Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen omat menot

Vierailija
27.01.2020 |

Olisiko sinusta ok jos puolisollasi olisi vastaavia reissuja kuin minun miehelläni? Tässä olen miettinyt että olenko vain nipo, mutta kun tämä vaan tuntuu niin pirun pahalta ja väärältä minua ja lapsia kohtaan sillä me emme ole käyneet kahdestaan missään 8 vuoteen, perheen kesken kyllä mutta huomattavasti harvemmin kuin mieheni tekee reissuja kavereiden kanssa. Tässä tulevia miesten reissuja:
Huhtikuussa viikko etelässä kavereiden kanssa, siitä kuukauden päästä toisen kaveriporukan kanssa laivalle koko viikonlopuksi, siitä kuukausi eteenpäin ja lähtee jalkapallon Mm-kisoihin, siitä pari viikkoa ja ystäviensä kanssa harrastus reissu joka kestää 4 päivää, siitä pari viikkoa ja jälleen 3pv reissu harrastuksen parissa.

Jos me tehtäisiin enemmän asioita yhdessä niin tämän ehkä vielä sulattaisin mutta nyt tuntuu vaan hemmetin pahalta.

Kommentit (247)

Vierailija
161/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette vain halua samoja asioita/miehelle riittää aika yhteisessä kodissa. Jos mies muuten on ihan ok tyyppi niin en jaksais viidestä kaverimatkasta vuodessa naputtaa. 

Vierailija
162/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei itselläni ole juurikaan omia menoja sillä en niitä kaipaa, viihdyn kotona. Tiedän että mieheni on erilainen ja hänelle harrastukset on tärkeitä ja hyväksyn sen. Ongelma on siinä että vastapainona omille menoille olisi kiva että tekisimme asioita, reissuja perheen kesken sekä kahdestaan pariskuntana. Kuten aloituksessa kirjoitin että emme ole käyneet kahdestaan missään 8 vuoteen. Mulla on tunne että minä ja lapset olemme yhdentekeviä, hän ei halua viettää aikaa meidän kanssa. Jos nämä asiat olisi balanssissa niin asia olisi ok minulle. Nyt hänellä menee rahat omiin juttuihin mutta meihin ei sitten rahat enää riitäkään.

-ap

"Minulla ei itselläni ole juurikaan omia menoja sillä en niitä kaipaa, viihdyn kotona."

"olisi kiva että tekisimme asioita, reissuja perheen kesken sekä kahdestaan pariskuntana."

koita päättää.

Luetun ymmärtäminen on yllättävän vaikeaa.

Ap kirjoitti kuitenkin ihan alkuun selkeän tilannekuvauksen ja siitä hyvin kävi ilmi mikä on ongelma. Kuten noista kahdesta yllä olevasta lauseestakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette vain halua samoja asioita/miehelle riittää aika yhteisessä kodissa. Jos mies muuten on ihan ok tyyppi niin en jaksais viidestä kaverimatkasta vuodessa naputtaa. 

Sun kaltaiset naiset on hyviä olemassa, ei välitä kauheasti miten teitä kohtelee kunhan on ok. Ihan win-win -tilanne. Tai ainakin win. 

Vierailija
164/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle nimenomasn ei riitä aika yhteisessä kodossa.

Vierailija
165/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tosimiehet haluaa pitää menon päällä" he tarvitsevat viinaa, veitsiä, kirveen, ikioman moottorisahan ja ns äjjien iltoja! He tarvitsevat välillä niitä päiviä että ei toine oo kokoaikaa nipottamassa örveltämisestä... Äläkää nipottako kokoajkaa se tuntuu ikävältä niiku hyttyset ininä korvaJjuuressa jka aiheuttaa päänsärkyä ostakaa vaikka miehillenne heittotähdet syntymäpäivälahjaksi :) niin saatte päästä jpa mukaan heidän illanvietoille

Vierailija
166/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä auttaa on päättää mitä itse haluaa ja toimia sen mukaan. Ei ole järkevää odottaa 8 vuotta toisen aloitetta! Niinän ap sanoo tehneensä.se on tyhmyyttä.

