Miehen omat menot
Olisiko sinusta ok jos puolisollasi olisi vastaavia reissuja kuin minun miehelläni? Tässä olen miettinyt että olenko vain nipo, mutta kun tämä vaan tuntuu niin pirun pahalta ja väärältä minua ja lapsia kohtaan sillä me emme ole käyneet kahdestaan missään 8 vuoteen, perheen kesken kyllä mutta huomattavasti harvemmin kuin mieheni tekee reissuja kavereiden kanssa. Tässä tulevia miesten reissuja:
Huhtikuussa viikko etelässä kavereiden kanssa, siitä kuukauden päästä toisen kaveriporukan kanssa laivalle koko viikonlopuksi, siitä kuukausi eteenpäin ja lähtee jalkapallon Mm-kisoihin, siitä pari viikkoa ja ystäviensä kanssa harrastus reissu joka kestää 4 päivää, siitä pari viikkoa ja jälleen 3pv reissu harrastuksen parissa.
Jos me tehtäisiin enemmän asioita yhdessä niin tämän ehkä vielä sulattaisin mutta nyt tuntuu vaan hemmetin pahalta.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ymmärrän aloittajaa tosi hyvin. Tuollainen käytös nyppii minuakin. Olen useita kertoja yrittänyt saada mieheni suunnittelemaan yhdessä jotain kahden kesken matkaa, mutta ei sitä vain innosta. Kavereiden kanssa matkustellaan ahkerasti ja myös innolla järkkäillään kaiken maailman yllärijuttuja. Minua ei ole yllätetty muuten kuin sillä, etten olisi ikinä uskonut että olemme tässä jamassa.
No, mitä mies on sanonut syyksi, ettei halua kanssasi suunnitella yhteisiä reissuja? Kai jotain selitystä vaadit tuollaiselle käytökselle?
Mies on kuule liukas kuin saippua. Se sanoo, että joo, tehdään vaan jotain yhdessä, muttei pistä tikkua ristiin. Jos näytän läppäriltä jotain kivaa matkakohdetta, se mutisee että oota mä katon eka urheiluruudun, luen eka tän jutun lehdestä, vastaan kaverille spostilla jnejne. Kun hyökkään takaisin kysymään, hänellä onkin sitten vessahätä tmv, jossa hurahtaa puoli tuntia. Siinä vaiheessa olen jo jotain muuta puuhaamassa, kun mies tulee vessasta ja sitten onkin sekin momentum ohi. Alkaa into mennä itsellä, kun näkee että toinen evvk. Ja kun kaverin nelikymppisiä tmv järkkäillään, voi sitä intoilun määrää ja rahan hassaamista. Mies on aivan liekeissä.
Olen sille itsestäänselvä kodinhoitaja ja lastenkaitsija, kaikki yritykset muuttaa tätä asetelmaa torpataan.
Anteeksi mutta tuollainen henkilö ei ole "liukas kuin saippua" vaan keksii tyhmimpiä mahdollisia tekosyitä jotka sinä nielet.
Mies ei selkeästi halua kanssasi tehdä mitään.
Alkaisin itse miettiä että mitä mahtavat touhuta näillä kavereiden kesken tehdyillä reissuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ymmärrän aloittajaa tosi hyvin. Tuollainen käytös nyppii minuakin. Olen useita kertoja yrittänyt saada mieheni suunnittelemaan yhdessä jotain kahden kesken matkaa, mutta ei sitä vain innosta. Kavereiden kanssa matkustellaan ahkerasti ja myös innolla järkkäillään kaiken maailman yllärijuttuja. Minua ei ole yllätetty muuten kuin sillä, etten olisi ikinä uskonut että olemme tässä jamassa.
No, mitä mies on sanonut syyksi, ettei halua kanssasi suunnitella yhteisiä reissuja? Kai jotain selitystä vaadit tuollaiselle käytökselle?
