Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla

Vierailija
22.01.2020 |

Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.

Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.

Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.

Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?

Kommentit (1611)

Vierailija
1561/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käväsin tuossa erään kaupan puutarhaosastolla, josta ostin kaksi Tuijaa pihaan. Siinä kassalla sitten kysäisin, että kuinkahan syvälle nuo Tuijat on syytä istuttaa?

Nuori puutarhamyyjä katsoi minua hämmästyneenä ja sanoi: Ei mitään hajuu!

Olipa typerä kysymys.

Ei Tuijaa (ihminen) ainakaan elävältä kannata maahan kaivaa. Kasvi nimeltään tuija taas on ihan eri asia.

Vierailija
1562/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äitini kanssa alle kouluikäisenä paikallisessa kyläkaupassa. Kauppaan oli korkeat portaat, joiden päässä oli ovi. Kiipesin portaat ylös ja huomasin, että kaupasta oli tulossa ulos vanhempi nainen kävelykepin kanssa. Aukaisin kohteliaasti ovat tuolle mummolle, joka huusi "menetkös siitä" ja paiskasi oven sepposen selälleen, joilloin lensin porrastasanteelta oven paiskaamana selälleni maahan. Onneksi oli talvi ja lunta pehmentämässä alastuloa. Myös pyöräteline oli onneksi siirretty pois alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkä ostoslista ja kärryssä oli jo aika paljon monenalaista ruokatarviketta. Kun käännyin pois kärrystä poimiakseni jotain hyllystä, toinen asiakas alkoi lappamaan tuotteita minun kärrystä omaan kärryynsä. En edes heti huomannut koko asiaa, ennenkuin tuolloin 5-vuotias poikani sanoi että äiti, toi täti varastaa meidän ruokia. Reippain askelin tämä toinen asiakas asteli kärryineen pois paikalta ja minä sitten tein uuden kierroksen kaupassa, että sain kaiken tarpeellisen ostettua. Kotona vasta huomasin, että esim. suodatinpussit ja teepaketti jotka olin ihan varmasti laittanut kärryyni, jäivät sitten ostamatta kokonaan.

Vierailija
1564/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta tms. voi silti päästä/joutua kauppaan töihin, harjoitteluun tai kuntouttavaan työtoimintaan eikä tehtävänä ole välttämättä ensisijaisesti asiakaspalvelu vaan lähinnä hyllyjen täyttö ja järjestely, siistiminen tms. toiminta jota myös kaupassa tarvitaan.

Vierailija
1565/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs nainen yritti ottaa kaupan sisällä toisten ostoskärreistä kolikkopantit, vaikka ihmiset työnsivät kärrejä. Minun kärristä ei saanut kolikkoa irti, joten jatkoi vaan pokkana seuraavalle kärrille yrittämään.

Sana on k-ä-r-r-Y. Kärri on jotain itsekeksittyä lapsikieltä.

Kärrikärrikärrikärrikärrikärrikärrikärri.kärri

Huutia sinulle joka kärriä moitit. Sivistyssanakirjan mukaan: kärri on tavallinen, monikko kärryt

Onko sinulla lukihäiriö?? "Tavallinen" on kärry ja monikko on kärryt. Kärri on jotain epävirallista murretta. 

Vierailija
1566/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä helvatin opetuministerit ovat tuppautuneet tänne neuvomaan sivuille osallistujia. Isoa kirjainta, sanojen merkityksiä, oikein kirjoitusta...Voi vit... jos ymmärtää mitä kirjoittaja tarkoitta jutullaan ja ei ole väärinymmärryksen vaaraa... Pliis...ANTAKAA OLLA. Kielenrikkautta kaikki.

Vierailija
1567/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käväsin tuossa erään kaupan puutarhaosastolla, josta ostin kaksi Tuijaa pihaan. Siinä kassalla sitten kysäisin, että kuinkahan syvälle nuo Tuijat on syytä istuttaa?

Nuori puutarhamyyjä katsoi minua hämmästyneenä ja sanoi: Ei mitään hajuu!

Olipa typerä kysymys.

Kasvilajien nimet pienellä alkukirjaimella, kuten myös eläinlajien nimet. Eri juttu, jos sulla on yksi erityinen tuija, jonka olet nimennyt erisnimellä Tuijaksi. Niinpä koira ja kissa, mutta Musti ja Mirri. Siis yuija, mänty, koivu, pihjala, voikukka, niittyleinikki. 

Aika paljon virheitä ja murresanoja on sinunkin kirjoitelmassa. Häpeä, tulla neuvomaan toisia tuolla substanssilla.

Vierailija
1568/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu tapaus kun pariskunta kulki hyllyjen välissä ja mies jankkasi jotain koko ajan.

Vierailija
1569/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs nainen yritti ottaa kaupan sisällä toisten ostoskärreistä kolikkopantit, vaikka ihmiset työnsivät kärrejä. Minun kärristä ei saanut kolikkoa irti, joten jatkoi vaan pokkana seuraavalle kärrille yrittämään.

Huutia sinulle joka kärriä moitit. Sivistyssanakirjan mukaan: kärri on tavallinen, monikko kärryt

Onko sinulla lukihäiriö?? "Tavallinen" on kärry ja monikko on kärryt. Kärri on jotain epävirallista murretta. 

Murteet ei ole epävirallisia, tahdon että ne säilytetään !!!

Vierailija
1570/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten minulla oli tapana käydä lähikaupassa töiden jälkeen. Samassa puodissa oli usein aika hyvännäköinen mies. Hän tuijotteli minua,ja kysyin sitten,ettö ollaanko me oltu samassa työpaikassa joskus  - no ei oltu. Hän alkoi jutella niitä näitä aina kun satuttiin samaan aikaan puotiin. Kerran sitten ostin lakristipötköjä lapsille , ja yksi pötkö unohtui kassalle maksamisen jälkeen. Tämä mies oli takanani, ja huomasi tämä,kun olin jo pois kaupasta Hän juoksi minut pötkön kanssa kiinni. Alkoi sitten hätääntyneenä selittämään ,että hänellä on hyvin mustasukkainen vaimo, että en saa tervehtiä tai jutella hänelle jos vaimo on mukana kaupassa, muuten voi sattua hirveitä. Oli outo tapaus, hänestä meillä kai oli vähintään suhde jo..

Vierailija
1571/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIdlissä tosi laiha, naamasta rankkaa elämää viettäneen oloinen nainen otti housut pois ja puki myynnissä olleet farkut.

Myöhemmin näin kun kosmetiikkahyllyllä laittoi poskipunaa,yhä  ne farkut jalassa.

Toisaalta kyseisessä LIdlissä on melko värikäs asiakaskunta,kerran joku  ukko paskoi housuun maitohyllyllä ja alkoi sitten äkkiä esitellä linkkuveitseä kaikille. Paskat housussa sohi linkkarilla ja ihan outo katse.

Myyjät eivät varmaan uskalla puuttua vaan yrittävät selvitä työvuoronsä hengissä-

Vierailija
1572/1611 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taisi olla Kelan tukien maksupäivä. Oli nimittäin tavallistakin enemmän epämääräistä porukkaa ja ulkomaalaisia liikenteessä Prismassa ilta-aikaan. Tuntui, että suunnilleen jokainen vastaantulija kuului näistä jompaankumpaan tai molempiin ryhmiin.

Vierailija
1573/1611 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein pojan kouluun ja poikkesin lähikauppaan ostoksille. Pullonpalautusautomaatilla yhytin koulun opettajan, joka palautti kaksi tyhjää olutpulloa. Myöhemmin kassalla näin, että kaverin ainoa ostos oli yksi uusi olutpullo. Lueskelin Iltasanomien lööppiä hetken, jotta pääsin pois tilanteesta.:) 

Juuri noin, minäkään en voi saunoa ilman oluthörppyjä. yksi on riittävä. Jos ei ole olutta, en lämmitä saunaa. Niin ensimmäinen kolmannes tölkin sisällöstä on sitä maukkainta osaa... muistaakseni en ole koskaan juonut kahta olutta enempää saunomisieni yhteydessä.

Vierailija
1574/1611 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koronan alkuvaiheessa suuren marketin hedelmäosastolla. Samaan aikaan siellä asioi 50-60 vuotias mies, joka laski hengityssuojaimensa alas leualle ja haisteli omenaa nostaen sen kiinni nenäänsä ja palauttaen sen sitten laatikkoon. Sama toistui useamman omenalajikkeen kohdalla. Enpä ole ostanut omenoita siitä marketista sen jälkeen.

Etkö koskaan pese omenia ennen syöntiä🤔

Vierailija
1575/1611 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse se omituinen asia. Yläasteella minulla ei ikinä ollut viikkorahaa käytössä vaan synttäreiltä jääneitä kolikoita tms. Nyt oli mukana korkeintaan 30 senttiä joilla päätin ostaa irtokarkkeja (eipä montaa saanut). Kassalla kyllä katsottiin vähän kulmien alta.

Kassojen ei kuulu arvostella asiakkaiden ostoksia. Olit normaali ja ne kassat oli epäammattimaisia.

Vai olio se kulmien alta katsominen vain kuvitelmaasi. 

