Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
17561/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ö

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ö

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Oo on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.

Olet huolestunut mies-agitaattori, joka pelkää oman agendansa lähtevän sivuraiteille. Olet juuri se mies, joka on säännöllisesti nostanut mm. THL:n parjaamisen, surkean tiedottamisen ja testaamattomuuden esille. Nyt on ainakin selvinnyt THL:n tiedotteesta, että coronaa todellakin testataan jatkuvasti. Voit vaihtaa keskustelun suuntaa seuraavaksi johonkin muuhun.

Minä olen nainen ja täällä on ollut paljon kriittisiä kommentteja. Onko vaikea uskoa, että naiset/perheen äidit kykenisivät kriittiseen ajatteluun. Ehkä se vahvistaa minun olevan nainen, että olen erittäin mielelläni väärässä tässä asiassa. Olisi hienoa, jos testejä tehdään. Päivän paras uutinen. Mutta tuo info siitä THL:n sivuilla on melko monitulkintainen, kuten joku viittasikin.

On vaikea uskoa, että kenenkään tarvitsee korostaa perheenäitiyttä argumenttiensa tueksi, tai sitä että on tutkija tms. Yleensä silloin soivat trollikellot aina kun tuodaan oma "pätevyys" keskusteluun. Olet siis perheenäiti. Okei. Minkä alan koulutus sinulla on? Terveydenhoidon? Pystytkö silloin oikeasti kriittisesti arvioimaan THL:n tai minkään muunkaan instanssin toimintaa?

Tämä on Vauva-lehden keskustelu!

Niin? Ilmeisesti yrität säätää kirjoitteluasi sellaiseksi jonka kuvittelet luovan kuvan vauva-lehden tyypillisen keskustelijasta. Siltä tuo nimittäin vaikuttaa. Feikiltä. AV-asiantuntemattomalta täysin. Jokainen täällä luuhaava tietää että tyypillinen keskustelija AV:lla on persumies.

Pointti oli se, että Vauva-lehden keskustelussa ei kai vaadita erityistä pätevyyttä ja on kai sallittua ja yleistä olla perheenäiti (kirjasin nyt yhteenkirjoitusvirheeni, joka myös huomattu). Toivottavasti ette häädä muita perheenäitejä tältä palstalta. Kiitos edelleen kaikille ystävällisille mammoille ja miksei miehillekin, jotka täällä tietoa jaatte. Toivotaan parasta!

P.s. tällä(kään) kommentilla en pyri loukkaamaan ketään.

Vierailija
17562/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan että tähän menee 20% suomalaisista eli miljoonaluokkaa. Ruttopuiston lisäksi Helsinkiin tulee nimettäväksi koronapuisto.

Ai kamala, ei saisi leikkiä vakavalla asialla, mutta hörähdin tuolle puistojutulle.

Onhan se hassua. Itse veikkaan kuitenkin, että Serenan viereen perustetaan Korona.

Mitenköhön kun OKemin vieressä jo on Kauppakeskus Corona. Veikkauksia kuinka kauan?

http://www.kemi.fi/tapahtumapaikka/kauppakeskus-corona/

Joko ne on antaneet tiedotteen, ettei kauppakeskus Coronassa käynnistä saa tartuntaa. Meinaan vaan, että jo aiemmin tämä yksi olutvalmistaja tiedotti, ettei heidän Corona-oluensa altista kuolemantaudille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17563/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ö

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ö

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Oo on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.

Olet huolestunut mies-agitaattori, joka pelkää oman agendansa lähtevän sivuraiteille. Olet juuri se mies, joka on säännöllisesti nostanut mm. THL:n parjaamisen, surkean tiedottamisen ja testaamattomuuden esille. Nyt on ainakin selvinnyt THL:n tiedotteesta, että coronaa todellakin testataan jatkuvasti. Voit vaihtaa keskustelun suuntaa seuraavaksi johonkin muuhun.

