Te, joilla ei ole koskaan luppoaikaa töissä, mitä työtä teette?
Alkaa tympiä nämä työpäivät, kun koko päivän työt on tehty kahdeksassa minuutissa ja loppupäivä on pelkkää netissä surffailua.
Viime viikolla siivosin koko työhuoneeni. Tällä viikolla ei siis ole yhtään mitään tekemistä. Kiirettä ei ole koskaan muutenkaan.
Olen hyvin itsenäisen esimiehen sihteeri, joka ei oikein tarvitse minua mihinkään. Luulee, että minulla on omiakin hommia. Ja niin onkin, muttei tarpeeksi. Palkkaa saan 3050 euroa bruttona, joten mitään hinkua hakeutua muualle ei oikein ole. Sihteeriksi olen tosi hyvin palkattu.
Kommentit (1104)
Kuulostaa siltä että aloittajalla ei liene kovin kauan töitä.
Ala sivistää itseäsi ja opetella uusia asioita työaikana. YouTube on täynnä ilmaista materiaalia. Dementiahan tuosta tulee ellet ryhdistäydy!
Sairaanhoitaja akuuttivastaanotolla.
Tällä hetkellä enimmäkseen puhelintyötä, työnantaja asettanut tavoitteeksi vähintään 60 potilasta/päivä, eli aikaa saa käyttää aikaa keskimäärin 7,5 minuuttia per potilas. Laskettu 7,6 tunnin työajalla, eli tähän sisältyy optimistinen oletus että ehtisi pitää 8 tunnin päivän aikana 20 min ruokataukoa ja 10 min muita taukoja. Kyse ei siis ole ajanvarauspuhelimesta vaan sairaanhoitajan ammattitaitoa vaativasta etähoitotyöstä. Julkisella.
Tunnin ruokatunnit on omaa aikaa eikä niistä palkkaa makseta.
Ei kannata kadehtia muiden töitä.
Itse lähtisin takaisin hoitotyöhön milloin vain kunhan saisin vakipaikan ja tietysti koeaika alkuun.
Miten tollasesta saa edes palkkaa jos päivän työt on hoidettu 8 minuutissa? Aika sairasta mun mielestä.
Trolli Vauva-palstalla. Ei ole luppoaikaa, kun koko ajan mummut ja mammat keksii uusia keskusteluja...
Lidl, tänään taas jätetty toinen tauko pitämättä ja tehty ns pimeitä töitä tunti kellotuksen lisäksi. Koska esimies ja vastuu tehoista sekä mihin kuntoon puljun jättää.
Korkeakoulun hakijapalveluissa. Vain lounas- ja kahvitauot hengähdysaikaa. Valtavat määrät töitä ja jatkuvia määräaikoja, joihin mennessä työt on saatava tehtyä. Kunnes seuraavat haut ja vaiheet taas alkavat.
Johtaja kirjoitti:
Tunnin ruokatunnit on omaa aikaa eikä niistä palkkaa makseta.
Ei kannata kadehtia muiden töitä.
Itse lähtisin takaisin hoitotyöhön milloin vain kunhan saisin vakipaikan ja tietysti koeaika alkuun.
Hah, "kunhan saisin vakipaikan". Miksi ihmeessä sulle kukaan antaisi vakipaikkaa, kun et niissä pysy? Et pysy edes johtajan työssä - ja mihin sitä vakipaikkaa hoitoalalla edes tarvitsee? Sehän on vain kuin pallo nilkassa. Ota joku sijaisuus, niin pääset töihin heti.
Asiakasneuvoja contact centerissä.
Operaattorin puhelinpalvelussa. Työtä on valtavasti ja kiire aikamoinen. Mut tykkään tosi paljon monesti päivä loppuu kesken kun ois pitäny tehä vaik mitä.
Yrittäjä. Rahaa tulee vain työn valmiista suoritteesta joten luppoaikaa ei ole.
Myyjä, kahvilatyöntekijä, tilitoimistokirjanpitäjä, controller. Missään ammatissani ei ole ollut luppoaikaa tai jos sitä on ollut niin olen sitten ollut osa-aikainen eli työaika on aina täyttynyt työllä ja palkkaa on maksettu vain siltä ajalta.
