Mikä on liian tuttavallista keskustelua netissä varatun miehen ja naisen välillä?
Jos ollaan töiden tai harrastusten kautta tekemisissä. Missä menee raja?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määritelkää flirttailu viesteissä? Selfieiden lähettäminen? Kuvan kommentointi 😍:lla? Toisen ulkonäön kehuminen?
Kyllä sä taidat tietää jos flirttailet.
Vastapuolelta (mieheltä) siis tällaista viestintää. Siksi kysyin onko flirttailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määritelkää flirttailu viesteissä? Selfieiden lähettäminen? Kuvan kommentointi 😍:lla? Toisen ulkonäön kehuminen?
Kyllä sä taidat tietää jos flirttailet.
Vastapuolelta (mieheltä) siis tällaista viestintää. Siksi kysyin onko flirttailua.
Tiedän pari sellaista miestä, jotka oikeasti osaavat olla kavereita naisten kanssa ja heillä niitä naispuolisia kavereita on aina ollutkin. Mutta ovet todellakin vähemmistö. Oma mieheni on sanonut ettei osaa olla naisen kanssa vain ystävä, toki joku työkaveri erikseen. Silti juttelee niitä näitä yhden harrastuskaverin kanssa ja lähettelee itsestään kuvia. Mitä voin siitä päätellä jos kerta itse sanonut että ei osaa olla vain ystävä naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajautunut tällaiseen hieman sopimattomaan kirjoitteluun. Kirjoittelen miespuolisen työkaverin kanssa päivittäin ja olen varattu, mies ei. Aluksi podin morkkista henkisestä pettämisestä kun juttu oli nopeasti flirttailevaa ja aika henkilökohtaistakin ja päätin rauhoittaa tilanteen mutten vaan pystynyt tai halunnut. Omassa suhteessani mies ei tunnu kuuntelevan enää ja muutenkin tuntuu että pitää minua itsestäänselvyytenä, tämä mies saa minut taas tuntemaan itseni näkyväksi ja kiinnostavaksi ja muutenkin meillä tuntuu synkkaavan joka tasolla. En halua erota mutta toisaalta haaveilen jo pettämisestä, hankala tilanne. Toistaiseksi katson mitä tästä seuraa ja nautin jännityksestä..
Miten olet yrittänyt korjata tilannetta miehen kanssa?
En voi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka ei tee mitään oman suhteensa eteen, jos jotain ongelmia on, niin odotetaan että ne korjaantuvat itsestään. Sitten ”ajaudutaan” tuollaiseen. Ei siis osata tehdä mitään muuta. Oikeastaan tosi säälittävää.
Yrityksen puutteesta ei voi minua syyttää. Olen yrittänyt huomioida enemmän, yrittänyt keskustella että koen välillä olevani itsestäänselvyys ja haluaisin että kuuntelisi enemmän. Miehestä on vaan tullut jotenkin vätys, hyvä kun muistaa hampaita pestä välillä ja ällöttää joskus kun yrittää tulla suutelemaan tai lähelle. Kun juttelen niin tuntuu että puolet menee ohi kun ei kiinnosta. Rakastan miestä silti ja pääosin menee hyvin joten en ole valmis luovuttamaankaan. Nautin vaan tilanteesta kun olen kiinnostava ja haluttava ja fantasiat tästä vieraasta miehestä saavat minut innostumaan kotonakin sänkyhommista. Jos tilanne siihen menee niin ero tulee, nyt pidän tätä sellaisena lisämausteena elämässäni. Olen huono ihminen, tiedän..
Mitäs sitten jos kumppani ei halua että näet keskustelua? Salailee sitä ja on kiusaantunut jos kysyt saanko vilkaista? Voiko siitä vetää johtopäätöksiä?
Kaikki, mitä puoliso ei saisi nähdä. Niistä asioista on ok jutella, joista juttelisit puolisonkin läsnäollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on jotain salailtavaa. Jos ok että puoliso lukee viestit, niin silloin kaikki ok.
Kai sitä jokaisella voi olla sellaisia viestejä kaverin kanssa, jota ei halua että puoliso lukee..
Ja se kaveri sattuu olemaan tosi kaunis, flirtti naispuolinen ”ystävä”..
Voi ristus! Olen biseksuaali, eikö minulla saa olla luottoystäviä kummastakaan sukupuolesta - jos vaikka vähän flirttaan? Että vain puolison kanssa sitten keskustellaan?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, mitä puoliso ei saisi nähdä. Niistä asioista on ok jutella, joista juttelisit puolisonkin läsnäollessa.
Samaa mieltä, mutta mies tosiaan jutellut yhden työkaverin kanssa välillä iltaisinkin ja kun huomasin yksi ilta että jutellut paljon hänen kanssaan, kun kone oli jäänyt auki, niin kiirehti sulkemaan keskustelua. Ehdin lukea sitä hetken, mutta sanoi itse että tuo on nyt tosi kiusallista, ei halua että luen sitä.
Mitä voin tästä päätellä? Mies sitä mieltä tietenkin että ei tuossa ole mitään ihmeellistä ja ei halunnut että luen, koska käsitän jotain väärin. Eli parempi jos en lue?
Mietin vaan omalle kohdalleni, että jos oikeasti keskustelussa ei ole mitään ihmeellistä, niin enhän silloin kiusaannu jos mies yrittää lukea sitä. Päinvastoin nauraisin varmaan ja sanoisin et siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, mutta mies tosiaan jutellut yhden työkaverin kanssa välillä iltaisinkin ja kun huomasin yksi ilta että jutellut paljon hänen kanssaan, kun kone oli jäänyt auki, niin kiirehti sulkemaan keskustelua. Ehdin lukea sitä hetken, mutta sanoi itse että tuo on nyt tosi kiusallista, ei halua että luen sitä.
Mitä voin tästä päätellä? Mies sitä mieltä tietenkin että ei tuossa ole mitään ihmeellistä ja ei halunnut että luen, koska käsitän jotain väärin. Eli parempi jos en lue?
Mietin vaan omalle kohdalleni, että jos oikeasti keskustelussa ei ole mitään ihmeellistä, niin enhän silloin kiusaannu jos mies yrittää lukea sitä. Päinvastoin nauraisin varmaan ja sanoisin et siitä vaan.
Nyt mies kääntää siis asian niin, että koska minä ylireagoin niin ei halua että luen. Mutta kun en alunalkaen reagoinut asiaan mitenkään, sen sijaan kun huomasin miehen kiusaantuneisuuden, niin asia alkoi kiinnostaa enemmän. Miksi mies on niin kiusaantunut jos oikeasti ei ole mitään salattavaa?
Olenko ihan hakuteillä? Ylireagoinko todella?
Onko ok, että työkaveri lähettää omaa kuvaa?
Yksi molempien harrastus tuttu laittelee miehelleni aika usein viestiä, keksii monesti asiaa ihan turhaan ja kyselee. Tavatessamme tuijottaa vain miestäni ja juttelee vain enimmäkseen hänen kanssa, on kyllä kauniskin mutta tietää kyllä että ollaan naimisissa, mieheni ei kehtaa olla vastaamattakaan kun on kuulema harrastus tuttu. Monesti kommentoi facessa mieheni postauksiin sydän hymiöllä
Kaikki. Kummallakaan ei ole mitään syytä jutella netissä yhtään mistään kenenkään kanssa. Harrastukset on yksilöharrastuksia ja työasiat puidaan työpaikoilla työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on jotain salailtavaa. Jos ok että puoliso lukee viestit, niin silloin kaikki ok.
Kai sitä jokaisella voi olla sellaisia viestejä kaverin kanssa, jota ei halua että puoliso lukee..
Ja se kaveri sattuu olemaan tosi kaunis, flirtti naispuolinen ”ystävä”..
Voi ristus! Olen biseksuaali, eikö minulla saa olla luottoystäviä kummastakaan sukupuolesta - jos vaikka vähän flirttaan? Että vain puolison kanssa sitten keskustellaan?
Äläpä muuta sano 😁 Hirveä hätä seksuaalisen vetovoiman _mahdollisesta_ syttymisestä, mutta kuinka intiimejä voikaan olla kahden naisen väliset keskustelut. Ja todella moni on bi. Ei puhuta siis kenellekään mitään - paitsi puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Yksi molempien harrastus tuttu laittelee miehelleni aika usein viestiä, keksii monesti asiaa ihan turhaan ja kyselee. Tavatessamme tuijottaa vain miestäni ja juttelee vain enimmäkseen hänen kanssa, on kyllä kauniskin mutta tietää kyllä että ollaan naimisissa, mieheni ei kehtaa olla vastaamattakaan kun on kuulema harrastus tuttu. Monesti kommentoi facessa mieheni postauksiin sydän hymiöllä
No hän on ihastunut. Miten aiot toimia?
