Repesin synnytyksessä pahasti (hyvästi normaali seksielämä), myös kroppa kärsi mm hirveistä raskausarvista ja nyt mies jätti uuden naisen takia kun
lapsi ei vielä vuottakaan. Perusteluina mm nykyinen olemukseni, joka ei enää kiihota häntä. Seksiä en ole pihdannut, se ei vaan kuulemma enää kiinnosta kanssani. Uudella naisella on kolme lasta ja hyvä kroppa, tää meidän on mun esikoinen. Mies muutti uuden naisen luo ja aikoo vaatia tapaamisia lapseen joka toinen viikonloppu, mahdollisimman pian viikko-viikko. Asianajaja kuulemma ottaa yhteyttä. Tätä edelsi pitkä pettämisjakso, ja mun rankka itseinho joka jatkuu vaan.. lapsikaan ei mistään helpoimmasta päästä vaikka maailman rakkain tietysti. Yksin olen hoitanut tähän saakka. Mulla on tosi ahdistavia ajatuksia nyt, eikä oikein ketään kelle kertoa tilanteen oikea laita, kun häpeän vaan niin paljon. Auttakaa?
Kommentit (258)
Missäpäin nyt asut? Onko sulla sähköpostia tms. Jos haluat jutella? Apua on saatavilla, sitä täytyy vaan lähteä hakemaan. Miehen kanssa ei varmaan kannata nyt olla tekemisissä muuta kun lastenvalvojan kautta. Asiat helpottaa kyllä kun aikaa kuluu.
Voit päästä turvakodin kautta vaikka ensikotiin asumaan joksikin aikaa niin saat tukea eikä sinun tarvitse selvitä yksin.
Ap.
Nyt heti lähdet avun piiriin.
En tiedä mikä se sun tapauksessa on, mutta soita kriisipuhelimeen ja saat ohjeita.
Ota heti yhteys omaisiisi ja kerro tilanne.
Sä olet nuori, ja siksi joutunut narsistin uhriksi.
Mies yrittää uhkailullaan lamaannuttaa sut.
Älä vastaa mitään, mutta talleta miehen viestit.
Älä usko mitä mies sanoo!!!
Älä elättele toiveita yhteenpaluusta.
On tärkeää, että toimit nyt heti.
Sano auttajille asiat juuri niin kuin ne ovat.
Sulla ei ole mitään häpeämistä.
Sä saat apua, toivut, olet nuori ja vahva, sun elämä muuttuu hyväksi.
Ja sulla on se ihana vauva.
Ymmärditkö, sun pitää toimia jo tänään.
Miten repeämät vaikuttavat seksielämään?
En jaksanut lukea koko ketjua. Olen pistänyt sosiaalisesta mediasta merkille, miten naisen pitää synnytyksen jälkeen mahdollisimman nopeasti näyttää taas timmiltä ja seksikkäältä. Syy ei oikeastaan ole edes miehissä vaan meissä naisissa. Me juuri laitamme Instaan ja muualle kuvia vartaloistamme, jotka 3 viikkoa synnytyksen jälkee jo näyttävät siltä kuin ei olisi koskaan raskaana ollutkaan. Annamme siis miesten ymmärtää, että raskaus ja synnytys eivät oikeastaan muuta naisen vartalossa mitään ja jos muuttaa, vika on vain naisen laiskuudessa.
Toista oli 30 vuotta sitten, kun sain omat lapseni Raskaus ja synnytys muutti vartaloa. Eivät miehet silloin odottaneetkaan, että vaimo olisi hetkessä huippukunnossa. Suurin osa miehistä ei odottanut sitä, että nainen koskaan tulisi yhtä timmiksi kuin ennen raskautta. Löysä mahanahka, raskausarvet ja imetyksen jälkeen roikkuvat rinnat olivat ihan normaali seuraus siitä, että pari oli saanut yhteisen ja rakastetun lapsen.
Hei Ap, jos oot Pohjois-Suomessa täältä löytyy yksi äitikaveri turvaverkoksi 🙋♀️😊 lapsia kaksi ja ikää 25
Ap voi että kun menit viestiä miehelle laittamaan. Nyt ota HETI yhteyttä joko läheisiisi tai mene turvakotiin. Hae itse apua.
