Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?

Vierailija
28.01.2020 |

Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.

Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.

Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.

Kommentit (1105)

Vierailija
601/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vinkki kaikille: Pitäkää ne tauot. Ei se ole sen vaikeampaa.

No kuule kiitti en olis itse keksinytkään! Lähden lääkärinkierrolta kesken lätkimään ja kiireelliset ct:t, pari lääkäriä, lääkemuutokset veritilaukset ja osastosiirrot kyllä odottavat. Makaa vaan vessassa kaatuneena, meikä juo nyt kahvia!

Ootko oikeesti noin tyhmä? Ei sitä tarvi sillä sekunnilla mennä tauolle kun kello niin näyttää. Jotain tilannetajua pitää olla, vaikka se taitaa hoitsuille olla melko vaikea käsittää.

Käyt sen lääkärikierroksen loppuun, niiaat lääkärille ja poistut tauolle. Olipa hurjan vaikeaa.

Vierailija
602/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonsihteeri erikoissairaanhoidossa ison volyymin poliklinikalla. Jatkuva kiire ja saa tehdä myös laiskojen ja hitaiden yli viiskymppisten hommat. Koko ajan joku saikulla tai muuten vaan tipahtanut kärryiltä mm. tietotekniikan kanssa.

Katselen muita hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Muistan kyllä, että joskus 20 vuotta sitten oli joskus joku luppohetkikin, mutta ei enää. Oppitunnit, oppituntien suunnittelu, välituntivalvonnat ja Wilma-viestintä  syövät ajan niin tarkkaan, että wc-käynnitkin pitää suunnitella. Siihen päälle vielä yhteistä suunnittelua ja kokouksia.  Ja nytkin kerään voimia aloittaakseni työt sen sijaan, että käyttäisin sunnuntain omaksi ilokseni.  Nyt on vähän helpompaa kuin viime keväänä etäopetuksen aikaan. Silloin aloitin työpäivän klo 7 ja lopetin klo 17, klo 8-15 pidin nettiyhteyttä oppilasryhmiin,  muun ajan kirjoitin Wilma-viestejä ja ohjeistin tehtävien tekemisessä yksityisviestein.  Ja podin huonoa omaatuntoa, kun en tavoittanut kaikkia oppilaitani päivän aikana.  

Vierailija
604/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osastonsihteeri erikoissairaanhoidossa ison volyymin poliklinikalla. Jatkuva kiire ja saa tehdä myös laiskojen ja hitaiden yli viiskymppisten hommat. Koko ajan joku saikulla tai muuten vaan tipahtanut kärryiltä mm. tietotekniikan kanssa.

Katselen muita hommia.

Osastonsihteeri minäkin. Muuten olisi hommia sopivasti, mutta just tuo kun jatkuvasti joku on pois eikä sijaisia oteta.

Vierailija
605/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulun hakijapalveluissa. Vain lounas- ja kahvitauot hengähdysaikaa. Valtavat määrät töitä ja jatkuvia määräaikoja, joihin mennessä työt on saatava tehtyä. Kunnes seuraavat haut ja vaiheet taas alkavat.

Ajat on varmaan muuttuneet.

Olin aikanaan töissä X-korkeakoulun Opiskelija/hakijapalveluissa. Työsuhteeni alkoi keväällä.

Olin ainoa ihminen toimistossa heinäkuussa, kun minulla ei ollut vuosilomaa kuin pari päivää. Heinäkuun roikuin klo 08-16 netissä. Pelasin pasianssia. Luin lehtiä. Suunnittelin viikonlopun ruokalistoja perheelle. Istuin lounaalla kaupungilla, jolloin lappu luukulla. Silloin ei etätöitä tunnettu. Paikalla piti olla, mutta edes joka päivä ei käynyt yhtään asiakasta. Silloin tällöin joku puhelu tai sähköposti.

Hemmetin tylsää. Mutta tuosta siis jokunen vuosi jo.

Nykyään kesällä voi olla todistusten tarkastamista tai lisähakuja. Yhteishaun tulokset ja varasijat pyörivät kesälläkin, jos ovat käytössä. Voi riippua korkeakoulusta.

Vierailija
606/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän lukee näitä kokemuksia töistä (kiitos kirjoittajille!) sitä tyytyväisempi olen omaan työhöni. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen ja kiitollinen aiemminkin ☺️

Teollisuustyö, sopiva, rauhallinen työtahti, ihana työyhteisö, mielestäni ok hyvä palkka.

N45

Vierailija
607/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri erikoissairaanhoidossa. 

Vierailija
608/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa ei ole ikinä luppoaikaa. Palkka on huomattavasti sun palkkaa pienempi, vastuu on suuri, tällähetkellä mulla 28 lapsen varhaiskasvatus. Voin vaihtaa sun kans paikkaa niin voisin ladata vähän akkujani tai voisin hyödyntää sen luppoajan hoitamalla kirjallisia rästitehtäviä.

Vierailija
609/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vinkki kaikille: Pitäkää ne tauot. Ei se ole sen vaikeampaa.

No kuule kiitti en olis itse keksinytkään! Lähden lääkärinkierrolta kesken lätkimään ja kiireelliset ct:t, pari lääkäriä, lääkemuutokset veritilaukset ja osastosiirrot kyllä odottavat. Makaa vaan vessassa kaatuneena, meikä juo nyt kahvia!

Ootko oikeesti noin tyhmä? Ei sitä tarvi sillä sekunnilla mennä tauolle kun kello niin näyttää. Jotain tilannetajua pitää olla, vaikka se taitaa hoitsuille olla melko vaikea käsittää.

Käyt sen lääkärikierroksen loppuun, niiaat lääkärille ja poistut tauolle. Olipa hurjan vaikeaa.

Kiitti vinkistä numero 2! Laitatko yhteystietosi niin laitan sinulle Vuoden Ajattelija-palkinnon.

Poistun tosiaan kuvioista jos kierto loppuu pahimmillaan klo 14 kun työpäivä loppuu klo 15 ja sen jäljiltä on 52 asiaa tehtävänä sen jäljiltä, luokittelut, kotiutuksia jne jne. Ei, seuraava vuoro ja muut eivät tee tuota kaikkea, heille valuu vielä pahimillaan uusia määräyksiä vaikka kuinka lääkäriltä joka istuu myös ylitöinä tekemässä niitä. Tosin nyt ei onneksi ihan joka päivä ole tauotonta,  mutta kyllä se onnettomaksi jää.

Niin, minähän en missään nimessä voi omaa työtäni tehneenä käsittää tilannetta ja tietää omia tehtäviäni, vaan sinä käsität paremmin.

Hei kuule kandeis pitää se tauko ja mee hei eri aikaan niin voit!

Vierailija
610/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirvesmies ja luppoaikaa ei ole, urakkapalkka maksetaan vain tehdystä työstä.

Työpäivä/viikko menee yhdessä hujauksessa.

Vierailija
611/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, työskentelen itseliikkuvien muistisairaiden kanssa ja luppoaikaa ei todellakaan ole. Raskasta niin henkisesti kuin fyysisesti. Toisinaan mietin miksi teen tätä, mutta sitten tulee mieleen ai niin palkka ja oma ikä, parasta ennen päiväys ohitettu.

Vierailija
612/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve kirjoitti:

Sairaanhoitaja olen. Tauot pidetään ihan aina ja usein ainakin 10 min pidempinä kuin pitäisi. Osa potilaista niin huonokuntoisia, että heissä ei paljoa hoitamista ole ja siten ehdin jutella enemmän parempikuntoisten kanssa.  Pesut ja syötöt tekee meillä apuhoitajat tms. Jos teen yövuoroa, kierrän iltakierron ja sitten lopun yötä neulon villapaitoja tai sukkia tai surffaan. Dosetit hoidan kyllä kuntoon yöllä, mutta siihen menee max 20 min. Palkka on ihan hyvä!

Ootko joku katkera amislinjalle päätynyt, sairaanhoitajakoulutukseen haetuista hylätty, jonka suurin onni on yrittää mustamaalata sairanhoitajan työtä. 

Apuhoitaja- termiä ei ole enää missään käytössä. Lisäksi miksi yöhoitaja tekisi "iltakierron". Panosta seuraavalla kerralla trollauksesi tosiseikkoihin niin voit saada paremmin yläpeukkuja katkerilta kanssakärsijöiltäsi.

Tsemppiä elämään, toivottavasti se muuttuu paremmaksi ja löydät muualtakin harrastuksia!

Vierailija
613/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja. Toki oppilaiden lähdettyä, jos ei ole kokouksia yms, voisin ottaa tauon. Työpäivät ovat kuitenkin niin pitkiä jo tällaisenaan, ettei houkuta pidentää niitä enää tauoilla.

20 minuutin ruokailu toki on, jota voi vähän pidentääkin, mutta senkin aikana valvotaan lapsia, autetaan erityisoppilaita yms.

Vierailija
614/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti. Aikaa on.

Vierailija
615/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesulatyöntekijä olen, eikä työpäivääni sisälly minuuttiakaan luppoaikaa.

Vierailija
616/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin!

Vierailija
617/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja / sosiaalialan ohjaaja ympärivuorokautisessa iäkkäiden mielenterveyskuntoutujien palvelukodissa. Tauko jää helposti pitämättä. Ruokailu tapahtuu usein yksin toimistossa 5-10 minuutissa, jonka aikana joku jo ehtii koputtaa ovelle. Edes ns. pakollisia päivittäisiä töitä ei välttämättä ehditä tehdä. Seuraava vuoro toki jatkaa about siitä mihin edellinen jäi, mut silti hommat siirtyy ja jää tekemättä. Lisäksi on kaikenlaista näkymätöntä tarvikkeiden hakua ja siivoushommia, joihon menee aikaa.

Vierailija
618/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän lukee näitä kokemuksia töistä (kiitos kirjoittajille!) sitä tyytyväisempi olen omaan työhöni. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen ja kiitollinen aiemminkin ☺️

Teollisuustyö, sopiva, rauhallinen työtahti, ihana työyhteisö, mielestäni ok hyvä palkka.

N45

Millainen teollisuustyö?

Vierailija
619/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media-alalla. Aika usein syön työn äärellä että saan ylipäätään syötyä. Ei erikseen mitään kahvitaukoja tms. Työaika ei tahdo riittää millään. Luksusta jos voi viettää muutaman ylimääräisen minuutin vessassa niin että kukaan ei höngi niskaan. Olen aika uupunut.

Tämä. Käskivät vielä alkaa etsimään uutta työpaikkaa, kun en suostunut _ihan joka päivä_ alkaa tekemään vähintään 10h päivää ilman, että se näkyisi kuitenkaan esim. kuukausipalkassa. Sitten sainkin kenkää, nätisti siirsivät minut syrjään. Oivoi niitä ihmisiä, ketkä sinne jatkossa menevät. :(

Vaihtuvuus on siellä todella yleistä, kukaan ole juuri koeaikaa pidempään.

Kunpa saisi työnantajista jonkin "mustan listan" nettiin. Kukaan ei ansaitse sellaista kohtelua, mitä siellä näki.

Vierailija
620/1105 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisluokanopettaja isossa yhtenäiskoulussa. Haipakkaa riittää koko päivän, eikä taukoja juuri ehdi pitää. Aikaa kuluu hyvin paljon ristiriitatilanteiden selvittämiseen ja yleisen rauhan ylläpitämiseen.  Oppituntien jälkeen pitäisi jaksaa kirjailla wilmaan, sopia palavereita ym. Oppitunteja ei kovin paljoa ehdi suunnitella. Kotiin joskus neljän viiden aikaan ja viikonloppuna ne mihin keskittymiskyky ei enää ole iltapäivisin riittänyt. Joskus vielä kotosalta laitan whatsappilla kotiin tiedoksi, että miten päivä on mennyt, kun kaikki eivät lue wilmaa. Tykkään kovasti työstäni, ammatinvalintakysymyshän tämä on. Ilman pitkiä lomia olisin kuitenkin jo ajat sitten vaihtanut alaa.