Jos haluat jotain, toimi niin että se toteutuu.

Vierailija
167/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siellä vietetty aika, eli ei kaipaa matkoja kahdestaan.

Vierailija
168/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kaltaiset naiset on hyviä olemassa, ei välitä kauheasti miten teitä kohtelee kunhan on ok. Ihan win-win -tilanne. Tai ainakin win. 

Mitä huonoa kohtelua tuossa on, että toisella on omia menoja? Pitäisikö vain olla 24/7/365 kotona vaimon kanssa, sitten on hyvä? 

Vierailija
169/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattelisi päivääkään moista itsekeskeistä idioottia.

Vierailija
170/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän aloittajaa tosi hyvin. Tuollainen käytös nyppii minuakin. Olen useita kertoja yrittänyt saada mieheni suunnittelemaan yhdessä jotain kahden kesken matkaa, mutta ei sitä vain innosta. Kavereiden kanssa matkustellaan ahkerasti ja myös innolla järkkäillään kaiken maailman yllärijuttuja. Minua ei ole yllätetty muuten kuin sillä, etten olisi ikinä uskonut että olemme tässä jamassa.

Vierailija
171/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan samanlaisen vaimon kuin sinä Ap! Oma riivinrautani ei päästä mua mihinkään.

Vierailija
172/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehenne aina olleet tuollaisia etteivät halua yllättää, eikä matkustella kaksin tai suunnitella mitään yhdessä tms.? Jos ovat niin silloin voitte syyttää vain itseänne kun tuollaiset miehet olette valinneet.

Vierailija
173/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ymmärrän aloittajaa tosi hyvin. Tuollainen käytös nyppii minuakin. Olen useita kertoja yrittänyt saada mieheni suunnittelemaan yhdessä jotain kahden kesken matkaa, mutta ei sitä vain innosta. Kavereiden kanssa matkustellaan ahkerasti ja myös innolla järkkäillään kaiken maailman yllärijuttuja. Minua ei ole yllätetty muuten kuin sillä, etten olisi ikinä uskonut että olemme tässä jamassa.

No, mitä mies on sanonut syyksi, ettei halua kanssasi suunnitella yhteisiä reissuja? Kai jotain selitystä vaadit tuollaiselle käytökselle?

Vierailija
174/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei itselläni ole juurikaan omia menoja sillä en niitä kaipaa, viihdyn kotona. Tiedän että mieheni on erilainen ja hänelle harrastukset on tärkeitä ja hyväksyn sen. Ongelma on siinä että vastapainona omille menoille olisi kiva että tekisimme asioita, reissuja perheen kesken sekä kahdestaan pariskuntana. Kuten aloituksessa kirjoitin että emme ole käyneet kahdestaan missään 8 vuoteen. Mulla on tunne että minä ja lapset olemme yhdentekeviä, hän ei halua viettää aikaa meidän kanssa. Jos nämä asiat olisi balanssissa niin asia olisi ok minulle. Nyt hänellä menee rahat omiin juttuihin mutta meihin ei sitten rahat enää riitäkään.

-ap

Ottaako mies lapset mukaan lomalle? Vai eikö lapsetkaan ole koskaan olleet matkoilla, vaan sinun kanssa kotona.

Meillä mies harrastaa muutaman kerran vuodessa isä-lapsi reissuja kavereitensa kanssa, joilla lapsia. Yleensä ovat jossakin mökillä ja lapset ovat saaneet heistä uusia kavereita. Lapset iältään 3-9v. Ja minusta se on ok.