Mies on kuule liukas kuin saippua. Se sanoo, että joo, tehdään vaan jotain yhdessä, muttei pistä tikkua ristiin. Jos näytän läppäriltä jotain kivaa matkakohdetta, se mutisee että oota mä katon eka urheiluruudun, luen eka tän jutun lehdestä, vastaan kaverille spostilla jnejne. Kun hyökkään takaisin kysymään, hänellä onkin sitten vessahätä tmv, jossa hurahtaa puoli tuntia. Siinä vaiheessa olen jo jotain muuta puuhaamassa, kun mies tulee vessasta ja sitten onkin sekin momentum ohi. Alkaa into mennä itsellä, kun näkee että toinen evvk. Ja kun kaverin nelikymppisiä tmv järkkäillään, voi sitä intoilun määrää ja rahan hassaamista. Mies on aivan liekeissä.
Olen sille itsestäänselvä kodinhoitaja ja lastenkaitsija, kaikki yritykset muuttaa tätä asetelmaa torpataan.
Niin eli sinä luovutat ja tyydyt osaasi olla miehen kodinhoitaja. Ehkä ensimmäisellä kerralla antaisin katsoa sen urheiluruudun rauhassa, mutta toisella kerralla jo kysyisi, että mikä h*lvetti sinua vaivaa, että kyllä Maken neljäkymppisiä suunnitellaan kikkeli ojossa, mutta minun kanssani ei suunnitella mitään, miksi näin. Jos en saa kunnollista vastausta, niin en jäisi tuollaiseen suhteeseen pönöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette vain halua samoja asioita/miehelle riittää aika yhteisessä kodissa. Jos mies muuten on ihan ok tyyppi niin en jaksais viidestä kaverimatkasta vuodessa naputtaa.
Miehelle nimenomasn ei riitä aika yhteisessä kodossa.
Siis siellä vietetty aika, eli ei kaipaa matkoja kahdestaan.
Ei riitä aika kotona tai puolison kanssa
No selkeästi riittää kun ei muuta vaadi.
Tiedättekö varmaksi mitä siellä miesten reissuilla sitten tapahtuu, kun niitä on niin usein ja ne menee oman perheen ohi? Käydäänkö siellä maksullisissa vai onko siellä kenties mukana ne toiset kumppanit? Onko nämä miehen kaverit sinkkuja vai perheellisiä hekin? Miten heidän kumppanit on asian ottaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei itselläni ole juurikaan omia menoja sillä en niitä kaipaa, viihdyn kotona. Tiedän että mieheni on erilainen ja hänelle harrastukset on tärkeitä ja hyväksyn sen. Ongelma on siinä että vastapainona omille menoille olisi kiva että tekisimme asioita, reissuja perheen kesken sekä kahdestaan pariskuntana. Kuten aloituksessa kirjoitin että emme ole käyneet kahdestaan missään 8 vuoteen. Mulla on tunne että minä ja lapset olemme yhdentekeviä, hän ei halua viettää aikaa meidän kanssa. Jos nämä asiat olisi balanssissa niin asia olisi ok minulle. Nyt hänellä menee rahat omiin juttuihin mutta meihin ei sitten rahat enää riitäkään.
-apOttaako mies lapset mukaan lomalle? Vai eikö lapsetkaan ole koskaan olleet matkoilla, vaan sinun kanssa kotona.
Meillä mies harrastaa muutaman kerran vuodessa isä-lapsi reissuja kavereitensa kanssa, joilla lapsia. Yleensä ovat jossakin mökillä ja lapset ovat saaneet heistä uusia kavereita. Lapset iältään 3-9v. Ja minusta se on ok.
Minun miehelleni miesten reissuihin ei kuulu vaimot eikä lapset. Kerran kesässä käydään ystävien mökillä ja silloin ollaan kaikki mukana. Lasten kanssa on reissannut ehkä 2-3kertaa. Tuo olisi jo paljon hyväksyttävämpää jos lähtisi lasten kanssa johonkin, sehän olisi vain mahtava asia. Mutta ei. Lapset on olleet kyllä matkoilla silloin kun minäkin olen mukana. Mutta jos nyt verrataan niin jos perheen kanssa tehdään kolme reissua (pituudeltaan 2-7päivää) vuodessa niin miehen omia reissuja on 10.
