Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
17501/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli että tämmöinen pilipalihallitus tuli valituksi juuri kriisin alla. Tulee nimittäin kalliiksi kansalaisten henkien puolesta. Suomalaiset äänestivät väärin henkensä kaupalla.

Vierailija
17502/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista hengityssuojaimista.

Olen ymmärtänyt että vain ffp3 tai p3 suojaa viruksilta, eli pelkät kirurginmaskit tai ffp2/ffp1 eivät suojaa. 

Silloin ei myöskään kaulaliina.

Jos siis tarkoitus on suojata itseään.

Amerikassa (ainakin) on ilmeisesti luokka n95 ffr (jotain sinne päin) joka on samaa tasoa kai tuon ffp3 kanssa.

Jos taas haluaa estää itseään levittämästä tauteja, ei kannata käyttää venttiilillistä maskia koska se ei suodata hengitysilmaa ulospäin.

Jos jollain on muuta tietoa niin korjatkaa?

No voi Pee aska! Just ostin suojaimia ffp2. Eli pitää ostaa uudestaan noita ffp 3. Mut mistä niitä löytää? Onko kiiinalaiset vieneet ne mennessään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17503/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavasta linkistä pieni lainaus

"THL on myös aloittanut influenssan laboratoriopohjaiseen seurantaan kerättyjen näytteiden testaamisen myös koronaviruksen osalta."

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/-/muista-koronaviruk…

Eli testataan sittenkin. Tämä satoja sivuja jatkunut valitus, ettei testata, onkin täyttä potaskaa.

Ei tuossa oikeastaan suoraan sanota, että yksilöiden näytteet varsinaisesti testataan. Tuossa on oleellisin osuus jotenkin häivytetty.

Jutussakin sanotaan, että testataan vain ne oireiset, jotka tulleet Kiinasta tai on yhteys labravarmistettuun.

Lisäksi jossain oli, että vain 20 ihmistä on testattu Suomessa. (Eli varmaan ne siellä lapissa silloin)

Moni oireinen on yrittänyt päästä testiin, mutta sitä ei tehdä

Vierailija
17504/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan koronaa pierukaasuissa?

Vierailija
17505/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttaa myös miten käy koirien jos karantteeni tulee Suomessakin ajankohtaiseksi, koirieen kun pitäisi päästä vähintään sen kolmesti päivässä ulos tarpeille oli sitten millainen poikkeustilanne tahansa.

No niistä tehdään keittoa. Tai minä teen palapaistia. Koirasi vaan kiittää kun pääsee kurjasta vankeudestaan.

Koiraa syödään Kiinassa.

Vierailija
17506/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa n. 140 tapausta joista n. 25 tehohoidossa. 20%. Suomessa tämä tarkoittaisi tämä suhde sitä että 1000 tartunnalla maan tehohoitopaikat olisivat täynnä. Mitähän tähän menee? Ehkä kuukausi.  Kun mitään eristämisiäkään ei haluta tehdä sitten kun ne ensimmäiset 20-50 tartuntaa tulavat ilmi. Sen jälkeen kuolleisuuskin nousee siihen Wuhanin 20%:iin kun hoitoon ei pääse. Tätä THL ei sinulle halua kertoa (kuten ei mitään muutakaan vaan nukkuu hiljaa). 

Vierailija
17507/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttaa myös miten käy koirien jos karantteeni tulee Suomessakin ajankohtaiseksi, koirieen kun pitäisi päästä vähintään sen kolmesti päivässä ulos tarpeille oli sitten millainen poikkeustilanne tahansa.

Se on voi voi. Jos on kansallinen poikkeustila, se koskee myös Mustia. Kiinassahan ne likvidoivat jo koiria mahdollisen tartutusvaaran takia.

No siellähän nyt likvidoidaan leukemialapsiakin, joille ei nyt anneta hoitoa leukemiaan. Eli varma tappotuomio. 

Vierailija
17508/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haistatte toisen pierun, hengitätte sitä. Onko käynyt mielessä?

Vierailija
17509/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.

Kyllä tätä käytetään. Itse en suostunut lähtemään mukaan, kun pyydettiin massapostittamaan hallituksenvastaista informaatiota.

Vierailija
17510/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL hakee uutta viestintäjohtajaa

https://thl.fi/fi/-/thl-n-viestintajohtajan-virkaan-55-hakijaa?redirect…

NO ei turha virka lainkaan näinä aikoina.

Siinä se tuli kuin taivaanlahjana kaikille vauvapalstan öyhöttäjille. Pääsette itse hakemaan positiota, josta pääsette tiedottamaan juuri niitä kaipaamianne asioita. No kuinka moni hakee pestiä?

Josset itse huomaa, niin olet koko ketjun ainoa öyhöttäjä. Ja jos sinulla ei ole muuta kerrotavaa, mene muualle.

