Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
87901/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

88478:lle

Luulen, että jussina alkaa lisääntyneet koronatapaukset näkyä. Annetaan toisten riehua nyt, niin päästää kunnolla tukahduttamaan. Olisi ollut nopeampi ja parempi tapakin, mutta näillä mennään, mitä muut ovat säheltäneet. Jussin jälkeen sitten? Tosin saatan olla silloin jo poistunut Uudeltamaalta ja kotiin saa aina palata, mutta onko pakko?

Eiköhän 600 eristäminenkin onnistu. Ainakin meidän taloyhtiössä on kriisiajanvalmius hyvä. On vastuuhenkilöt ja koulutuksista löytyy, jos tarvitaan eri alojen edustajia valvomaan.

88474.

Juu varmaan karanteeraaminen onnistuis, jo ihan sakonuhka pitäis useimmat varmaan kodeissaan ja tietty se, että kyseessä ois vaan pariviikkoo.

Olis vaan hauska nähdä miten se valvonta tehtäis, jos se taloyhtiön vastuulle jäisi.

Asukkaita on tietty huomattavasti enemmän kuin asuntoja ja asuntojakin melkeen kahessakymmenessä talossa, useemman eri tien varrella.

Vierailija
87902/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Olen uusmaalainen nainen. Pohdin tässä, onko tänä kesänä ollenkaan vastuullista järjestää grillijuhlia. Voisiko sellaiset toteuttaa jotenkin turvallisesti. Samaa vessaa ainakin porukka joutuisi käyttämään. Hmmm. Löytyisikö tästä ketjusta näkemystä?

Täysin turvallista, jokainen tietysti pysyy kotona jos on kipeänä.

Onhan noita hää- yms. muita juhlia raportoidusti ollut, jossa vieraat ovat saaneet kaupanpäällisiksi koronatartunnan. Enpä ainakaan itse viitsisi nyt moisia järjestää, vähän ikävä sivumaku jäisi jos joku vieras päätyisi hengityskoneeseen.

Ja Koffin puistossa ulkona nuoret saivat tartuntoja. En itse järjestäisi nyt juhlia, ulkonakaan.

Ne thl "asiantuntijat" jotka siihen apokalyptiseen Hetemäen raporttiin niitä R0 lukuja laski ovat kyllä laskeneet ne joko aivan päin honkia tai tahallaan haluavat suomalaisista eroon.

En syyttäisi kansaa joka Ruotsin tavoin tekee mitä tekee jos Jacindan tyylinen Johtajuus puuttuu ja annetaan jotain säälittäviä suosituksia.

Sanotaan ettei talous kestä jos ei kaljabaareja kouluja ja hupipuistoja saada avattua. Ne voisi pitää vaikka 24/7 auki jos olisi koronakoirat ennen sisäänpääsyä kunnon nuudelikeppi turvavälit ja Kontrolli. Mutta sitä rahaa Ei edes Haluta antaa omalle kansalle. Eulle anekauppaan vipataan heti 20 miljardia josko sieltä pyytävät.

Tämänkö takia ne veteraanit taisteli. ?.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87903/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronatiivi kirjoitti:

Ihmettelen miksi poliisi ei hajota näitä joukkikokoontumisia?

Sen takia että kukaan ei ole järjestänyt mitään. Yksittäiset ihmiset saavat liikkua vapaasti missä vaan, lain puitteissa toki.

Voithan sinä ryhtyä "puistopoliisiksi" ja ryhtyä ajamaan ihmisiä pois puistoista. Nenä toki tulee kipeäksi hyvin nopeasti.

---------

Totta, turpiin tulisi varmasti alta aikayksikön, sillä puistoissa ryyppäävä roskasakki on oletettavasti herkästi väkivaltaan taipuvaista.

Tässä sitten leimattiin molempien leirien kautta ns puisto-osasto roskasakiksi!

Ei haittaa kun en kuulu tähän ryhmään, varmaan mairittelee tämä "kunnia" niitä jotka siellä puistoissa parveilevat.

