Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1481/1611 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekivät varmaan kimchiä

1482/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Prismassa klo 6 aamulla eikä muita asiakkaita juuri ollut, vain pari keräilijää. Jäin parkkiin hillohyllyn luo ja vedin ostoskärryn ihan hyllyyn kiinni sekä seisoin itse kärryn perässä tutkien hillopurkkeja. Tilaa ohittaa oli reilusti. Sattui niin, että keräilijät tulivat samaan välikköön yhtä aikaa eri suunnista. Minun kaistaani tulevan olisi kuulunut odottaa kunnes viereistä kaistaa tuleva pääsee ohi. Tämä hieman yksin kertaisen oloinen kaveri ryysäsi ohitse kuitenkin samaan aikaan ja totesi minulle "kuulkaas rouva, te seisotte siinä ihan tiellä". Tosi outo tilanne; me kolme kaupassa olijaa olemme yhtä aikka samassa hyllyvälissä ja minä liuskaantuneena vasten hyllyä seisoin näiden kahden tiellä :D

Keitä ovat "keräilijät"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1483/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munkkipossu = munkista tehty possu

Possumunkki = possunmuotoinen munkki

Ilmaisu riippuu siitä, kumman mieltää ensisijaiseksi olemukseksi - possuuden vai munkkiuden

Molemmat käy.

Minulle ne on ensisijaisesti munkkeja, siksi sanon possumunkki.

Niin, eli ei se voi siis loogisesti olla munkkipossu vaan sen täytyy olla possumunkki. Ei siis käy molemmat. Aivan kuin sen narskuvan paistetun juustolätyn täytyy olla leipäjuusto eikä juustoleipä.

Munkki on munkki ja juusto on juusto. Tosin iät ja ajat käytetty toisenlaisia ilmauksia harmillisesti.

1484/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kerrat kaupassa käydessäni olen ihmetellyt, miksi ihmiset väkisin haluavat jonottaa kassalle, kun vieressä suoraan näkökentässä on tyhjiä itsepalvelukassoja. Ei se minua haittaa, että pääsen hoitamaan maksun jonottamatta, kunhan kummastuttaa tuo jonotusinnostus.

Toisaalta myös se välillä ärsyttää, kun joku kassajonon taliaivo onkin kyllästynyt seisoskelemaan siinä jonossa ja käyttää (toivottavasti ensimmäisiä kertoja) itsepalvelukassaa: toiminta on kuin hidastetusta kilpikonnadokumentista ja tavaroita pakataan kassiin niin nautiskellen, ettei muusta väliä. Kuittiakin pitää hämmästellä juuri siinä itsepalvelukassalla eikä sivummalla. Muutaman kerran on täytynyt hätistellä pois tukkimasta

Ensikertalaisia? Kuinka kiva sinulle kun ovat siirtyneet haluamaasi maksuvaihtoehtoon.

Vierailija
1485/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2382 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kerrat kaupassa käydessäni olen ihmetellyt, miksi ihmiset väkisin haluavat jonottaa kassalle, kun vieressä suoraan näkökentässä on tyhjiä itsepalvelukassoja. Ei se minua haittaa, että pääsen hoitamaan maksun jonottamatta, kunhan kummastuttaa tuo jonotusinnostus.

Toisaalta myös se välillä ärsyttää, kun joku kassajonon taliaivo onkin kyllästynyt seisoskelemaan siinä jonossa ja käyttää (toivottavasti ensimmäisiä kertoja) itsepalvelukassaa: toiminta on kuin hidastetusta kilpikonnadokumentista ja tavaroita pakataan kassiin niin nautiskellen, ettei muusta väliä. Kuittiakin pitää hämmästellä juuri siinä itsepalvelukassalla eikä sivummalla. Muutaman kerran on täytynyt hätistellä pois tukkimasta

Ensikertalaisia? Kuinka kiva sinulle kun ovat siirtyneet haluamaasi maksuvaihtoehtoon.

Itse kauan arkailin noita itsepalvelukassoja, kun pelkäsin että ne on liian vaikeita käyttää kuitenkin tai jotenkin nolaa siinä itsensä, mutta kokeiltuani todella helppoa ja nopeaa! Toki jos aivan kauheasti ostoksia niin sitten menen ihmiskassalle.

Vierailija
1486/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen yritti ottaa kaupan sisällä toisten ostoskärreistä kolikkopantit, vaikka ihmiset työnsivät kärrejä. Minun kärristä ei saanut kolikkoa irti, joten jatkoi vaan pokkana seuraavalle kärrille yrittämään.

1487/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta myös se välillä ärsyttää, kun joku kassajonon taliaivo onkin kyllästynyt seisoskelemaan siinä jonossa ja käyttää (toivottavasti ensimmäisiä kertoja) itsepalvelukassaa: toiminta on kuin hidastetusta kilpikonnadokumentista ja tavaroita pakataan kassiin niin nautiskellen, ettei muusta väliä. Kuittiakin pitää hämmästellä juuri siinä itsepalvelukassalla eikä sivummalla. Muutaman kerran on täytynyt hätistellä pois tukkimasta kaistaa.

Sinä siis ihmettelet sekä kassalle jonottavia että itsepalvelukassalla asioivia? Missä sinun mielestäsi ihmisten tulisi ostoksensa maksaa?

Onneksi nykyään voi tilata ruuat netistä.

Vierailija
1488/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan silloiin pari vuotta sitten kun korona-kriisi alkoi, näin kaupassa henkilön jolla oli kaasunaamari ja täysi suojaus, asiakas oli.

Vierailija
1489/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmi osti leikemakkaraa lihatiskiltä ja söi sen paketillisen ennen kassalle menoa ,ryttäs tietysti paperit

ja nakkas roskikseen.No tais olla nälkä ,en puuttunut asiaan.

1490/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 12v. tyttäreni kanssa kesällä kaupassa Pietarsaaressa. Tyttäreni on pitkä, selvästi kuitenkin lapsen näköinen. Pukeutuneena kirjaviin puolisääritrikoisiin ja värikkääseen t-paitaan.

Eikös tule mummelin kyselemään työltä onko tyttö myyjä, tyttö ei ymmärtänyt mummon puhetta (ruotsi).

Saimme selitetyksi miten asia oli. Mummo rupesi tinkomaan missä on se ja se tavara. Emme osanneet neuvoa olimme itsekin loma reissulla ja ensi kertaa kaupassa.

Mummo jäi jotenkin epäluuloisena tuijottamaan peräämme.  

Mummo? Tiesit kuitenkin, että kyseessä on lapsia saanut henkilö ja isovanhempi?

Sori - ärsyttää, kun ihmiset "mummottelevat" ikääntyneitä.

Mummo on ihan neutraali ilmaisu ikäihmiselle. Samoin kuin pappa. Muita vaihtoehtoja olisi esim mummeli tai vanhus, ovatko ne mielestäsi parempia termejä?

Ikäihminen?

Vierailija
1491/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain kaupassa kylkeeni liimautui vanhempi mummo joka höpötti koko ajan jotain. Hän oli siis minulle täysin tuntematon henkilö. Alkoi jo huvittamaan koko mummo kun otin jonkun tuotteen, hän otti samaa. Kun tuota jatkui aina vaan niin ajattelin jo että onko hällä unohtunut kauppalista kotiin. Niinpä hän sitten tuli yhtä matkaa kanssani kassalle, jonotimme sitten siinä peräkkäin. Oli kyllä omituinen kokemus. Kävi mielessäni, oliko hän vaan yksinäinen?

Mitä ostit silloin?

oisit ostanu liukuvoiteita, kondomeja ja kaikkea noloa.

Vierailija
1492/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2382 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Munkkipossu = munkista tehty possu

Possumunkki = possunmuotoinen munkki

Ilmaisu riippuu siitä, kumman mieltää ensisijaiseksi olemukseksi - possuuden vai munkkiuden

Molemmat käy.

Minulle ne on ensisijaisesti munkkeja, siksi sanon possumunkki.

Niin, eli ei se voi siis loogisesti olla munkkipossu vaan sen täytyy olla possumunkki. Ei siis käy molemmat. Aivan kuin sen narskuvan paistetun juustolätyn täytyy olla leipäjuusto eikä juustoleipä.

Munkki on munkki ja juusto on juusto. Tosin iät ja ajat käytetty toisenlaisia ilmauksia harmillisesti.

Leipäjuusto se onkin

1493/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa noin vuosi sitten. Olin anopin kanssa ostamassa uutta valaisinta. Löytyi oikea valaisin mutta tarvittiin vielä 4 polttimoa ja niiden löytämiseen yritimme pyytää asiakaspalvelijan apua. Lähestyin lähinnä olevaa aspaa ja hän laittoi silmät kiinni ja kädet korville sanoen: En näe mitään, en kuule mitään, olen tauolla ja meni tuhatta ja sataa meidän ohi :D Ei edes neuvonut, että mistä voisimme tavoittaa työvuorossa olevan ihmisen meitä jeesimään. Juu, google on kiva ja olisin nämä osannut ilman apuja hoitaa mutta anoppi iäkäs ja hän olisi halunut nimenomaan henkilökohtaista palvelua tämän jännän polttimoasian tiimoilta. Laitoin palautetta kyllä mutta aika paljon myöhemmin milloin tämä tapahtui ja en yksilöinyt ketään, vaan noi yleisesti mietin, ettei nyt oikeesti voi vaan laittaa silmiä kiinni, korvia lukkoon ja juosta pois paikalta, kun asiakas tarttee apua! Kai? 

Prismassa on hinnantarkistuspisteitä ja sieltä löytyy puhelin, josta saa asiakaspalvelun kiinni. Olen pari kertaa soittanut ja saan paikalle kyseisen osaston työntekijän. Kurjaa teidän kannalta, mutta siinä olisi mennyt työntekijän tauko kokonaan.

Kuinka lyhyitä taukoja Prismassa on kun olisi siis voinut vain sanoa tämän saman, eikö?

1494/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkää kirjoitti:

Joku rouva tuli sanomaan "hei, sulta taisi pudota sun nappikuulokkeet tuonne" ja kävin noukkimassa ne. Kotiovella vasta tajusin että eihän nuo ollut mun kuulokkeet vaikka olivatkin saman merkkiset. Enhän mä ollut edes ottanut omia mukaani vaikka yleensä kuuntelenkin kauppareissuilla

Toivottavasti veit takaisin myöhemmin.

1495/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismassa noin vuosi sitten. Olin anopin kanssa ostamassa uutta valaisinta. Löytyi oikea valaisin mutta tarvittiin vielä 4 polttimoa ja niiden löytämiseen yritimme pyytää asiakaspalvelijan apua. Lähestyin lähinnä olevaa aspaa ja hän laittoi silmät kiinni ja kädet korville sanoen: En näe mitään, en kuule mitään, olen tauolla ja meni tuhatta ja sataa meidän ohi :D Ei edes neuvonut, että mistä voisimme tavoittaa työvuorossa olevan ihmisen meitä jeesimään. Juu, google on kiva ja olisin nämä osannut ilman apuja hoitaa mutta anoppi iäkäs ja hän olisi halunut nimenomaan henkilökohtaista palvelua tämän jännän polttimoasian tiimoilta. Laitoin palautetta kyllä mutta aika paljon myöhemmin milloin tämä tapahtui ja en yksilöinyt ketään, vaan noi yleisesti mietin, ettei nyt oikeesti voi vaan laittaa silmiä kiinni, korvia lukkoon ja juosta pois paikalta, kun asiakas tarttee apua! Kai? 

Isoissa supermarketeissa tauot on porrastettu minuutilleen, eli jos myyjä olisi jäänyt auttamaan teitä, hänellä on olisi jäänyt tauko pitämättä

Toi porrastaminen koskee lähinnä kassoja. Ja itse en ikinä kehtaisi jättää asiakasta palvelematta taukoni takia, ilmoittaisin vuorovastaavilleni, että taukoni siirtyi asiakastilanteen vuoksi. Asiakkaat mun palkkani loppupeleissä maksaa.

-Prismalainen

Ihana että on ihmisiä joilla on järki ja sydän. : )

Vierailija
1496/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin nähdä nuoren naisen peppuvaon Espoon Tapiolassa.

Kurotteli hyllyyn lisää ruokatavaraa ja housun kauluksen yläpuolelta alkoi näkyä

jonkinlaista pyllyvaon oloista näkymää..

Vierailija
1497/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kylmähyllyllä jonkin aikaa minkä jogurtin otan. Sitten vihdoin olin päätökseni tehnyt ja jatkamassa matkaani ja käänsin selkäni pelästyin lähellä ollutta av-mammaa. Vastaavaa on tapahtunut useamman kerran. Kerran Prismassa taas olin jäätelöhyllyllä ja siinä valintaa tehdessäni selkäni taakse oli ilmestynyt av-mamma mustissa capreissa ja mustissa sateenkaari Vans-t-paidassa.

Vierailija
1498/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kylmähyllyllä jonkin aikaa minkä jogurtin otan. Sitten vihdoin olin päätökseni tehnyt ja jatkamassa matkaani ja käänsin selkäni pelästyin lähellä ollutta av-mammaa. Vastaavaa on tapahtunut useamman kerran. Kerran Prismassa taas olin jäätelöhyllyllä ja siinä valintaa tehdessäni selkäni taakse oli ilmestynyt av-mamma mustissa capreissa ja mustissa sateenkaari Vans-t-paidassa.

Perjantaina myös pelästyin Prismassa jonkun av-mamman kovaa ääntä. AV-mamma oli lähdössä mökille miehensä ja kahden lapsensa kanssa. Kärry oli täynnä. Seurue sähläsi jotakin ihan ihmettä tuolla Prismassa ja av-mamma itse kertoi kovaan ääneen, että ei tarvitse automatkalle mitään, mutta haluaa vain päästä sinne mökille.

Vierailija
1499/1611 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nainen yritti ottaa kaupan sisällä toisten ostoskärreistä kolikkopantit, vaikka ihmiset työnsivät kärrejä. Minun kärristä ei saanut kolikkoa irti, joten jatkoi vaan pokkana seuraavalle kärrille yrittämään.

Sana on k-ä-r-r-Y. Kärri on jotain itsekeksittyä lapsikieltä.

Vierailija
1500/1611 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just kaupassa. Kaupan pihatietä asfaltoitiin parhaillaan. Piti kiertää kauempaa ja ajaa kiellettyä ajosuunta. Sanoin kassalla: Teille on vähän vaikea päästä. Kysyi tarkennusta, kerroin. Hän ihmetteli, kun moni asiakas oli huomauttanut samaa, muttei kertonut syytä. Kassa ihmetteli, kun oli varmaan tullut kuudeksi töihin, eikä merkkiäkään asfalttitöistä.

Tää kuulostaa vähän tavalliselta nyt, mut kuvaavaa oli kassan hämmästynyt ilme.