Mikä on liian tuttavallista keskustelua netissä varatun miehen ja naisen välillä?
Jos ollaan töiden tai harrastusten kautta tekemisissä. Missä menee raja?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies lähetteli keskustelun lomassa joskus itsestään kuvia esim. lomalla - yhtäkkiä alkoi laittaa ns.yhteiskuvia naisystävästään! Miksi? En ymmärrä, koska mikään viestittelyssämme ei ollut muuttunut. Yhtäkkiä alkoi tulla noita parisuhdekuvia...
Kuvitteletko jotain ihan omiasi? 😄
Olen ajautunut tällaiseen hieman sopimattomaan kirjoitteluun. Kirjoittelen miespuolisen työkaverin kanssa päivittäin ja olen varattu, mies ei. Aluksi podin morkkista henkisestä pettämisestä kun juttu oli nopeasti flirttailevaa ja aika henkilökohtaistakin ja päätin rauhoittaa tilanteen mutten vaan pystynyt tai halunnut. Omassa suhteessani mies ei tunnu kuuntelevan enää ja muutenkin tuntuu että pitää minua itsestäänselvyytenä, tämä mies saa minut taas tuntemaan itseni näkyväksi ja kiinnostavaksi ja muutenkin meillä tuntuu synkkaavan joka tasolla. En halua erota mutta toisaalta haaveilen jo pettämisestä, hankala tilanne. Toistaiseksi katson mitä tästä seuraa ja nautin jännityksestä..
Vierailija kirjoitti:
Olen ajautunut tällaiseen hieman sopimattomaan kirjoitteluun. Kirjoittelen miespuolisen työkaverin kanssa päivittäin ja olen varattu, mies ei. Aluksi podin morkkista henkisestä pettämisestä kun juttu oli nopeasti flirttailevaa ja aika henkilökohtaistakin ja päätin rauhoittaa tilanteen mutten vaan pystynyt tai halunnut. Omassa suhteessani mies ei tunnu kuuntelevan enää ja muutenkin tuntuu että pitää minua itsestäänselvyytenä, tämä mies saa minut taas tuntemaan itseni näkyväksi ja kiinnostavaksi ja muutenkin meillä tuntuu synkkaavan joka tasolla. En halua erota mutta toisaalta haaveilen jo pettämisestä, hankala tilanne. Toistaiseksi katson mitä tästä seuraa ja nautin jännityksestä..
Miten olet yrittänyt korjata tilannetta miehen kanssa?
En voi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka ei tee mitään oman suhteensa eteen, jos jotain ongelmia on, niin odotetaan että ne korjaantuvat itsestään. Sitten ”ajaudutaan” tuollaiseen. Ei siis osata tehdä mitään muuta. Oikeastaan tosi säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli kans yhdelle naiselle lähettänyt itsestään kuvan.. Mietin että minkälaisessa tilanteessa itse lähettäisin oman kuvani jollekin muuten vaan? Kyllä siinä jotain silloin olisi kenties ihastusta.
Entä mitä mieltä olette siitä jos valehtelee toiselle tehdäkseen vaikutuksen?
Jos on jotain salailtavaa. Jos ok että puoliso lukee viestit, niin silloin kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Jos on jotain salailtavaa. Jos ok että puoliso lukee viestit, niin silloin kaikki ok.
Kai sitä jokaisella voi olla sellaisia viestejä kaverin kanssa, jota ei halua että puoliso lukee..
Vierailija kirjoitti:
Määritelkää flirttailu viesteissä? Selfieiden lähettäminen? Kuvan kommentointi 😍:lla? Toisen ulkonäön kehuminen?
Entä kuvan kommentoiminen 🤩?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä jokaisella voi olla sellaisia viestejä kaverin kanssa, jota ei halua että puoliso lukee..
Ainakin pitäisi voida olla. Sellainen parisuhde ei ole terve, jossa ei voi olla luottamuksellisia ystävyyssuhteita. Jos ystäväni avautuu juuri minulle henkilökohtaisista asioistaan, hän tuskin haluaa puolisoni niistä automaattisesti kuulevan ja juoruilevan edelleen ties kenelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin pitäisi voida olla. Sellainen parisuhde ei ole terve, jossa ei voi olla luottamuksellisia ystävyyssuhteita. Jos ystäväni avautuu juuri minulle henkilökohtaisista asioistaan, hän tuskin haluaa puolisoni niistä automaattisesti kuulevan ja juoruilevan edelleen ties kenelle.
Entä jos mitään tällaista henkilökohtaista avautumista ei ole, eikä puoliso silti halua että näet keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se kaveri sattuu olemaan tosi kaunis, flirtti naispuolinen ”ystävä”..
LOL
😂
Nyt ihmiset ottakaa itteänne niskasta kiinni ja huomioikaa niitä puolisoitanne. Kyllä nyt jokainen ihminen alkaa kattelemaan muualle, jos toinen on joka päivä kun prsiilleen ammuttu karhu ja sängyssä laiskiainen. Että näin. Koskee niin miehiä kuin naisia.
Vierailija kirjoitti:
Määritelkää flirttailu viesteissä? Selfieiden lähettäminen? Kuvan kommentointi 😍:lla? Toisen ulkonäön kehuminen?
Kyllä sä taidat tietää jos flirttailet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos mitään tällaista henkilökohtaista avautumista ei ole, eikä puoliso silti halua että näet keskustelua?
Rajanveto on aika vaikeaa. Arkipäiväinen juttelu on jo äkkiä sellaista, sanotaanko jos vaikka valittaa työstressistä tai kertoo kauppareissuistaan. Jos asia ei sen kertojan näkökulmasta ole täysin julkista (ts. sellaista jonka haluaa jakaa maailmalle esim. somessa) niin oletusarvoisesti se on luottamuksellista valitulle sisäpiirille rajattua tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet yrittänyt korjata tilannetta miehen kanssa?
En voi ymmärtää sellaisia ihmisiä jotka ei tee mitään oman suhteensa eteen, jos jotain ongelmia on, niin odotetaan että ne korjaantuvat itsestään. Sitten ”ajaudutaan” tuollaiseen. Ei siis osata tehdä mitään muuta. Oikeastaan tosi säälittävää.
Jep. Se nuotio palaa johon laittaa puuta.
Sä olet siinä uutuudenviehätyksessä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se kaveri sattuu olemaan tosi kaunis, flirtti naispuolinen ”ystävä”..
Jos puolison kaverin ulkoiset ominaisuudet saavat aikaan mustasukkaisuuskohtauksen, kannattaa ensimmäisenä mennä itseensä ja miettiä asenteitaan. Sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos mies ja nainen juttelee jatkuvasti keskenään netissä, siinä on kyllä jotain.
Niin kuin mitä? Ei edes tavata koskaan.
Ihastusta, kiinnostusta, fantasiointia..
Ei ole. Täysin merkityksetöntä ajan täyttöä.
Kysymys kuuluukin miksi ei "täytä" aikaansa juttelemalla ja huomioimalla omaa kumppaniaan? Ihmettelisin kyllä jos mieheni viestittelisi innokkaasti jonkun toisen naisen kanssa kuin juttelusi tai viestittelisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
LOL
😂
Nyt ihmiset ottakaa itteänne niskasta kiinni ja huomioikaa niitä puolisoitanne. Kyllä nyt jokainen ihminen alkaa kattelemaan muualle, jos toinen on joka päivä kun prsiilleen ammuttu karhu ja sängyssä laiskiainen. Että näin. Koskee niin miehiä kuin naisia.
Entä jos tämä muiden kanssa netissä flirttaileva ei itse ole yhtään sen parempi, vaan varsinainen laiskiainen itse kaikin puolin? Mitään ei ole valmis antamaan puolisolleen, edes aikaansa, tai että yrittäisi itse jotenkin piristää suhdetta, mutta silti puolison pitäisi aina olla halukas seksiin kun hän sitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos mies ja nainen juttelee jatkuvasti keskenään netissä, siinä on kyllä jotain.
Niin kuin mitä? Ei edes tavata koskaan.
Ihastusta, kiinnostusta, fantasiointia..
Ei ole. Täysin merkityksetöntä ajan täyttöä.
Kysymys kuuluukin miksi ei "täytä" aikaansa juttelemalla ja huomioimalla omaa kumppaniaan? Ihmettelisin kyllä jos mieheni viestittelisi innokkaasti jonkun toisen naisen kanssa kuin juttelusi tai viestittelisi minulle.
Tuo on aina kahdenvälinen asia. Yksin ei ylläpidetä parisuhdetta. Molempien pitää panostaa. Toisen mielenkiinto on jostain syystä hiipunut ja yleensä silloin toisellakin on omat rikkansa rokassa. Ehkä ei osoita huomion tarvetta tai kiinnostu sen toisen juttelusta, ehkä jopa on torjunut tai ei ole vastavuoroinen. Tai ehkä vaatii jotain mitä toinen ei koe itselleen luontevaksi ja mukavaksi. Kaikenlaisia asetelmia on.
Mutta yhtä kaikki, ei voi vaatia että ihmisellä ei olisi läheisiä ystäviä tai kavereita parisuhteen ulkopuolella. Sellainen on sairasta toisen rajoittamista. Mustasukkaista ja suhdetta vaurioittavaa kontrollointia.
Kyllähän tässä ihan "kaverina" viestittelyssä on se riski, että luodaan läheisyyttä sen toisen viestittelijän kanssa ja etäännytään siitä omasta kumppanista. Ihan kaveripohjalta minäkin ajauduin naimisiin opiskelukaverin poikaystävän kanssa.
Tiedän. Hän se vasta aikaansa onkin tappanut, olen hänestä vastenmielinen.