Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
8001/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA on nyt evakuoinut yhteensä n 800 kansalaistaan Wuhanista ja lähialueilta. Aika moni muukin maa on evakuoinut sieltä kansalaisiaan.

Tuli sieltä suomalaisiakin (siis ne jotka halus) eurooppalaisten yhteisellä lennolla, jonka järjesti Ranska. 

Vierailija
8002/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä hysteria ja paniikki vaan kasvaa, kun näyttää siltä, että Suomen valtio ei mitenkään varaudu pandemiaan, vaan aliarvioi uhkaa. Jos jotain varatoimenpiteitä on tekeillä, siitä pitäisi tiedottaa kansalle, kuinka ollaan varauduttu. 

Suomi ei paljon turvallisuudentunnetta herätä tällä hetkellä. Luultavasti muutaman suomalaisen pitää kuolla ennen kuin mitään toimenpiteitä tehdään. Sittenkin varmaan ihmetellään kuinka kuolleilla oli korona, vaikka eivät ole käyneet Kiinassa.

Suomessa korona saattaa tappaa esim. Vanhuksia. Ja sairaanhoitopiirit hurraa tälle. Vedotaan siihen miten vanhukset kuolee influenssaankin. Suomessa on kielipitkällä vuosia yritetty saada eutanasiaa, jotta vaippoihinsa masentuneet vanhukset saisivat luvan kanssa täältä lähteä oman käden kautta.

Törkeää ettei tästä huolehdita enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
8003/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Minäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.

Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...

Teidän lääkärien pitää toimia ja tulla julkisesti ulos. Muuten mitään ei tapahdu!

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
8004/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE

Koronaviruksen takia eristetyssä Wuhanissa vallitsee "sotatila" – Varapääministeri: "Rintamakarkurit naulitaan historiallisen häpeän pylvääseen"

Viranomaiset kiertävät ovelta ovelle ja vievät vastentahtoisia asukkaita karanteeniin.

Vierailija
8005/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä lääkäreiden olisi kirjoittaa tänne, vaikka tietäisivöt jotakin, mitä julkisuudessa ei ole kerrottu? Ei mitään. Päinvastoin paniikki ja laumoina päivystykseen laukkaavat vainoharhaiset ihmiset kuormittaisivat systeemin niin, että se pienentäisi kaikkien mahdollisuuksia, eikä olisi kenenkään etu.

Vierailija
8006/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Minäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.

Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...

Minä taas olen presidentti. Tiedän enemmän tästä asiasta kuin te yhteensä - en vain voi nyt kertoa...

Vierailija
8007/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TASS: Venäjä aloittaa kansalaistensa evakuoinnin nyt myös muualta Kiinasta. Harkinnassa on evakuoinnit myös Thaimaasta, Singaporesta, Malesiasta ja Vietnamista.

Vierailija
8008/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on siis edelleenkin vain se yksi ainoa vahvistettu tapaus? Ja yli 400 sivua paniikkia tästä aiheesta? Jep, maailmanloppu on tulossa.

Vierailija
8009/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lääkärit tiedä sen enempää, valitettavasti. Itse sattumoisin tunnen n. 20 nuorta lääkäriä, yksikään ei ole korvaansa lotkauttanut tästä.

Vierailija
8010/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotivara ei riitä viruspandemiassa. Nyt kansainvälistä uutisointia päivittäin seurattuani, kehottaisin varautumaan erittäin vakavaan pandemiaan. Suojainen muusta maailmsta eristettävissä oleva paikka, mökki tms. Tärkeintä on järjestää vesihuolto, joka toimii vaikkei sähkönjakelua olisi. Siis rengaskaivo, lähde tms.

No jos se pandemia on pohjavedessäkin pian, niin ei auta. Helpompi ottaa rulettina, henki lähtee tai ei. Onhan tässä jo eletty, mutta vielä piti olla toinen mokoma. :(

Keittäminen tai vedenpuhdistustabletit.

8011/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä lääkäreiden olisi kirjoittaa tänne, vaikka tietäisivöt jotakin, mitä julkisuudessa ei ole kerrottu? Ei mitään. Päinvastoin paniikki ja laumoina päivystykseen laukkaavat vainoharhaiset ihmiset kuormittaisivat systeemin niin, että se pienentäisi kaikkien mahdollisuuksia, eikä olisi kenenkään etu.

Miksi terveet ihmiset laukkaisivat päivystykseen? Nyt on kyse kiinalaisten liikkumisen estämisestä Suomessa ja Suomen terminaaleissa. Paniikki syntyy siitä, kun asioille ei tehdä mitään. Suomalaisia ei voi pitää tietopimennossa, me olemme liian älykkäitä siihen, mutta olemme myös liian lampaita uhitellaksemme meidän päättäjämme tekoihin.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi

Vierailija
8012/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pahimmassa kriisissä pitäisi muutoinkin tehdä päätös keneen enää "tuhlataan" hoitoresursseja ja kuka vain jätetään esimerkiksi omaisten hoidon varaan. Elämän viimeisiä metrejä elävät vanhukset hoivakodeissa tai sairaaloiden vuodeosastoilla olisivat todella heikoissa asemissa oli heillä korona tai ei. Samoin kotihoidon potilaat saattaisivat huomata ettei hoitaja enää käykään. Hyvin nopeasti katsottaisiin ettei heidän elämä enää tärkeää koska pian kuitenkin menehtyvät. Mielummin lääkkeet hoito sellaisiin joilla vielä aikaa enemmän.

Kamalaa ajattelua tuo. Ei ihmisiä saa jaotella iän mukaan. Kyllä vanhuksia on hoidettava siinä missä nuorempiakin.

Omaiset joutuisivat sitten jäämään omist töistään pois hoitaman vanhuksiaan. Kaikilla ei edes ole omaisia.

Niin? Luulitko sä tosiaan, että tällainen pandemia olisi jotenkin ihkua ja mageeta? Että kaikilla olisi kaikki edelleen hyvin eikä mikään muuttuisi vaan yhteiskunta toimisi ihan kuten ennenkin?

Just siksihän monessa maassa (ei toki täällä Suomessa) tehdään kaikki mahdollinen jotta virus ei pääsisi leviämään. Kenelläkään kun ei ole kivaa sen jälkeen kun pandemia jyllää.

Vierailija
8013/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🔜💊💊💊💊💊💊

Kyllä. Pian näiden tarve on suurta. Kiitos, että kommunikoit kanssamme! Muita uimalasit ja uimalakki.

Vierailija
8014/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TASS: Venäjä aloittaa kansalaistensa evakuoinnin nyt myös muualta Kiinasta. Harkinnassa on evakuoinnit myös Thaimaasta, Singaporesta, Malesiasta ja Vietnamista.

Oho. Venäjä harkitsee kansalaistensa evakuointia Thaimaasta, mutta moni suomalainen matkustaa sinne huvikseen.

8015/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät lääkärit tiedä sen enempää, valitettavasti. Itse sattumoisin tunnen n. 20 nuorta lääkäriä, yksikään ei ole korvaansa lotkauttanut tästä.

Ei oikeaksi lääkäriksi nyt muutamassa vuodessa tullakaan. Vaatii uran olla oikea lääkäri. Sitä ennen ollaan lääkäreitä vain paperilla.

Sosialismi tappaa!

Suomeksi
Enkuksi

Vierailija
8016/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut kaikki kommentit? Täällähän on annettu neuvoja esim. hygieniasta.

Vierailija
8017/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pahimmassa kriisissä pitäisi muutoinkin tehdä päätös keneen enää "tuhlataan" hoitoresursseja ja kuka vain jätetään esimerkiksi omaisten hoidon varaan. Elämän viimeisiä metrejä elävät vanhukset hoivakodeissa tai sairaaloiden vuodeosastoilla olisivat todella heikoissa asemissa oli heillä korona tai ei. Samoin kotihoidon potilaat saattaisivat huomata ettei hoitaja enää käykään. Hyvin nopeasti katsottaisiin ettei heidän elämä enää tärkeää koska pian kuitenkin menehtyvät. Mielummin lääkkeet hoito sellaisiin joilla vielä aikaa enemmän.

Kamalaa ajattelua tuo. Ei ihmisiä saa jaotella iän mukaan. Kyllä vanhuksia on hoidettava siinä missä nuorempiakin.

Omaiset joutuisivat sitten jäämään omist töistään pois hoitaman vanhuksiaan. Kaikilla ei edes ole omaisia.

Niin? Luulitko sä tosiaan, että tällainen pandemia olisi jotenkin ihkua ja mageeta? Että kaikilla olisi kaikki edelleen hyvin eikä mikään muuttuisi vaan yhteiskunta toimisi ihan kuten ennenkin?

Just siksihän monessa maassa (ei toki täällä Suomessa) tehdään kaikki mahdollinen jotta virus ei pääsisi leviämään. Kenelläkään kun ei ole kivaa sen jälkeen kun pandemia jyllää.

En todellakaan luule pandemia ihquksi.

Vierailija
8018/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloiden, koulujen ja muiden isojen laitosten keittiöissä on ainakin poikkeusolojen ohjeistus. Esim.mitä pitää olla varastoissa että 1200 ihmistä selviää viikon. Yleensä puhutaan viikoksi varautumisesta, sitä en tiedä, miten sen viikon jälkeen se 1200 ihmistä ruokitaan, tuleeko jatko-ohjeistus sitten tilanteen mukaan. Hlökohtaisesti en siinä vaiheessa ole enää soppaa keittämässä vaan huolehtimassa perheestäni mahdollisimman kaukana. Viimeksi tästä poikkeusolosta on kokemusta kuljetusalan lakon kautta viime syksyltä.

Kuka sitä sitten keittää, jollet sinä?

Ei varmaan kukaan, mutta priorisoin omat lapset ja lähipiirin tärkeämmäksi.

Mitä tapahtuu, jos ihan jokainen tekee noin?

Kyseisen mentaliteetin hedelmistä nautiskellaan jo nyt, pienemmällä ja suuremmalla skaalalla, kaikilla elämänalueilla. Itse valittua sokeutta olla ymmärtämättä, kuinka kestämätöntä se on.

Vierailija
8019/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

G7 maiden johtajien kokouksesta ja sen lopputulemasta ei edelleenkään ole saatavissa mitään infoa missään. Tämä herättää kysymyksiä.

Vierailija
8020/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

T. KTM

Lääkärinä voin kertoa että et ole lääkäri. Tai jos olet, olet todella pihalla.

Ketju on lukittu.