Olen siivooja työhöni kuuluu:
4 kerrostaloa yht.32 kerrosta aikaa 3h hissillä pääsee tosin ylös,mattoja 10 kpl imuroitavaksi.
8 saunaa ja 8 pukuhuonetta,4 vessaa,4 pyörävarastoa,4 kylmiötä,4 häkkivarastoa (melko isoja),4 pyykkitupaa ja 8 kuivaushuonetta ynnä kellarikäytävät aikaa 4h
Sopimuksessa ei sanaakaan tauoista pomo tuumasi vaan että joo niissä joustava systeemi pidät minkä kerkiät...
Kaverillani puolestaan 3 isoa tehdashallia toimistot,sosiaalitilat (mm.30 vessaa) ja tehdassalin työpisteet aikaa 3h 42min,tasan
Olen hoitajana kehitysvammapuolella. Hoidan kuntouttavalla otteella monivammaisia henkilöitä, ja se tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että he tarvitsevat apua aivan kaikessa syömisestä ja wc-käynneistä lähtien.
Syöminen voi kestää tunninkin, nostimella nostettavan, pesulaverilla kuivitettavan vessareissu kestää helposti puoli tuntia. Jotain kuntouttavaa on myös joka päivä tehtävä, jotta elämänlaatu pysyy hyvänä, joten hommaa riittää. On seisomatelinettä, on jumppaohjeita fysioterapeuteilta, on puheterapeutin antamia ohjeita ja toimintaterapeutin antamia ohjeita. Jos miettii että aamupalan jälkeen on wc-käynti, kuntouttavaa toimintaa ja lepoa, sitten lounas ja sen jälkeen on taas vessareissu, kuntouttavaa toimintaa ja hetki lepoa, välipala, vessareissu ja virkistystoimintaa, niin siihen se työpäivä menikin. He tarvitsevat toisen ihmisen apua aivan kaikkeen. Todella harvassa on päivät, jolloin ehtisi tylsistyä. Lepohetkien aikana on yleensä tauotukset ja kuntouttavan toiminnan suunnittelua ja valmistelua.
Parhaimmillaan tosi kivaa ja palkitsevaa työtä, pahimmillaan kuluttavaa ja uuvuttavaa.
Pappi. Koko elämä pyörii työn ympärillä. Iltaisin on aina jollain hengenhätä. Päivät kokouksia, ihmisten tapaamisia, taas kokouksia, kirjoittamista, ideoita pitää keksiä diakoneille jotka eivät saa itse mitään aikaan, rippikoulua koko ajan, lasten kerhoja, kuolemaa, ja kurjuutta pitää ottaa vastaan ja myötäelää. Ja hallinto pitää hoitaa! Tuossa noin aluksi, ja palkka alkaa kakkosella.
Ei ole mitään lisiä ylitöistä, sunnuntaipäivistä, ei jouluvapaita eikä pääsiäisiä perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja. Kyllä sitä luppoaikaa näyttää löytyvän, jos tekee vain "pakolliset" hommat, mutta varmasti työpaikalla kuin työpaikalla on paljon niitä tehtäviä, jotka joku hiljaa tekee, ja jotka suurimman osan mielestä vain tekemättä tapahtuvat.
näinpä. meilläkin esimerkiksi asukkaiden huoneet pysyvät järjestyksessä ihan itsekseen ja pyykit viikkaavat itsensä puhtaina kaappiin, silmälasit on itsepeseytyvää mallia ja roskat kävelevät itsekseen roskikseen. Tai sit ei.
ICT-alalla ei lähtökohtaisesti ole luppoaikaa lainkaan koska tekeminen ei yleensä ole kiinni jostakin ulkoisesta seikasta eivätkä järjestelmät ole koskaan täydellisiä.
Mutta luppoaikaa toki on se on vain omalla vastuulla ja itse otettava.
Maatalouslomittaja. Vaikea keksiä mikä työ olisi raskaampaa, hyvän kunnon siinä kyllä saa ja valtavan lihaksiston ja voimat mutta klo aamulla 6 ja illalla 7 (19) kun olet töissä ja hiki on koko ajan. Ja aina liian vähän työvoimaa saat tehdä 10 tai 14 päivää putkeen, sitten pari päivää vapaata.