Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on liian tuttavallista keskustelua netissä varatun miehen ja naisen välillä?

Vierailija
26.01.2020 |

Jos ollaan töiden tai harrastusten kautta tekemisissä. Missä menee raja?

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs mies lähetteli keskustelun lomassa joskus itsestään kuvia esim. lomalla - yhtäkkiä alkoi laittaa ns.yhteiskuvia naisystävästään! Miksi? En ymmärrä, koska mikään viestittelyssämme ei ollut muuttunut. Yhtäkkiä alkoi tulla noita parisuhdekuvia...

Kuvitteletko jotain ihan omiasi? 😄

Kuinka niin?

Jos pelkäsi että käsität helposti väärin, ja luulet vaikka että hänellä on jotain taka-ajatuksia.

Vierailija
82/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista voi keskustella minkä kärsii näyttää puolisolle puhtain sydämin. Eli kuulumisten vaihto ja välillä vähän syvempikin keskustelu on ok. Samoin kaikki käytännön jutut (esim. jos järjestävät yhdessä jotain tapahtumaa). Jos tulee sellainen olo, että pitää peitellä viestejä tai poistaa keskusteluja, niin silloin on menty liian pitkälle.

Mutta jos selityksenä on se et pelkää et toinen osapuoli käsittää väärin/ylireagoi ja siksi ei halua näyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista voi keskustella minkä kärsii näyttää puolisolle puhtain sydämin. Eli kuulumisten vaihto ja välillä vähän syvempikin keskustelu on ok. Samoin kaikki käytännön jutut (esim. jos järjestävät yhdessä jotain tapahtumaa). Jos tulee sellainen olo, että pitää peitellä viestejä tai poistaa keskusteluja, niin silloin on menty liian pitkälle.

Mutta jos selityksenä on se et pelkää et toinen osapuoli käsittää väärin/ylireagoi ja siksi ei halua näyttää?

Niin miksi pelkää? Itse jos mietin tilannetta jolloin olen viestitellyt jonkun miehen kanssa joka oikeasti vaan kaveri, eikä todellakaan mitään taka-ajatuksia, niin en olisi kiusaantunut vaikka mies käsittäisi väärin. Varmaan kuitenkin omasta reagointitavastani huomaisi lopulta että on itse ollut väärässä, jos vaan tyyliin nauraisin väitteelle.

Vierailija
84/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos mies ja nainen juttelee jatkuvasti keskenään netissä, siinä on kyllä jotain.

Niin kuin mitä? Ei edes tavata koskaan.

Ihastusta, kiinnostusta, fantasiointia..

Ei ole. Täysin merkityksetöntä ajan täyttöä.

Kysymys kuuluukin miksi ei "täytä" aikaansa juttelemalla ja huomioimalla omaa kumppaniaan? Ihmettelisin kyllä jos mieheni viestittelisi innokkaasti jonkun toisen naisen kanssa kuin juttelusi tai viestittelisi minulle.

Tuo on aina kahdenvälinen asia. Yksin ei ylläpidetä parisuhdetta. Molempien pitää panostaa. Toisen mielenkiinto on jostain syystä hiipunut ja yleensä silloin toisellakin on omat rikkansa rokassa. Ehkä ei osoita huomion tarvetta tai kiinnostu sen toisen juttelusta, ehkä jopa on torjunut tai ei ole vastavuoroinen. Tai ehkä vaatii jotain mitä toinen ei koe itselleen luontevaksi ja mukavaksi. Kaikenlaisia asetelmia on.

Mutta yhtä kaikki, ei voi vaatia että ihmisellä ei olisi läheisiä ystäviä tai kavereita parisuhteen ulkopuolella. Sellainen on sairasta toisen rajoittamista. Mustasukkaista ja suhdetta vaurioittavaa kontrollointia.

Kyllä minä silti ajattelen, että mikäli ei ole halua syystä tai toisesta jutella ja viestiä ensisijaisesti sen oman kumppanin kanssa niin kannattaa ryhtyä miettimään mikä on vialla. Kyllä sen parisuhteen pitäisi olla se ensijainen ihmissuhde ja mikäli haluaa sen säilyvän, sitä täytyy suojella ja hoitaa.

Tottakai näin on, että jos ITSELLÄ ei ole halua, pitää ryhtyä vakavasti miettimään, miksi ei. Tarkoitin vaan sitä, että parisuhteessa voi olla niinkin, että puolisolla ei ole halua jutella ja viestiä ollenkaan tai samoista asioista. Jotkut ovat täysin tuppisuita, ja joskus eivät ajatukset kohtaa. Vaikka kaikki olisi muutoin kunnossa, niin toista ei yksinkertaisesti vaan kiinnosta karvan vertaa se, mistä itse haluaisi jutella. Toinen voi olla konkreettiseen ja välittömään keskittyvä ja toinen filosofoiva idealisti. Toista voi kiinnostaa juoruilu ja toinen inhoaa sellaista. Ihmisillä on henkisiä tarpeita, eikä niitä voi sammuttaa ja kieltää vain siksi, että sattuu olemaan parisuhteessa. Parisuhde ei välttämättä ole rikki, jos on sen ulkopuolisa ystäviä, joiden kanssa saa tätyettyä omia tarpeitaan. Hyvin harvinaista lienee, että kukaan oikeasti saa kaiken tarvitsemansa omasta parisuhteestaan. Jonkunlainen läheisriippuvainen sosiaalisesti erakko ehkä. 

Vierailija
85/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaat asiasi mieluummin ulkopuoliselle kuin puolisollesi, ero on vain ajan kysymys.

Vierailija
86/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos mies ja nainen juttelee jatkuvasti keskenään netissä, siinä on kyllä jotain.

Kysymys kuuluukin miksi ei "täytä" aikaansa juttelemalla ja huomioimalla omaa kumppaniaan? Ihmettelisin kyllä jos mieheni viestittelisi innokkaasti jonkun toisen naisen kanssa kuin juttelusi tai viestittelisi minulle.

Tuo on aina kahdenvälinen asia. Yksin ei ylläpidetä parisuhdetta. Molempien pitää panostaa. Toisen mielenkiinto on jostain syystä hiipunut ja yleensä silloin toisellakin on omat rikkansa rokassa. Ehkä ei osoita huomion tarvetta tai kiinnostu sen toisen juttelusta, ehkä jopa on torjunut tai ei ole vastavuoroinen. Tai ehkä vaatii jotain mitä toinen ei koe itselleen luontevaksi ja mukavaksi. Kaikenlaisia asetelmia on.

Mutta yhtä kaikki, ei voi vaatia että ihmisellä ei olisi läheisiä ystäviä tai kavereita parisuhteen ulkopuolella. Sellainen on sairasta toisen rajoittamista. Mustasukkaista ja suhdetta vaurioittavaa kontrollointia.

Kyllä minä silti ajattelen, että mikäli ei ole halua syystä tai toisesta jutella ja viestiä ensisijaisesti sen oman kumppanin kanssa niin kannattaa ryhtyä miettimään mikä on vialla. Kyllä sen parisuhteen pitäisi olla se ensijainen ihmissuhde ja mikäli haluaa sen säilyvän, sitä täytyy suojella ja hoitaa.

Tottakai näin on, että jos ITSELLÄ ei ole halua, pitää ryhtyä vakavasti miettimään, miksi ei. Tarkoitin vaan sitä, että parisuhteessa voi olla niinkin, että puolisolla ei ole halua jutella ja viestiä ollenkaan tai samoista asioista. Jotkut ovat täysin tuppisuita, ja joskus eivät ajatukset kohtaa. Vaikka kaikki olisi muutoin kunnossa, niin toista ei yksinkertaisesti vaan kiinnosta karvan vertaa se, mistä itse haluaisi jutella. Toinen voi olla konkreettiseen ja välittömään keskittyvä ja toinen filosofoiva idealisti. Toista voi kiinnostaa juoruilu ja toinen inhoaa sellaista. Ihmisillä on henkisiä tarpeita, eikä niitä voi sammuttaa ja kieltää vain siksi, että sattuu olemaan parisuhteessa. Parisuhde ei välttämättä ole rikki, jos on sen ulkopuolisa ystäviä, joiden kanssa saa tätyettyä omia tarpeitaan. Hyvin harvinaista lienee, että kukaan oikeasti saa kaiken tarvitsemansa omasta parisuhteestaan. Jonkunlainen läheisriippuvainen sosiaalisesti erakko ehkä. 