Vierailija
175/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MäntsälänMikko kirjoitti:

"Tosimiehet haluaa pitää menon päällä" he tarvitsevat viinaa, veitsiä, kirveen, ikioman moottorisahan ja ns äjjien iltoja! He tarvitsevat välillä niitä päiviä että ei toine oo kokoaikaa nipottamassa örveltämisestä... Äläkää nipottako kokoajkaa se tuntuu ikävältä niiku hyttyset ininä korvaJjuuressa jka aiheuttaa päänsärkyä ostakaa vaikka miehillenne heittotähdet syntymäpäivälahjaksi :) niin saatte päästä jpa mukaan heidän illanvietoille

Tuollaisille miehille sopiva syntymäpäivälahja on valmiiksi täytetty ja allekirjoitettu avioerohakemus.

Vierailija
176/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni ei koskaan halunnut minua mihinkään mukaan eikä halunnut suunnitella kanssani mitään yhteisiä reissuja tms. (meillä ei ollut lapsia). Hän siis kierteli kavereidensa kanssa siellä täällä, lähti festareille, mökille, laivalle eikä koskaan pyytänyt minua mukaan tai halunnut kanssani mennä mihinkään. 2 vuotta tuota katsoin ja sain väkisin väännettyä häneltä syyn "en vain halua kanssasi tehdä mitään, kun olet niin tylsä". Ehkä sitten olin tylsä, kun en halunnut sellaisia reissuja, jossa vedetään pää täyteen viinaa ja örvelletään.

Vierailija
177/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehenne aina olleet tuollaisia etteivät halua yllättää, eikä matkustella kaksin tai suunnitella mitään yhdessä tms.? Jos ovat niin silloin voitte syyttää vain itseänne kun tuollaiset miehet olette valinneet.

Ihmiset muuttuvat vuosien myötä. Jos seurustelun on aloittanut alle parikymppisinä, niin 20 vuotta myöhemmin tavat ja toiveet voi olla ihan muuta mitä alussa.

Oma mies nuorena sanoi aina "katotaan sitten myöhemmin", jos ehdotin jotain yhdessä tekemistä tai reissuja. Jos samalle ajalle joku kavereista ehdotti jotain, mies oli kärppänä mukana. Nykyään jos mies ehdottaa minulle, että tehdäänkö jotain tai mennäänkö jonnekin, niin vastaan hänelle "katotaan sitten myöhemmin". Olen tuossa välissä ehtinyt reissata tarpeeksi kavereiden ja lasten kanssa, joten nykyään mieluummin olen kotona.

Vierailija
178/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista matkaseuraa te olette, kun miehenne ei halua teidän kanssanne reissuun? Olkaa sellaista seuraa, että kanssanne halutaan lähteä.

Itse en haluaisi miestäni vaikkapa Japanin reissulle mukaan. Häntä eivät voisi vähempää kiinnostaa kulttuurikohteet, perinteiset teatterit jne. Hän marisisi koko ajan ja hoputtaisi. Siksi menenkin tuonne reissuun kaverini kanssa.

Vierailija
179/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siellä vietetty aika, eli ei kaipaa matkoja kahdestaan.

Ei riitä aika kotona tai puolison kanssa

Vierailija
180/247 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ottaako mies lapset mukaan lomalle? Vai eikö lapsetkaan ole koskaan olleet matkoilla, vaan sinun kanssa kotona.

Meillä mies harrastaa muutaman kerran vuodessa isä-lapsi reissuja kavereitensa kanssa, joilla lapsia. Yleensä ovat jossakin mökillä ja lapset ovat saaneet heistä uusia kavereita. Lapset iältään 3-9v. Ja minusta se on ok.

Minun miehelleni miesten reissuihin ei kuulu vaimot eikä lapset. Kerran kesässä käydään ystävien mökillä ja silloin ollaan kaikki mukana. Lasten kanssa on reissannut ehkä 2-3kertaa. Tuo olisi jo paljon hyväksyttävämpää jos lähtisi lasten kanssa johonkin, sehän olisi vain mahtava asia. Mutta ei. Lapset on olleet kyllä matkoilla silloin kun minäkin olen mukana. Mutta jos nyt verrataan niin jos perheen kanssa tehdään kolme reissua (pituudeltaan 2-7päivää) vuodessa niin miehen omia reissuja on 10.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi