Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
8021/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät lääkärit tiedä sen enempää, valitettavasti. Itse sattumoisin tunnen n. 20 nuorta lääkäriä, yksikään ei ole korvaansa lotkauttanut tästä.

Ei oikeaksi lääkäriksi nyt muutamassa vuodessa tullakaan. Vaatii uran olla oikea lääkäri. Sitä ennen ollaan lääkäreitä vain paperilla.

No nämä ovat valmistuneet noin 15 vuotta sitten ja suurin osa erikoislääkäreitä ja vastuullisissa hommissa ympäri Suomen.

Vierailija
8022/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kun korvaa sota-aiheen koronalla ja Swedenin Finlandilla niin tuntuu oikein pätevältä kuvaukselta Suomen nykytilanteesta:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8023/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Minäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.

Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...

Minä taas olen presidentti. Tiedän enemmän tästä asiasta kuin te yhteensä - en vain voi nyt kertoa...

Jaa minkähän maan pressa? Siansaksan?

Vierailija
8024/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on siis edelleenkin vain se yksi ainoa vahvistettu tapaus? Ja yli 400 sivua paniikkia tästä aiheesta? Jep, maailmanloppu on tulossa.

Juu, tilannehan on aivan mainio niin kauan kuin Suomessa ei ole kuin yksi tapaus. Luoja tätä itsekkyyttä.

8025/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

User kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät lääkärit tiedä sen enempää, valitettavasti. Itse sattumoisin tunnen n. 20 nuorta lääkäriä, yksikään ei ole korvaansa lotkauttanut tästä.

Ei oikeaksi lääkäriksi nyt muutamassa vuodessa tullakaan. Vaatii uran olla oikea lääkäri. Sitä ennen ollaan lääkäreitä vain paperilla.

No nämä ovat valmistuneet noin 15 vuotta sitten ja suurin osa erikoislääkäreitä ja vastuullisissa hommissa ympäri Suomen.

No se on toki huolestuttavaa. No.. koulutus ei takaa kiinnostusta asioihin.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
8026/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa käyneenä ja sikäläisen hygieniatason nähneenä, lieventyy pelkoni siitä, että virus leviäisi korkean hygieniatason maihin aggressiivisesti. Kiinassa vessat on kyykkäysmallia (roiskeita tiedossa) ja julkisten vessojen oviaukoissa (turistipaikoissa) on usein teollisuudesta tuttuja muovilipareita, jotka ovat märkiä vessassakävijöiden jäljiltä. Voi vain toivoa että käsienpesun jäljiltä... Ruokapöydässä on ihan normaalia laittaa järsityt luut yms. ravintolan pöydälle, ruokaa ostetaan paljon kojuista kadunvarsilta ja ruoka saatetaan jättää pöydälle yöksi huoneenlämpöön ja se syödään seuraavana päivänä. Liha ja kalakin. Ihmisiä on paljon ja kaikki pakkautuvat aivan iholle. Ei mitään henkilökohtaista tilaa. Ei ihme että virus tarttuu kun porukkaa on läjäpäin kiinni toisissaan kaikissa jonotustilanteissa, jopa h e l e v e t t i kaupan kassajono on yhtä ihmismassaa.

Ei enää koskaan Kiinaan. Kaukana on aasialainen mystiikka.

Vierailija
8027/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hamstrasin säilyviä elintarvikkeita ja vessapaperia. Tulitikkuja unohdin ostaa mutta ehtii huomenna. Kuukauden päästä on rytinä päällä ja korona on täysillä Euroopassa. Intiassa se räjähtää slummeissa pandemiaksi.

Vierailija
8028/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TASS: Venäjä aloittaa kansalaistensa evakuoinnin nyt myös muualta Kiinasta. Harkinnassa on evakuoinnit myös Thaimaasta, Singaporesta, Malesiasta ja Vietnamista.

Oho. Venäjä harkitsee kansalaistensa evakuointia Thaimaasta, mutta moni suomalainen matkustaa sinne huvikseen.

Niin, kun täälläkin jauhetaan. Vältä matkustelua, älä ole tyhmä. Lentokentät ja koneet voivat olla saastuneita. Ainakin niitä pitäisi sumuttaa, eli desinfioida. Tätä ei tehdä ja "siivoojat" lääppivät sieltä täältä.

Vierailija
8029/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

Ketjussa ollut ainakin terveystieteiden maisteri, solu/molekyylibiologi jne. Kääntäjän tekemät tiivistelmät enkunkielistä artikkeleista olleet loistavia. Toimittaja-Sepon artikkeli hyvin kirjoitettu. Tunnistan monet vastausten kirjoitustyylistä ja enpä sanoisi että elämänkoululaisia juuri löytyy.

T. KTM

Minäkin olen lukenut alusta asti, olen valriotieteiden maisteri ja todella huolissani koronasta. Tunnen myös päättäjiä ja olen hämilläni heidän suhtautumisestaan. Yksi kansanedustaja sanoi minulle, ettei tämä varautumisasia kuulu ollenkaan päättäjille vaan terveydenhuollon asiantuntijoille. Toinen on käynyt valtakunnallisen maanpuolustuskurssin ja sanoi, että Suomi on varautunut kaikkeen erinomaisesti. Ihmettelen mikseivät viranomaiset kuitenkaan voi tiedottaa aiheesta kunnolla, eivätkä kerro varautumisesta enemmän. En ole yhtään vakuuttunut, että varautuminen olisi kovin korkealla tasolla, minkä lisäksi tiedottamisessa tuntuu olevan kansalaisia väheksyvää tiedonpimittämistä, sellainen suomettunut itsesensuurin henki. Olen lukenut pääasiassa kansainvälistä mediaa, suomalaisesta ei saa mielestäni oikeaa kuvaa tilanteesta.

Minä taas olen lääkäri. Tunnustan olevani paniikissa, kun tiedän miten huonosti asiat on Suomessa hoidettu. Parista toisesta viestistä ymmärsin myös, että joku/jotkut kollegani täällä myös kirjoittaa. Hoitajia taitaa myös olla muutama. Ei tämä ole pelkkää "mammojen hysteriaa" - kunpa olisikin...

Lääkärinä voin kertoa että et ole lääkäri. Tai jos olet, olet todella pihalla.

Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä, hyvä kollega. Ammattikunnan sisällä kieltämättä on painetta olla myöntämättä olevansa paniikissa, mutta 20v. kokemuksella sanon silti olevani.

Vierailija
8030/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla lievän huolestuneesti ja uutisia satunnaisesti seuraillen olen suhtautunut coronaan mutta kieltämättä ei hirveästi innosta lähteä työreissulle ensi viikolla Puolaan ja Tsekkeihin... kumpikin on vielä koronasta vapaita alueita mutta Hki-Vantaalla varmaan pyörii Kiinasta turisteja 😟 mii dount laik

Vierailija
8031/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallisen kriisin iskiessä, kuten nyt vaikka vakava pandemia, alkaa iso pyörä pyöriä. Näitä mekin harjoittelemme yhdessä muiden toimijoiden kanssa säännöllisesti. Eli tietty toimintasuunnitelma ja marssijärjestys on olemassa.

Toki aina on muuttuvia tekijöitä, joita tulee vastaan kaikissa kriiseissä, mutta perusplääni on olemassa.

Terv, palo-ja pelastusalan ammattilainen

Vierailija
8032/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä lääkäreitä

Valelääkäreitä.

T. KTM

Minä taas olen presidentti. Tiedän enemmän tästä asiasta kuin te yhteensä - en vain voi nyt kertoa...

Moi Sauli

Vierailija
8033/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla lievän huolestuneesti ja uutisia satunnaisesti seuraillen olen suhtautunut coronaan mutta kieltämättä ei hirveästi innosta lähteä työreissulle ensi viikolla Puolaan ja Tsekkeihin... kumpikin on vielä koronasta vapaita alueita mutta Hki-Vantaalla varmaan pyörii Kiinasta turisteja 😟 mii dount laik

Hauskasti se virus alkaa nostaa verenpainetta kun tulee oikea uhka altistua sille

Vierailija
8034/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TASS: Venäjä aloittaa kansalaistensa evakuoinnin nyt myös muualta Kiinasta. Harkinnassa on evakuoinnit myös Thaimaasta, Singaporesta, Malesiasta ja Vietnamista.

Oho. Venäjä harkitsee kansalaistensa evakuointia Thaimaasta, mutta moni suomalainen matkustaa sinne huvikseen.

Niille, jotka raahaa lapsensa talvilomalle Thaikkuihin tai muualle aasiaan pitäisi antaa lasu kouraan ennen turvatarkastusta ja passittaa takaisin kotiin.

Vierailija
8035/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on siis edelleenkin vain se yksi ainoa vahvistettu tapaus? Ja yli 400 sivua paniikkia tästä aiheesta? Jep, maailmanloppu on tulossa.

Juu, tilannehan on aivan mainio niin kauan kuin Suomessa ei ole kuin yksi tapaus. Luoja tätä itsekkyyttä.

Selvä, kun sinä ilmoittauduit epäitsekkääksi, niin mitäs jos otat pian lennot jotain kautta Kiinaan ja lähdet auttamaan sairastuneita paikanpäälle. Kävisikö tämä?

8036/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkia ei saisi lietsoa, koska kaikkein pelokkaimmat haluavat pitää kuplansa kasassa. Sama pätee muihinkin vaaroihin. Aina löytyy porukka, joka ei joko halua uskoa asian olevan niin paha, tai kaikkein hauskin, että jos joku sympaattisen oloinen äitityyppi paljastuu vaikka murhaajaksi, niin nämä ihmiset vievät vaikka lapsensa katsomaan murhaaja-akkaa ennemmin kuin rikkovat kuplansa.

Näissä ihmisissä etoo etenkin se, että he vetävät meidät muut mielellään mukanaan. Koska meidän vaarantajumme ja pelastautumisyrityksemme ovat heille myrkkyä, koska he haluaisivat vain kärpertyä kasaan ja piiloutua harhamaailmoihinsa.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
8037/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U-käännös kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille, jotka raahaa lapsensa talvilomalle Thaikkuihin tai muualle aasiaan pitäisi antaa lasu kouraan ennen turvatarkastusta ja passittaa takaisin kotiin.

Tämä!

Vierailija
8038/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tulevat tähän ketjuun hokemaan näitä samoja ilmaisuja monta kertaa jos aihe ei kiinnosta? Täällä palstalla on muitankin ketjuja ja aiheita. 

Vierailija
8039/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa koronaan sairastunut lapsi ehti osallistua koulun oppitunnille.

Kaikki tautiin kuolleet ovat olleet kiinalaisia, Wuhanissa menehtyiYhdysvaltain kansalainen joka oli syntyperältään kiinalainen. Tuntuu kyllä oudolta.

Vierailija
8040/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan terveysminiseri sanoi, että turistit pitää potkia ulos maasta, kun eivät käytä kasvomaskia.

Ketju on lukittu.