No kyllä sitä yleebsä hakeutuu aika samanlaisen kanssa yhteen. Ainakin jos haluaa että suhde kestää.

Vierailija
87/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista fetisseistään kertominen ja toisen seksuaalisista haluista kyseleminen on jo vähintäänkin paheksuttavan rajalla.

Omien alusvaatteiden tai alusvaatteiden puutteiden kuvaileminen menee jo selkesti yli rajan.

mutta muutenhan sit voi keskustella aika vapaasti, kuten muidenkin kanssa!

Vierailija
88/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi molempien harrastus tuttu laittelee miehelleni aika usein viestiä, keksii monesti asiaa ihan turhaan ja kyselee. Tavatessamme tuijottaa vain miestäni ja juttelee vain enimmäkseen hänen kanssa, on kyllä kauniskin mutta tietää kyllä että ollaan naimisissa, mieheni ei kehtaa olla vastaamattakaan kun on kuulema harrastus tuttu. Monesti kommentoi facessa mieheni postauksiin sydän hymiöllä

Mulla on myös Facebookissa tällaisia tuttuja; varattuja naisia jotka kommentoi erään tutun miehen postauksia aina sydän hymiöillä. Ei harvoin, vaan aina. Mielestäni tosi läpinäkyvää, ja lapsellista touhua, kun molemmat on varattuja. Vaikka kuinka henkilöstä pitäisikin kaverina, niin toi on ihan tyrkkyä.

Vierailija
89/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi molempien harrastus tuttu laittelee miehelleni aika usein viestiä, keksii monesti asiaa ihan turhaan ja kyselee. Tavatessamme tuijottaa vain miestäni ja juttelee vain enimmäkseen hänen kanssa, on kyllä kauniskin mutta tietää kyllä että ollaan naimisissa, mieheni ei kehtaa olla vastaamattakaan kun on kuulema harrastus tuttu. Monesti kommentoi facessa mieheni postauksiin sydän hymiöllä

Mulla on myös Facebookissa tällaisia tuttuja; varattuja naisia jotka kommentoi erään tutun miehen postauksia aina sydän hymiöillä. Ei harvoin, vaan aina. Mielestäni tosi läpinäkyvää, ja lapsellista touhua, kun molemmat on varattuja. Vaikka kuinka henkilöstä pitäisikin kaverina, niin toi on ihan tyrkkyä.

Aasialaisten bravuri. Oma kokemus.

Vierailija
90/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne varaukset tekee ihmiset itse, entäpä jos tuntee ennenkuulumatonta yhteenkuuluvaisuutta varattuun ihmiseen ja haluaa kokeilla onko ne mahdollisesti todellisia ja molemmin puoleisia. Itse olen rakastunut harrastus tuttava mieheen joka on naimisissa ja ainakin olen ollut huomaavinani toisenkin osapuolen kiinnostuksen, mitään ei saa jos ei yritä seurata tunteitaan

Vierailija
91/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista fetisseistään kertominen ja toisen seksuaalisista haluista kyseleminen on jo vähintäänkin paheksuttavan rajalla.

Omien alusvaatteiden tai alusvaatteiden puutteiden kuvaileminen menee jo selkesti yli rajan.

Niinpä, eilen illalla näin kun harrastus kaveri nainen kirjoitti käyneensä tänään kaupoilla naapuri kaupungissa eli siis täällä missä me mieheni kanssa asutaan, kirjoitti miehelleni käyneensä prismassa ja alusvaate kaupassa ostamassa punaiset ja mustat stringit kun oli niin hyvän näköiset. Laittoi kuvan missä pikkuisen näkyy farkkujen alta punaista alusvaatetta, en ole mieheltä kysellyt mitään kun vahingossa satuin näkemään avoimelta koneelta tämän, eiköhän ole vaan kaveri pohjalta läppää?