-ap
Oletko tehnyt miehellesi riittävän selväksi, että sinä haluat olla KOTONA YKSIN?
Olen seurannut ketjua alusta alkaen ja sun ongelmasi on ollut milloin se, että mies reissaa enemmän kuin te perheenä, milloin se, että sinä ja miehesi ette reissaa kahdestaan ollenkaan, milloin se, että miehesi ei järjestä teille kahdelle yhteistä reissua ja nyt sitten se, että mies ei ota lapsia mukaansa, jotta sinä saisit olla yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei itselläni ole juurikaan omia menoja sillä en niitä kaipaa, viihdyn kotona. Tiedän että mieheni on erilainen ja hänelle harrastukset on tärkeitä ja hyväksyn sen. Ongelma on siinä että vastapainona omille menoille olisi kiva että tekisimme asioita, reissuja perheen kesken sekä kahdestaan pariskuntana. Kuten aloituksessa kirjoitin että emme ole käyneet kahdestaan missään 8 vuoteen. Mulla on tunne että minä ja lapset olemme yhdentekeviä, hän ei halua viettää aikaa meidän kanssa. Jos nämä asiat olisi balanssissa niin asia olisi ok minulle. Nyt hänellä menee rahat omiin juttuihin mutta meihin ei sitten rahat enää riitäkään.
-apOttaako mies lapset mukaan lomalle? Vai eikö lapsetkaan ole koskaan olleet matkoilla, vaan sinun kanssa kotona.
Meillä mies harrastaa muutaman kerran vuodessa isä-lapsi reissuja kavereitensa kanssa, joilla lapsia. Yleensä ovat jossakin mökillä ja lapset ovat saaneet heistä uusia kavereita. Lapset iältään 3-9v. Ja minusta se on ok.
Minun miehelleni miesten reissuihin ei kuulu vaimot eikä lapset. Kerran kesässä käydään ystävien mökillä ja silloin ollaan kaikki mukana. Lasten kanssa on reissannut ehkä 2-3kertaa. Tuo olisi jo paljon hyväksyttävämpää jos lähtisi lasten kanssa johonkin, sehän olisi vain mahtava asia. Mutta ei. Lapset on olleet kyllä matkoilla silloin kun minäkin olen mukana. Mutta jos nyt verrataan niin jos perheen kanssa tehdään kolme reissua (pituudeltaan 2-7päivää) vuodessa niin miehen omia reissuja on 10.
-apOletko tehnyt miehellesi riittävän selväksi, että sinä haluat olla KOTONA YKSIN?
Olen seurannut ketjua alusta alkaen ja sun ongelmasi on ollut milloin se, että mies reissaa enemmän kuin te perheenä, milloin se, että sinä ja miehesi ette reissaa kahdestaan ollenkaan, milloin se, että miehesi ei järjestä teille kahdelle yhteistä reissua ja nyt sitten se, että mies ei ota lapsia mukaansa, jotta sinä saisit olla yksin kotona.
Sä et vaan ymmärrä, se on se ongelma. Jos mies lähtisi lasten kanssa reissuun olisi se paljon mukavampi juttu kuin se että lähtee miesten kesken reissuun, koska silloinhan hän panostaa perheeseen. Jos meillä olisi menot balanssissa eli suurin piirtein yhtä paljon omia menoja, perheen yhteisiä menoja ja kahden keskistä aikaa niin se olisi juuri sitä mitä minä parisuhteelta kaipaan, eikä näin ollen miehen omat reissutkaan harmittaisi. Koska nyt kun nämä asiat eivät ole tasan, minusta tuntuu että olen yhdentekevä kodinhoitaja, että hän elää lähes sinkun elämää. Ottaa rusinat pullasta.
-ap
Jos kyse on balanssista niin lähde sinä 5 kertaa vuodessa jonnekin niin problem solved.
Älä tee ongelmaa asiasta joka ei ole ongelma.
Aloittaja on nyt maannut koko päivän palstalla. Niin raskasta se lasten hoitaminen taas on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apOletko tehnyt miehellesi riittävän selväksi, että sinä haluat olla KOTONA YKSIN?
Sä et vaan ymmärrä, se on se ongelma. Jos mies lähtisi lasten kanssa reissuun olisi se paljon mukavampi juttu kuin se että lähtee miesten kesken reissuun, koska silloinhan hän panostaa perheeseen. Jos meillä olisi menot balanssissa eli suurin piirtein yhtä paljon omia menoja, perheen yhteisiä menoja ja kahden keskistä aikaa niin se olisi juuri sitä mitä minä parisuhteelta kaipaan, eikä näin ollen miehen omat reissutkaan harmittaisi. Koska nyt kun nämä asiat eivät ole tasan, minusta tuntuu että olen yhdentekevä kodinhoitaja, että hän elää lähes sinkun elämää. Ottaa rusinat pullasta.
-ap
Ei, en ymmärräkään. Haluaisit miehesi ottavan lapset mukaan, jotta saisit olla kotona yksin. Tai ihan sama, mistä syystä, se on epäoleellinen asia. Mutta ethän SINÄKÄÄN reissaa vain lastesi kanssa niin, että mies voisi olla yksin kotona. Eihän sullakaan ole äiti-lapsi-reissuja, joten miksi miehelläsi pitäisi olla isä-lapsi-reissuja? Ja sitten tuo "suurinpiirtein yhtä paljon omia menoja"...ethän sä edes halua mitään omia menoja. Ymmärtäisin, jos sinäkin haluaisit omia menoja, mutta kun sä et halua. Ala järjestää itsellesikin omia menoja, niin miehesi lakkaa pitämästä sua itsestäänselvänä lapsenvahtina ja kodinhoitajana. Ehkä miehesikin alkaisi kiinnostua matkustelemaan sun kanssasi, kun hän huomaisi, että sä reissaat joko ilman miestäsi tai miehesi kanssa. Perheen yhteisiä menoja teillä on just niin paljon kuin päätätte järjestää. Kerroit jo, että perheen yhteisistä reissuista pystytte oikein hyvin sopimaan keskenänne ja sellaisia reissuja myös teettekin. Kahdenkeskisiäkin reissuja järjestyy oikein hyvin, kunhan lopetat sen 8 vuotta kestäneen itsepäisyytesi ja alat järjestämään kahdenkeskisiä reissuja. Google auki ja alat etsimään teille kahdelle sopivaa matkakohdetta. Sun miehesi toimii niinkuin toimii just sen vuoksi, että sinä passiivisena odotat ihmettä tapahtuvaksi. Se olisi jo tapahtunut näiden 8 vuoden aikana, jos olisi ollut tapahtuakseen, joten nyt lusikka omaan käteesi ja alat järjestää asioita sellaisiksi kuin sinä haluat.
Mies tekee sitä mikä on mukavaa ja rentouttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on balanssista niin lähde sinä 5 kertaa vuodessa jonnekin niin problem solved.
mä
Kyllähän tuossa on ongelma, kun ap. ei saa lapsivapaata tai omaa aikaa.
Ja ap. kertoo olevansa kotona viihtyvää tyyppiä ja kyllä normaali perheessä isät lomailevat ja tekevät mökkireissuja lasten kanssa, joko äiti mukana tai ilman.
Minusta mies ei välitä ap. tai lapsista pätkän vertaa, vaan on perheensä vapaamatkustaja.
Ansuli kirjoitti:
Jep ja kukaan tuskin kieltää ap:ta tekemästä samaa. Muksut jää isän kanssa kotiin ja ap kavereiden kanssa reissuun. Jostain syystä se mies ei halua ap:n kanssa reissata... Eli ap on nyt ihan vapaa miettimään, että jatkaako tuota suhdetta vai ei. Jos 8 vuotta on sama meno jatkunut, niin tuskinpa se hirveästi tulee muuttumaankaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä
Kyllähän tuossa on ongelma, kun ap. ei saa lapsivapaata tai omaa aikaa.
Ja ap. kertoo olevansa kotona viihtyvää tyyppiä ja kyllä normaali perheessä isät lomailevat ja tekevät mökkireissuja lasten kanssa, joko äiti mukana tai ilman.