Wau 😂

Vierailija
17511/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MikaK kirjoitti:

Italiassa n. 140 tapausta joista n. 25 tehohoidossa. 20%. Suomessa tämä tarkoittaisi tämä suhde sitä että 1000 tartunnalla maan tehohoitopaikat olisivat täynnä. Mitähän tähän menee? Ehkä kuukausi.  Kun mitään eristämisiäkään ei haluta tehdä sitten kun ne ensimmäiset 20-50 tartuntaa tulavat ilmi. Sen jälkeen kuolleisuuskin nousee siihen Wuhanin 20%:iin kun hoitoon ei pääse. Tätä THL ei sinulle halua kertoa (kuten ei mitään muutakaan vaan nukkuu hiljaa). 

Ennusteen mukaan yli 900 000 Suomalaista tulee saamaan tartunnan.

Eivät tietenkään kaikki samaan aikaan, mutta satoja tuhansia samaan aikaan on realistista.

Vierailija
17512/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan naapurillani (ei siis minulla) korona virus. Näimme pari päivää sitten postilaatikolla ja huomasin hänen hengittävän raskaasti. Voi liittyä myös hänen huomattavaan ylipainoonsa, mutta tällä kertaa hengitys rohisi paljon. Lisäksi hän näytti todella väsyneelle ja yleisesti puhelias henkilö sanoi vain terve ja yskäisi hihaansa. Näin kun hän nojasi postilaatikkooni ja mietin nyt tarvitseeko minun desinfioida se? 

Vierailija
17513/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että vain ffp3 tai p3 suojaa viruksilta, eli pelkät kirurginmaskit tai ffp2/ffp1 eivät suojaa. 

Amerikassa (ainakin) on ilmeisesti luokka n95 ffr (jotain sinne päin) joka on samaa tasoa kai tuon ffp3 kanssa.

Jos taas haluaa estää itseään levittämästä tauteja, ei kannata käyttää venttiilillistä maskia koska se ei suodata hengitysilmaa ulospäin.

No voi Pee aska! Just ostin suojaimia ffp2. Eli pitää ostaa uudestaan noita ffp 3. Mut mistä niitä löytää? Onko kiiinalaiset vieneet ne mennessään...

N95 maskit sijoittuvat ppf2 maskin ja ppf3 maskin väliin suojaavuudeltaan. Meillä on täällä eri standardit kun isolla kirkolla. Ffp2 maski suodattaa 94% ja ffp3 99% pöpöistä eli molemmat on ihan käyttökelpoisia, koska mikään ei ole varmaa paitsi kuolema.

Vierailija
17514/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin siinä just käy, kun lähtee paanikissa säätämään.

Vierailija
17515/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MikaK kirjoitti:

Ennusteen mukaan yli 900 000 Suomalaista tulee saamaan tartunnan.

Eivät tietenkään kaikki samaan aikaan, mutta satoja tuhansia samaan aikaan on realistista.

Jep, tämä on taivahan tosi. Me ihan varmasti uskotaan, kun vauvapalstan perus petteri tulee sanomaan näin.

Vierailija
17516/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motonetissa pienoinen ryysis suojainhyllyn edessä. Kaikki näpelöi ja pyörittelee paketteja käsissään. Näin se tauti ainakin etenee.

Vierailija
17517/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virus voi tarttua ilman että tietää olleensa kiinalaiskontaktissa. Joku tuntematon ihminen on ollut kiinalaiskontaktissa ja kosket samaan ovenkahvaan. Näin kävi Italian baari-tapauksessa.

Vierailija
17518/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on voi voi. Jos on kansallinen poikkeustila, se koskee myös Mustia. Kiinassahan ne likvidoivat jo koiria mahdollisen tartutusvaaran takia.

Kiinassa tehdään paljon muitakin asioita. Veikkaisin että lemmikit hävitetään ihan muista syistä, tartunnanvaaraan vedoten. Lemmikit tarvitsevat ruokaa ja ainakin koirat ulkoiluttamista. Omistajan kuollessa ne jäävät yksin asuntoon kitumaan/odottamaan siivousporukkaa mahdollisesti aggressiivisena. Parempi siis että hävitetään ne kun vielä riittää väkeä ja voimia sen homman hoitamiseen.

Vierailija
17519/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motonetissa pienoinen ryysis suojainhyllyn edessä. Kaikki näpelöi ja pyörittelee paketteja käsissään. Näin se tauti ainakin etenee.

Bisnes rullaa hyvin.

Vierailija
17520/176779 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.

"huolestunut perheen äiti" - :DDD, globaalia sukua kuvapankit pullollaan. Eläkeläisrouvia, huolestuneita kansalaisia.

Ketju on lukittu.