Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1521/1611 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväsin tuossa erään kaupan puutarhaosastolla, josta ostin kaksi Tuijaa pihaan. Siinä kassalla sitten kysäisin, että kuinkahan syvälle nuo Tuijat on syytä istuttaa?

Nuori puutarhamyyjä katsoi minua hämmästyneenä ja sanoi: Ei mitään hajuu!

Olipa typerä kysymys.

Vierailija
1522/1611 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväkuntoinen eläkeläinen ja käyn itäsuomalaisen pikkukaupungin Lidl-myymälöissä usein aamuisin. Paikkakunta on muuttotappioaluetta ja väki erittäin ikääntynyttä. Aamuisin liikkeellä on järkyttävän huonokuntoisia vanhuksia, toiset harmahtavia ja toiset kellertäviä kasvoiltaan. Jännittää kassajonossa, että pyörtyvätkö vai eivät. Ilmeisesti kotipalvelu ei käy kaupassa. Kummallisin seikka tapahtuu parkkipaikalla. Haudan partaalla olevat seniorit laittavat kepit ja rollaattorit Taunukseen ja kaasuttavat nykien tiehensä. Monesti punaisia päin ensimmäisissä valoissa huimauksen johdosta. On alkanut itseäni hirvittää nämä kanssaliikkujat liikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1611 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleenpainuvin on ollut, kun myyjä pyysi minua treffeille. Lähdin, koska hän oli söpö ja kivan oloinen. Ei meistä paria tullut, mutta oli ihan mukavaa.

Vierailija
1524/1611 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastapäinen nainen pyöri Lidlissä paljasjaloin. Syyskuussa.  Lisäksi piteli patonkia kuin vauvaa 😄.

Vierailija
1525/1611 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Kimchin tekoon.

Kimchi tehdään kiinankaalista ja chilistä. Ihan vinkkinä.

Voi niistä varmaan tehdä Munsalan kansallispuvunkin

Vierailija
1526/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan lähi-Siwassa oli kassalla sellanen vähän reppana naistyöntekijä. Kysyi ja kommentoi jokaisen asiakkaan ostoksia. Esim. ai jaa, sulla on tänään herkuttelupäivä., ai sä käytät tota vessapaperia, jaa meinaat näköjään tehdä makkarakeittoa jne. Alkoi jo etukäteen ahdistaa, että onko se tyyppi taas kassalla ja saa kuunnella ihmettelyjä. 

Kummelit teki tästä mainiot sketsit: Vihko auki! 

Vierailija
1527/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupassa pyöri nuori nainen pelkät bikinit ja flipflopit jalassa, kaupungissa siis eikä rantaakaan lähellä. 

Vierailija
1528/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan lähi-Siwassa oli kassalla sellanen vähän reppana naistyöntekijä. Kysyi ja kommentoi jokaisen asiakkaan ostoksia. Esim. ai jaa, sulla on tänään herkuttelupäivä., ai sä käytät tota vessapaperia, jaa meinaat näköjään tehdä makkarakeittoa jne. Alkoi jo etukäteen ahdistaa, että onko se tyyppi taas kassalla ja saa kuunnella ihmettelyjä. 

Kummelit teki tästä mainiot sketsit: Vihko auki! 

Ilkeäisiköhän kommentoida mitään jos miehenä ostaisi naisten punaiset pikkuhousut xD

Vierailija
1529/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin todella halpoja tarrotettuja kosmetiikkatuotteita ja lappasin niitä ostoskoriini. Joku vieras akka alko lappaa niitä omaan koriinsa ja totesi ettei ne on mun kun niitä ei ole vielä maksettu... Joka tuotteen otin takaisin ja potkasin sääreen sitä akkaa. Siihen jäi irvistelemään.

Vierailija
1530/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kiire kotiin ja puolittain juoksin kassalle päiväkoti-ikäisen tyttöni kanssa. Meillä oli pari tuotetta korissa ja matkalla reilusti ennen kassoja, ohitimme 45-55-vuotiaan pitkän ukkelin, jolla oli todella täysi kostoskärry ja ilmeisesti jotain ongelmaa liikkumisessa kun oli niin hidas.  Ongelmaa oli kenties aivoissakin, koska tultuaan ainoalle kassalle jäljessämme hän yritti tahallaan rysäyttää kärryn päin minua (petit-kokoista naista) ja 5-vuotiasta lasta. En tiedä suututtiko paikan menetys vai oma kyvyttömyys juosta. Nappasin kärryn vauhdista ettei se osu lapseen ja palautin sen vauhdilla takaisin. Yritti uudestaan ja pysäytin taas ja sanoin ettei tarvitse töniä meitä kärryllä. Ukkeli mumisi että niin, eihän se ole kaunista ja lopetti.

Oli lähes parimetrinen ja kalliisti puettu. Ajatteli kai, että on muiden velvollisuus odottaa että hän taapertaa 30 m kassalle ja maksaa sen tavaravuoren ennen muita huonompia asiakkaita. Olisi niin tehnyt mieli vetäistä turpaan.

Vierailija
1531/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jonotin s-marketissa 25 minuuttia kassalle. Jonon viereen ilmestyi mummeli ostoskärrynsä kanssa ollessani jo lähellä kassaa. Oletin mummelin toivoneen jonkun päästävän hänet edelleen jonoon. Aikansa norkoiltuaan kahden jonon välissä hän siirtyi vaanimaan seuraavaa jonoa. Paikkakunnalla asuva tuttu selitti joillakin sikäläisillä mummeleilla olevan tapana, että vaanivat kassan lähellä ja kiilaavat kärryineen jonoon, jos vähänkin tulee väliä. Eilistä päivää epäilen, että mummeli olisi voinut päästä nopeammin tai yhtä nopeasti kassalle, jos olisi mennyt kunnolla jonoon sen sijaan, että vaani tilaisuutta tunkea muiden edelle. Kerran eteeni kassalla kiilasi mummu, joka väitti unohtaneensa ostaa suklaapatukan, mutta oikea asia olikin rahan nostaminen kaupan kassalta. Toisessa kaupassa mummu tunki sisälle ulosmenevien ovesta ja kassan taakse myyjän viereen. Lähtiessäni kaupasta myyjä yritti kohteliaasti häätää mummun kauemmas odottamaan asiansa selvittelyä.

Vierailija
1532/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turtolassa on Citymarket. Olisko nyt kommentoija sekoittanut kaupat?

Vierailija
1533/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla Prismassa joku kaksikin todella nuorta ihan suomalaista naiskassaa löi ostokset väärin. Sitten ulkomaalainen naiskassa suuttui kun yritin ottaa puista jäätelölusikkaa jugurtille, jonka olisin syönyt kotimatkalla kun oli jo vähän huono olo syömättömyydestä. En sitten saanut tuota puulusikkaa. En siis yrittänyt tuota mitenkään varastaa, vaan ihan kassahihnalle laitoin. Koskaan aikaisemmin tuollaista ei ole tapahtunut. Vähän aikaisemmin taas joku ulkomaalainen tunki kassajonossa niin lähelle, että jouduin kovaan ääneen huomauttamaan asiasta ja tuo suuttui tuosta. Kassana oli suomalainen av-mamma räväkästi värjätyissä hiuksissaan, joka oli puolellani ja piti tuolle asiakkaalle puhuttelun. Tuo av-mammakassa on sellainen, jolle ei ryppyillä ja jolla rohkeutta ja kokoa ja ääntä puuttua asioihin.

Vierailija
1534/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ja inhoan mennä kauppaan. Monet ihmiset voivat olla niin ilkeitä käytökseltään. Itse olen kiltti ja muut huomioiva nainen. Ei kaupassa kuulu alkaa kenellekään raivoamaan.

Vierailija
1535/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään ja inhoan mennä kauppaan. Monet ihmiset voivat olla niin ilkeitä käytökseltään. Itse olen kiltti ja muut huomioiva nainen. Ei kaupassa kuulu alkaa kenellekään raivoamaan.

Koitapa olla asiakaspalvelussa töissä niin sitte vasta tajuut kuinka ilkeitä nykyajan ihmiset ovat. En suosittele.

Vierailija
1536/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman rasvahyllyllä oli mies kaivelemassa ylähyllyjä kärreineen edessäni juuri sen voipaketin kohdalla, jonka aioin ostaa. Sanoin miehelle, "hei jos jättäisit nuo kärryt tuohon käytävän keskelle, niin minäkin mahtuisin ottamaan hyllystä voipaketin". Yllätyksekseni mies kilahti täysin ja alkoi huutaa "keskellä, tietenkin minä olen keskellä kaikkien tiellä". En sanonut mitään, vaikka aluksi teki mieli rauhoitella kaveria ja korjata väärinkäsitys. Lähdin sitten tekemään muita ostoksia, jotta mies ehtisi poistua paikalta. Jälkeen päin ajattelin, että mies mahtoi olla todella ahdistunut, kun noin kilahti huomautuksestani.

Ylipäätään, ihmetyttää nämä asiakkaat, jotka vievät kärryineen metrikaupalla hyllytilaa muilta, kun eivät tajua jättää kärryjään hieman kauemmaksi hyllyistä. Järkyttävin vastaan tullut tapaus makasi kärryjensä päällä puhelintaan selaten kärryt kiinni kuin liimattuna hyllyssä.

Vierailija
1537/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kaupassa pyöri nuori nainen pelkät bikinit ja flipflopit jalassa, kaupungissa siis eikä rantaakaan lähellä. 

Olin 70-luvulla kesäapulaisena lähikaupassa, ja sinnekin tuli usein ostoksille nainen pienissä bikineissä ja paljain jaloin. Muut myyjät eivät kuitenkaan tätä omalaatuista ihmistä ihmetelleet tai kommentoineet mitenkään. Joskus tällä vapaamielisellä naisella oli kireän tuntuinen aviomies mukana, joka oli pukeutunut kuitenkin normaalisti. 

Vierailija
1538/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en kärryineni ollat tarpeeksi lähellä edellistä kassalle jonottajaa, kun vanha mummeli alkoi rynkyttää kärryillään selkääni. En ollut huomaavinaankaan. Lopetti sitten, kun en hievahtanutkaan.

Vierailija
1539/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui kaupan parkkipaikalla. Olin tullut juuri kaupasta ja ajanut auton reunimmaiseen parkkiin jonka vieressä betonikororukset. Kaupassa käynnin välissä joku oli peruuttanut viereiseen parkkiruutuun hyvin lähelle omaa autoani. Parkkipaikalla oli myös vastapäätä autopaikkoja joissa autoja. Yritin peruuttaa, mutta huomasin, että pelithän kolahtavat pian yhteen enkä voinut kääntyä. Siinä sitte jouduin ohikulkijoille huutamaan, että tarvitsen apua. Eräs mies sitten tulikin auttamaan. Auto vapaalle ja mies työnsi ja antoi ohjeita ratin käyttöön. Saatiin kuin saatiinkin auto pois parkkiruudusta ja ehdin vielä toihin. Ei tainnut edes senttiä jäädä viereisen ja minun auton peilien väliin. Olin vielä menossa töihin ja juuri ja juuri sinne onneksi ehdin.

Taas tarvittiin mies pelastamaan nainen.

Aina sama juttu...

Vierailija
1540/1611 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2382 kirjoitti:

"tervemenoa helvettiin"??? Vau. Aika mottipäisesti sanottu. Vaikka olet uskova, et taida olla uudesti syntynyt kristitty, noin ilkeän asenteen omaavana. Rukoilen sinulle suurempaa sydäntä ja myötätuntoa kanssaihmisiä kohtaan.

Ottaisit, ystävä kallis, ensin malkan pois omasta silmästäsi, niin näkisit ottaa roskan lähimmäisesi silmästä.

- eri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän