Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vai että koronan leviäminen korreloi hallituksen kanssa. Eli siis kaikkein surkein hallitus on vissiin tällä logiikalla Kiinassa, sitten Japanissa, Etelä-Koreassa, Iranissa ja tietenkin siis Italiassa. Onko näissäkin maissa munattomat hallitukset?
Kansalliskonservatiivisiksi mieshallituksiksi voisi luonnehtia kaikkien hallituksia.
Hong Kongissa tänään 4 uutta tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Oo on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.
Olet huolestunut mies-agitaattori, joka pelkää oman agendansa lähtevän sivuraiteille. Olet juuri se mies, joka on säännöllisesti nostanut mm. THL:n parjaamisen, surkean tiedottamisen ja testaamattomuuden esille. Nyt on ainakin selvinnyt THL:n tiedotteesta, että coronaa todellakin testataan jatkuvasti. Voit vaihtaa keskustelun suuntaa seuraavaksi johonkin muuhun.
Minä olen nainen ja täällä on ollut paljon kriittisiä kommentteja. Onko vaikea uskoa, että naiset/perheen äidit kykenisivät kriittiseen ajatteluun. Ehkä se vahvistaa minun olevan nainen, että olen erittäin mielelläni väärässä tässä asiassa. Olisi hienoa, jos testejä tehdään. Päivän paras uutinen. Mutta tuo info siitä THL:n sivuilla on melko monitulkintainen, kuten joku viittasikin.
"Huolestunut perheen äiti".
Luulisi että harva nainen kirjoittaa "perheen äiti" .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa myös miten käy koirien jos karantteeni tulee Suomessakin ajankohtaiseksi, koirieen kun pitäisi päästä vähintään sen kolmesti päivässä ulos tarpeille oli sitten millainen poikkeustilanne tahansa.
Se on voi voi. Jos on kansallinen poikkeustila, se koskee myös Mustia. Kiinassahan ne likvidoivat jo koiria mahdollisen tartutusvaaran takia.
Kiinassa tehdään paljon muitakin asioita. Veikkaisin että lemmikit hävitetään ihan muista syistä, tartunnanvaaraan vedoten. Lemmikit tarvitsevat ruokaa ja ainakin koirat ulkoiluttamista. Omistajan kuollessa ne jäävät yksin asuntoon kitumaan/odottamaan siivousporukkaa mahdollisesti aggressiivisena. Parempi siis että hävitetään ne kun vielä riittää väkeä ja voimia sen homman hoitamiseen.
Kiina on Kiina. Siellä esim. hävitettiin aikoinaan kaikki varpuset koska ne syövät viljaa ja aiheuttavat nälänhätää. Miten kävikään. Hyönteiset lisääntyivät ja tuhotessaan satoja aiheuttivat todellisen nälänhädän, jonka jälkeen varpuskantaa alettiin elvyttää tuomalla lintuja Neuvostoliitosta.
Joten ei ole mahdotonta, että lemmikit nähdään mahdollisina taudinkantajina, vaikka näin ei olisi.
Läpisairas maa.
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan että tähän menee 20% suomalaisista eli miljoonaluokkaa. Ruttopuiston lisäksi Helsinkiin tulee nimettäväksi koronapuisto.
Ai kamala, ei saisi leikkiä vakavalla asialla, mutta hörähdin tuolle puistojutulle.
CNN: Afganistanissa on testattu ensimmäiset epäillyt corona potilaat. Ei siis vielä vahvistettu tartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Oo on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.
Olet huolestunut mies-agitaattori, joka pelkää oman agendansa lähtevän sivuraiteille. Olet juuri se mies, joka on säännöllisesti nostanut mm. THL:n parjaamisen, surkean tiedottamisen ja testaamattomuuden esille. Nyt on ainakin selvinnyt THL:n tiedotteesta, että coronaa todellakin testataan jatkuvasti. Voit vaihtaa keskustelun suuntaa seuraavaksi johonkin muuhun.
Minä olen nainen ja täällä on ollut paljon kriittisiä kommentteja. Onko vaikea uskoa, että naiset/perheen äidit kykenisivät kriittiseen ajatteluun. Ehkä se vahvistaa minun olevan nainen, että olen erittäin mielelläni väärässä tässä asiassa. Olisi hienoa, jos testejä tehdään. Päivän paras uutinen. Mutta tuo info siitä THL:n sivuilla on melko monitulkintainen, kuten joku viittasikin.
On vaikea uskoa, että kenenkään tarvitsee korostaa perheenäitiyttä argumenttiensa tueksi, tai sitä että on tutkija tms. Yleensä silloin soivat trollikellot aina kun tuodaan oma "pätevyys" keskusteluun. Olet siis perheenäiti. Okei. Minkä alan koulutus sinulla on? Terveydenhoidon? Pystytkö silloin oikeasti kriittisesti arvioimaan THL:n tai minkään muunkaan instanssin toimintaa?
Tämä on Vauva-lehden keskustelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että koronan leviäminen korreloi hallituksen kanssa. Eli siis kaikkein surkein hallitus on vissiin tällä logiikalla Kiinassa, sitten Japanissa, Etelä-Koreassa, Iranissa ja tietenkin siis Italiassa. Onko näissäkin maissa munattomat hallitukset?
Kansalliskonservatiivisiksi mieshallituksiksi voisi luonnehtia kaikkien hallituksia.
Siksipä kaikissa onkin toimittu, eikä jääty piilottelemaan ja puhaltelemaan muniin kuten suomessa.
Oho. Kiinan pressa on myöntänyt, että Kiinassa on ollut puutteita viruksen hoitamiseen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista hengityssuojaimista.
Olen ymmärtänyt että vain ffp3 tai p3 suojaa viruksilta, eli pelkät kirurginmaskit tai ffp2/ffp1 eivät suojaa.
Silloin ei myöskään kaulaliina.
Jos siis tarkoitus on suojata itseään.
Amerikassa (ainakin) on ilmeisesti luokka n95 ffr (jotain sinne päin) joka on samaa tasoa kai tuon ffp3 kanssa.
Jos taas haluaa estää itseään levittämästä tauteja, ei kannata käyttää venttiilillistä maskia koska se ei suodata hengitysilmaa ulospäin.
Jos jollain on muuta tietoa niin korjatkaa?
No voi Pee aska! Just ostin suojaimia ffp2. Eli pitää ostaa uudestaan noita ffp 3. Mut mistä niitä löytää? Onko kiiinalaiset vieneet ne mennessään...
Kyllä niitä saa netistä ja ainakin joissain Halpa-Halleissa on.
Oonkin ajatellut että kuinka moni luulee suojaavansa itseään suojattomalla maskilla koska monessa paikassa kaikki kirurginmaskit, ffp1 ja ffp2 ovat loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Corona-virus saattaa olla jo Suomessa, mutta sitä ei tutkita vaan kaikilla hoitoon hakeutuneilla todetaan vaan kausiflunssa tai keuhkoputken tulehdus. Itse sairastuin marraskuun alussa keuhkoputken tulehduksen ilman että oli flunssaa. Aloin vaan yhtäkkiä yskiä ja vointi paheni nopeasti niin että yskin yöt läpeensä ja heräsin yöllä hukkumisen tunteeseen. Keuhkot ja kyljet tulivat niin kipeäksi että itkin kivusta koska en pystynyt edes liikkumaan. Ääni lähti myös melkein kokonaan. Varmasti joku heikko vanhus olisi siihen tautiin kuollut. Lääkärissä ei otettu keuhkokuva eikä pahemmin muitakaan kokeita, vaikka tauti oli kestänyt 4 viikkoa paranematta ollenkaan. Tauti oli outo koska se iski nimenomaan keuhkoihin. 4 viikon sairastamisen jälkeen vaadin antibioottikuurin ja se kirjoitettiin mykoplasmaan. Aloin vihdoin parantua kun söin lääkekuurin. Tästä huolimatta kärsin edelleen yskästä vaikka taudista on jo toista kuukautta aikaa. Eli Suomessa ei todeta edes tapauksia koska ketään ei edes testata vaan lähetetään kotiin sairastamaan. En nyt sano että oli coronaa mutta outo tauti joka sairastutti ainoastaan keuhkot. Hyvin mahdollista että tauti leviää jo Suomessa. Suomen viranomaiset ei kyllä ota kyseistä tautia tosissaan. Odotellaan vaan milloin iskee pandemia.