Vierailija
92/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tuo on kyllä huomionhakuista. Mun miehen päivityksiinkin jotkut laittaa sydänhymiöitä. Jos joku mies mulle tuollaista laittaisin, niin kyllä ihmettelisin? Tai hullua olisi ajatella et itse laittaisin jollekin miehelle! Tottakai mietin et todennäköisesti käsittää väärin. Mutta jos ei haittaa vaan se on tarkoituskin?

Vierailija
93/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, eilen illalla näin kun harrastus kaveri nainen kirjoitti käyneensä tänään kaupoilla naapuri kaupungissa eli siis täällä missä me mieheni kanssa asutaan, kirjoitti miehelleni käyneensä prismassa ja alusvaate kaupassa ostamassa punaiset ja mustat stringit kun oli niin hyvän näköiset. Laittoi kuvan missä pikkuisen näkyy farkkujen alta punaista alusvaatetta, en ole mieheltä kysellyt mitään kun vahingossa satuin näkemään avoimelta koneelta tämän, eiköhän ole vaan kaveri pohjalta läppää?

Onko tämä totta? Huhhuh 😄

Vierailija
94/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko flirtti aina jees? Kun sanotaan että flirtti piristää päivää ja siitä tulee vaan hyvä mieli. Onko aina näin? Kuuluuko se asiaan, ja se joka siitä loukkaantuu rajoittunut tosikko? Mielipiteitä?

Vierailija
95/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sitä yleebsä hakeutuu aika samanlaisen kanssa yhteen. Ainakin jos haluaa että suhde kestää.

Niin sitä luulisi, täydellisessä maailmassa.

Todellisuus on eri juttu.

Vierailija
96/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exäni varmaankin koki, että kun viestittelin työkaverin kanssa niin tässä meni hänen rajansa yli. Mitään suhteeseen viittaavaa ei kyllä viestittelyssä koskaan ole ollut. Olen tavannut tän työkaverin avovaimonkin, mukava nainen.

Ystävyyden ja suhteen raja menee minusta siinä kun aletaan laitteelmaan sydämiä tai kehumaan toisten valokuvia tms. eli selvästi osoitetaan jonkinlaista kiinnostusta. Mun kaikki tällaiset joille olen viestinyt on aina olleet pelkältä kaveripohjalta.

Vierailija
97/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kun yöllä herätään juttelemaan ja aamulla ollaan toivottamassa huomenet ja nukkumaa mennessä hyvät yöt.

Vierailija
98/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö halua viettää aikaa oman puolisosi kanssa?

Kuka muka viettää 24/7 aikaa oman puolisonsa kanssa? Kai kaikilla nyt on ystäviä ja tuttavia oman parisuhteen ulkopuolella?

Onko sillä mitään merkitystä, mitä sukupuolta ne toiset ihmiset ovat? Mä kun satun vielä oleman bi, niin eihän tuolla logiikalla olisi mitään asiaa jutella kenenkään kanssa :D

Vierailija
99/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, tuo on kyllä huomionhakuista. Mun miehen päivityksiinkin jotkut laittaa sydänhymiöitä. Jos joku mies mulle tuollaista laittaisin, niin kyllä ihmettelisin? Tai hullua olisi ajatella et itse laittaisin jollekin miehelle! Tottakai mietin et todennäköisesti käsittää väärin. Mutta jos ei haittaa vaan se on tarkoituskin?

Tarkoituksellista se onkin! Eihän sitä muuten julkisesti tehtäisi. Yrittää todennäköisesti viestittää rivien välistä muille naisille, että jos tämä mies joskus vapautuu se on sitten mun oma! Rajaa reviiriään. Ällöä mun mielestä. Ei mitään tekemistä tosirakkauden kanssa ainakaan, vaan pelkkää peliä. Jos oikeasti rakastaisi jotakuta, ei ainakaan häpäisisi sitä ihmistä Facebookissa, ja laittaisi sitä tai sen puolisoa kärsimään. Mutta keinonsa kullakin.

Vierailija
100/178 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaverinaiset ottavat kummasti etäisyyttä ja yhteydenotot harvenevat, kun tulee kuulumisten vaihdossa harvinaisen selväksi, että puoliso on se tärkein ja rakkain ihminen elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän