Repesin synnytyksessä pahasti (hyvästi normaali seksielämä), myös kroppa kärsi mm hirveistä raskausarvista ja nyt mies jätti uuden naisen takia kun
lapsi ei vielä vuottakaan. Perusteluina mm nykyinen olemukseni, joka ei enää kiihota häntä. Seksiä en ole pihdannut, se ei vaan kuulemma enää kiinnosta kanssani. Uudella naisella on kolme lasta ja hyvä kroppa, tää meidän on mun esikoinen. Mies muutti uuden naisen luo ja aikoo vaatia tapaamisia lapseen joka toinen viikonloppu, mahdollisimman pian viikko-viikko. Asianajaja kuulemma ottaa yhteyttä. Tätä edelsi pitkä pettämisjakso, ja mun rankka itseinho joka jatkuu vaan.. lapsikaan ei mistään helpoimmasta päästä vaikka maailman rakkain tietysti. Yksin olen hoitanut tähän saakka. Mulla on tosi ahdistavia ajatuksia nyt, eikä oikein ketään kelle kertoa tilanteen oikea laita, kun häpeän vaan niin paljon. Auttakaa?
Kommentit (258)
Ehkä kuntakohtaisia eroja on, en tiedä. Haimme eroa, kun lapsi oli muutaman viikon ikäinen. Ei ole ensimmäinen lapsi. Silloin minulle sanottiin, että tämä pienin ei lähde minnekään ennen 18 kk ikää ja valvotusti myöhemminkin, jos isän tilanne sitä vaatii. No, meille kävi toisin eli jatkamme yhdessä, harkinta-aika meni ja hakemus raukesi. Tässä oli pointtina se, että äidin ja vauvan yhteyttä, imetystä jne. ei kyllä hevillä sotketa. Kyllä sinä selviät, vaikka helppoa se ei ole.
Oon laittanut miehelle viestejä, joissa kerron itsetuhoisista ajatuksistani. Joita on ollut kyllä . Äsken sain uudelta naiselta viestin, jossa käsketään tuoda lapsi heille, tai muuten tekevät ls-ilmoituksen. Mies ei vastaa, oon yrittänyt soittaa. Tarviiko mun nyt pelätä jotain??ap
Mitä tapahtuu jos ite soitan johonkin sosiaalipäivystykseen? Itken ihan hervottomasti täällä enkä jaksa tuota uhkailua. Menentänkö oikeasti lapsen? ap
Juuri niin. Yksinäisyys maksimoi pelot.
Mutta sinä et ole yksin. Et nyt, etkä myöhemminkään.
Ala kokoamaan ympärillesi turvaverkkoa. Ota yhteyttä auttajiin, ne ovat olemassa juuri tällaisia tilanteita varten. Suomessa pidetään äideistä huolta. Ja kun kuvio alkaa selvitä ihmisille -että miten munaton mies vain nosti kytkintä- niin eipä hänen puoltaan pitämään löydy kuin se yksi maksettu juristi. Joka tosin EI tule voittamaan yhdenkään täyspäisen tuomarin sympatioita.
Olet nuori. Hyvä. Sinä selviydyt tästä. Jonakin päivänä tämä kaikki on muinaishistoriaa, ja asiasi ovat hyvin, paljon paremmin kuin mitä ne tuollaisen miehen kanssa olisivat koskaan voineet olla. Luota siihen. Suurimpiinkaan tunteisiin ei kuole. Ajan myötä kroppasi korjaantuu, raskausarvet vaalenevat melkein näkymättömiin ja jos repeämät ovat pahoja, nekin korjataan. Lapsesi saa tukea myös yhteiskunnalta, eikä tuollainen isä taatusti pääse sanelemaan asioita. Maksamaan pääsee.
Sinun tärkeysjärjestyksessä ykkösenä on vauvan hoito ja hyvänä kakkosena itsestäsi huolehtiminen. Pyydä apua ja ota sitä vastaan. Käy juttelemassa ammattilaiselle- he osaavat neuvoa tunteiden käsittelyssä ja tukevat kun olo on sekava ja epätoivoinen. Hemmottele itseäsi kaikin pienin tavoin mitä suinkin keksit.
Ota yksi hetki, tunti, päivä kerrallaan. Enempää ei tarvitse. Vaikka nyt tuntuu kamalalta, se alkaa vähitellen helpottaa. Tämä ei ole maailmanloppu vaan uuden elämän alku sinulle ja vauvallesi. Ajattele, että nyt synnytät sitä elämää, ja se on työlästä ja sattuu. Ja sitten se on ohi ja sinulla ja lapsellasi on kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos ite soitan johonkin sosiaalipäivystykseen? Itken ihan hervottomasti täällä enkä jaksa tuota uhkailua. Menentänkö oikeasti lapsen? ap
Jos ja kun heillä on esittää uhkailjuasi kirjallisena (itsetuhoisuus) , valitettavasti menetät lapsen ainakin kuukaudeksi = kiireellinen sijoitus. Sinä aikana tilannettanne selvitellään, ja miestä kuullaan siinä missä sinuakin. T. sos.tt
Et vastaa viestiin. Soita sun perheelle tms. Et vastaa mihinkään uuden naisen viesteihin. Blokkaat sen numeron.
Eivät voi viedä lasta sulta, ja tekevöt sen lasun anyways jos se on tahtotila. Et missään nimessä antaudu painostukseen!!!
Vierailija kirjoitti:
Et vastaa viestiin. Soita sun perheelle tms. Et vastaa mihinkään uuden naisen viesteihin. Blokkaat sen numeron.
Eivät voi viedä lasta sulta, ja tekevöt sen lasun anyways jos se on tahtotila. Et missään nimessä antaudu painostukseen!!!
Ne on kuulemma tehneet sen ilmoituksen jo !
Lastensuojeluviranomaisilla on velvollisuus viedä lapsi pois, jos huoltaja ilmaisee esim itsetuhoisuutta, ja tällaisesta tulee ilmoitus.
Keskity itseesi ja lapseesi nyt! Lapsen hankaluuskin helpottuu jonkin verran kun saa hellyyttä. Sinulla ei ole hävettävää tai syytä itseinhoon, vaan miehellä. Tosi ihanaa että lapsi on Sinulle rakas! Ei yksivuotiasta mihinkään vuoroviikkosysteemiin missään nimessä! Minulle kävi melkein samalla tavalla, ja kyllä se elämänilokin hyvin hitaasti palautui ja lapsi on nyt elämäänsä tyytyväinen nuori mies! Toivotan Sinulle voimia
Onko alueellasi ensikotia/turvakotia? Nyt heti sinne yhteyttä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla tosi nuoria.
Itse olen vähän yli 20, mies reilusti yli 30.
Kiitos vastauksista, erityisesti niistä jotka edes hiukankaan ymmärsi mun tuskaa. Lapsi on ihana, mutta tää tilanne muuten.. Näen mustaa. ap
Pakkaa tavarasi ja muuta kotikonnuillesi, jookosta?
Arvasin että mies on sua vanhempi. Koko stoori suorastaan huutaa tätä seikkaa.
Anteeksi kun sanon näin, mutta olet todella nuori ja mies varmaan kuvitteli ikäsi perusteella sinun pysyvän tiukassa timmissä lapsen saannista huolimatta. Miehesi on epäilemättä täysi m ulkku!
Tulee vaan mieleen että on halunnut mahdollisimman nuorta pi llua hyväksikäyttää, nalkittaa sut siittämällä lapsen ja narsistisena paskiaisena nyt vaihtaa sut läpsystä, kun imagolleen ei sovikaan se, että nuorellekin äidille saattaa tulla jälkiä synnyttämisestä ja
” edustusrouvan” tehtävät eivät nyt tähän hetkeen just onnistu hänen pinnallisessa mielessään.
Tsemppiä!
Jos mies mitenkään uhkailee tai haukkuu sinua viesteillä tai puheluissa, niin viestit talteen ja puhelut nauhalle! Etköhän saa sitten neuvoja jostain miten niitä voi käyttää miestä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
On, mutta mitä mä sanon?? Eksän uuden naisen mukaan multa ollaan tulossa lapsi hakemaan pois koska oon itsetuhoinen ja se on totta, en kuitenkaan oikeasti tekis mitään itselleni saati lapselle, tää kaikki vaan menee yli mun käsittelykyvyn.. Lapsikin pelkää kun itken hysteerisesti just nyt ap
Älä ole hölmä ja laittele mitään itsetuhoviestejö miehelle! Ne on lyömäase sua vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta mitä mä sanon?? Eksän uuden naisen mukaan multa ollaan tulossa lapsi hakemaan pois koska oon itsetuhoinen ja se on totta, en kuitenkaan oikeasti tekis mitään itselleni saati lapselle, tää kaikki vaan menee yli mun käsittelykyvyn.. Lapsikin pelkää kun itken hysteerisesti just nyt ap
Heti sinne turvakotiin. Nyt. Olet niin hölmö ettet osaa puolustaa itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen miehen voisi välttää? Millä tavalla sinua sitten varoitettiin? Kerro meidän kaikkien parhaaksi.
Mies nosti mut jalustalle ja ylisti, kukaan muu ei koskaan ollut kuulemma aiheuttanut hänessä samanlaisia tunteita. Kohteli ihan superhyvin. Halusi edetä nopeasti ja suostuin, koska rakastuin itsekin päätä pahkaa. Vanhemmat, sisarukset ja ystävät varoittivat muuttamasta miehen perässä toiselle puolelle Suomea. Tein sen silti. Myös miehen aiemmista pettämisestä sain varoituksia, parikin eksää otti yhteyttä facen kautta, mutta mies kuittasi ne kateellisina ja katkerin hulluina.
Lapsi ei ollut edes vahinko, vaan mies sitä aktiivisemmin halusi. Raskausaikana tein kaikkeni että pysyisin kunnossa, jumppasin alapäätä, lenkkeilin, söin terveellisesti, rasvasin kroppaa joka päivä, silti nuo järkyttävät arvet tuli. Eka kertaa mies jäi kiinni pettämisestä jo kun olin raskaana.
Tuntuu että oon ollu niin helvetin tyhmä ja naiivi ja pilannut elämäni. Nyt mies kiristää lapsella, jos en anna sitä hoitoon hänelle ja uudelle naiselle esim viikonlopuksi, asianajaja ottaa yhteyttä. Mun on vaikea hengittää ja oon alkanu saamaan paniikkikohtauksen tyyppisiä oireita. ap
Tuo suhteen alku kertoo miehen narsismista. Kannattaa tutustua aiheeseen. Alussa narsisti nostaa kumppanin jalustalle ja palvoo. Kaikki on ikäänkuin liian hyvää ollakseen totta. Haluaa edetä nopeasti ja kun saa uhrin ansaan, alkaa henkinen väkivalta ja alistaminen (sinun tapauksessasi pettäminen ja ulkonäön haukkuminen).
Olet ollut ikäeron takia helppo uhri, mies on kokeneempana tiennyt miten manipuloida ja alistaa. Alussa kertonut sen mitä haluat kuulla.
Hei ap!
Olen sinua selvästi vanhempi ja elämässä kokeneempi (yli 50 -v) nainen. Olen siis jo ehtinyt kaikenlaista näkeä ja kokea, jotakin jo liikaakin, mutta elämä on, aina ei voi valita.
Ensinnäkin: V%6n tuollaiset miehet! Olet ollut uskollinen aviovaimo, todennäköisesti ehkä jopa liiankin kiltti ihminen miehellesi, huolehtiva äiti, joka on ehkä jopa unohtanut itsensä ja tarpeensa, jos ei nyt täysin, niin ainakin pitkälti. Itsetuntosi ei omien sanojesi mukaan ole hyvä, joten se on nyt ensisijainen kehittämisen kohde. Nyt on pakko "huutaa", koska pahinta maailmassa, mitä tiedän, on valehtelu ja kaikenlainen väkivalta, niin henkinen kuin fyysinenkin: SINÄ OLET kirjoitustesi perusteella KULTAINEN JA IHANA IHMINEN, MAAILMAN TÄRKEIN (miehesi ohelle) IHMINEN LAPSELLESI. Kehosi sai aikaan tuollaisen ihmeen, kehosi on mitä arvokkainta pääomaa myös sinulle.
Katsot itseäsi joka päivä useamman kerran peiliin ja hoet itsellesi: minä riitän omana itsenäni, OLEN HYVÄ. Kun riittävän usein tätä toistaa itselleen, niin kyllä sillä jotakin vaikutusta on, on se ainakin tyhjää parempi ratkaisu.
Tosiasia nimittäin on se, että jos et tuollaisena kelpaa, vika on "toisessa päässä".
Täällä on jo aiemmin mainittu, että tuon ikäinen, imetyksellä oleva lapsi ei voi olla isällään viikonloppuja, ei edes yötä. Exäsi osoittaa tyhmyytensä esittäessään tuollaisia vaateita. Sinulla on oikeus ilmoittaa, että lapsi asuu sinun luonasi ja lastenvalvojalla tapaamisoikeus sovitaan erikseen. Onko exälläsi muka enemmänkin rahaa, kun uhkailee isoilla teoilla lakimiesten kanssa? Typerää hommaa, koska yhteishuoltajuudessa jos esim. äidillä ei ole mitään rikostaustaa tai vakavia mielenterveysongelmia, kyllähän tutkitusti toisen huoltajan luona pääasiassa asuminen on lapsen mahdollisimman tasapainoisen persoonallisuuden kehittymisen kannalta paras ratkaisu. Tällaisen teorian pohjalta lastenvalvojatkin toimivat, etenkin noin pienen lapsen ollessa kyseessä.
Anna miehen louskuttaa olematonta egoaan, pikkunapoleon narrin vaatteissa. Erossa aina parasta on faktojen selvittäminen esim. otat yhteyttä lastenvalvojaan, oikeusaputoimistoon, neuvolaan jne. Näistä saat apua. Kun saat itsesi liikkeelle, voimaannut kummasti. Anna miehen tosiaan v¤5&lla rauhassa, sillä omaa pahaa oloaan hän siinä vaan purkaa sinuun, kun tietää, että voi sillä sinua satuttaa. Vain raukkamaiset, itsetunnoltaan heikot ihmiset kiusaavat heikompiaan, kun tietävät, että jäävät "punaiseksi läiskäksi" riittävän itsetunnon omaaville, hyväkäytöksisille ihmisille, tai mikä vielä selvempää näille raukoille, itseään röyhkeämmille ihmisille.
Ylös, ulos ja liikkeelle. Olet tärkeä ja hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse sanoa mitään, nyt puet vauvan ja lähdet sinne, he auttavat sinua eteenpäin. Sinun ei tarvitse tietää eikä osata, se on heidän tehtävänsä
Vierailija kirjoitti:
Älä ole hölmä ja laittele mitään itsetuhoviestejö miehelle! Ne on lyömäase sua vastaan!
En mä ole just nyt laittanutkaan vaan silloin kun se muutti sen uuden naisen luo.. Kirjoitin samaa kuin tänne että en halua kuolla mutta en jaksa elääkään ja lapsi on ihana mutta raskas
Mietis nyt uudestaan. Suretko todella tuollaisen miehen perään??? Anna mennä. Parempiakin on.