Repesin synnytyksessä pahasti (hyvästi normaali seksielämä), myös kroppa kärsi mm hirveistä raskausarvista ja nyt mies jätti uuden naisen takia kun
lapsi ei vielä vuottakaan. Perusteluina mm nykyinen olemukseni, joka ei enää kiihota häntä. Seksiä en ole pihdannut, se ei vaan kuulemma enää kiinnosta kanssani. Uudella naisella on kolme lasta ja hyvä kroppa, tää meidän on mun esikoinen. Mies muutti uuden naisen luo ja aikoo vaatia tapaamisia lapseen joka toinen viikonloppu, mahdollisimman pian viikko-viikko. Asianajaja kuulemma ottaa yhteyttä. Tätä edelsi pitkä pettämisjakso, ja mun rankka itseinho joka jatkuu vaan.. lapsikaan ei mistään helpoimmasta päästä vaikka maailman rakkain tietysti. Yksin olen hoitanut tähän saakka. Mulla on tosi ahdistavia ajatuksia nyt, eikä oikein ketään kelle kertoa tilanteen oikea laita, kun häpeän vaan niin paljon. Auttakaa?
Kommentit (258)
Älä suostu mihinkään sopimukseen ilman, että olet käynyt sen sopimuksen lastenvalvojan tai oman perheesi kanssa lävitse. Tuo on niin tuttu kuvio, että painostetaan ja alennetaan ennen kuiN sopimusta on, jotta toinen olisi niin takki tyhjä, että panee nimensä mihin tahansa.
Eli älä sitä nimeä laita nyt mihinkään, älä pelästy asianajajan soitteluja tms, lyöt vaan luurin korvaan ja kysyt itse vaikka kunnan sosiaalityöntekijältä neuvoja.
Se on ihan totta, että teit varmaan elämäsi virheen kun lähdit tuon miehen matkaan sukusi ja ystäviesi neuvoista välittämättä, mutta virhe on tehty ja maito läikkynyt, nyt on pelastettava sitä mitä voi. Puhut nyt kaiken kaikille sukulaisille ja ystävillesi, kyllä he auttavat sinua. Älä provosoidu, kun sanovat, että teit virheen. Sillä niinhän sinä teit, lähipiirisi rakastaa sinua kuitenkin huolimatta virheistä, joten sinun ei tarvitse pelätä.
Onko sinulla mukavia vanhempia? Voisitko muuttaa takaisin kotiin siksi aikaa, että asiat saadaan järjestykseen? Saisit apua lapsen kanssa? Pyydä rohkeasti apua kavereiltasi lapsen kanssa, tokikin niin, että pyydät sitä apua tasaisesta kaikilta, eikä vaan yhdeltä ihmiseltä, joka kuormittuu liikaa.
Selviät kyllä. Jatkosa tiedät sen, että miehen täytyy hyväksyä sinut sellaisenaan kuin olet eikö seksiobjektina tai jalustalle nostettuna muusana. Ja jos toistuvasti valitset vääränlaisia miehiä, niin mieti, että miksi ja älä nyt ainakaan naimisiin mene tai saa lapsia ennen kuin suhde on 5 vuotta vanha eikä ole ollut mitään pettämistä tms. Normaalissa suhteessa mies hyväksyy sinun kroppasi sellaisena kun se on, on todella ala-arvoista valittaa jostain raskausarvista.
On sinulle varmaan parasta mitä on tapahtunut, se että se mies on löytänyt uuden kohteen ilkeyksilleem, siinä taas tulee yksi uusi nainen pettymään :(
Rakastan feminismiä ja naisten oikeuksia. Niin ihania <3 Varsinkin kun nainen victiimiksi leimaa itsensä kun "eletään" vapaassa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadi ainakin mahdollisimman korkeat elarit. Uutta naista alkaa vtuttaa, kun ei saanutkaan omille kersoilleen uutta elättäjää, kun osa ukon rahoista virtaakin eksälle. Ja vaadit myös, että jos mies haluaa lasta tavata, se on sitten todellakin mies itse, joka lasta hoitaa, eikä hänen uusi akkansa. Siltä ihmiseltä ei hellyyttä heru. Jos mies ei vuorollaan hoidakaan, sitten ei lastakaan anneta hänen luokseen.
Mikäs järki tehdä kiusaa omien lastensa isälle? Jos ei ole tunteita, niin ei siinä suhteessa ole mikään pakko pysyä sen vuoksi että välttyisi kiusanteolta. Reilusti hoidetut asiat on myös lapsen etu, unohtuiko sinulta tämä?
Miksi mies tekee kiusaa omien lastensa äidille? Turha tässä on toista poskea kääntää, takaisin vain samalla mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Mies nosti mut jalustalle ja ylisti, kukaan muu ei koskaan ollut kuulemma aiheuttanut hänessä samanlaisia tunteita. Kohteli ihan superhyvin. Halusi edetä nopeasti ja suostuin, koska rakastuin itsekin päätä pahkaa. Vanhemmat, sisarukset ja ystävät varoittivat muuttamasta miehen perässä toiselle puolelle Suomea. Tein sen silti. Myös miehen aiemmista pettämisestä sain varoituksia, parikin eksää otti yhteyttä facen kautta, mutta mies kuittasi ne kateellisina ja katkerin hulluina.
Lapsi ei ollut edes vahinko, vaan mies sitä aktiivisemmin halusi. Raskausaikana tein kaikkeni että pysyisin kunnossa, jumppasin alapäätä, lenkkeilin, söin terveellisesti, rasvasin kroppaa joka päivä, silti nuo järkyttävät arvet tuli. Eka kertaa mies jäi kiinni pettämisestä jo kun olin raskaana.
Tuntuu että oon ollu niin helvetin tyhmä ja naiivi ja pilannut elämäni. Nyt mies kiristää lapsella, jos en anna sitä hoitoon hänelle ja uudelle naiselle esim viikonlopuksi, asianajaja ottaa yhteyttä. Mun on vaikea hengittää ja oon alkanu saamaan paniikkikohtauksen tyyppisiä oireita. ap
Tyypillinen narsistimies.
Hey!
North-American individual here hello! This is just standard atheistic stand on the whole free world.
Two Alpha's mating, not thinking about the consequences... Lot of babies are actually born this way, that's why humanity has built many religions to limit both female and male sexuality.
Actually the whole Alpha and Beta thing works both ways. The woman in this fictional but thought provoking story created by lonely woman was super happy when she was able to live the peak of her life and to be taken by another capable individual - the man. And result of two attractive people like that meeting and mating can sometimes lead to accidental birth of a baby. That's how biology tricks us into birthing babies, nothing new here. Women and men usually at that "high level" tend to not have as many thoughts and philosophies in their minds - so their thoughts are mostly created by urges and impulses. Nothing wrong with that, I envy that. I envy it so much.
However we shouldn't sympathize with this - rather we should just create new religion. Adapt religion to modern standards. Prevent this situation from appearing again. It's our job. Us, the observes. Weaker people. You and I. You there reading this. Me and you. You and I. Us. We have to take charge, prevent situations like this from happening. Jesus is too old to guide humanity. He is important for moral values but most of his philosophy won't be respected in the modern world. We need to adapt it. We need to write new religious book to guide western world to better tomorrow
Weak people create it. Force strong people to follow it. Soon weaker women will have less mental health problems, can mate and have more options in lives. Soon weaker men have the same. And stronger people's freedom is limited.. yes, sadly. But less freedom means more life quality.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita tarkkaan kenen kanssa tekee niitä lapsia. Omia päätöksiä kaikki.
Näin on ! Tyhmästä päästä joutaakin kärsiä, eli AIVAN OIKEIN on mennynnä tämä case.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako alkaa niiden vanhempien miesten ja artistien ym. kanssa?
Harvoin niissä nuorelle naiselle hyvin käy, ja vanhan miehen kotipiika on manipuloitu kotipiika....
Ihan järkyttävä juttu, mutta nyt tuli oppirahat maksettavaksi kovan kautta ja toivottavasti opit jotain.Kaverilleni kävi niin, että rakastui 20-vuotiaana 36-vuotiaaseen mieheen josta kaikki häntä varoitteli, kauhisteli miehen ikää, oma isäkin suuttui ihan kunnolla eikä halunnut edes nähdä ym. mutta silti tää kaverini typeränä hengasi tuon miehen kanssa eikä kuunnellut ketään.
Mies valehteli, ettei voi saada lapsia ja sai näin seksiä ilman ehkäisyä.
Kaverini tuli nopeasti raskaaksi, ja jo raskausaikana mies alkoi pettämään ikäisensä naisen kanssa jolla oli jo lapset tehtynä, vauvan synnyttyä tuli ero ja mies sai oman lapsen, perheen ikäisensä ja samalla tasolla olevan naisen kanssa ja kaveristani tuli katkera nuori yh.
