Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
7941/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hallitus, THL ja Finnair kirjoitti:

Viimeistään 3 viikon päästä on täälläkin täysi helvetti irti.

Virus "Airborne"!!!!!!!!!!

Vierailija
7942/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tulleen tiedon mukaan virus on nyt havaittu olevan ilmavälitteinen: https://twitter.com/LauraWells91/status/1226199681694404611

Opetelkaa KIRJOITTAMAAN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7943/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pahimmassa kriisissä pitäisi muutoinkin tehdä päätös keneen enää "tuhlataan" hoitoresursseja ja kuka vain jätetään esimerkiksi omaisten hoidon varaan. Elämän viimeisiä metrejä elävät vanhukset hoivakodeissa tai sairaaloiden vuodeosastoilla olisivat todella heikoissa asemissa oli heillä korona tai ei. Samoin kotihoidon potilaat saattaisivat huomata ettei hoitaja enää käykään. Hyvin nopeasti katsottaisiin ettei heidän elämä enää tärkeää koska pian kuitenkin menehtyvät. Mielummin lääkkeet hoito sellaisiin joilla vielä aikaa enemmän.

Kamalaa ajattelua tuo. Ei ihmisiä saa jaotella iän mukaan. Kyllä vanhuksia on hoidettava siinä missä nuorempiakin.

Omaiset joutuisivat sitten jäämään omist töistään pois hoitaman vanhuksiaan. Kaikilla ei edes ole omaisia.

Todellakin saa ja PITÄÄ luokitella. Mulla esim useampi lapsi ja pienin vauva. Ihanko meinaat että jos pitää valita hoidetaanko minut vai satavuotias mummo, niin se mummo on tärkeämpi?

Jokaisen ihmisen ihmisarvo täytyy olla sama.

Ei voi olla niin, että jos on mont lasta, niin on jotenkin tärkeämpi ihminen.

Ihmisarvo on jakamaton. Se on yksi ja sama kaikille. Olitpa 100v. terhokodissa tai 5 vuotias reipas elämänalku. Nainen tai mies. Kotimaalainen perheenäiti tai maassaoleskeleva irakilaismies. Pääministeri tai puliukko. Johtava lääkäri tai työtön. Kaikilla samoin kriteerein sama oikeus tehohoitopaikkaan sairastumisjärjestyksen mukaan.

Tää on aivan väärin. Suomessa on boomereita eniten ja nehän valtaa jokaisen hoitopaikan. Ei vanhuksiin kannata panostaa, yhteiskunta tarvii jatkuvuutta! Jätjestys on se että ensin lapset, sitten niiden huoltajat, sitten nuoret työikäiset, sitten keski-ikäiset jne jne

Tuo on yksittäisiä ihmisryhmiä sortavaa ajattelua, eli razismia

Eli pienellä suomalaislapsella on samanarvoinen oikeus hengityskonepaikkaan kuin juuri maahantulleella irakilaismiehellä? Kylä on. Ihmisarvo on jakamaton ja sama kaikille.

Totta h*lvetissä on. Ihmiskunnalla ei kyllä ole mitään toivoa, ennen kuin ihmiset tajuavat repiä päänsä omasta navastaan, fakta on että sinä tai minä emme ole lähtökohtaisesti yhtään sen arvokkaampia kuin joku tuntematon tuolla kaukana. Kansallisuuksista, roduista tai valtiorajoista änkyttäminen on saman infantiilin asenteen ilmentymää.

Toki tämä on läsnä joka paikassa, tässäkin ketjussa näkee että ollaan huolissaan vain tasan siitä omasta navasta, koronaviruksen leviäminenkin kiinnostaa vain siltä kannalta että mitä jos sillä on jatkossa seurauksia minulle tai läheisilleni (eli minulle). Hamstrataan K-raudasta itselle hanskat ja maskit, ihan sama vaikka niitä joku tarvitsisi minua enemmän.

No ei h*lvetissä ole. Olen siinä samaa mieltä, että pitää ajatella myös muita ja se muiden ajatteleminen hyödyttää lopulta myös itseä. MUTTA, jos olisin 80-100-vuotias vanhus, niin totta hemmetissä olisi valmis lähtemään täältä ennen nuorempia, ja olisin valmis antamaan hoitoa lapsille ennen minua. Samoin, jos olisin pitkäaikaismasentunut rapajuoppo. Vaikka kuinka haluaisin jeesustella kaikkien samanarvoisuutta, niin pystyn kyllä laittamaan ihmisryhmät järjestykseen kriisin hetkellä.

Meidän pandemia suunnitelmassa lukee, että hoitopäätöksiä tehdessä pyritään pelastamaan mahdollisimman paljon elinvuosia. Eli jos on vanha tai muuten sairas, niin menee hoitojonossa hännille.

Vierailija
7944/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä tulee kuolemaan pandemian aikana myös siksi, että koronaa pelkäävät soittavat kaikki ambulanssit ja tukkivat kaikki ensiavut, mikä johtaa esim. sydäninfarktipotilaiden menehtymiseen.

Heikoimmat lenkit joutavatkin kuolla ensin. 

Sinä voit itse olla se heikoin lenkki, jos esim. joudut sinä aikana onnettomuuteen.

Tietenkin. Eihän sillä ole väliä kuka se heikoin lenkki on vaan hän joutaa kuolla aina ensin. 

Vierailija
7945/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tulleen tiedon mukaan virus on nyt havaittu olevan ilmavälitteinen: https://twitter.com/LauraWells91/status/1226199681694404611

Aivan loistavaa. Tästä tulee vielä hauskaa. 

Niin tulee, koska emme tule enää näkemään tartuntatapauksia Suomessa :)

Vierailija
7946/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 päivää myöhemmin...

sama huuto jatkuu  - kyllä se maailmanloppu ensi viikolla on täällä!

Vierailija
7947/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tullut päivityksiä että "airborne" eli leviää hengitysilman kautta. On siis aika vaikea välttää jos lähistöllä?

Sehän leviää myös ulosteista joten tarttunee myös pieruista ilman välityksellä?

Vierailija
7948/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tullut päivityksiä että "airborne" eli leviää hengitysilman kautta. On siis aika vaikea välttää jos lähistöllä?

Miksi olen itse sitten tiennyt tämän jo vähintään toista viikkoa, vaikka olen huonostikoulutettu muistihäiriöinen imbesilli?

Vierailija
7949/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pahimmassa kriisissä pitäisi muutoinkin tehdä päätös keneen enää "tuhlataan" hoitoresursseja ja kuka vain jätetään esimerkiksi omaisten hoidon varaan. Elämän viimeisiä metrejä elävät vanhukset hoivakodeissa tai sairaaloiden vuodeosastoilla olisivat todella heikoissa asemissa oli heillä korona tai ei. Samoin kotihoidon potilaat saattaisivat huomata ettei hoitaja enää käykään. Hyvin nopeasti katsottaisiin ettei heidän elämä enää tärkeää koska pian kuitenkin menehtyvät. Mielummin lääkkeet hoito sellaisiin joilla vielä aikaa enemmän.

Kamalaa ajattelua tuo. Ei ihmisiä saa jaotella iän mukaan. Kyllä vanhuksia on hoidettava siinä missä nuorempiakin.

Omaiset joutuisivat sitten jäämään omist töistään pois hoitaman vanhuksiaan. Kaikilla ei edes ole omaisia.

Todellakin saa ja PITÄÄ luokitella. Mulla esim useampi lapsi ja pienin vauva. Ihanko meinaat että jos pitää valita hoidetaanko minut vai satavuotias mummo, niin se mummo on tärkeämpi?

Ihmisarvo on jakamaton. Se on yksi ja sama kaikille. Olitpa 100v. terhokodissa tai 5 vuotias reipas elämänalku. Nainen tai mies. Kotimaalainen perheenäiti tai maassaoleskeleva irakilaismies. Pääministeri tai puliukko. Johtava lääkäri tai työtön. Kaikilla samoin kriteerein sama oikeus tehohoitopaikkaan sairastumisjärjestyksen mukaan.

Tää on aivan väärin. Suomessa on boomereita eniten ja nehän valtaa jokaisen hoitopaikan. Ei vanhuksiin kannata panostaa, yhteiskunta tarvii jatkuvuutta! Jätjestys on se että ensin lapset, sitten niiden huoltajat, sitten nuoret työikäiset, sitten keski-ikäiset jne jne

Eli pienellä suomalaislapsella on samanarvoinen oikeus hengityskonepaikkaan kuin juuri maahantulleella irakilaismiehellä? Kylä on. Ihmisarvo on jakamaton ja sama kaikille.

Totta h*lvetissä on. Ihmiskunnalla ei kyllä ole mitään toivoa, ennen kuin ihmiset tajuavat repiä päänsä omasta navastaan, fakta on että sinä tai minä emme ole lähtökohtaisesti yhtään sen arvokkaampia kuin joku tuntematon tuolla kaukana. Kansallisuuksista, roduista tai valtiorajoista änkyttäminen on saman infantiilin asenteen ilmentymää.

Toki tämä on läsnä joka paikassa, tässäkin ketjussa näkee että ollaan huolissaan vain tasan siitä omasta navasta, koronaviruksen leviäminenkin kiinnostaa vain siltä kannalta että mitä jos sillä on jatkossa seurauksia minulle tai läheisilleni (eli minulle). Hamstrataan K-raudasta itselle hanskat ja maskit, ihan sama vaikka niitä joku tarvitsisi minua enemmän.

No ei h*lvetissä ole. Olen siinä samaa mieltä, että pitää ajatella myös muita ja se muiden ajatteleminen hyödyttää lopulta myös itseä. MUTTA, jos olisin 80-100-vuotias vanhus, niin totta hemmetissä olisi valmis lähtemään täältä ennen nuorempia, ja olisin valmis antamaan hoitoa lapsille ennen minua. Samoin, jos olisin pitkäaikaismasentunut rapajuoppo. Vaikka kuinka haluaisin jeesustella kaikkien samanarvoisuutta, niin pystyn kyllä laittamaan ihmisryhmät järjestykseen kriisin hetkellä.

Meidän pandemia suunnitelmassa lukee, että hoitopäätöksiä tehdessä pyritään pelastamaan mahdollisimman paljon elinvuosia. Eli jos on vanha tai muuten sairas, niin menee hoitojonossa hännille.

Niin ja tämä liikuttava 80-100 -vuotias sairas vanhus vs sylilapsi -vertaus liittyy kansallisuutta/etnisyyttä lypsävään suomalaislapsi vs. irakilaismies -verrantoon: ei mitenkään.

Vierailija
7950/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, päättelykykysi on puutteellista. Täällä ei tule tapahtumaan mitään tavallisesta poikkeavaa.

Vierailija
7951/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niin surkeasti kävisi, että Suomessa virus äityisi tiputtamaan ihmisiä oikealta ja vasemmalta, niin kyllä sitten valjastetaan koulujen salit, urheiluhallit, väestönsuojat jne sellaisiksi paikoiksi, jonne ihmisiä viedään karanteeniin ja hoitoon.

Tässä tilanteessa sairaalapaikkoja ei tietysti riittäisi kaikille. Ihmiset kun saisivat edelleen aivoinfarkteja, sydäreitä ja joutuisivat tapaturmiin niin kuin ennenkin. Heillekin pitäisi priorisoida tilaa.

No siitä sitten luettelemaan, mihin ihmisiä voi eristää. Pommisuoja, isojen kaupunkien maan alaiset luolat. Vai terveetkö menee maan alle?

Onkohan noissa sairaalatilat? Eristyshuoneen. Oikeastaan pitäisi olla.

Vierailija
7952/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä ole ketään kuntien virkamiehiä tai sairaanhoitopiirin hallintoihmisiä? Kertokaa onko valmiussuunnitelmat olemassa? Kula vastaa toteutuksesta? Esim jos kuntalaiset pitää kärrätä väestönsuojiin turvaan ja ruokkia siellä niin KUKA tai mikä taho sen tekee? Kuka alkaa kuljettaa, kuka ruokkimaan, kuka hoitamaan terveyttä?

Mitä se sulle tässä vaiheessa kuuluu? Tottakai suunnitelmat on olemassa, ja pysyvät kansioissaan niin kauan kuin niitä ei tarvita. Usko tai älä, tavalliselle kansalle ei todellakaan kuulu virkamiesten kaikki mahdolliset poikkeustilasuunnitelmat.

Suomessa asioiden turha salailu on surkuhupaisaa. Yhtenä esimerkkinä Puolustusvoimien kuviot, joista usein sanotaan että salaista tietoa kun kansalaiset sitä kyselee, mutta samat tiedot jaetaan sopimusten mukaisesti mm.  itänaapurin käyttöön ja tarkat aseiden hankintamäärät puolestaan löytyvät julkisista rekistereistä ja myyjämaiden omista myynti-ilmoituksista :DD  

Vierailija
7953/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tämä liikuttava 80-100 -vuotias sairas vanhus vs sylilapsi -vertaus liittyy kansallisuutta/etnisyyttä lypsävään suomalaislapsi vs. irakilaismies -verrantoon: ei mitenkään.

No lypsä vaikka vehjettäsi, mutta suomalaislapsi menee Suomessa kaiken edelle.

Vierailija
7954/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä ole ketään kuntien virkamiehiä tai sairaanhoitopiirin hallintoihmisiä? Kertokaa onko valmiussuunnitelmat olemassa? Kula vastaa toteutuksesta? Esim jos kuntalaiset pitää kärrätä väestönsuojiin turvaan ja ruokkia siellä niin KUKA tai mikä taho sen tekee? Kuka alkaa kuljettaa, kuka ruokkimaan, kuka hoitamaan terveyttä?

Mitä se sulle tässä vaiheessa kuuluu? Tottakai suunnitelmat on olemassa, ja pysyvät kansioissaan niin kauan kuin niitä ei tarvita. Usko tai älä, tavalliselle kansalle ei todellakaan kuulu virkamiesten kaikki mahdolliset poikkeustilasuunnitelmat.

Suomessa asioiden turha salailu on surkuhupaisaa. Yhtenä esimerkkinä Puolustusvoimien kuviot, joista usein sanotaan että salaista tietoa kun kansalaiset sitä kyselee, mutta samat tiedot jaetaan sopimusten mukaisesti mm.  itänaapurin käyttöön ja tarkat aseiden hankintamäärät puolestaan löytyvät julkisista rekistereistä ja myyjämaiden omista myynti-ilmoituksista :DD  

Ei ketään edes kiinnosta. Jos sulla on itselläsi surkuhupaisaa, niin onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
7955/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ne on kerran helppo selvittää, niin mitä sitä turhaan kyselemään?

Paljon on tosiaan julkista tietoa, jonka saa, jos osaa mennä oikeaan paikkaan penkomaan. Ei se silti tarkoita, että jokaiselle sähköpostikyselijälle ne pitäisi laulaa.

Vierailija
7956/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkärit, hoitajat ja tarvikkeet tule riittämään, jos tauti leviää nopeasti isoon osaan väestöstä. Jos 20% sairastuneista tarvitsee tehohoitoa jopa viikkojen ajan niin ei ole sellaiseen resursseja. Jos virus alkaa levitä vauhdilla joka puolella maailmaa niin tulee oikeasti pula lääkkeistä ja tarvikkeista jo aiemmin. Se tietää sitä, että osa jää kuolemaan. Jos ei voida hoitaa niin ei voida. Ihan hirveä ajatus. Tuo 20% on niin iso osuus, että lähes joka perheessä yksi vakavasti sairas.

Suomi on tietysti varustautunut hyvin, on kansalle hengityssuojaimet, suojapuvut hoitohenkilökunnalle, käsidesit joka paikkaan ja käsien peseytymismahdollisuus jne. Olemme turvassa. Turvalasit jos ei muuta niin kansalle jaetaan uimalaseja. 

Suomi oli varustautunut hyvin vielä joskus ennen. Nythän Väestönsuojelun ylijäämää on myynnissä näissä armeijatavaraa myyvissä kaupoissa ihan yleisesti, mm. suojanaamareita ja sellaista. Ei varmaan enää tarvittu niin pistettiin myyntiin. Suomessa asia on yleensä niin että kun ei ole mistä ammentaa, niin keksitään että eihän sille ole tietenkään edes tarvetta. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
7957/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lypsä vaikka vehjettäsi, mutta suomalaislapsi menee Suomessa kaiken edelle.

Niin, eipä siinä mitään yllättävää ole, että sama ilmiö permeoi yhteisöjä kaikilla tasoilla. Joskus saattaa vielä kaduttaa.

Vierailija
7958/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiselta näyttää:

Leviää myös hengitysilman kautta.

Säilyy tartuntakykyisenä metallipinnoilla 9vrk.

Vaatii suojautumiseen happipullollisen täyssuojapuvun, sellaisen joita Usa konehenkilökunta evakuontilennoilla käytti.  

-Ei taida THL: ohjeistus käsipesusta ja hihaan yskimisestä riittää...

Vierailija
7959/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daily Mailin mukaan ne raahaa nyt kiinalaisia kodeistaan noille kuolemanleireille. Siis ensin teljettiin kotiinsa kuolemaan ja nyt kun on noita karanteenikeskuksia niin sinne sitten. Satojen "potilaiden" läävässä ei ole edes yhtä vessaa. Kuumaa vettä saa jostain automaatista. Kotona saa sentään peseytyä ja syödä säilykkeitä jos on ja käydä vessassa.

Florence Nightingale joskus hiffasi hygienian ja tautikuolleisuuden välisen yhteyden. Nämähän oikein yrittävät tuottaa krematorioihin ruumiskasoja tolla sekoilulla. Jos et oo jo koronassa niin kuolemanleirillä oot kyllä kohta.

Daily Mailin päivän muita kohuotsikoita: huippututkija paljastaa, että Marsin merissä kuhisee lähes täysin varmasti mustekalan kaltaisia eliöitä. Joo...

Tämä Daily Mail -hullu on täällä ihan päivittäin, aina yhtä vailla lähdekritiikkiä.

No tämä Daily Mail-hullu (En ole ainoa) pohjaa juttunsa noihin Kiinasta levinneisiin videoihin jotka on ihan muidenkin käytössä. Tietysti joku kohusivusto haluaa lukijoita kaikenlaisilla sensaatioilla muutenkin.

Vierailija
7960/176779 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Ketju on lukittu.