Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.
Olet huolestunut mies-agitaattori, joka pelkää oman agendansa lähtevän sivuraiteille. Olet juuri se mies, joka on säännöllisesti nostanut mm. THL:n parjaamisen, surkean tiedottamisen ja testaamattomuuden esille. Nyt on ainakin selvinnyt THL:n tiedotteesta, että coronaa todellakin testataan jatkuvasti. Voit vaihtaa keskustelun suuntaa seuraavaksi johonkin muuhun.
Jos johonkin haluan veroja maksaa, niin ensisijaisesti terveyteen.
Testata pitäisi nyt ja laittaa kaikki epidemia-alueilta tulevat kunnolliseen karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.
Olet huolestunut mies-agitaattori, joka pelkää oman agendansa lähtevän sivuraiteille. Olet juuri se mies, joka on säännöllisesti nostanut mm. THL:n parjaamisen, surkean tiedottamisen ja testaamattomuuden esille. Nyt on ainakin selvinnyt THL:n tiedotteesta, että coronaa todellakin testataan jatkuvasti. Voit vaihtaa keskustelun suuntaa seuraavaksi johonkin muuhun.
Munattomiin naisministereihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän testata. Edelleen vain 20 on testattu koko aikana.
Influenssa näytteille tehdään jotakin. Mutt ei snotru, että jokainen näyte testataan myös koronaviruksen varalta. (onko se sitten niin, että näytteet yhdistetään ja se kaikki testataan kertaalleen vai mitä?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testaaminen on kallista! Se maksaa.
Kaikki on kallista jos oikein ajatellaan. Siirtäisivät niiden 175 kreikkalaisen alaikäisen tänne tuloa vaikka viikolla niin sillä rahalla voidaan testata 1657 koronaepäiltyä. Iso säästö pitkällä tähtäimellä.
He ei kaikki tule kerrallaan. Ja mitä pidemmälle heidän tulonsa viivästyy, niin todennäköisempää, että korona on levinnyt leirille.
Tämmöinen pandemia on ollut vain ajan kysymys koska se tulee. Tiedossa on ollut, että ei sitä pysäyttää voi. Turhaa te täällä hallitusta syytätte, nyt on kyseessä virus, eikä mikään rikollisjoukko. Virukset kun ei mahtikäskyjä tottele.
Eikä tuo testaaminenkaan mitään olisi estänyt, taudin luonne on, että se leviää. Levidihän sikoinaan mustasurma, ilman ensimmäistäkään lentokonetta.
Se on nyt vaan laitettava kädet ristiin ja toivottava parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on kallista jos oikein ajatellaan. Siirtäisivät niiden 175 kreikkalaisen alaikäisen tänne tuloa vaikka viikolla niin sillä rahalla voidaan testata 1657 koronaepäiltyä. Iso säästö pitkällä tähtäimellä.
Ja ne leiriläiset tuo tietenkin taudin mukanaan
Korona lähtenyt uuteen nousuun Kiinassa. 🙁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa myös miten käy koirien jos karantteeni tulee Suomessakin ajankohtaiseksi, koirieen kun pitäisi päästä vähintään sen kolmesti päivässä ulos tarpeille oli sitten millainen poikkeustilanne tahansa.
Se on voi voi. Jos on kansallinen poikkeustila, se koskee myös Mustia. Kiinassahan ne likvidoivat jo koiria mahdollisen tartutusvaaran takia.
Kiinassa tehdään paljon muitakin asioita. Veikkaisin että lemmikit hävitetään ihan muista syistä, tartunnanvaaraan vedoten. Lemmikit tarvitsevat ruokaa ja ainakin koirat ulkoiluttamista. Omistajan kuollessa ne jäävät yksin asuntoon kitumaan/odottamaan siivousporukkaa mahdollisesti aggressiivisena. Parempi siis että hävitetään ne kun vielä riittää väkeä ja voimia sen homman hoitamiseen.