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän monet perheellisetkin naiset hakee huomiota muilta miehiltä. Sen olen huomannut tässä kun mies saanut kaikenlaisia viestejä muilta naisilta meidän yhdessäolon aikana.. Mikä loistava tekosyy jotkut työ- tai harrastusasiat. Siinä sivussa jutellaan henkilökohtaisia ja laitetaan kaikenlaisia sydänhymiöitä väleihin.. Itse en todellakaan laittaisi kellekään miehelle, koska onhan se nyt aivan selvää, että on vaarana että käsittää väärin.
Kyllä noita huomioh*oria riittää niin miesten kuin naistenkin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän on ihastunut. Miten aiot toimia?
Aion luottaa mieheeni niinkuin tähänkin asti, hänellä on kumma ominaisuus vetää kauniita naisia puoleensa vaikkei ole mikään maailman komein mies
Sellaista voi keskustella minkä kärsii näyttää puolisolle puhtain sydämin. Eli kuulumisten vaihto ja välillä vähän syvempikin keskustelu on ok. Samoin kaikki käytännön jutut (esim. jos järjestävät yhdessä jotain tapahtumaa). Jos tulee sellainen olo, että pitää peitellä viestejä tai poistaa keskusteluja, niin silloin on menty liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies lähetteli keskustelun lomassa joskus itsestään kuvia esim. lomalla - yhtäkkiä alkoi laittaa ns.yhteiskuvia naisystävästään! Miksi? En ymmärrä, koska mikään viestittelyssämme ei ollut muuttunut. Yhtäkkiä alkoi tulla noita parisuhdekuvia...
Kuvitteletko jotain ihan omiasi? 😄
Kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajautunut tällaiseen hieman sopimattomaan kirjoitteluun. Kirjoittelen miespuolisen työkaverin kanssa päivittäin ja olen varattu, mies ei. Aluksi podin morkkista henkisestä pettämisestä kun juttu oli nopeasti flirttailevaa ja aika henkilökohtaistakin ja päätin rauhoittaa tilanteen mutten vaan pystynyt tai halunnut. Omassa suhteessani mies ei tunnu kuuntelevan enää ja muutenkin tuntuu että pitää minua itsestäänselvyytenä, tämä mies saa minut taas tuntemaan itseni näkyväksi ja kiinnostavaksi ja muutenkin meillä tuntuu synkkaavan joka tasolla. En halua erota mutta toisaalta haaveilen jo pettämisestä, hankala tilanne. Toistaiseksi katson mitä tästä seuraa ja nautin jännityksestä..
Miten olet yrittänyt korjata tilannetta miehen kanssa?
En voi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka ei tee mitään oman suhteensa eteen, jos jotain ongelmia on, niin odotetaan että ne korjaantuvat itsestään. Sitten ”ajaudutaan” tuollaiseen. Ei siis osata tehdä mitään muuta. Oikeastaan tosi säälittävää.
Yrityksen puutteesta ei voi minua syyttää. Olen yrittänyt huomioida enemmän, yrittänyt keskustella että koen välillä olevani itsestäänselvyys ja haluaisin että kuuntelisi enemmän. Miehestä on vaan tullut jotenkin vätys, hyvä kun muistaa hampaita pestä välillä ja ällöttää joskus kun yrittää tulla suutelemaan tai lähelle. Kun juttelen niin tuntuu että puolet menee ohi kun ei kiinnosta. Rakastan miestä silti ja pääosin menee hyvin joten en ole valmis luovuttamaankaan. Nautin vaan tilanteesta kun olen kiinnostava ja haluttava ja fantasiat tästä vieraasta miehestä saavat minut innostumaan kotonakin sänkyhommista. Jos tilanne siihen menee niin ero tulee, nyt pidän tätä sellaisena lisämausteena elämässäni. Olen huono ihminen, tiedän..
Niin oletkin huono ihminen :( Eroa miesraukastasi, aiheutat vain harmia.
Kyllä minä silti ajattelen, että mikäli ei ole halua syystä tai toisesta jutella ja viestiä ensisijaisesti sen oman kumppanin kanssa niin kannattaa ryhtyä miettimään mikä on vialla. Kyllä sen parisuhteen pitäisi olla se ensijainen ihmissuhde ja mikäli haluaa sen säilyvän, sitä täytyy suojella ja hoitaa.