Ja jäi yllättäen p*skojen miesten kierteeseen, kuten näissä tapauksissa usein käy. Itsetunto ja omanarvontunne vaurioituu, ja surkeista miehistä tulee kierre.Ap:lla on jo p*skat housussa, mutta muille nuorille naisille/tytöille sanon aina, että pysykää helvetin kaukana vanhemmista miehistä, statusmiehistä ja miehistä jotka selittelee!
Siinä käy nuorelle hölmöläiselle usein vaan huonosti, ja myöhemmin on likainen olo ja traumat purettavana.36v kakaralle 20v nainen on täysin sopiva. 36v nainen taas on jo vanha kurttu ja sopiva 55-60v miehelle. Kaverisi antoi kuitenkin vittunsa viedä ja on itse syyllinen tilanteeseensa eikä järkä ole päässä senkään vertaa että olisi seuraavaksi valinnut toisenlaisen miehen. Toisin sanottuna hän viettä komeiden kusipäiden kanssa sen parhaimman nuoruuden kukoistuskauden ja kun ruusu alkaa lakastua 25 ikävuoden jälkeen niin alkaa kiltti ja kunnollinen mies kelpaamaan ja hän on vihdoinkin"päässyt irti" paskojen miesten kierteestä ja kiltti mies saa jämät.
Ei ole sopiva, vaan 36v setä on aivan liian vanha 20v tytölle.
Tämä me muut nuoret onneksi tajuttiin, mutta toi yksi joutui oppimaan kovan kautta. Löysi sitten kyllä ”kíltin” miehen itselleen, joka paljastuikin pelottavaksi hulluksi siinä missä edellinen oli ”vain” hyväksikäyttäjä.
Ja toi 36v setä tosiaan pariutui sitten onnellisesti oman ikäisensä naisen kanssa, jonka kanssa meni sitten naimisiin ja elää yhä edelleen.
Sori, mutta mun kaveripiirissä ketään ei kiinnosta vanhemmat miehet, vaan suurinosa nai ikäisensä komean ja mukavan miehen josta tuli hyvä nuori isä. Hahhah.
Ainoastaan mieleltään heilahtaneet katselee vanhempia, ja jälki on sen mukaista.
Ala rukoilemaan asioiden takia, ne järjestyvät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies tunnustanut lapsen isyyden paperille?
_Avio_mies. Ei tarvitse tunnustaa, se on automaattista kun ollaan naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies nosti mut jalustalle ja ylisti, kukaan muu ei koskaan ollut kuulemma aiheuttanut hänessä samanlaisia tunteita. Kohteli ihan superhyvin. Halusi edetä nopeasti ja suostuin, koska rakastuin itsekin päätä pahkaa. Vanhemmat, sisarukset ja ystävät varoittivat muuttamasta miehen perässä toiselle puolelle Suomea. Tein sen silti. Myös miehen aiemmista pettämisestä sain varoituksia, parikin eksää otti yhteyttä facen kautta, mutta mies kuittasi ne kateellisina ja katkerin hulluina.
Lapsi ei ollut edes vahinko, vaan mies sitä aktiivisemmin halusi. Raskausaikana tein kaikkeni että pysyisin kunnossa, jumppasin alapäätä, lenkkeilin, söin terveellisesti, rasvasin kroppaa joka päivä, silti nuo järkyttävät arvet tuli. Eka kertaa mies jäi kiinni pettämisestä jo kun olin raskaana.
Tuntuu että oon ollu niin helvetin tyhmä ja naiivi ja pilannut elämäni. Nyt mies kiristää lapsella, jos en anna sitä hoitoon hänelle ja uudelle naiselle esim viikonlopuksi, asianajaja ottaa yhteyttä. Mun on vaikea hengittää ja oon alkanu saamaan paniikkikohtauksen tyyppisiä oireita. apTyypillinen narsistimies.
No jaa, ehkä pikemminkin tyypillinen artistimies. Tuulella ja tunteilla käyvä. Karttakaa näitä.
Olen feministi ja periaatteesta haluaisin olla aina naisten puolella, mutta näistä tällaisista ketjuista tulee vaan aivan hirveät myötikset ja semmonen olo, että kuinka moni nainen on oikeasti noin tyhmä ja vastuuton?
Omassakin kaveripiirissä on pari sellaista, jotka oppivat kaiken kantapään kautta eivätkä yleensä vielä silloinkaan, aina jotain aivan typeriä mieskuvioita ja pelastusta vailla eikä mitään vastuuta itsellään.
Pakkohan heitä on auttaa, mutta kyllä se arvostusta syö kun tietyt henkilöt systemaattisesti kusee elämäänsä ja ovat säännöllisin väliajoin muiden apua ja tukea vailla, koska hankkiutuivat taas tilanteeseen jonka vierestä seuraten näki jo heti alkuunsa aivan typeräksi.
Olenkin alkanut hahmottamaan, että on sellainen tietty naistyyppi, joiden elämä on täynnä jotain miestragedioita ja niistä traagisista tarinoista suunnilleen kilpaillaan muiden samanlaisten kanssa.
Mulla ei vaan enää riitä sympatiaa, lähtee arvostus nykyään heti ja välttelen tutustumasta sellaisiin ihmisiin.
Ei sellaisten kanssa onnistu edes tasa-arvoinen ystävyys, ei niillä ihmisillä onnistu tasa-arvoinen parisuhdekaan.
Vierailija kirjoitti:
Etsi nopeasti Beta mies joka hoitaa lapsea kanssasi. Kerran seksiä viikossa riittää maksuksi ja Beta mies käy töissä ja pystyy tarjoamaan taloudellista apua.
Ei haittaa vaikka ei kiinnosta seksuaalisesti, yksinäisyys tuossa tilanteessa sattuu niin paljon, parempi on että on edes joku.
Totta, alpha fucks beta bucks eli ei muuta kun äkkiä aisuria etsimään. Se komea alfa panee jo seuraavaa jonossa.
ja voihan niille alfoille silti välillä antaa, ei se beta siitä piittaa.
Ap olen myös pahasti revennyt ja kakkavaipat oli pitkään synnytyksen jälkeen. Lohdutan sen verran että paranemista tapahtuu pitkään ja hitaasti eli saattaa vielä parantua. Itse menin yksityiselle lantionpohja-äitiysfyssarille ja puolen vuoden jälkeen tilanne oli jo paljon parempi, voin taas juosta ja jumpata ilman ”kakkahousuja”. Tilanne myös parani aikojen saatossa eli kahden vuoden päästä tilanne oli parempi kuin vuoden jälkeen.
Tsemppiä ja muista tämä: paras kosto on hyvä elämä!
Sulla on lapsi, ja se lapsi on sata kertaa tärkeämpi ja arvokkaampi kuin mies. Uusia miehiä saa aina ja sinäkin saat. Kuntouta vammaa niin paljon kun voit ja säästä rahaa leikkaukseen jos julkinen ei korjaa vaurioita. Paljon saat tehtyä itsekin. Mulla jäi enää jäljelle pierujen karkaaminen ja ripulin (vetisen) karkaaminen. Tämä on valtava parannus kun alussa karkasi ihan kaikki.
Olet upea ja arvokas ja ennen kaikkea äiti. Nauti lapsesta ja anna paskaukon mennä. Veikkaan että se tulee vielä jossain vaiheessa vinkumaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Etsi nopeasti Beta mies joka hoitaa lapsea kanssasi. Kerran seksiä viikossa riittää maksuksi ja Beta mies käy töissä ja pystyy tarjoamaan taloudellista apua.
Ei haittaa vaikka ei kiinnosta seksuaalisesti, yksinäisyys tuossa tilanteessa sattuu niin paljon, parempi on että on edes joku.
Totta, alpha fucks beta bucks eli ei muuta kun äkkiä aisuria etsimään. Se komea alfa panee jo seuraavaa jonossa.
Peräkammarin pojan puhetta. Nämä alfa ja beeta jutut on hlpö hlöpö
Ap sun ajatusmaailmassa on nyt kaikki väärin. Ensinnäkin kenenkään seksuaalisuus tai läheisyys ei ole mistään arvista kiinni. Mies käyttää tätä nyt tekosyynä. Jos mies ei todellakaan voi olla naisen kanssa, jonka kroppa ei vastaa jotain hänen päänsisäistä ihannettaan hän on todella pinnallinen ja lapsellinen. Et tarvitse tällaista mieslasta yhtään mihinkään.
Toisekseen millainen nainen lähtee suhteeseen miehen kanssa, joka pettää alle vuoden ikäisen lapsen kanssa kotona olevaa naista? Exä ja nyksä todella ansaitsevat toisensa, järkyttäviä idiootteja kummatkin.
Kolmanneksi, pienen vauvan paikka on todellakin äidin vieressä, eikä pettäjäisälle heru mitään viikko viikkoa lastenvalvojalta. Ja todellakin kerrot suoraan minkä takia mies sinut jätti ja voin luvata, että kaikki lastenvalvojat ja neuvolan tädit ovat puolellasi. Lapsen edun mukaista ei myöskään ole asua uuden naisystävän luona, joten sinulla ei ole mitään hätää asian suhteen. Muista kuitenkin, että sinä olet tässä nyt se jota on kohdeltu kaltoin ja kun menette sinne lastenvalvojalle tai lakimiehelle niin muistakin olla puolustelematta tämän mieslapsen tekemisiä, etkä todellakaan syyllistä itseäsi mistään millään tavalla!
Sinun vartalosi on juuri luonut uuden elämän ja sinä ansaitset kaiken tuen ja rakkauden mitä voi saada. Sinulla on oikeus ottaa kaikki se aika palautumiseen ja eheytymiseen mitä tarvitset, eikä kellään ole siihen mitään sanomista. Nyt keskityt täysin itseesi ja lapseesi ja alat suunnitella teidän yhteistä ihanaa elämää. Toivottavasti ymmärrät ettet ole tehnyt mitään väärää, eikä sinussa ole mitään vikaa.
N30
Täällä on tullut jo useita hyviä neuvoja, miten sinun kannattaa jatkaa tästä eteenpäin. Toistan tärkeimmät vielä tässä:
Eli keskityt nyt terveyteesi, hoida vauvan lisäksi myös itseäsi. Hanki tukiverkostoa ja keskusteluapua, jos tarvitset. Neuvolan kautta saat apuja. Synnytysvauriot pystyy korjaamaan, käyt lääkärillä tarvittaessa. Pyydä ohjeet lantionpohjanlihasten harjoitteluun. Keho jatkaa parantumista pitkään vielä synnytyksen jälkeen. Iho tervehtyy kun rasvailet sitä ahkerasti. Rupeat syömään runsaasti terveellistä ja ravinteikasta ruokaa. Aloitat/jatkat liikunnan harrastamista lempeästi, vaunulenkit on hyvä tapa aloittaa ja saatte vauvan kanssa molemmat raitista ilmaa. Jos kaipaat vertaistukea, kokeile käydä erilaisissa vauvakerhoissa, mutta jatka käyntejä vain jos siellä on mukavaa. Ajattele itsestäsi positiivisesti, vaikka väkisin ja älä vertaile muihin. Kehosi on tehnyt upean työn luomalla uutta elämää. Keskity luomaan paras mahdollinen versio itsestäsi. Yritä löytää vapaa-aikaa harrastuksille tai muulle omalle jutulle, mikä sinua kiinnostaa.
Niin ja unohdat tuon itsekeskeisen ja typerän miehen, joka ei ansaitse sinua. Parempi odottaa tulevaisuudessa. Tsemppiä!
Niin kauan kun imetät ei lapsi ole yhtäkään yötä isällään ja senkin jälkee turvallinen aika on 1 yö viikossa ja sekin on täysin maksimi noin pienen ihmisen sietokyvylle ja turvallisuuden tunteelle.
Kiitos ihanista vastauksista. Ette ehkä edes tiedä, miten paljon niistä on ollut apua. Eilen olin suunnilleen itsarifiiliksissä kun avauksen tein, pelkäsin myös miestä. Oon tosi nuori ja ilmeisen tyhmä, myöskään seurusteluhistoriaa ei oikein ole. Ja se oli mm yksi syistä, miksi viehätin miestä. Nuo jotka kirjoitti että oma moka kun halusit miehen jota kaikki muutkin halusi, ei se niin mennyt, en miettinyt enkä edes tiennyt silloin alussa ketkä kaikki häntä halusi. Multa vietiin vaan jalat alta. Mutta tänään eka kertaa pitkään aikaan oon uskaltanut hengittää syvään, olla panikoitumatta, jaksanut oikeasti olla läsnä mun ihanalle lapselle. Kerään rohkeutta edelleen ottaa läheisiin yhteyttä ja selvittää tilannetta, mutta jo se tieto auttaa ettei mun tarvii antaa lasta ykskaks viikonlopuksi vieraille ihmisille. Oikeusavustaja ei ole ainakaan vielä soittanut vaikka mies uhkasi. Yksinäisyys ilmeisesti maksimoi pelot. Kiitos teille. ap
Puhu ja keskustele asiasta ihmisten kanssa. Ihminen pystyy jäsentelemään ja paremmin katsomaan tilannettaan, kun puhuu ulos tai kirjoittaa asioistaan. Olet hyvä sellaisena kuin olet. Älä syytä itseäsi mistään.Lainaa kirjastosta aihetta käsittelevää kirjallisuutta tai vaikka kaunokirjallisuutta. Vertaistuki auttaa myös. Tärkeintä on, että näet uusia ratkaisuja ja saat hieman etäisyyttä nykyisiin tunteisiisi. Sitte taas jaksaa eteenpäin. Kyllä selviät, yksin et ole.