Minä olen nainen ja täällä on ollut paljon kriittisiä kommentteja. Onko vaikea uskoa, että naiset/perheen äidit kykenisivät kriittiseen ajatteluun. Ehkä se vahvistaa minun olevan nainen, että olen erittäin mielelläni väärässä tässä asiassa. Olisi hienoa, jos testejä tehdään. Päivän paras uutinen. Mutta tuo info siitä THL:n sivuilla on melko monitulkintainen, kuten joku viittasikin.

On vaikea uskoa, että kenenkään tarvitsee korostaa perheenäitiyttä argumenttiensa tueksi, tai sitä että on tutkija tms. Yleensä silloin soivat trollikellot aina kun tuodaan oma "pätevyys" keskusteluun. Olet siis perheenäiti. Okei. Minkä alan koulutus sinulla on? Terveydenhoidon? Pystytkö silloin oikeasti kriittisesti arvioimaan THL:n tai minkään muunkaan instanssin toimintaa?

Tämä on Vauva-lehden keskustelu!

Niin? Ilmeisesti yrität säätää kirjoitteluasi sellaiseksi jonka kuvittelet luovan kuvan vauva-lehden tyypillisen keskustelijasta. Siltä tuo nimittäin vaikuttaa. Feikiltä. AV-asiantuntemattomalta täysin. Jokainen täällä luuhaava tietää että tyypillinen keskustelija AV:lla on persumies.

Pointti oli se, että Vauva-lehden keskustelussa ei kai vaadita erityistä pätevyyttä ja on kai sallittua ja yleistä olla perheenäiti (kirjasin nyt yhteenkirjoitusvirheeni, joka myös huomattu). Toivottavasti ette häädä muita perheenäitejä tältä palstalta. Kiitos edelleen kaikille ystävällisille mammoille ja miksei miehillekin, jotka täällä tietoa jaatte. Toivotaan parasta!

P.s. tällä(kään) kommentilla en pyri loukkaamaan ketään.

Juu, toi sun stoori on jo nähty. Kehittele joku uusi kiitos.

Vierailija
17564/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta useita suoria lentoja pohjoisitaliaan joka päivä

Vierailija
17565/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THL hakee uutta viestintäjohtajaa

https://thl.fi/fi/-/thl-n-viestintajohtajan-virkaan-55-hakijaa?redirect…

Olisi kiva tietää mm miksi juuri nyt tällainen haku. Onko taustalla normaali paikan aukeaminen vai jotain muuta. Itse olisin irtisanoutunut, jos johto määräisi vaikenemaan tilanteessa, jossa näkisin avoimen tiedottaminen yhteiskunnan kokonaisedun kannalta parhaaksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
17566/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta useita suoria lentoja pohjoisitaliaan joka päivä

Hyvä juttu. Itsekin mietin, missä vaiheessa lähtisin sinne lomalle. Ehkä keväällä.

Vierailija
17567/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten alkoi eristykset Italiassa. Nice. Taidanpa myydä pois kesäksi Eurooppaan ostetut konserttiliput. Kesään mennessä on kielletty kaikki julkiset tapahtumat.

Ja maanantaina lataan 10 000e pörssijohdannaisiin, jotka nousevat, kun yleisindeksi (DAX) laskee.

Vierailija
17568/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh miten paljon tästä ketjusta katoilee viestejä.

Vierailija
17569/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Corona-virus saattaa olla jo Suomessa, mutta sitä ei tutkita vaan kaikilla hoitoon hakeutuneilla todetaan vaan kausiflunssa tai keuhkoputken tulehdus. Itse sairastuin marraskuun alussa keuhkoputken tulehduksen ilman että oli flunssaa. Aloin vaan yhtäkkiä yskiä ja vointi paheni nopeasti niin että yskin yöt läpeensä ja heräsin yöllä hukkumisen tunteeseen. Keuhkot ja kyljet tulivat niin kipeäksi että itkin kivusta koska en pystynyt edes liikkumaan. Ääni lähti myös melkein kokonaan. Varmasti joku heikko vanhus olisi siihen tautiin kuollut. Lääkärissä ei otettu keuhkokuva eikä pahemmin muitakaan kokeita, vaikka tauti oli kestänyt 4 viikkoa paranematta ollenkaan. Tauti oli outo koska se iski nimenomaan keuhkoihin. 4 viikon sairastamisen jälkeen vaadin antibioottikuurin ja se kirjoitettiin mykoplasmaan. Aloin vihdoin parantua kun söin lääkekuurin. Tästä huolimatta kärsin edelleen yskästä vaikka taudista on jo toista kuukautta aikaa. Eli Suomessa ei todeta edes tapauksia koska ketään ei edes testata vaan lähetetään kotiin sairastamaan. En nyt sano että oli coronaa mutta outo tauti joka sairastutti ainoastaan keuhkot. Hyvin mahdollista että tauti leviää jo Suomessa. Suomen viranomaiset ei kyllä ota kyseistä tautia tosissaan. Odotellaan vaan milloin iskee pandemia.

En käsitä.

Yleensä selvitetään aiheuttaja, ja jos on bakt, määrätään ab.kuuri.

Mitä järkeä?

Missä lääkärissä kävit? tk, työterv, yksit.?

No kirjoittaja on stoorinsa kanssa niin kujalla muutoinkin, ettei tajua vihjailuyrityksensä menevän pieleen ihan tuon lääkekuurin tehoamisenkin takia.

Yksityinen lääkäriasema. Ja edelleenkään en sanonut että on corona vaan outo tauti joka iski pelkästään keuhkoihin. Koko kirjoitukseni pointti oli se, että Suomessa ei tutkita sairastuneita kunnolla vaan hoetaan vaan että mene kotiin lepäämään ja ota Buranaa. Siksi juuri jos corona täällä olisikin niin osa niistä ihmisistä lähetetään kotiin sairastamaan sitä hengitystieinfektiotaan. Coronaa ei todeta kellään koska sitä ei edes testata. Tajusitko vai väännetäänkö vielä rautalangasta?

Ei kannata uhrata aikaa tän palstan typeryksille: 90% on trolleja, kouluttamattomia ja/tai juntteja.

Valitettavasti nämä ovat aktiivisimpia.

Siksi tämäkin ketju on enimmäkseen soopaa.

Oletko nyt parantunut?

Vierailija
17570/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa kymmenille tuhansille ihmisille on alkamassa viikkoja kestävä karanteeni koronavirustartuntojen takia. Ihmisiä on pyydetty pysymään kotonaan, eikä koronavirusalueelta saa poistua tai sinne matkustaa ilman erikoislupaa. Kovista toimista ilmoitti maan pääministeri Giuseppe Conte lauantaina.

Kaksi ihmistä on kuollut, ja yli sadalla on todettu tartunta. Suurin osa koronatapauksista on lähellä Codognon pikkukaupunkia, joka sijaitsee noin 70 kilometrin päässä Milanosta.

Karanteenissa on 11 pikkukaupunkia Pohjois-Italiassa. Kymmenen on Lombardian alueella, yksi viereisessä Venetossa.

Vierailija
17571/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on varmaan jo esitetty moneen kertaan. Odotetaanko Suomessa samankaltaista tilannetta kuin Italiassa ja sitten vasta aletaan toimiin?

Vierailija
17572/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mico kirjoitti:

Kysymys on varmaan jo esitetty moneen kertaan. Odotetaanko Suomessa samankaltaista tilannetta kuin Italiassa ja sitten vasta aletaan toimiin?

Ei suomessa voida toimia, koska yksityisyydensuojalaki on tärkeämpi kuin ihmiselämä.

Vierailija
17573/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mico kirjoitti:

Suomi ei meinaa alkaa eristämään kaupunkeja, vaikka olisi tartuntatauteja. Eli Suomi ei toimi samoin.

