Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
7981/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maininta ilmavälitteisestä tarttumisesta ja, että elää pinnoilla 9vrk? Nuo on kyllä pahoja juttuja. Tosi pahoja. Mutta jos leviäisi ilmavälitteisesti niin olisi kyllä pitänyt esim. lentokoneissa enemmän tarttua muihin matkustajiin. Silloin virus leviäisi koko koneen ilmaan.

Vierailija
7982/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoiselta näyttää:

Leviää myös hengitysilman kautta.

Säilyy tartuntakykyisenä metallipinnoilla 9vrk.

Vaatii suojautumiseen happipullollisen täyssuojapuvun, sellaisen joita Usa konehenkilökunta evakuontilennoilla käytti.  

-Ei taida THL: ohjeistus käsipesusta ja hihaan yskimisestä riittää...

Suoraan verrannollinen syksyyn 2015: kansalaisille annettiin ohjeeksi nostaa käsi suoraan eteen ja kilistellä avaimia. Eivätpä vaan nuo konstit kuitenkaan riittäneet, vaan lopputulemana olikin poliisille raskaampaa aseistusta ja panssariautoja.

Miksi Suomessa aina perseillään nämä asiat niin totaalisesti? Miksei ikinä opita mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
7983/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä kuolemanpelkoa palstalla. Siitähän tämä hysteria johtuu. Ihmiset pelkäävät kuolemaa (ja kärsimystä), eivät toki muiden, vaan omaansa. Ei ole niin suurta väliä jos Kiinassa kuolevat, kunhan nyt ei Suomeen iske, niin että itse olisi vaaravyöhykkeellä.

Mitä jos sen energian mitä nyt panikointiin laitetaan, laitettaisiin hetkessä elämiseen. Mennyt on mennyttä ja kukaan meistä ei tulevaisuudesta tiedä. Meillä on vain ja ainoastaan tämä hetki. Vietetään se rakkaidemme kanssa, kertoen heille kuinka paljon rakastamme. Kukaan meistä ei voi pysäyttää mahdollista pandemiaa. Lohduttako meitä kuoleman hetkellä se, että käytimme aikamme panikointiin, kun olisimme voineet käyttää sen hetkessä elämiseen rakkaittamme kanssa.

Olen itse vakavasti perussairas ja ehkä siksi en enää osaa pelätä kuolemaa. Pidän jokaista päivää lahjana ja olen aina tiedostanut sen, että kuolema on tavalla tai toisella aina läsnä. Olen pitänyt aina todennäköisenä sitä, että minun elinaikana tulee pandemia, joka tulee tappamaan paljon ihmisiä ja pidän myös maailmansodan mahdollisuutta omana elinaikanani suurena. Mutta mitä minun panikointini näihin asioihin vaikuttaa. Ei mitään. Olen itse ollut sairauksien takia lähellä kuolemaa useamman kerran ja en sitä osaa enää pelätä. Jokainen meistä kuolee ja kukaan meistä ei tiedä, miten ja milloin tulemme kuolemaan. Näen itse tärkeimpänä elää omanlaistani mahdollisimman onnellista elämää, niin että kuoleman hetkellä voin todeta eläneeni kuten olen halunnut, täyttä elämää ilman katumusta.

Toki itsekin pesen ahkerasti käsiä ja suojaudun turhilta riskeiltä, jos mahdollista, mutta aina se ei ole. Pari päivää sitten vastaan käveli joukko kiinalaisia turisteja, joista yhdellä oli jokin tauti päällä ja hän käytännössä yski vastaantulevien päälle, ilman yritystäkään yskiä hihaansa tai paperiin. Tuskin hänellä koronaa oli, mutta yhtä hyvin voi olla, että olikin. Ehkä sain häneltä jonkin tartunnan, ehkä en. En voi asiaan enää vaikuttaa, muuten kuin seuraamalla omaa vointiani. Elämä on ja kaikenlaista sattuu.

Jos sinua ei haittaa kuolla, niin se on sinun asiasi. Mutta minä haluan elää! Ja haluan lopettaa kaikki lennot Kiinaan välittömästi.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
7984/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä kuolemanpelkoa palstalla. Siitähän tämä hysteria johtuu. Ihmiset pelkäävät kuolemaa (ja kärsimystä), eivät toki muiden, vaan omaansa. Ei ole niin suurta väliä jos Kiinassa kuolevat, kunhan nyt ei Suomeen iske, niin että itse olisi vaaravyöhykkeellä.

Mitä jos sen energian mitä nyt panikointiin laitetaan, laitettaisiin hetkessä elämiseen. Mennyt on mennyttä ja kukaan meistä ei tulevaisuudesta tiedä. Meillä on vain ja ainoastaan tämä hetki. Vietetään se rakkaidemme kanssa, kertoen heille kuinka paljon rakastamme. Kukaan meistä ei voi pysäyttää mahdollista pandemiaa. Lohduttako meitä kuoleman hetkellä se, että käytimme aikamme panikointiin, kun olisimme voineet käyttää sen hetkessä elämiseen rakkaittamme kanssa.

Olen itse vakavasti perussairas ja ehkä siksi en enää osaa pelätä kuolemaa. Pidän jokaista päivää lahjana ja olen aina tiedostanut sen, että kuolema on tavalla tai toisella aina läsnä. Olen pitänyt aina todennäköisenä sitä, että minun elinaikana tulee pandemia, joka tulee tappamaan paljon ihmisiä ja pidän myös maailmansodan mahdollisuutta omana elinaikanani suurena. Mutta mitä minun panikointini näihin asioihin vaikuttaa. Ei mitään. Olen itse ollut sairauksien takia lähellä kuolemaa useamman kerran ja en sitä osaa enää pelätä. Jokainen meistä kuolee ja kukaan meistä ei tiedä, miten ja milloin tulemme kuolemaan. Näen itse tärkeimpänä elää omanlaistani mahdollisimman onnellista elämää, niin että kuoleman hetkellä voin todeta eläneeni kuten olen halunnut, täyttä elämää ilman katumusta.

Toki itsekin pesen ahkerasti käsiä ja suojaudun turhilta riskeiltä, jos mahdollista, mutta aina se ei ole. Pari päivää sitten vastaan käveli joukko kiinalaisia turisteja, joista yhdellä oli jokin tauti päällä ja hän käytännössä yski vastaantulevien päälle, ilman yritystäkään yskiä hihaansa tai paperiin. Tuskin hänellä koronaa oli, mutta yhtä hyvin voi olla, että olikin. Ehkä sain häneltä jonkin tartunnan, ehkä en. En voi asiaan enää vaikuttaa, muuten kuin seuraamalla omaa vointiani. Elämä on ja kaikenlaista sattuu.

Toivottavasti ajattelet näin silloinkin, kun päivä päivältä hengitysfunktiosi vähenee ja haukot happea kuumeessa, munuaisten pettäessä ja ulosteen tullessa alle. "Kaikenlaista sattuu."

Vierailija
7985/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö elävää eläintä.

Vierailija
7986/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tietoa tästä, että miten menee tänään?

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/839722-espoolaismies-pelkaa-s…

:D

Suomessa ei vaan kiinnosta :p

Osanotto miehelle :(

Vierailija
7987/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää omaa kuolemaani. Minä olen vaikka valmis lähtemään. Eniten pelkään, että lapset jää ilman vanhempia. Se on pahin, mitä voi käydä. Ei ole ketään, kun lapset ottaisi.

Höpsistä, kyllä ne joku aina huolehtii. Biologisen vanhemmuuden korostaminen ja lasten emotionaalisesti riippuvaiseksi tekeminen Juuri Sinusta on toki yleisesti hyvänä pidetty tapa Olla Vanhempi.  

Maailmassa tulee hyvin todennäköisesti tapahtumaan aika suuria muutoksia tulevina vuosikymmeninä, oli sitten pandemia, sota tai ilmastonmuutoksen aiheuttama elinympäristökriisi. Helpommalla pääsisi, jos ei takertuisi näihin kalkkeutuneisiin ja vahingollisiin elämisen tapoihin. 

Vierailija
7988/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää omaa kuolemaani. Minä olen vaikka valmis lähtemään. Eniten pelkään, että lapset jää ilman vanhempia. Se on pahin, mitä voi käydä. Ei ole ketään, kun lapset ottaisi.

Et ole kuullut lastensuojelusta? Joku kyllä ottaa lapset Suomessa, vaikka kivempihan olisi, jos olisi ennestään tuttu läheinen ihminen. Toivotaan nyt kuitenkin, ettei nämä pahimmat pelot ja uhkakuvat toteudu. Kamalinta olisi menettää oma lapsi, kuolemaa pelkään itsekin. En mitenkään ole valmis, mutta hei sehän on pieni flunssa vaan useimmille, että mitäs me tässä kärvistellään ja maailmanloppuja maalaillaan.

7989/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi ollut Sanna Marinin hallituksella tuhannen taalan paikka palauttaa uskottavuus olemalla nopea ja rohkea, ja näyttää kaikille, että suomalaisten turvallisuus on tärkeää vasemmistolaisillekin. Mutta ei... päin vastoin... He eivät halua suojata meitä miltään tai tehdä minkään asian suhteen yhtään mitään.

Meillä on iso turvallisuusongelma, jos vasemmalle kallistuvat poliitikot ala hyväksymään, että rajojakin tarvitaan. Joku vastus pitää olla aina tai kärähtää!

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi

Vierailija
7990/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua ei haittaa kuolla, niin se on sinun asiasi. Mutta minä haluan elää! Ja haluan lopettaa kaikki lennot Kiinaan välittömästi.

Sama täällä. Ehkä nuo kuolemaan valmiit voivat sitten tilanteen tulleen luopua siitä sairaalapaikastaan.

Vierailija
7991/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Minne? Kiinaan?

Vierailija
7992/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiin nautin, kun tää hössötys on ohi ja saan sanoa kaikille pelon lietsojille: "Noniin, mitä minä sanoin?!"

:DDDDD  aaah, ihanaa!

7993/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niiiin nautin, kun tää hössötys on ohi ja saan sanoa kaikille pelon lietsojille: "Noniin, mitä minä sanoin?!"

Toivottavasti. Mutta jos niin ei käy, toivottavasti tajuat edes olla vast edes lopun elämääsi hiljaa.

Sosialismi tappaa!

Suomeksi
Enkuksi

Vierailija
7994/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on nyt evakuoinut yhteensä n 800 kansalaistaan Wuhanista ja lähialueilta. Aika moni muukin maa on evakuoinut sieltä kansalaisiaan.

Vierailija
7995/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Mutta jos niin ei käy, toivottavasti tajuat edes olla vast edes lopun elämääsi hiljaa.

Toivottavasti myös sinä ymmärrät pitää siitä lähtien sen naamasi kiinni, kun mitään ei tapahtunutkaan.

Vierailija
7996/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla korona kuin Vesivehmaan jenkka. Siinä menee vanhat ja nuoret samanlailla.

7997/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti myös sinä ymmärrät pitää siitä lähtien sen naamasi kiinni, kun mitään ei tapahtunutkaan.

Katso kun ei vara venettä kaada. Toimenpiteet pelastaa ihmishenkiä. Sinun vähättelysi vaarantavat ihmishenkiä.

Sosialismi tappaa!

Suomeksi
Enkuksi

Vierailija
7998/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä me toivotaan. Ja toivomme myös, että kun rykäisemme, ei paska ole jo housuissa.

Koronassa muuten taisi olla myös norona, ripulia ja oksentelua. Näin olen itseni antanut lukea.

Vierailija
7999/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Minäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.

Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...

Vierailija
8000/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloiden, koulujen ja muiden isojen laitosten keittiöissä on ainakin poikkeusolojen ohjeistus. Esim.mitä pitää olla varastoissa että 1200 ihmistä selviää viikon. Yleensä puhutaan viikoksi varautumisesta, sitä en tiedä, miten sen viikon jälkeen se 1200 ihmistä ruokitaan, tuleeko jatko-ohjeistus sitten tilanteen mukaan. Hlökohtaisesti en siinä vaiheessa ole enää soppaa keittämässä vaan huolehtimassa perheestäni mahdollisimman kaukana. Viimeksi tästä poikkeusolosta on kokemusta kuljetusalan lakon kautta viime syksyltä.

Kuka sitä sitten keittää, jollet sinä?

Ei varmaan kukaan, mutta priorisoin omat lapset ja lähipiirin tärkeämmäksi.

Mitä tapahtuu, jos ihan jokainen tekee noin?

Ketju on lukittu.