Ympärileikkaus aiheuttaa tutkitusti pysyvän trauman ja muutoksen pojan mieleen
https://www.psychologytoday.com/us/blog/moral-landscapes/201501/circumc…
Että jos olette miettineet miksi sitä tehdään, niin yksi syy lienee muokata miesten mielet haluttuun suuntaan.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa enemmistö vastasyntyneitä pojista ympärileikataan hygienia syistä, jos et erikseen kiellä. Sisareni pojalle tehtiin niin.
Israelissa sukulaiseni poika ympärileikattiin tammikuun alussa 7 pv vanhana.
Siellä olen ollut ympärileikkausjuhlissa. Toimenpide on niin nopea, että en usko vauvalle jäävän siitä traumoja.Kokemukseni mukaan seksi on parempaa ympärileikatun miehen kanssa.
Taidat käydä vähän hitaalla?
Sairas vaikutelma tulee vanhemmista jotka haluaa muokata pikkulapsen alapäätä mieleisekseen. Jonkinlainen insestinen vivahde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympärileikkaus on kyllä sairas keksintö. Sitä usein puolustellaan, että pysyy paremmin puhtaana. Eihän korviakaan leikata pois, jotta niitä ei tarvitsisi pestä. Miksi siis esinahka leikataan?
Koska te ehkä yritätte tunkea sen toisern ihmiseen, toisin kuin korvanne.
Korvissa on rustoa, esinahassa ei. Korvalehdet parantavat kuuloa, esinahka ei.
Ja tuo tutkimus, sehän varmaan oli Mooseksen aikana jo tiedossa, eikö?
Ei toimi tomppeleilla edes ajan taju.
Upeaa logiikkaa...
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa enemmistö vastasyntyneitä pojista ympärileikataan hygienia syistä, jos et erikseen kiellä. Sisareni pojalle tehtiin niin.
Israelissa sukulaiseni poika ympärileikattiin tammikuun alussa 7 pv vanhana.
Siellä olen ollut ympärileikkausjuhlissa. Toimenpide on niin nopea, että en usko vauvalle jäävän siitä traumoja.Kokemukseni mukaan seksi on parempaa ympärileikatun miehen kanssa.
Kyllä se kipu kestää kauemmin kuin perverssi rituaali.
Onhan ne pervoja jotka oman lapsensa alapään "kulttuurisyistä" silpoo. Ei millään lailla tervejärkistä touhua nykypäivänä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sekä penis että naisen sukuelimet ovat just hyvät sellaisina kuin luonnostaan ovat ja kaikenlainen kummankaan sukupuolen silpominen käsittämätöntä.
Joskus esinahka on niin kireä, ettei se liiku taakse? Näin perusteli ympärileikkaustaan minulle ainoa mies, jonka kanssa olen sen verran läheisissä väleissä ollut, että asiasta on keskusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ollut kiinnostunut tutkimaan, minkälaisen trauman naisen ympärileikkaus aiheuttaa? Se on pahempi, kun klitoriskin viedään. Naisille tehdään myös paljon gynekologisia tutkimuksia ja leikkauksia ihan hyvistä lääketieteellisistä syistä,onko kukaan tutkinut niitä?
Onko oikein, että nainen saa mahdollisen elinikäisen trauman esimerkiksi kierukan asentamisesta, vain siksi että mies voisi paremmalla mielihyvällä kyntää?Kierukkaa ei tietääkseni asenneta vastasyntyneeseen.
Eikä poikalapsia sivistysmaissa ympärileikata ilman puudutusta.
En missään nimessä kannata kenenkään sukuelinten silpomista, mutta mielestäni tämä keskustelu on parempi mennä käymään niiden kanssa, jotka sitä tekevät.
Joten miksi täällä voliset?
Onkohan tosiaan jotain insestiin viittavaa jos vanhemmalla on pakkomielteinen tarve muokata oman lapsen sukupuolielintä.
Ei normaali äiti/isä ole kiinnostunut lapsensa peniksen ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus esinahka on niin kireä, ettei se liiku taakse? Näin perusteli ympärileikkaustaan minulle ainoa mies, jonka kanssa olen sen verran läheisissä väleissä ollut, että asiasta on keskusteltu.
Jos on lääketieteellinen ongelma, se on täysin eri asia. Mutta ulkonäkösyistä järjetöntä leikellä alapäätä kulttuurille/uskonnolle mieluisaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa se onkin tulehdusriski niin miehelle kuin kumppanille. Ensin se yritetään hoitaa venyttämällä ja jos ei tepsi, tehdään pikku operaatio. Kukaan mies tuskin haluaa märkivää tai kuolioon menevää terskaa.
Ilmiannettu. Käsittämätöntä antisemitisiä sitä saa edelleen lukea vuonna 2020...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan ollut kiinnostunut tutkimaan, minkälaisen trauman naisen ympärileikkaus aiheuttaa? Se on pahempi, kun klitoriskin viedään. Naisille tehdään myös paljon gynekologisia tutkimuksia ja leikkauksia ihan hyvistä lääketieteellisistä syistä,onko kukaan tutkinut niitä?
Onko oikein, että nainen saa mahdollisen elinikäisen trauman esimerkiksi kierukan asentamisesta, vain siksi että mies voisi paremmalla mielihyvällä kyntää?Kierukkaa ei tietääkseni asenneta vastasyntyneeseen.
Eikä poikalapsia sivistysmaissa ympärileikata ilman puudutusta.
En missään nimessä kannata kenenkään sukuelinten silpomista, mutta mielestäni tämä keskustelu on parempi mennä käymään niiden kanssa, jotka sitä tekevät.Joten miksi täällä voliset?
Tämähän meni sinulla ihon alle (no pun intended). Vähän itkuraivarin makua alkaa olla noissa ympärileikkausta rakastavissa kommenteissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lääketieteellinen ongelma, se on täysin eri asia. Mutta ulkonäkösyistä järjetöntä leikellä alapäätä kulttuurille/uskonnolle mieluisaksi.
Edelleen: miksi möyhäät täällä? Ei täällä montaa ympärileikattua ole. Ja kun teikäporukka niin pelkää sitä valtavaa vauvainvaasiota tuon kulttuurin piiristä, niin voiko päätellä, ettei ympärileikattu pidä seksistä?
Miksi peniksessä on luonnostaan esinahka, jos se on kerran täysin turha ja jopa epähygieeninen?
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sekä penis että naisen sukuelimet ovat just hyvät sellaisina kuin luonnostaan ovat ja kaikenlainen kummankaan sukupuolen silpominen käsittämätöntä.
No kyllähän esim kohdunkaulan muutoksien poistossa silvotaan.
Pitäisi huostaanottaa nuo lapset.
Yhtä hullua jos joku väittäisi että hygienian vuoksi pitää klitoriksen huppu (sama asia kuin esinahka) leikata pois.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa suomalaiset, jotka tekevät ympärileikkauksesta elämää suuremman asian. Huomaa että täällä päin se on harvinaista, ja siksi luullaan että se on joku elämän mullistava asia.
Ei se ole loppujen lopuki kuin pala esinahkaa. Ilmankin pärjää ihan hyvin, eikä elämä siihen kaadu. En itsekään kannata leikkaamista muuten kuin lääketieteellisistä syistä, mutta en ymmärrä miksi sen pitäisi olla niin iso juttu. Miljoonat ja miljoonat miehet elävät sujuvasti ympärileikattuina.
Elämä ei kaadu esinahan leikkaamiseen, mutta se on kuitenkin iso juttu, turha vähätellä. Vauvojen leikkaaminen on väärin, koska ei ole kyse tarpeellisesta operaatiosta. Tarpeettomaan operaatioon pitäisi saada ihmisen oma lupa ja vauva ei lupaa voi antaa. Varsinkin kun kajotaan niinkin herkkään alueeseen kuin sukupuolielimet, asia on iso, mutta siihen on niin totuttu, että sen vääryyttä ei nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten sitä voi venytellä, käyttää erilaisia voiteita tai leikata vain siitä kohtaa mistä esinahka on kiinni. Mille ruumiinosalle tehdään kuin esinhalle? Jos raaja jää johonkin asentoon, eikä sitä pysty liikuttamaan niin ei sitä heti leikata pois.
Tuntuvat olevan raakoja ympäri maailman, vaikka ei olisi mitään leikelty.