Eipä toisaalta kiinnosta, mitä joku satunnainen palstatyyppi on mieltä puistoissa aikaa viettävistä. Ei ehkä kannata ehdoin tahdoin kokoontua joka päivä puistoihin, mutta kyllä se näillä leveysasteilla on erittäin piristävää mennä välillä istumaan puistoon aurinkoisella ilmalla ja vaikka ottaa pari olutta. Suosittelen kaikkia löysäämään pipoa hieman.

Ei pysty. Joutuisin myöntämään että itseaiheutettu paniikkini tarpeeton. Siksi odotan aina että seuraavaan kahden viikossa aikana tartunnat räjähtävät käsiin ja olen syvästi pettynyt kun näin ei taaskaan käynyt.

Mitä sinä saat tästä ilkeilystä? Eikö kaikki olekaan niin ihanaa kuin esität vai oletko vain trolli? Tuotan sinulle ja kaltaisillesi pettymyksen: te ette tätä ketjua saa pilattua emmekä me lopeta :)

Vierailija
87904/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Olen uusmaalainen nainen. Pohdin tässä, onko tänä kesänä ollenkaan vastuullista järjestää grillijuhlia. Voisiko sellaiset toteuttaa jotenkin turvallisesti. Samaa vessaa ainakin porukka joutuisi käyttämään. Hmmm. Löytyisikö tästä ketjusta näkemystä?

Kunpa se olisikin noin yksinkertaista.

On oireettomia tartuntoja, ehkä noin 40 % kaikista tartunnoista. He kantavat virusta yhtä paljon kuin oireisetkin.

Lisäksi lasten kohdalla nämä oireettomat muodot ovat vielä yleisempiä. Lasten suhteen on myös se ongelma, että he eivät ymmärrä turvaväleistä. Olisiko juhliin tulossa lapsia myös?

Vierailija
87905/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin kirjoittamaan teille tiivistelmää Tuomas Malisen haastattelusta mutta osa hävisi jonnekin. Hän on ollut mukana kirjoittamassa raporttia siitä miten korona vaikuttaa talouteen. Raportissa on kolme skenaariota, hyvä paha ja apokalyptinen. Kirjoitan vain tuosta apokalyptisesta koska se on todennäköisin, se voisi tapahtua jos koronan paha toinen aalto tulee, ja toinen aalto kai on todennäköisesti tulossa.

Apokalyptinen skenaario: koronasta tulee toinen aalto ja tulee myös finanssikriisi. Kaikki kansainväliset instituutiot sortuu, vienti ja tuonti pysähtyy, kaikki maat sulkevat rajansa ja ryhtyvät ruokatuotannoltaa omavaraisiksi ja moneen maahan tulee nälänhätä ja konflikteja. (eli tästä ainakin itse olen tällä palstalla puhunut ja tähän perustan oman hamstraukseni, olen hieman hamstraillut ulkomaisia tuotteita jemmaan ja taidan hamstrata vielä lisääkin tässä kesän aikana, en siis missään vaiheessa hamstrannut vessapaprua) Malisen mukaan jo maaliskuussa oli hetkiä, vaikka niistä ei kovasti mediassa puhuttu, kun kansainväliset kogistiset ketjut alkoivat katkeilemaan ja nyt tämä tulisi vielä pahempana.

Malinen toivoo, kuten minäkin, että tätä ei tapahtuisi mutta on aina hyvä myös varautua pahimpaan skenaarioon. Joka tapauksessa pankkikriisiä on tulossa, muistaakseni se voi johtaa BKT:n laskemiseen ja suurtyöttömyyteen.

Koronalive 26.5.

https://www.permanto.fi/fi/web/alfatv/player/vod?assetId=56855127

Eikös Malinen ole täysin yksin näissä tuomiopäivä-ennustuksissaan? Ja on ennustanut tätä jo vuosia?

Niin vissiin. Ketä muita ennustajia on, tämä oli ensimmäinen mihin tutustuin. Mitä itse luulet että mitä tapahtuu ja mitä koronadenialistit puolestaan uskovat että tapahtuu? Onko siitä jotain viitteitä että pankkikriisiä ei tapahdu tänä kesänä? En ole pätkääkään nimittäin itse perehtynyt talouteen.

Itse en usko että tässä lähiaikoina palataan vanhaan normaaliin. Ympäri maailmaa availlaan rajoituksia, mitä muuta siitä voi seurata kuin paha toinen aalto ja lattareissa pahin on vasta edessä, mitä siitäkin tulee kun köyhyyttä ja kunnollista terveydenhuoltoa ei ole saatavilla. Entä kun leviää afrikkaan? Suomessakin tämä jäljitä ja testaa-strategia on pelkkää sanahelinää. 

Pitää olla aika denialisti tai optimisti jos uskoo että tämä ei tästä pahene.

Vierailija
87906/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuden miljoonan koronatartunnan raja meni rikki !

On se hyvä, että ollaan täällä netissä keskustelemassa. Toivottavasti mahdollisimman moni kotioloissa, poissa tartuttamasta muita.

Maailman väestömäärä 7 788 000 ja sairastuneita 6 000 000.

Yksinkertaista matematiikkaa 6 000 000 / 7 788 000 = n. 7,7%

Koko Maailman Väestöstä on sairastunut koronaan lähes 8% eikä pandemia ole vielä läheskään ohi.

Eikös ihmisiä ole maailmassa enemmän kuin 7,7 miljoonaa? Nyt unohtui parit nollat miljardeista.... Laskukin meni väärin, jos noilla väärillä laskee niin tulee 77%. 

Vierailija
87907/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätä uusinta maskigatea käsitelty uutisissa? Kun olen netistä lukenut huhuja, että se on tutkijoissa herättänyt närää ja kummastusta kv mediassa, mutta en ole itse löytänyt yhtäkään näistä artikkeleista. Onko linkkiosasto kuulolla?

Vierailija
87908/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olette ulkona, niin se on parempi kuin sisällä ja mitä vähemmän porukkaa, niin sitä turvallisempaa on. 😊 Tarjoilussa voi miettiä, että ei ehkä mitään yhteisiä kulhoja, joista jokainen ottaa. Ei riskiä voi kokonaan poistaa, mutta pienentää. Paljonhan riippuu siitäkin, että miten aktiivisesti kutsutut liikkuvat ympäristöissään vai elävätkö edelleen enemmän eristyksissä. Kotihiiri on turvallisempi kuin baarikärpänen 😊

Ehkä parikymmentä olisi tulossa, lapset mukaan lukien. Kyllä siellä on työnsä puolesta "baarikärpäsiä", siis sellaisia jotka liikkuvat paljon. ...Mietin, että mikä on oikeasti viranomaisten ohje tällaisten suhteen. Onko se se 1-2 metriä turvaväliä? Tuntuu aika epärealistiselta ja jäykältä järjestää mitään sosiaalista kokoontumista tuolla kaavalla. Todennäköisesti ihmiset ei vaan välittäisi etäisyyksistä, vaan istuisivat vierekkäin, että edes pystyvät luontevasti juttelemaan...

Vierailija
87909/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olette ulkona, niin se on parempi kuin sisällä ja mitä vähemmän porukkaa, niin sitä turvallisempaa on. 😊 Tarjoilussa voi miettiä, että ei ehkä mitään yhteisiä kulhoja, joista jokainen ottaa. Ei riskiä voi kokonaan poistaa, mutta pienentää. Paljonhan riippuu siitäkin, että miten aktiivisesti kutsutut liikkuvat ympäristöissään vai elävätkö edelleen enemmän eristyksissä. Kotihiiri on turvallisempi kuin baarikärpänen 😊

Ehkä parikymmentä olisi tulossa, lapset mukaan lukien. Kyllä siellä on työnsä puolesta "baarikärpäsiä", siis sellaisia jotka liikkuvat paljon. ...Mietin, että mikä on oikeasti viranomaisten ohje tällaisten suhteen. Onko se se 1-2 metriä turvaväliä? Tuntuu aika epärealistiselta ja jäykältä järjestää mitään sosiaalista kokoontumista tuolla kaavalla. Todennäköisesti ihmiset ei vaan välittäisi etäisyyksistä, vaan istuisivat vierekkäin, että edes pystyvät luontevasti juttelemaan...

Viranomaisohje on käsien peseminen, hihaan yskiminen ja turvaväli. Huomisesta lähtien 50 hlön kokoontumiset sallittu.

Jos aiot järjestää noin isot juhlat, niin lykkäisin syyspuoleen, jos vaikka olisi koronatilanne parempi silloin. Ehkä on, ehkä ei. On todella ikävää soitella jälkikäteen vieraille, että jollakulla onkin ollut korona.

Vierailija
87910/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tämä ketju oli henkireikä ja täällä oli kiva jutella. Ei enää. Tappeluksi mennyt, kuin Twitterissä. Piikitellään ja ollaan nenäkkäitä, ei edes haluta ymmärtää toisiamme. 

Vierailija
87911/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin sulle hyvän linkin, ehkä tämän perusteella voit tehdä päätöksiä. https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006525450.html?share=d7882ec7ce3c…

Vierailija
87912/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita hää- yms. muita juhlia raportoidusti ollut, jossa vieraat ovat saaneet kaupanpäällisiksi koronatartunnan. Enpä ainakaan itse viitsisi nyt moisia järjestää, vähän ikävä sivumaku jäisi jos joku vieras päätyisi hengityskoneeseen.

Ja Koffin puistossa ulkona nuoret saivat tartuntoja. En itse järjestäisi nyt juhlia, ulkonakaan.

Voi kun tietäisi miten nämä nuoret toimivat? Halailua, pullo kiersi suusta toiseen? Vai ihan vain yhdessä hengailua?

Vierailija
87913/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tämä ketju oli henkireikä ja täällä oli kiva jutella. Ei enää. Tappeluksi mennyt, kuin Twitterissä. Piikitellään ja ollaan nenäkkäitä, ei edes haluta ymmärtää toisiamme. 

Yritetään olla välittämättä, ei anneta ilkeilyjen voittaa. Täällä on edelleen paljon hyvää ❤

Vierailija
87914/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt 14 prosenttia sanoo, että koronavirus huolettaa heitä paljon."

Kyllä me 86%:lla saadaan talous pyörimään ihan ok. Täytyy itse käyttää hieman enemmän rahaa paikallisten ravintolayrittäjien tukemiseen.

Vierailija
87915/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt 14 prosenttia sanoo, että koronavirus huolettaa heitä paljon."

Kyllä me 86%:lla saadaan talous pyörimään ihan ok. Täytyy itse käyttää hieman enemmän rahaa paikallisten ravintolayrittäjien tukemiseen.

Huomenna heti vaimon kanssa lounaalle! Kiva mennä.

Vierailija
87916/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin sulle hyvän linkin, ehkä tämän perusteella voit tehdä päätöksiä. https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006525450.html?share=d7882ec7ce3c…

Kiitos! Eli ulkona syöminen yhdessä on ok jos noudatetaan turvavälejä. Mutta sepä se ongelma onkin, tuntuu ajatuksena tosi luonnottomalta istua kaukana toisistaan. Onko siinä rennosta yhdessäolosta sitten enää tietoakaan...

Vierailija
87917/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronatiivi kirjoitti:

Ihmettelen miksi poliisi ei hajota näitä joukkikokoontumisia?

Sen takia että kukaan ei ole järjestänyt mitään. Yksittäiset ihmiset saavat liikkua vapaasti missä vaan, lain puitteissa toki.

Voithan sinä ryhtyä "puistopoliisiksi" ja ryhtyä ajamaan ihmisiä pois puistoista. Nenä toki tulee kipeäksi hyvin nopeasti.

---------

Totta, turpiin tulisi varmasti alta aikayksikön, sillä puistoissa ryyppäävä roskasakki on oletettavasti herkästi väkivaltaan taipuvaista.

Tässä sitten leimattiin molempien leirien kautta ns puisto-osasto roskasakiksi!

Ei haittaa kun en kuulu tähän ryhmään, varmaan mairittelee tämä "kunnia" niitä jotka siellä puistoissa parveilevat.

Eipä toisaalta kiinnosta, mitä joku satunnainen palstatyyppi on mieltä puistoissa aikaa viettävistä. Ei ehkä kannata ehdoin tahdoin kokoontua joka päivä puistoihin, mutta kyllä se näillä leveysasteilla on erittäin piristävää mennä välillä istumaan puistoon aurinkoisella ilmalla ja vaikka ottaa pari olutta. Suosittelen kaikkia löysäämään pipoa hieman.

Ei pysty. Joutuisin myöntämään että itseaiheutettu paniikkini tarpeeton. Siksi odotan aina että seuraavaan kahden viikossa aikana tartunnat räjähtävät käsiin ja olen syvästi pettynyt kun näin ei taaskaan käynyt.

Mitä sinä saat tästä ilkeilystä? Eikö kaikki olekaan niin ihanaa kuin esität vai oletko vain trolli? Tuotan sinulle ja kaltaisillesi pettymyksen: te ette tätä ketjua saa pilattua emmekä me lopeta :)

Pyydän anteeksi tätä. Ei olisi pitänyt sortua tällaiseen, meni vain hermot. Jatkossa ohitan ikävät viestit ja keskityn asiallisiin.

Vierailija
87918/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Eli ulkona syöminen yhdessä on ok jos noudatetaan turvavälejä. Mutta sepä se ongelma onkin, tuntuu ajatuksena tosi luonnottomalta istua kaukana toisistaan. Onko siinä rennosta yhdessäolosta sitten enää tietoakaan...

Sehän tässä koko kuviossa on laajemminkin vikana. Kaikki aukeaa, mutta tekeekö mieli lähteä vaikka Särkänniemeen, kun pitää koko ajan miettiä turvavälejä ja pelätä tartuntaa. Tai ravintolaan tai kampaajalle tai mihinkään.

Vierailija
87919/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä paljon tämä thl-ennuste meni pieleen ja miksi se ennuste oli niin ylimitoitettu? Eikö meillä ollut pahimmassa vaiheessa hieman yli 200 ihmistä sairaalassa joista 80 tehohoidossa?

Thl ennusti ravintoloiden ja koulujen sulkemisen jälkeen että huipussa sairaalassa olisi 900 ihmistä, joista 200 tehohoidossa. Varautuivat jopa 1000 tehohoitopaikkaan. Miksi luvut jäivät näin pieniksi?

Vierailija
87920/176779 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä koko kuviossa on laajemminkin vikana. Kaikki aukeaa, mutta tekeekö mieli lähteä vaikka Särkänniemeen, kun pitää koko ajan miettiä turvavälejä ja pelätä tartuntaa. Tai ravintolaan tai kampaajalle tai mihinkään.

Uudessa Seelannissa uskaltaisi. Eurooppa taas on niin nössö ja täysin Kiinan hallittavissa että ehkä tahallaan tehdyn toisen aallon ruumisrekkojen jälkeen Eurooppa tajuaa tukahduttaa. Tosin omille ei riitä rahaa eikä sairaanhoitajille, mutta jos Eu pyytää Vippiä niin sinne kankkulan kaivoon löytyy Heti 20 miljardia€.

Kiina pelaa kyllä hienosti maailmanvalloituspeliään. Manipuloi rahauskovaiset puolelleen jolloin saa baaliaan kumartavat uusliberaalit menemään kusetuksiin ja samalla Kiina rahoittaa äärioikeistoa ja äärivasemmistoa jotka ovat äidinmaidossa jo jalkapallohuligaanin tasolla. Saavat koko lännen sekaisin kun naamioivat sarsin pandemiaksi ja tekoäly suoltaa sontaa someen ja tiedelehtiin. Täälläkin oikein professorit ja ylilääkärit uskoo pangoliinitarinat ja lepakkosoppasadut.

Yh äiti Jacinda sitten voittaa strategiallaam koko nobelmaan Ruotsin parhaimman epidemiologin, tohtori Tengelen.

Kuvastaa hyvin Euroopan alennustilaa.

Länttä ei ilmeisesti pelasta muu kuin se kolmas aalto :)

Ketju on lukittu.