Vierailija
17574/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakistan sulkee Iranin vastaisen rajansa. Monikohan iranilaistaustainen on ollut hiihtolomalla kotimaassaan käymässä ja palaa kouluunsa nyt sitten?

Vierailija
17575/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, hengityssuojaimet muuttuivat Pohjois-Italiassa koronaviruksen myötä himoituksi tuotteeksi, ja ne ovat myyty loppuun monista apteekeista.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006416850.html?ref=rss

Suomessa on hengityssuojaimet loppu apteekeista ennen mahdollista koronan tuloa, ei hyvä ei.

Ei kai niistä ole kauaa hyötyä kun niitäkin pitäisi vaihtaa usein. Vai kestääkö venttiili keittämistä? Mikäli 5 suojainta maksaa 30 euroa niin saa tonnisotalla työntää yhden perheen suojaimiin.

Vierailija
17576/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa laillista perustaa yksityinen, täysin THL:sta irti oleva koronan tapaiseen pandemiavirukseen erikoistunut sairaala, jonka asiakkaaksi pääsee vain maksua vastaan?  Voisi ostaa halvalla jonkin tyhjillään seisovan toimisto-, hotelli- tai liikekompleksin ja muuttaa sen tuohon käyttöön. Rahoitus hoituisi myymällä ennakkolippuja, eli eräänlaista koronavakuutusta sitä haluaville.

Vierailija
17577/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan nyt paremmat saunat saada satunnaista seksiä baarista, kun ihmisten tietoisuuteen alkaa hiipiä huoli siitä, että elon päivät ovat nyt herran hallussa ja mikä tahansa viikonloppu saattaa olla viimeinen? T. Saamaton Ylisjonne

Se tarttuu myös seksin kautta, joten en suosittele.

Vierailija
17578/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corona "sota" on alkanut jo Euroopassakin.  Näin se tauti vie tänäkin päivänä ihmisiä, vaikka kaikki on kehitetty ja keksitty. Tähän sotaan ei oo pommia.

Asun korvessa, ja pysyn myös.  Matkailen muutaman kilometrin kyläkaupalle mopolla.

En osta ulkomaan hienouksia. Perunalla ,kauralla ja maidolla mennään kesään, muikkuja ja ahvenia järvi antaa riittämiin.

Torppa on mäen päällä, ikkunoista näkyy jos joku lähestyy taloa. Eipä oo tarvetta ovea aukaista.

Onhan tuo telkkari. Siitä näkkee miten tauti leviää.

Yrittäkee pärjätä.

Vierailija
17579/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleenkään maailman viranomaiset ei tee mitään viruksen leviämisen estämiseksi. Miksi.

Lentokoneiden ne olisi pitänyt lopettaa viikkoja sitten, mutta ei merkkiäkään mistään sellaisesta. Lentäminen on tämän päivän pyhä lehmä, siihen ei kosketa, vaikkei se mitään hyvää ole saanut koskaan aikaan, eikä varsinkaan nyt.

No milläs kuljettaisit lääkkeitä, hengityssuojaimia, suojavaatteita, ruokaa? 

Panikoijat eivät ota kokonaisuutta huomioon. He tekisivät hätiköidysti jotain, joka lopulta aiheuttaisi vain enemmän tuhoa.

Tässä ei ole mistään panikoinnista kyse. Muutama kuukausi jo mennyt eikä mitään tapahdu.

Vierailija
17580/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa laillista perustaa yksityinen, täysin THL:sta irti oleva koronan tapaiseen pandemiavirukseen erikoistunut sairaala, jonka asiakkaaksi pääsee vain maksua vastaan?  Voisi ostaa halvalla jonkin tyhjillään seisovan toimisto-, hotelli- tai liikekompleksin ja muuttaa sen tuohon käyttöön. Rahoitus hoituisi myymällä ennakkolippuja, eli eräänlaista koronavakuutusta sitä haluaville.

Kumouksellinen propaganda etenee kohden ruokasaaodahoitoja.

Ketju on lukittu.