Vierailija
1576/1611 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kiire kotiin ja puolittain juoksin kassalle päiväkoti-ikäisen tyttöni kanssa. Meillä oli pari tuotetta korissa ja matkalla reilusti ennen kassoja, ohitimme 45-55-vuotiaan pitkän ukkelin, jolla oli todella täysi kostoskärry ja ilmeisesti jotain ongelmaa liikkumisessa kun oli niin hidas.  Ongelmaa oli kenties aivoissakin, koska tultuaan ainoalle kassalle jäljessämme hän yritti tahallaan rysäyttää kärryn päin minua (petit-kokoista naista) ja 5-vuotiasta lasta. En tiedä suututtiko paikan menetys vai oma kyvyttömyys juosta. Nappasin kärryn vauhdista ettei se osu lapseen ja palautin sen vauhdilla takaisin. Yritti uudestaan ja pysäytin taas ja sanoin ettei tarvitse töniä meitä kärryllä. Ukkeli mumisi että niin, eihän se ole kaunista ja lopetti.

Oli lähes parimetrinen ja kalliisti puettu. Ajatteli kai, että on muiden velvollisuus odottaa että hän taapertaa 30 m kassalle ja maksaa sen tavaravuoren ennen muita huonompia asiakkait

Jos olisit lyönyt ja mies ladannut takaisin, niin mies olisikin ollut hullu naisenhakkaajia. Lehdessä olisi ollut otsikko *Toimitusjohtaja hakkasi perheenäidin lapsen silmien edessä*.

Vierailija
1577/1611 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seisoin jonkun meikkihyllyn edessä katselemassa kun toinen asiakas näytti minulle jotain eyelineria "Onko tämä ripsiväri?". Sanoin että ei, se on eyeliner. Sitten hän kysyi että mikähän näistä olisi hyvä. Sanoin etten ole töissä täällä (ja vaatteistakin olisi tämän toki voinut päätellä). Nainen totesi tähän että tiedän, mutta sä näytät siltä että tiedät näistä.

Itselle ei ihan tulisi mieleen alkaa vaatia palvelua toiselta asiakkaalta.

Eihän tuo ollut mitään palvelun vaatimista, vaan hän esitti sinulle kysymyksen.

Menetkö kenkäosastolla kysymään toiselta asiakkaalta että kun sulla on kengät jalassa niin osaat varmaan neuvoa mitkä näistä olis mulle hyvät? Tai karkkihyllyllä että kun näytät siltä että 

Eräs kansallispukuiseen vähemmistöön kuulunut mies seisoi Prismassa korppuhyllyn vieressä ja mietti, mitä ostaisi. Kurkotin vähän ja ostin sokerikanelikorppuja. Mies kysyi minulta, että ovatko nuo hyviä. Vastasin, että meillä on tapana syödä näitä. Mies osti samanlaisen pussin.

Olin Hapitsun Systemissä. Siellä on edullisesti saatavilla aika monta olutlaatua, joten ongelmana on, miten löytää oikeanlaista. Itse satuin kuulemaan, kun eräs pariskunta keskusteli, että tuotako me ostettiin viimeksi. Kysyin, että oliko huonoa. Kertoivat sen olevan ihan hyvää, otin itsekin laatikon sitä.

Vierailija
1578/1611 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs melko tunnettu pohjoisen taiteilija on nimeltään Urpo Kärri.

Vierailija
1579/1611 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ostamaan perheelle ruokaa, kotimatkalla huomasin että kassit oli täynnä olutta ja yksi näkkileipäpaketti, melko outoa.

Vierailija
1580/1611 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoen Minimanissa olen useampaan kertaan nähnyt aasialasia nuoria miehiä ostamassa kärryn täydeltä keräkaalia. Mihin ihmeeseen niin paljon kaalta tarvitaan?

Kaipa ravintolan menekki on ollut niin suurta, että on pitänyt lähteä täydentämään varastoja. Useimmiten varmaan asioivat kuitenkin tukun kanssa. Kaali on sen verran halpaa kaupassakin, ettei liene suurta väliä, onko se sieltä vai tukusta.

Ohiksena oikaisen harhaluulon, että tukussa olisi Suomessa halvemmat hinnat. Ei ole. Usein Prismasta saa paljon halvemmalla. Tukussa on joissain tuotteissa isommat pakkaukset, mutta suurin syy, miksi pienyrittäjät käyttävät tukkua, on mahdollisuus ostaa tilille.

Joissakin tukuissa on myös niin, jos ostat tukkuliikkeen asiakkaana yrityksesi tilillä ruokia yms, se tukkualennus maksetaan sulle kerran vuodessa, sen mukaan miten paljon olet ostanut vuoden aikana. Suuria ostoksia tekevät saavat parhaat alennukset, esim. elintarvikekioskin pitäjät vähäisimmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi