Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Repesin synnytyksessä pahasti (hyvästi normaali seksielämä), myös kroppa kärsi mm hirveistä raskausarvista ja nyt mies jätti uuden naisen takia kun

Vierailija
23.01.2020 |

lapsi ei vielä vuottakaan. Perusteluina mm nykyinen olemukseni, joka ei enää kiihota häntä. Seksiä en ole pihdannut, se ei vaan kuulemma enää kiinnosta kanssani. Uudella naisella on kolme lasta ja hyvä kroppa, tää meidän on mun esikoinen. Mies muutti uuden naisen luo ja aikoo vaatia tapaamisia lapseen joka toinen viikonloppu, mahdollisimman pian viikko-viikko. Asianajaja kuulemma ottaa yhteyttä. Tätä edelsi pitkä pettämisjakso, ja mun rankka itseinho joka jatkuu vaan.. lapsikaan ei mistään helpoimmasta päästä vaikka maailman rakkain tietysti. Yksin olen hoitanut tähän saakka. Mulla on tosi ahdistavia ajatuksia nyt, eikä oikein ketään kelle kertoa tilanteen oikea laita, kun häpeän vaan niin paljon. Auttakaa?

Kommentit (258)

Vierailija
181/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua. Olen pistänyt sosiaalisesta mediasta merkille, miten naisen pitää synnytyksen jälkeen mahdollisimman nopeasti näyttää taas timmiltä ja seksikkäältä. Syy ei oikeastaan ole edes miehissä vaan meissä naisissa. Me juuri laitamme Instaan ja muualle kuvia vartaloistamme, jotka 3 viikkoa synnytyksen jälkee jo näyttävät siltä kuin ei olisi koskaan raskaana ollutkaan. Annamme siis miesten ymmärtää, että raskaus ja synnytys eivät oikeastaan muuta naisen vartalossa mitään ja jos muuttaa, vika on vain naisen laiskuudessa. 

Toista oli 30 vuotta sitten, kun sain omat lapseni Raskaus ja synnytys muutti vartaloa. Eivät miehet silloin odottaneetkaan, että vaimo olisi hetkessä huippukunnossa. Suurin osa miehistä ei odottanut sitä, että nainen koskaan tulisi yhtä timmiksi kuin ennen raskautta. Löysä mahanahka, raskausarvet ja imetyksen jälkeen roikkuvat rinnat olivat ihan normaali seuraus siitä, että pari oli saanut yhteisen ja rakastetun lapsen. 

No ei pidä paikkaansa. Vanhempi lapsemme syntyi vuonna 1990 ja kyllä oli miehillä otsaa arvostella ja vertailla omaa synnyttänyttä vaimoaan muihin ja myös lapsettomiin naisiin. Itse palauduin tosi nopeasti molemnmilta ja rinnat näytti imetyksen jälkeen samalta kuin ennenkin ja oma miehenikin oletti ettå muutkin naiset palautuu yhtä nopeasti ja piti muita vain laiskoina jos ei olleet palautuneet.

Vierailija
182/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä faktaa: koska exäsi on selvästi sadistinen ja tod näk tehnyt lasun ja sä olet niin kuin kaikki narsistien uhrit peloissaan ja sekaisin niin sossut voi nähdä tilanteen väärin. Please lähde vähintään vanhemmillesi tai sinne turvakotiin että sua voidaan auttaa.

Ja : jos ex viw huoltajuusasian oikeuteen menee ainakin puoli vuotta ennen ekaa istunto, ehdit saada itsesi tasapainoon ennen sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä tapaat miehen joka arvostaa sua. Sun miehes ei välitä sinusta ihmisenä, olit sille vain hetken huumaa. Ei tule uusi suhteensakaan kestämään. Halaus.

Vierailija
184/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä neuvoja olet saanut.

Lopeta kaikki viestit miehelle.

Ota heti yhteys vanhempiisi tsi muuhun läheiseen sukulaiseen ja kysy, voitteko mennä joksikin aikaa heille vauvan kanssa.

Sitten kun olet siellä, otat yhteyttä asianajajaan ja kerrot hänelle tilanteesi.

Tee nämä asiat nyt heti! Siis nyt heti soitat äidille tai muulle luottosukulaiselle.

Lämpimiä ajatuksia sinulle sinne nyt! Älä jää yksin. Muista että ansaitset parempaa kuin sen ääliömiehen.

Vierailija
185/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samantyyppisessä tilanteessa. Saatiin nopeasti lapsi ja mies petti jatkuvasti. En usko ap että sinussa on mitään vikaa. Joillekin tulee arpia ja ei mies arpien takia petä. Jos rakastaisi sinua oikeasti niin olisi tukenasi kun haet apua repeämään, jos se on oikeasti häiritsevä.

Olet varmaan aika nuori vielä. Siten itsetuntosi on hauras. Vaikka nyt tuntuu siltä ettet nouse tuosta, niin joku päivä tuo kaikki paska on vain kaukainen muisto. Sinun on parempi ilman tuota äijää.

Vierailija
186/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette eronneet kun selvisi miehen pitkä pettämisjakso? 

En ole halunnut erota, lapsikin näin pieni. Ajattelin että se (pettäminen) menee ohi. Mutta olikin sitten lopulta rakkautta kuulemma. Tuolla moni vihjaili miten oon syönyt liikaa. En ole lihonnut/ missään nimessä ylipainoinen. Terkkarikin sanoi että raskausarvet usein johtuu vain hormoneista, tisseihin niitä tuli ennenkuin tissit ees kunnolla kasvoi. Toki maha loppuvaiheessa oli iso ja iho repesi. Päinvastoin neuvolassa on oltu huolissaan että syön liian vähän ja varsinkin nyt kun oon niin masentunut. ap

Ei tarvii lihoa tai laihtua paljoakaan, että raskausarpia voi ilmestyä. Itse en ole ollut koskaan raskaana ja mulla on ollu isoja raskausarpia rinnat täynnä (venähti teini-iässä) ja muutenkin ilmestyny mm. laihtuessa alavatsaan myöhemmin. Eli jos lohduttaa, mulla on aina ollut huono itsetunto raskausarpien vuoksi. Voin kertoa, että pahatkin arvet vaalenee ajanmyötä yllättävän paljon. Ne tuntee, mutta niitä ei noin vain näe välttämättä. Muuttuvat siis ihon värisiksi, ehkä vähän silkkisiksi. Mulla ne oli jo parempia 5 vuodessa, mutta lopullisessa vaalenemisessa meni 10v.

Oletko testannut kudostyyppiäsi? Olen kuullut että jos on taipumusta raskausarpiin, voi repeäisriski olla suurempi? Onko kukaan täällä testannut?

Olen pahoillani, ap. Olet saanut osaksi surkeutta, mitä et ansaitse. Mitään et kyllä menetä kun tuo mies lähtee, saat paremman tilalle (melko varmasti)!

Vierailija
187/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia käytöstä. Ainahan uusi on hajonnutta parempi. Miehet toimivat noin ja siksi en ole hankkinut lapsia.

Eivät toimi. Keskenkasvuiset kus1p44t kyllä, mutta miehet eivät.

Vierailija
188/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Repesin myös kunnolla ja pelkästään siitä kokemuksesta fyysisesti toipuminen oli valtava suoritus ja henkisiä arpia parannellaan vielä vuosia. En tiedä miten olisin kestänyt siinä tilanteessa puolisoltani yhtäkään huonoa kommenttia. Olisin luultavasti hajonnut aivan palasiksi. Lapsiluku tuli kerrasta täyteen ja kokemus oli elämäni kamalin. Voimia.

Vierailija
189/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ja tulee menee. Mitä yhdestä ukosta? jos kolmen lapsen akkakin sai uuden ukon niin kyllä sinäkin ja varmasti paremman.

Vierailija
190/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä Porvoon juttuja, hiukan eri twistillä vaan, mutta aina on mukana tuo repeäminen ja seksi. Ei jaksa.

Unohdit sen synnyttämisen. Jos tosi kyseessä kannattaa hakea apua asiallisilta tahoilta. Tai vaihtoehtoisesti pyöriä av vauvalla vuosikausia pohtimassa samaa ongelmaa.

