkä jostain sellaisesta voi olla kyse sinunkin kohdallasi? Onko sinulla ollut joskus jonkun muun asian yhteydessä selittämättömiä pelkoja tai tavallaan liioiteltuja reaktioita, joita et ihan ymmärrä?

Minulla on traumaattinen lapsuus, mutta luulin selättäneeni ne traumat, en ole aikuisiällä ollut mistään mitenkään vahvasti ahdistunut. Nyt tämä on vienyt toimintakykyni melkein. Ap

Vierailija
34/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä siltä lääkäriukoltas nyt jotain kielihoitoa tai lähetettä eteenpäin.

Jaksuja.

Ei minulla ole lääkärimiestä. Enkä ole sinua loukannut niin miksi haluat loukata minua? Ap

Vierailija
35/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta suurin huolenaihe on tässä kehitysmaat ja vähävaraiset, joilla ei ole rahaa ostaa terv.hoidon palveluita esim. USA

Vierailija
36/279 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että toisilla myös defenssit toimivat voimakkaammin ja he voivat vähätellä asiaa: että eihän se ole kuin flunssa. On kuitenkin täysin mahdollista sekin, että tilanne saadaan hallintaan ja/tai virus lievenee levitessään ja/tai kehitetään lääke tai rokote ja/tai ollaan erilaista geeniperimää ja tauti ei länsimaissa olekaan niin paha ja/tai toimet, mitä Kiinassa on tehty, todella ovat liioiteltuja varotoimenpiteitä. Suurin osa on kuitenkin toipunut ja vielä suurempi osa ei ole edes sairastunut. 

Vierailija
37/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa kyllä. Todennäköisyys sanelee sen, että jossain vaiheessa tappava pandemia pyyhkii maailman ympäri, ja aina kun joku tällainen uusi tauti pullahtaa, ootan kauhulla että nyt se hetki on ehkä tullut.

En luota Kiinaan. Enkä siihen että Suomessa asia otetaan tarpeeksi vakavasti.

Vierailija
38/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herran aika, mitä mä just luin. Ei huolestuta yhtään vai?

Nyt kysymys ei suinkaan ole vain ihmisten terveydestä, vaan valtioiden ja yhteiskunnan taloudesta ja sen toimivuudesta, kun pörssikurssit romahtavat ja tehtaita ja työpaikkoja suljetaan.

Jos Kiinan tilanne olisi Suomessa ja sairastuneiden määrä yhtä suuri, yhteiskunnan rakenteet natisisi liitoksistaan ja talous ei kestäisi, eikä rahat riittäisi ja yksityisten ihmiset olisi hätää kärsimässä, kun työpaikat ja koulut suljettaisiin ja harvan talous on siinä kunnossa, että pystyisi elämään omillaan pitkiä aikoja ja samalla maksamaan yksityisestä terv.hoidosta.

Ja siksi viruksen leviäminen maailmanlaajuisesti pitäisi saada ehkäistyksi, sillä muuten meitä odottaa ennen näkemätön laskusuhdanne ja heikko maailman tilanne.

Ja erityisen haavoittuvia ovat kehitysmaat ja köyhät valtiot, joissa alkeellinen terv.hoito tai maksullinen terv.hoito.

Suomessa kaikki hyvin, niin kauan kun virus epidemia on hallinnassa ja riittää sairaalapaikkoja.

Vierailija
39/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla noin ahdistunut? Aihe muuttuu ja ahdistus jatkuu.

Tästä on kyse. Jokin oma sisäinen ahdistus.

Jos alkaa viedä tilaa normaalulta elämältä, kannattaa mennä lääkäriin. Jokin ahdistuneisuushäiriö on todennäköinen.

Vierailija
40/279 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa kanssa, on turvattomuuden tunne. Mulla oli kanssa rikkinäinen lapsuus. Silloin oli aina laukku ulkona sateensuojassa pakattuna jos piti yöllä juosta kiireesti ulos ovesta, mikä tapahtui tosi usein, lähes viikoittain. Nyt olen jotenkin ihan samoissa tunnelmissa, oon hamstrannu hernekeittoa ja polttopuita ja kaikkee. Se on ihan sairasta, tiedän, mutta kun koitan epätoivoisesti löytää jonkun turvallisuuden tunteen jostain.