Minusta mies ei välitä ap. tai lapsista pätkän vertaa, vaan on perheensä vapaamatkustaja.
MIten niin ei saa? Lukiko jossain, että hänen miehensä on kieltänyt häntä lähtemästä minnekään ilman lapsia? Ap saa lapsivapaata tai omaa aikaa tismalleen samalla tavalla kuin hänen miehensäkin: ottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ansuli kirjoitti:
Jep ja kukaan tuskin kieltää ap:ta tekemästä samaa. Muksut jää isän kanssa kotiin ja ap kavereiden kanssa reissuun. Jostain syystä se mies ei halua ap:n kanssa reissata... Eli ap on nyt ihan vapaa miettimään, että jatkaako tuota suhdetta vai ei. Jos 8 vuotta on sama meno jatkunut, niin tuskinpa se hirveästi tulee muuttumaankaan...
Ap:lla ei kai ole sellaisia ystäviä, joiden kanssa reissata ja elämä taitaa olla vain mies ja lapset, ei mitään omaa.
Jos minun kumppanillani ei olisi mitään harrastuksia ja lähinnä nyhväisi kaiken aikaa kotona, niin käyttäytyisin luultavasti kuten ap:n mies; viettäisin vapaa-aikaa muiden seurassa. Sitä kumppania kun tapaisi riittävästi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naisenko se pitää AINA olla se joka järjestää yhteistä tekemistä? Mä olin vuosi kausia se joka aina järjesti kahden keskiset reissut, minä selvittelin kuka hoitaa lapset ja kuiskasin lapset mummolaan ja hain heidät myös sieltä (molemmat mummolat kaukana), sillä välin mieheni oli omien harrastusten parissa. 8 vuotta sitten mittani täyttyi ja totesin miehelleni että nyt riittää, minäkin haluan joskus päästä helpolla ja tulla jopa yllätetyksi. Että nyt on välillä sinun vuorosi järjestää yhteinen reissu ja tässä ollaan, 8 vuoteen ei olla käyty missään. Miestä ei selvästikään kiinnosta, mutta mitä tulee kavereiden kanssa tehtyihin reissuihin, niitä on aina innolla järjestämässä.
Ja kyllä, maksan oman osuuteni matkoistamme. Joskus puolet matkan kustannuksista, joskus vain osan, riippuen paljon rahallisesta tilanteestani.
-apSe järjestää, joka sen reissun haluaa! Jos mies ei halua matkalle kanssasi, niin miksi hän sellaisen järjestäisi.
Mistä alapeukut tähän, näinhän se on?! Toki sitten asia erikseen, että kannattaako olla suhteessa sellaisen kanssa, joka ei yhteisiä reissuja halua eikä vastavuoroisesti järjestä.
Eri
Miehelläni viikon reissuja kerran kuussa. Kertoi jo nyt että vuoden päästä tiedossa 3kk pituinen reissu joka tuntuu putkeen turhan pitkältä ajalta kun meillä pikkulapsia
En jaksanut koko ketjua kahlata mutta ymmärtääkseni ongelma on se ettei mies panosta perheeseen riittävästi. Ja tuolla kaverireissaamisella olen samaa mieltä. Nyt väännät rautalangasta sille ukolle että et ole onnellinen ja syy on tämä. Ei kiemurtelua, ei syyllistämistä - ei "kohta" vaan nyt: mitä mies aikoo tehdä sille että parisuhteenne olisi sinustakin tyydyttävä, mitä sinä haluaisit hänen tekevän? Ole hyvin selkeä ja yksiselitteinen, älä syyllistä tai syyllisty. Jos touhu on jatkunut kauan, joutuu keskustelun käymään varmaan pariinkin kertaan. Ja jollei mitään tapahdu, niin sitten päätät lähdetkö vai tyydytkö
Onhan se jätkien kesken kiva ryypätä ja rellestää, katsella matseja kaljatuopin ääressä ja höpötellä miesten juttuja... Paljon kivempaa, kuin lässytellä tylsän vaimon kanssa jossain hotellihuoneessa tai kirkuvien mukuloiden kanssa.