Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1105)

Vierailija
581/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää mitä vässyköitä ihmiset on. Jatkakaa,, ei mulla muuta.

Vierailija
582/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kotitalousopettajana yllätti tauottomuudellaan. Monet opettajakollegat istuvat kaikki välitunnit opehuoneessa, osa ei edes välituntivalvonnoista välitä. Itse siivoan, valmistelen ja järjestelen luokkaa tai tilaan seuraavaan tilaukseen tulevia aineksia kaiken ajan, kun ei tarvitse opettaa. Pidän opettajan työstä todella paljon, mutta pohdin, josko vaihtaisin opetettavia aineita teoreettisempiin. Kotitalous vie todella paljon voimia, vaikka onkin tärkeä ja ihana oppiaine. Todella kuluttava vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vinkki kaikille: Pitäkää ne tauot. Ei se ole sen vaikeampaa.

No kuule kiitti en olis itse keksinytkään! Lähden lääkärinkierrolta kesken lätkimään ja kiireelliset ct:t, pari lääkäriä, lääkemuutokset veritilaukset ja osastosiirrot kyllä odottavat. Makaa vaan vessassa kaatuneena, meikä juo nyt kahvia!

Vierailija
584/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo luppoaikaa. Oon (järjestys)poliisi. 

Vierailija
585/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole luppoaikaa, kehitän ja ylläpidän suurehkon laitoksen johtamisjärjestelmää , ympäristöasioita ja turvallisuusjohtamista.

Vierailija
586/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntijahommissa ja johdan tiimiä. Ei todellakaan ole luppoaikaa. Hyvä kun saa edes työt hoidettua.

Vierailija
587/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-lääkäri. Olen ehtinyt syömään töissä viimeksi kesäkuussa.

Vierailija
588/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestintäasiantuntija. Pitäisi tehdä proaktiivista ja suunnitelmallista työtä. Käytännössä arki on usein reaktiivista ja pelkkää tulipalojen sammuttelua ja kriiseihin reagointia.[/

Viestintäalan hommissa on varmasti aina kiire työnantajasta riippumatta. Itsekin olen ollut alalla 15 v, ja koko ajan ollut kiire. Kiireisintä on kuitenkin nyt, viestintäkonsulttina pienessä toimistossa. 7 yrityksen viestintä hoidettavana yksin. Siinä on seitsemän kertaa todennäköisemmin tulipalo päällä. Ja entä jos useammalla asiakkaalla on samaan aikaan, pahimmillaan saman tunnin aikana tiedotettavaa, ja apujoukkoja ei ole? Aika pulassa ollaan, jos asiakas ei sitoudu projektiaikauluihin ja hommat kasautuvat.

Ensi viikolla on päiviä, jolloin esimies on myynyt minut liian monelle asiakkaalle, ja yhden päivän aikana pitäisi tehdä kolmelle asiakkaalle kullekin kokonaisen työpäivän edestä laskutettavia hommia. Vuorokaudessa ei ole tarpeeksi tunteja, vaikkei edes nukkuisi. Ja nopeammin tai huonomminkaan hommia ei voi tehdä, jos työn tekeminen sovitulla tavalla vien ihan todellisuudessakin koko päivän. En voi laskuttaa asiakasta 7,5 tunnin työn edestä, jos käytän työhön 3 h. Hutiloiminen johtaa myös siihen, että asiakas on tyytymätön ja sanoo irti sopimuksen. Ja jos asiakkaita ei ole tarpeeksi, on ensimmäinen, joka saa lähteä.

Työt tulevat juuri noina päivinä, joten niitä ei voi tehdä etu- tai jälkikäteen. Jatkuvasti joutuu muistuttamaan esimiehelle, että on tiettynä päivänä jo sitoutunut toiselle asiakkaalle. Koko ajan töitä sata lasissa, ja silti saa tuntea, ettei pysty antamaan sitä mitä odotetaan.

Vierailija
589/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tahdo aika riittää. Kokoajan tuleen puheluita ja sähköposteja.

Lisäksi on vielä esimiehen antamat extratehtävät. Pelkää, että kotikonttorilla muka laiskotellaan.

Vierailija
590/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä sairaanhoitajana terveyskeskuksessa. Sinänsä työ antaisi mahdollisuudet TES mukaisiin taukoihin, mutta tuolloin jäisi hoitamatta nämä täälläkin päätään aukovat uusavuttomat itsekeskeiset kansalaiset, jotka vaatii samanaikaisesti sekä matalampaa verotusta että lyhyempiä jonotusaikoja julkisiin palveluihin.

Vierailija
591/1105 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hammaslääkäri terkkarissa, jossa teen töitä aivan koko ajan paitsi ruokatauolla. Päivän jälkeen tietää tehneensä töitä! Onneksi työ on kuitenkin mielekästä. Kotona odottaa sitten kuusi lasta, joten elämä on aika haipakkaa..

Vierailija
592/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulun hakijapalveluissa. Vain lounas- ja kahvitauot hengähdysaikaa. Valtavat määrät töitä ja jatkuvia määräaikoja, joihin mennessä työt on saatava tehtyä. Kunnes seuraavat haut ja vaiheet taas alkavat.

Ajat on varmaan muuttuneet.

Olin aikanaan töissä X-korkeakoulun Opiskelija/hakijapalveluissa. Työsuhteeni alkoi keväällä.

Olin ainoa ihminen toimistossa heinäkuussa, kun minulla ei ollut vuosilomaa kuin pari päivää. Heinäkuun roikuin klo 08-16 netissä. Pelasin pasianssia. Luin lehtiä. Suunnittelin viikonlopun ruokalistoja perheelle. Istuin lounaalla kaupungilla, jolloin lappu luukulla. Silloin ei etätöitä tunnettu. Paikalla piti olla, mutta edes joka päivä ei käynyt yhtään asiakasta. Silloin tällöin joku puhelu tai sähköposti.

Hemmetin tylsää. Mutta tuosta siis jokunen vuosi jo.

Vierailija
593/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevostenhoitaja.

Vierailija
594/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustajana alakoulun puolella.Ei ole luppoaikaa.Pidän kuitenkin lakisääteisen ruokataukoni.Joskus riippuen jaksosta, saattaa olla lukujärjestyksessä esim.yksi tunti/ vkossa aikaa suunnittelulle ja omille paperihommille mutta muuten mennään koko päivä ja viikko aamusta iltapäivään tiukassa aikataulussa.

Joskus olin pienen kunnan vapaa-aikatoimistossa kesäajan töissä ja siellä sai keksimällä keksiä mitä tekisi.Puhelin soi pari kertaa viikossa ja olin järjestellyt ja siivonnut toimiston muutamassa päivässä kuntoon.Oli muuten tylsä kesä...

Vierailija
595/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahuoltaja, aina ei ehdi kunnolla pitämään edes lakisääteistä ruokapaussia.

Vierailija
596/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen navetassa töissä.

Vierailija
597/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehoitaja (lastensuojelu).

Työaika 24/7, jokaisena päivänä vuodessa. Ei lomaa (vaikka laki niin sanoo, pieni rahallinen korvaus menetetyistä vapaista). Lomitusta tai tukiperhettä ei löydy.

Biologisten vanhempien tapaamisen aikaan (2-6h) myös oltava koko ajan valppaana odottamassa josko tapaaminen kuitenkin keskeytyy.

Vaikeasti traumatisoituneet, erityistarpeiset lapset tarvitsevat kokoaikaista valvontaa, ohjausta, tukea, kuntoutusta.

Palkka on onneksi huippu, muutama euro/päivä 😘

Vierailija
598/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja olen. Tauot pidetään ihan aina ja usein ainakin 10 min pidempinä kuin pitäisi. Osa potilaista niin huonokuntoisia, että heissä ei paljoa hoitamista ole ja siten ehdin jutella enemmän parempikuntoisten kanssa.  Pesut ja syötöt tekee meillä apuhoitajat tms. Jos teen yövuoroa, kierrän iltakierron ja sitten lopun yötä neulon villapaitoja tai sukkia tai surffaan. Dosetit hoidan kyllä kuntoon yöllä, mutta siihen menee max 20 min. Palkka on ihan hyvä!

Vierailija
599/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologina toimin.. nopeasti syön lounaan, muita taukoja ei ole. Sekin pidetty paussi kostautuu usein loppupäässä päivää ja viivästyttää kotiinlähtöä.

Vierailija
600/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve kirjoitti:

Sairaanhoitaja olen. Tauot pidetään ihan aina ja usein ainakin 10 min pidempinä kuin pitäisi. Osa potilaista niin huonokuntoisia, että heissä ei paljoa hoitamista ole ja siten ehdin jutella enemmän parempikuntoisten kanssa.  Pesut ja syötöt tekee meillä apuhoitajat tms. Jos teen yövuoroa, kierrän iltakierron ja sitten lopun yötä neulon villapaitoja tai sukkia tai surffaan. Dosetit hoidan kyllä kuntoon yöllä, mutta siihen menee max 20 min. Palkka on ihan hyvä!

Ei nykyään ole apuhoitajia/apuhoitajia tms. Tietäisit oikeat nimikkeet jos olisit oikeasti hoitoalalla. Tämä kertomasi voi olla oikeasti totta 0,5 % todennäköisyydellä jossain sikarikkaiden säätiöpaikassa tai erityisyksikössä jossa kahdeksan asukasta, epäilyttää nyt pahasti. Oikeasti huonokuntoinen, ilmeisesti täysin sänkypotilas jolla ei ole muuta vaivaa, ja jota vain käännellään sängyssä ja vaihdetaan vaippoja? Ei makuuhaavoja, ei pesuja:D? Normaalisti palvelutaloissa sairaanhoitaja juoksee tekemässä kaiken minkä muutkin ja päälle omat hommat, eli nyt on kyllä kissanpäivät.