En käsitä.
Yleensä selvitetään aiheuttaja, ja jos on bakt, määrätään ab.kuuri.
Mitä järkeä?
Missä lääkärissä kävit? tk, työterv, yksit.?No kirjoittaja on stoorinsa kanssa niin kujalla muutoinkin, ettei tajua vihjailuyrityksensä menevän pieleen ihan tuon lääkekuurin tehoamisenkin takia.
Hänen taudinkuvauksensa oli havainnollinen ja selkeä.
Et näköjään tiedä, että virusinfektio raivaa tietä bakt.infektiolle? Se on yleistä: bakt.i. voidaan hoitaa ab.lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Corona-virus saattaa olla jo Suomessa, mutta sitä ei tutkita vaan kaikilla hoitoon hakeutuneilla todetaan vaan kausiflunssa tai keuhkoputken tulehdus. Itse sairastuin marraskuun alussa keuhkoputken tulehduksen ilman että oli flunssaa. Aloin vaan yhtäkkiä yskiä ja vointi paheni nopeasti niin että yskin yöt läpeensä ja heräsin yöllä hukkumisen tunteeseen. Keuhkot ja kyljet tulivat niin kipeäksi että itkin kivusta koska en pystynyt edes liikkumaan. Ääni lähti myös melkein kokonaan. Varmasti joku heikko vanhus olisi siihen tautiin kuollut. Lääkärissä ei otettu keuhkokuva eikä pahemmin muitakaan kokeita, vaikka tauti oli kestänyt 4 viikkoa paranematta ollenkaan. Tauti oli outo koska se iski nimenomaan keuhkoihin. 4 viikon sairastamisen jälkeen vaadin antibioottikuurin ja se kirjoitettiin mykoplasmaan. Aloin vihdoin parantua kun söin lääkekuurin. Tästä huolimatta kärsin edelleen yskästä vaikka taudista on jo toista kuukautta aikaa. Eli Suomessa ei todeta edes tapauksia koska ketään ei edes testata vaan lähetetään kotiin sairastamaan. En nyt sano että oli coronaa mutta outo tauti joka sairastutti ainoastaan keuhkot. Hyvin mahdollista että tauti leviää jo Suomessa. Suomen viranomaiset ei kyllä ota kyseistä tautia tosissaan. Odotellaan vaan milloin iskee pandemia.
En käsitä.
Mitä järkeä?
Missä lääkärissä kävit? tk, työterv, yksit.?No kirjoittaja on stoorinsa kanssa niin kujalla muutoinkin, ettei tajua vihjailuyrityksensä menevän pieleen ihan tuon lääkekuurin tehoamisenkin takia.
Hänen taudinkuvauksensa oli havainnollinen ja selkeä.
Et näköjään tiedä, että virusinfektio raivaa tietä bakt.infektiolle? Se on yleistä: bakt.i. voidaan hoitaa ab.lla.
Voi luoja, sinäkin sitten sokkona kujalla. Tottakai virusinfektiota voi seurata kakteeri-infektio, mutta stoorin tarkoitus oli vihjailla, että tyypillä oli ja edelleen kärsii koronasta jota ei testata. Korona ei kuitenkaan olisi kuurilla helpottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkaan että tähän menee 20% suomalaisista eli miljoonaluokkaa. Ruttopuiston lisäksi Helsinkiin tulee nimettäväksi koronapuisto.
Ai kamala, ei saisi leikkiä vakavalla asialla, mutta hörähdin tuolle puistojutulle.
Onhan se hassua. Itse veikkaan kuitenkin, että Serenan viereen perustetaan Korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksipä kaikissa onkin toimittu, eikä jääty piilottelemaan ja puhaltelemaan muniin kuten suomessa.