Kiina on Kiina. Siellä esim. hävitettiin aikoinaan kaikki varpuset koska ne syövät viljaa ja aiheuttavat nälänhätää. Miten kävikään. Hyönteiset lisääntyivät ja tuhotessaan satoja aiheuttivat todellisen nälänhädän, jonka jälkeen varpuskantaa alettiin elvyttää tuomalla lintuja Neuvostoliitosta.
Joten ei ole mahdotonta, että lemmikit nähdään mahdollisina taudinkantajina, vaikka näin ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!
Sellaista tuossa ei sanottu, että jokainen influenssanäyte myös koronatestataan.
Vierailija kirjoitti:
Corona-virus saattaa olla jo Suomessa, mutta sitä ei tutkita vaan kaikilla hoitoon hakeutuneilla todetaan vaan kausiflunssa tai keuhkoputken tulehdus. Itse sairastuin marraskuun alussa keuhkoputken tulehduksen ilman että oli flunssaa. Aloin vaan yhtäkkiä yskiä ja vointi paheni nopeasti niin että yskin yöt läpeensä ja heräsin yöllä hukkumisen tunteeseen. Keuhkot ja kyljet tulivat niin kipeäksi että itkin kivusta koska en pystynyt edes liikkumaan. Ääni lähti myös melkein kokonaan. Varmasti joku heikko vanhus olisi siihen tautiin kuollut. Lääkärissä ei otettu keuhkokuva eikä pahemmin muitakaan kokeita, vaikka tauti oli kestänyt 4 viikkoa paranematta ollenkaan. Tauti oli outo koska se iski nimenomaan keuhkoihin. 4 viikon sairastamisen jälkeen vaadin antibioottikuurin ja se kirjoitettiin mykoplasmaan. Aloin vihdoin parantua kun söin lääkekuurin. Tästä huolimatta kärsin edelleen yskästä vaikka taudista on jo toista kuukautta aikaa. Eli Suomessa ei todeta edes tapauksia koska ketään ei edes testata vaan lähetetään kotiin sairastamaan. En nyt sano että oli coronaa mutta outo tauti joka sairastutti ainoastaan keuhkot. Hyvin mahdollista että tauti leviää jo Suomessa. Suomen viranomaiset ei kyllä ota kyseistä tautia tosissaan. Odotellaan vaan milloin iskee pandemia.
En käsitä.
Yleensä selvitetään aiheuttaja, ja jos on bakt, määrätään ab.kuuri.
Mitä järkeä?
Missä lääkärissä kävit? tk, työterv, yksit.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne leiriläiset tuo tietenkin taudin mukanaan
Tutkitaan jo ihan muidenkin infektioiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Corona-virus saattaa olla jo Suomessa, mutta sitä ei tutkita vaan kaikilla hoitoon hakeutuneilla todetaan vaan kausiflunssa tai keuhkoputken tulehdus. Itse sairastuin marraskuun alussa keuhkoputken tulehduksen ilman että oli flunssaa. Aloin vaan yhtäkkiä yskiä ja vointi paheni nopeasti niin että yskin yöt läpeensä ja heräsin yöllä hukkumisen tunteeseen. Keuhkot ja kyljet tulivat niin kipeäksi että itkin kivusta koska en pystynyt edes liikkumaan. Ääni lähti myös melkein kokonaan. Varmasti joku heikko vanhus olisi siihen tautiin kuollut. Lääkärissä ei otettu keuhkokuva eikä pahemmin muitakaan kokeita, vaikka tauti oli kestänyt 4 viikkoa paranematta ollenkaan. Tauti oli outo koska se iski nimenomaan keuhkoihin. 4 viikon sairastamisen jälkeen vaadin antibioottikuurin ja se kirjoitettiin mykoplasmaan. Aloin vihdoin parantua kun söin lääkekuurin. Tästä huolimatta kärsin edelleen yskästä vaikka taudista on jo toista kuukautta aikaa. Eli Suomessa ei todeta edes tapauksia koska ketään ei edes testata vaan lähetetään kotiin sairastamaan. En nyt sano että oli coronaa mutta outo tauti joka sairastutti ainoastaan keuhkot. Hyvin mahdollista että tauti leviää jo Suomessa. Suomen viranomaiset ei kyllä ota kyseistä tautia tosissaan. Odotellaan vaan milloin iskee pandemia.
En käsitä.
Yleensä selvitetään aiheuttaja, ja jos on bakt, määrätään ab.kuuri.
Mitä järkeä?
Missä lääkärissä kävit? tk, työterv, yksit.?
No kirjoittaja on stoorinsa kanssa niin kujalla muutoinkin, ettei tajua vihjailuyrityksensä menevän pieleen ihan tuon lääkekuurin tehoamisenkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Korona lähtenyt uuteen nousuun Kiinassa. 🙁
Miten niin? Yhden päivänkö perusteella teit tämän johtopäätöksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Oo on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.
Minä olen nainen ja täällä on ollut paljon kriittisiä kommentteja. Onko vaikea uskoa, että naiset/perheen äidit kykenisivät kriittiseen ajatteluun. Ehkä se vahvistaa minun olevan nainen, että olen erittäin mielelläni väärässä tässä asiassa. Olisi hienoa, jos testejä tehdään. Päivän paras uutinen. Mutta tuo info siitä THL:n sivuilla on melko monitulkintainen, kuten joku viittasikin.
Vai että koronan leviäminen korreloi hallituksen kanssa. Eli siis kaikkein surkein hallitus on vissiin tällä logiikalla Kiinassa, sitten Japanissa, Etelä-Koreassa, Iranissa ja tietenkin siis Italiassa. Onko näissäkin maissa munattomat hallitukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Oo on ollut puhetta, että käytettäisiin politiikkaan tätä palstaa. Toivottavasti ei. Kerron yhden esimerkin siitä, että siitä ei ollut lainkaan kyse. Kommentoin kiittämällä yhtä linkkiä, jossa kerrottiin, että Turussa kehitetään testiä. Totesin, että ironista kyllä tässä maassa ei testata ketään (mielipiteeni perustui THL:n sivujen tiedotukseen:paitsi wuhan-kontaktit). Tämän jälkeen ketju lähti elämään muiden toimesta, joissa syytettiin ehkä minua tai seuraavia kommentoijia tuetyn puolueen edustajiksi. Minä olen vain huolestunut perheen äiti. Ja kyllä, tyytymätön viranomaisten toimintaan. Viranomaiset ovat eri asia kuin poliitikot. Ja kyllä, tyytymätön siihen, että Suomen hallitus ei inahdakaan tästä asiasta. Voin olla tyytymätön tässä asiassa, olen heitä sinne äänestänyt tai en.
Minä olen nainen ja täällä on ollut paljon kriittisiä kommentteja. Onko vaikea uskoa, että naiset/perheen äidit kykenisivät kriittiseen ajatteluun. Ehkä se vahvistaa minun olevan nainen, että olen erittäin mielelläni väärässä tässä asiassa. Olisi hienoa, jos testejä tehdään. Päivän paras uutinen. Mutta tuo info siitä THL:n sivuilla on melko monitulkintainen, kuten joku viittasikin.
On vaikea uskoa, että kenenkään tarvitsee korostaa perheenäitiyttä argumenttiensa tueksi, tai sitä että on tutkija tms. Yleensä silloin soivat trollikellot aina kun tuodaan oma "pätevyys" keskusteluun. Olet siis perheenäiti. Okei. Minkä alan koulutus sinulla on? Terveydenhoidon? Pystytkö silloin oikeasti kriittisesti arvioimaan THL:n tai minkään muunkaan instanssin toimintaa?
Kiinan ulkopuolella pian 2000 tartuntaa.