Oikeasti. Jos nyt menet itse hakemaan apua niin lasta ei viedä!
Mihinhän mun viesti katosi. Eli ap, älä mene laittamaan MITÄÄN viestejä miehelle.
Nyt ota yhteyttä läheisiisi ja kerro tilanne. Jos välit on huonot eivätkä auta, niin ota yhteyttä tur.vakotiin! Jos nyt haet itse apua niin kaikki menee hyvin.
Minäkin olen ollut siinä pisteessä, että tunsin
sössineeni elämäni niin pahasti, että luulin ettei mulla ole oikeutta elää.
Lasta ei ollut eikä ketään muutakaan.
Menin nälästä ja unen puutteesta niin heikoksi, että olin hengenvaarassa. Rahaa ei ollut kuin jokunen kolikko, puhelin suljettu jne.
Häpeä esti mua soittamasta häkeen, eikä mulla mielestäni ollut siihen oikeuttakaan. Se esti mua myös menemään soittamaan vaikka naapurin ovikelloa.
Kun tunsin, että kohta en kykene kävelemään, aloin valmistautua sairaalaan lähtöön. Keräsin muutaman päivän voimia, söin mitö vielä oli. Pakkasin reppuun tavaroita ja lähdin.
Kävelin kauppaan ostamaan 2 banaania. Toisen söin heti. Sitten odotin bussia.
Sairaalassa pääsin heti puhumaan psyk.hoitajan kanssa. Toiveeni oli päästä psyk.osastolle ja kohta olin siellä.
Mulle selitettiin kärsivällisesti että häpeään ei ole syytä. Mun elämässä on taphtunut monta vakavaa traumaa. Olin masentunut ja lamaantunut, enkä ollut kyennyt hoitamaan asioitani, sitä häpesin. Häpesin myös etten toipunut avioerosta, häpesin sitä että exmies otti ekan vastaantulevan naisen. Mun arviointikyky oli hämärtynyt. En tajunnut, että sairaalaan olisi voinut ja pitänyt mennä aikaisemmin.
Älä sinä päästä itseäsi tällaiseen kuntoon.
Jos vitkastelet avun saannissa, syöksykierre voi alkaa ja sitten voi olla myöhäistä.
On täysin varmaa, että saat apua, koska sulla on lapsi. Yhteiskunta on sillä tavoin epätasa.arvoinen. Toiseksi olet nuori.
Sinä olet juuri sellainen ihminen, jota autetaan ripeästi ja tehokkaasti. Se on sinun valttisi ja käytä sitä hyväksesi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita tarkkaan kenen kanssa tekee niitä lapsia. Omia päätöksiä kaikki.
Aivan. Paskasti käyttäytyvä ei tietenkään ole millään lailla vastuussa, tai päätä omasta käyttäytymisestään.
Ap, tiedän että tämä nyt kuulostaa sanahelinältä, mutta pääset tuosta yli! Hankkiudu nyt kriisi/terapiakeskukseen saamaan keskusteluapua. Itellä ollut nuorena päälle parikymppisenä samankaltainen tilanne. Aika auttaa, niin mieleen kuin kroppaankin. Ota apu vastaan jota sinulle tarjotaan kun pyydät. Itse sain neuvolan kautta ajan depressiohoitajalle.
Parisuhteen loppuminen on kamalaa etenkin jos rakkaus ei ole loppunut. Ja vielä kun on vauva hoidettavana ja äitiys on vielä uusi ja hämmentävä asia. Mutta sinä selviät. Tsemppiä täältä.
- Bonnie
Ps. En yleensä kirjoittele tänne, mutta tämä jotenkin kosketti kun kuulosti tutulta ja tuntui että pakko sanoa jotain.
Ap, jos miehelle laittamasi viesti on sellainen kuin olet täällä sanonut, ei hätää. Sitä ei voi tulkita millään oikeaksi itsetuhoisuudeksi vaan kriisireaktioksi. Sellaiset ovat yleisiä kun kriisin akuuttivaihe on päällä ja jos sen perusteella alettaisiin lapsia pois ottamaan, niin huostaanotettuja olisi kymmenen kertaa enemmän kuin nyt. Et vaan laita miehelle enää mitään viestiä. Blokkaa numero.
Älä kuitenkaan poista hänen viestejään. Jos neuvottelemaan aletaan, sossuja aivan varmasti kiinnostaa kovasti se että mies on uhkaillut sinua lapsen poisotolla kun olet noin haavoittuvassa tilassa. Kyllä kuule nämä miesvauvat tiedetään, ja viranomaiset eivät sellaisille siimaa anna, vauvoista nyt puhumattakaan.
Haet nyt apua. Tänään. Ja siitä se lähtee. Muista että sinulla ei ole mitään hävettävää. Et ole tehnyt mitään väärin ja kun olet normaali nuori ihminen etkä ennustaja, et olisi voinut ennakoida tätä. Älä syytä itseäsi äläkä häpeä. Älä suojele miestä. Joskus kaikki vika todella on toisessa osapuolessa.
Ap, ymmärräthän että vika ei ole sun kropassa, vaan 100 % ex-miehessäsi. Kukaan normaali ihminen ei jätä puolisoaan sen takia, että tämän kroppa muuttuu synnytyksessä. Suurin osa miehistä ei jättäisi. Sulle on vaan sattunut narsistinen tai muuten kusipäinen mies.
On tosi tärkeetä, että et syytä itseäsi. Ja vaikka rakastat ex-miestäsi, sun on oikeasti parempi ilman noin myrkyllistä ihmistä.
Hae apua itsellesi ja lapsellesi. Ja hoe itsellesi että vika EI ollut sussa, koska se ei ihan oikeasti ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ap, ymmärräthän että vika ei ole sun kropassa, vaan 100 % ex-miehessäsi. Kukaan normaali ihminen ei jätä puolisoaan sen takia, että tämän kroppa muuttuu synnytyksessä. Suurin osa miehistä ei jättäisi. Sulle on vaan sattunut narsistinen tai muuten kusipäinen mies.
On tosi tärkeetä, että et syytä itseäsi. Ja vaikka rakastat ex-miestäsi, sun on oikeasti parempi ilman noin myrkyllistä ihmistä.
Hae apua itsellesi ja lapsellesi. Ja hoe itsellesi että vika EI ollut sussa, koska se ei ihan oikeasti ollut.
Vika on 100% aloittajassa ja hänen miesvalinnassaan. Totta on, että tavallinen mies ei jätä puolisoaan sen takia, että kroppa muuttuu synnytyksessä.
Aloittajalle ei ole"sattunut" narsistimiestä koska miehiä ei arvota naiselle lottopalloilla vaan aloittaja on itse valinnut komean kusipäisen narsistimiehen ja itkee nyt täällä kun mies jätti ja panee jo seuraavaa. Kaiken huipuksi hän ei edes uskonut edellisten katkerien jätettyjen naisten varoituksia miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen miehen voisi välttää? Millä tavalla sinua sitten varoitettiin? Kerro meidän kaikkien parhaaksi.
Mies nosti mut jalustalle ja ylisti, kukaan muu ei koskaan ollut kuulemma aiheuttanut hänessä samanlaisia tunteita. Kohteli ihan superhyvin. Halusi edetä nopeasti ja suostuin, koska rakastuin itsekin päätä pahkaa. Vanhemmat, sisarukset ja ystävät varoittivat muuttamasta miehen perässä toiselle puolelle Suomea. Tein sen silti. Myös miehen aiemmista pettämisestä sain varoituksia, parikin eksää otti yhteyttä facen kautta, mutta mies kuittasi ne kateellisina ja katkerin hulluina.
Lapsi ei ollut edes vahinko, vaan mies sitä aktiivisemmin halusi. Raskausaikana tein kaikkeni että pysyisin kunnossa, jumppasin alapäätä, lenkkeilin, söin terveellisesti, rasvasin kroppaa joka päivä, silti nuo järkyttävät arvet tuli. Eka kertaa mies jäi kiinni pettämisestä jo kun olin raskaana.
Tuntuu että oon ollu niin helvetin tyhmä ja naiivi ja pilannut elämäni. Nyt mies kiristää lapsella, jos en anna sitä hoitoon hänelle ja uudelle naiselle esim viikonlopuksi, asianajaja ottaa yhteyttä. Mun on vaikea hengittää ja oon alkanu saamaan paniikkikohtauksen tyyppisiä oireita. ap
Ap. En avaa tilannettani tarkemmin, mutta minullakin mies lähti, koska ei ollutkaan koskaan tuntenut mitään ja ei ole valmis sitoutumaan kehenkään. Vaihtoi lennosta toiseen. Tällä hetkellä ei tapaa lasta ja syyttää siitä minua, vaikka kaikki mahdolliset vaihtoehdot olen tarjonnut. Ei myöskään maksa elareita. Hänen elämänsä kuulemma pilalla.
Minullakin oli tuollaisia ajatuksia. Pilasin miehen elämän, pilasin lapsen elämän ja vain siksi, että oli tyhmä ja naiivi. Mutta lopeta se ajatus heti. Älä ajattele, että elämäsi on pilalla, koska se on kuilu täynnä juoksuhiekkaa, jonne uppoat mitä enemmän niin ajattelet. Elämä ei mennyt niin kuin ajattelit. Tee teille uusi, upea elämä täynnä rakkautta, lämpöä ja seikkailuja. Jonakin päivänä mietit, että juuri näin elämän pitikin mennä. Se eibole pilalla. Tämä on mahdollisuus tehdä siitä paras mahdollinen.
Itse en ole vielä perillä, eikä matka ole vielä kunnolla lähtenyt käyntiin, mutta tuon ajatuksen voimin jaksan. Jos elämäni olisi pilalla tarkoittaisi se, että kadun lastani. Ja häntä en kadu. Minä mokasin täydellisesti lapsen isän kanssa, mutta en anna hänen pilata elämääni. Meitä odottaa tulevaisuudessa koko maailma, kuten myös sinua ja lastasi!
Vierailija kirjoitti:
Ansaitset parempaa kuin ex-miehesi. Olet arvokas ja tärkeä. Kun aikaa kuluu ala etsiä rehellistä ja luotettavaa miestä jolla on arvot kohdillaan. Exälläsi ei ollut. Selvästi pinnallinen ja epäluotettava.
Kuinka voimaannuttavaa!
Vierailija kirjoitti:
Kuka noin hienon miehen sinulle valitsi? Kannattaa valittaa asiasta ja vaatia hyvityksiä.
Totta, todella vastuutonta ja suorastaan törkeää valita jollekkin viattomalle naiselle tuollainen mies, ehdottomasti pitää valittaa ja vaatia tuntuvaa hyvitystä kuka ikinä onkaan tuosta valinnasta vastuussa.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka noin hienon miehen sinulle valitsi? Kannattaa valittaa asiasta ja vaatia hyvityksiä.
Totta, todella vastuutonta ja suorastaan törkeää valita jollekkin viattomalle naiselle tuollainen mies, ehdottomasti pitää valittaa ja vaatia tuntuvaa hyvitystä kuka ikinä onkaan tuosta valinnasta vastuussa.
Mikä vttu sinua vaivaa vai oletko vaan muuten täysi k*sipää?
Fakta: vastapuolen asianajaja ei saa ottaa sinuun yhteyttä. Kukaan ei soita, ja jos soittaa niin se on feikki. Usko mua, tiedän.
Fakta: itsetuhoisuusviestit voi olla ongelma, jos menisit nyt itse turvakotiin tai esim vanhemmillesi niin se söisi mahdollisuuden esittää sut itsetuhoisena.
Fakta: lopeta kaikki viestittely exäsi kanssa HETI. Siitä koituu sulle vahinkoa. Estä e ja sen nyxä NYT.
Been there, done that.
Petoshan se onkin. Mies on henkisesti keskenkasvuinen narsisti ja sinä ansaitset paljon parempaa. Olen keski-ikäinen nainen ja potkisin persuksille tuollaista miestä jos näkisin. Voisit ikäsi puolesta olla tyttäreni ja siksi raivostuttaa että vanhempi mies kohtelee sinua noin.