Mutta munat pystyssä haalittiin tauti ekana maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä.
Mitä järkeä?
Yksityinen lääkäriasema. Ja edelleenkään en sanonut että on corona vaan outo tauti joka iski pelkästään keuhkoihin. Koko kirjoitukseni pointti oli se, että Suomessa ei tutkita sairastuneita kunnolla vaan hoetaan vaan että mene kotiin lepäämään ja ota Buranaa. Siksi juuri jos corona täällä olisikin niin osa niistä ihmisistä lähetetään kotiin sairastamaan sitä hengitystieinfektiotaan. Coronaa ei todeta kellään koska sitä ei edes testata. Tajusitko vai väännetäänkö vielä rautalangasta?
Kiinan presidentti Xi Jinping sanoi sunnuntaina, että koronavirus on suurin terveyskriisi koko Kiinan kansantasavallan aikana
Kiinan presidentti Xi Jinping kutsuu koronavirusta maan ”suurimmaksi kansanterveyden hätätilaksi” sitten Kiinan kansantasavallan perustamisen vuonna 1949, kertoo uutistoimisto AFP.
Jinping kommentoi asiaa sunnuntaina kokouksessa, jossa käsiteltiin koronavirusepidemian hillitsemistä. Hän sanoi, että koronaviruksen tarttuu on poikkeuksellisen nopeasti ja se leviää hyvin laajalle.
”Se on ollut kaikkein vaikein estää ja hillitä”, Jinping sanoi Kiinan valtio-omisteisen tv-yhtiön CCTV:n julkistamien kommenttien mukaan.
Hän myös kommentoi Kiinan johtajalta harvinaiseen tapaan, että Kiinan toimissa virukseen liittyen on ”paljastunut ilmeisiä puutteita”, joista tulee ottaa opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikea uskoa, että kenenkään tarvitsee korostaa perheenäitiyttä argumenttiensa tueksi, tai sitä että on tutkija tms. Yleensä silloin soivat trollikellot aina kun tuodaan oma "pätevyys" keskusteluun. Olet siis perheenäiti. Okei. Minkä alan koulutus sinulla on? Terveydenhoidon? Pystytkö silloin oikeasti kriittisesti arvioimaan THL:n tai minkään muunkaan instanssin toimintaa?
Tämä on Vauva-lehden keskustelu!
Niin? Ilmeisesti yrität säätää kirjoitteluasi sellaiseksi jonka kuvittelet luovan kuvan vauva-lehden tyypillisen keskustelijasta. Siltä tuo nimittäin vaikuttaa. Feikiltä. AV-asiantuntemattomalta täysin. Jokainen täällä luuhaava tietää että tyypillinen keskustelija AV:lla on persumies.
On tosiaan kummallista ja vähän sairasta, että täällä on selvästi naiseksi tekeytyvä (ainakin yksi) mies, joka innokkaasti yrittää vaikuttaa keskustelun suuntaan. Se vie vain entisestään uskottavuutta niiltä kommenteilta, kun ihminen ei voi esiintyä omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hassua. Itse veikkaan kuitenkin, että Serenan viereen perustetaan Korona.
Mitenköhön kun OKemin vieressä jo on Kauppakeskus Corona. Veikkauksia kuinka kauan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä.
Mitä järkeä?
Yksityinen lääkäriasema. Ja edelleenkään en sanonut että on corona vaan outo tauti joka iski pelkästään keuhkoihin. Koko kirjoitukseni pointti oli se, että Suomessa ei tutkita sairastuneita kunnolla vaan hoetaan vaan että mene kotiin lepäämään ja ota Buranaa. Siksi juuri jos corona täällä olisikin niin osa niistä ihmisistä lähetetään kotiin sairastamaan sitä hengitystieinfektiotaan. Coronaa ei todeta kellään koska sitä ei edes testata. Tajusitko vai väännetäänkö vielä rautalangasta?
Joo joo. Maito jo lattialla sulla, selittelyt vaan pahentaa kun uskottavuus mennyt.
Kiitos Italialle ja Etelä-Korealle. Toivottavasti heidän ripeät toimensa auttavat.