Vierailija
191/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutoin samoilla linjoilla muiden (normaalien) neuvojien kanssa, mutta exän ja sen uuden naisystävän täydellinen blokkaaminen ilman varoitusta ei välttämättä ole hyvä idea. He ovat kenties epätoivoisten viestiesi perusteella ihan oikeasti huolissaan siitä, oletko siinä kunnossa, että kykenet pitämään huolta itsestäsi ja lapsesta. Kannattaa ensin vastata lyhyesti ja asiallisesti, että pärjäät kyllä ja pyydät tarvittaessa apua, jos alkaa siltä tuntua. Ja sitten vasta se radiohiljaisuus. Muuten siellä aletaan kenties tosissaan soitella läpi viranomaisia ja tulla kutsumatta oven taakse tms. sen varmistamiseksi, että lapsi on hengissä ja sinä myös. Ihmiset kun voivat käyttäytyä todella kusipäisesti, mutta silti harva on välinpitämätön omista lapsistaan.

Vierailija
192/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kiinnostaisi, miten nämä repeämät ovat asiaan vaikuttaneet? Itsellä ollut kolmannen asteen repeämät. Toipuminen toki kesti pitkään, mutta sen jälkeen ei ole hommaa haitanneet.

Vierailija
193/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa sekä sairaalta että yksinkertaisesti huonolta mieheltä. Joskus vielä osaat olla kiitollinen, että pääsit moisesta. Hyi hitto. Yritä nähdä asia niin, että mitä itse asiassa kertoo miehestä? Koska miehestähän tuo enemmän kertoo kuin sinusta. Kuka ja minkälainen ihminen toimii noin.. Sellaista et elämääsi tarvitse, trust me. Viikko-viikkosysteemiä ei tule saamaan, muistaakseni alle 3-vuotiaat pääsääntöisesti ensisijaisen vanhemman luona. Toivon sulle hurjasti voimia ja toivoa tulevaan, tuut selviämään ja vahvistumaan. Itse jätin miehen ollessani raskaana (alkoi väkivaltaiseksi) ja mies uhkasi ties millä, myös asianajajalla, että saa lapsen ym. Mitään ei lopulta ees yrittänyt, kun alkoi alamäki ja lopulta kuoli. Minä sen sijaan pärjäsin totaaliyh:na, vaikka raskasta välillä toki ollut, mutta huomattavasti helpompaa kuin huonossa suhteessa. Tsemppiä. Pidä itsestäsi ja lapsestasi hyvää huolta, se on nyt tärkeintä. ❤️

Vierailija
194/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule saamaan viikko-viikkoa. Alle neljävuotiaille ei suositella ollenkaan vuoroasumista.

Älä laita allekirjoitusta mihinkään sellaiseen sopimukseen mitä et oikeasti halua. Et, vaikka kuinka joku ulkopuolinen painostaisi. Joskus lastenvalvojatkin voivat painostaa. Jotkut lastenvalvojat ovat lakimiehiä ja osalla on pelkkä sosiaalialan koulutus. Siispä pätevyydessä on eroja.

Sinua saatetaan syyttää hankaluudesta jos et suostu kirjoittamaan sopimusta mitä et halua, mutta lapsen parasta sinä vain siinä ajattelet. Isä tietenkin saa lasta tavata ja olla isä, mutta vuoroasumiseen ei noin pientä lasta voi pakottaa.

Vierailija
195/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä häpeät , vaikka mies on se, jonka pitäisi/jota pitäisi hävetä? 

hei haloo.  

nyt häpeämisen tunteet hemmettiin.  Ei ole mitään hävettävää sinulla.

Vierailija
196/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sinä häpeät , vaikka mies on se, jonka pitäisi/jota pitäisi hävetä? 

hei haloo.  

nyt häpeämisen tunteet hemmettiin.  Ei ole mitään hävettävää sinulla.

No onhan hänellä paljonkin hävettävää, kun on ollut noin tolkuttoman tyhmä ja vietävissä.

Mutta hyödyttääkö se mitään? Ei, vaan päinvastoin, eli sen vuoksi häpeästä olisi hyvä päästä eroon.

Ja ehkä siitä pääsee helpommin ylitse kun vaan katsoo peiliin ja myöntää olleensa aivan saatãnan typerä ja nolo tyyppi, mutta joka ei aio olla sellainen enää koskaan.

Typeryydestä voi oppia, mutta silloin ei opi jos syyttää vain muita (eli tässä tapauksessa miestä).

Ihminen ei kehity, ellei myönnä virheitään.

Vierailija
197/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta olen kokenut erittäin traumaattisen eron.

En voi sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu, koska kukaan ei voi sitä tietää. Mutta kun itse olin juuri eronnut, tuntui siltä, että kaikki on otettu pois, eikä tulevaisuutta ole. Luota kuitenkin siihen, että kaikki on jatkuvassa muutoksessa. Jos haluat muutosta, hakeudu sitä kohti, ja se löytää sinut.

Jonain päivänä voit katsoa taaksesi ja muistella tätä hetkeä tajuten samalla, miten paljon elämäsi onkin muuttunut paremmaksi.

Älä anna kenenkään kävellä ylitsesi. Miehesi täysin ala-arvoinen käytös ei tee sinusta ala-arvoista. Rakasta itseäsi, sillä siitä lähtee kaikki, myös se, että voit olla lapsellesi hyvä äiti.

Jos sinun on mitenkään mahdollista, lähde jonnekin missä sinun ei tarvitse olla yksin. Älä epäröi lääkärin puoleen kääntymistä. Esimerkiksi en olisi selvinnyt, jos en olisi saanut ensimmäiseksi viikoksi unilääkettä, sillä en pysynyt nukkumaan silmäystäkään (tämähän on toki yksilöllistä).

Keskity elämään hetki kerrallaan. Minut auttoi alkuun sen kaltainen ajattelu, että suoritin asioita yksi kerrallaan, ja täytin päivääni pienin askelin. Pikkuhiljaa huomasin jaksavani enemmän ja enemmän.

Vierailija
198/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NAL(sinkut palsta) kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärräthän että vika ei ole sun kropassa, vaan 100 % ex-miehessäsi. Kukaan normaali ihminen ei jätä puolisoaan sen takia, että tämän kroppa muuttuu synnytyksessä. Suurin osa miehistä ei jättäisi. Sulle on vaan sattunut narsistinen tai muuten kusipäinen mies. 

On tosi tärkeetä, että et syytä itseäsi. Ja vaikka rakastat ex-miestäsi, sun on oikeasti parempi ilman noin myrkyllistä ihmistä. 

Hae apua itsellesi ja lapsellesi. Ja hoe itsellesi että vika EI ollut sussa, koska se ei ihan oikeasti ollut.

Vika on 100% aloittajassa ja hänen miesvalinnassaan. Totta on, että tavallinen mies ei jätä puolisoaan sen takia, että kroppa muuttuu synnytyksessä.

Aloittajalle ei ole"sattunut" narsistimiestä koska miehiä ei arvota naiselle lottopalloilla vaan aloittaja on itse valinnut komean kusipäisen narsistimiehen ja itkee nyt täällä kun mies jätti ja panee jo seuraavaa. Kaiken huipuksi hän ei edes uskonut edellisten katkerien jätettyjen naisten varoituksia miehestä.

Tämä on ehkä radikaalimmin kirjoitettu kuin itse asian esittäisin, mutta minusta tässä on totuuden siemen. Ap:lla on ollut omat perusteensa miesvalinnassaan, ja ykköskriteerinä tuskin on ollut luotettava ja tasapainoinen luonne. Kyllä nämä miehet valitaan ihan muista syistä. Ja kun valitsee sen tylsän perus-Pertin sijaan sen jännän kiihkeän taiteilijaluonteen, niin sitten voi käydä näin.

Vaarana tulee olemaan sitten ero tai jomman kumman pettäminen. Nykyään lapset kannattaa saada yksin, koska näin ollen ei tule pettymyksiä puolison osalta ja, olet muutenkin sinut valmiin yh statuksen kanssa.

Vierailija
199/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia alkuperäiselle. Tuntuu tosi pahalta se, mitenkä kylmästi ihmistä voidaan kohdella.

Vierailija
200/258 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kiinnostaisi, miten nämä repeämät ovat asiaan vaikuttaneet? Itsellä ollut kolmannen asteen repeämät. Toipuminen toki kesti pitkään, mutta sen jälkeen ei ole hommaa haitanneet.

Et ole sitten koskaan tullut ajatelleeksi että kaikilla ei mene asiat samalla tavalla kuin sinulla? Vai oletko vain tyhmä?

Minä en voi ymmärtää miten jollakin voi tulla kolmannen asteen repeämät kun minulle ei tullut. Mitä ne yleensä liittyvät synnyttämiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä