Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Unohdettu viisaus.

Vierailija
20.01.2020 |

Minä väitän että aivan liian monen suomalaisen ongelma ei ole pieni palkka, vaan se ettei osata elää tuhlaamatta turhaan.
Lisäksi on otettu velkaa ja vippejä. Ei ole kenenkään muu syy jos noiden maksamiseen menee iso osa palkasta.

Olisi opittava uudestaan yllä mainittu viisaus.

Kommentit (731)

Vierailija
521/731 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään olla nainen ja arvostan naisellisuuttani vaikka olen pienituloinen.

Ostan silloin tällöin hajuvesipullon, en velaksi vaan säästän tai saan lahjakortin.

Tykkään, että hiukset ovat siistit, niissä on joku malli ja ne saa helposti itse laitettua.

Kotona en keikkaa enkä lähikauppaan mennessä. Mutta jos mene asioille kaupungille tai johonkin tilaisuuteen niin laitan siistin meikin. Ihan myös muita ihmisiä kunnioittaen.

Myös töihin meikkaan ja laitan tukan.

Minulla on kotivaatteet ihan rönttöjä, mutta silti minulla on muutamia vaatteita, joilla on sopivaa ja asiallista mennä niihin tilaisuuksiin minne menenkin

Jotkut vaatteet ovat jopa kauniita ja tunnen itseni niissä kauniiksi ja se nostaa mielialaa. Enkä sitä häpeä tai tunne itseäni turhamaisena.

Äitini myös opetti, että opetti että ihmisen pitää hieman laittaa itseään kun lähtee ihmisten ilmoille.

Aikuisten ihmisten pitäisi sen verran kunnioittaa itseään ja jos ei itseään kunnioita niin ainakin muita, että edes jonkin verran välittäisivät miltä näyttävät. Se siihen menevä raha ei ole tuhlausta tai hukkaanheitettyä.

Miksi naisten pitää meikata kun miehet kelpaavat kulkemaan kaupungilla ilman? Tätä en voi ymmärtää.

Tätä asiaa on hieman hankala joidenkin ymmärtää. Se liittyy jotenkin aivojen toimintaan 😉.

Olet selvästi mies- tai naispuolinen sovinisti jonka on vaikea ymmärtää että naisella on oikeus valita meikkaako vai ei.

Lue uudestaan.

Vierailija
522/731 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, taas tabletti teki osasta siansaksaa, mutta en jaksa korjata.

519

Keskustelupalstalla selkeästi kirjoitettu teksti on kohteliaisuutta toisia kohtaan. Kukaan ei halua lukea siansaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/731 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään olla nainen ja arvostan naisellisuuttani vaikka olen pienituloinen.

Ostan silloin tällöin hajuvesipullon, en velaksi vaan säästän tai saan lahjakortin.

Tykkään, että hiukset ovat siistit, niissä on joku malli ja ne saa helposti itse laitettua.

Kotona en keikkaa enkä lähikauppaan mennessä. Mutta jos mene asioille kaupungille tai johonkin tilaisuuteen niin laitan siistin meikin. Ihan myös muita ihmisiä kunnioittaen.

Minulla on kotivaatteet ihan rönttöjä, mutta silti minulla on muutamia vaatteita, joilla on sopivaa ja asiallista mennä niihin tilaisuuksiin minne menenkin

Jotkut vaatteet ovat jopa kauniita ja tunnen itseni niissä kauniiksi ja se nostaa mielialaa. Enkä sitä häpeä tai tunne itseäni turhamaisena.

Äitini myös opetti, että opetti että ihmisen pitää hieman laittaa itseään kun lähtee ihmisten ilmoille.

Aikuisten ihmisten pitäisi sen verran kunnioittaa itseään ja jos ei itseään kunnioita niin ainakin muita, että edes jonkin verran välittäisivät miltä näyttävät. Se siihen menevä raha ei ole tuhlausta tai hukkaanheitettyä.

Miksi naisten pitää meikata kun miehet kelpaavat kulkemaan kaupungilla ilman? Tätä en voi ymmärtää.

Ei naisten ei PIDÄ pakosta meikata, ei tarvi jos ei taho.

Luit jotenkin ohi mitä kirjoitin.

Siis mINÄ tykkään olla nainen ja arvostan naisellisuuttani. Meikkaan ihan vapaaehtoisesti, ei siihen kukaan minua pakota.

Minen naisellisuuteeni kuuluu se juttu.

Jonkun toisen naisen naisellisuuteense ei kyseisen ihmisen mielestä taas kuulu.

Ihan on vaihtoehtoista tämä homma.

Mielipiteeni on, että olisi kohteliasta pitää Jonin bå verran huolta itsestään, ihan kohteliaisuususta muita kohtaan.

Se oli mielipide, ei mikään pakkolaki.

Se miksi miesten ei tarvitse meikata on taas ihan miesten kulttuuri, siihen en ota kantaa. Jotkut miehet meikkaavat, jotkut eivät.

Sekin on jokaisen miehen oma ratkaisu.

En ota kantaa miesten meikkaamiseen puoleen enkä toiseen.

Muutta puhdas, tilanteen mukaan oman tyylin mukaisesti puettu itsestään huoltapitävä mies viehättää minua.

"Oma tyyli " ei tarkoita Uuno- tai Rölli-lookkia.

Minäkin tykkään olla nainen, ja olen naisellinen ilman, että koko ajan olisi tarve sitä korostaa. Se naisellisuus näkyy vain ulospäin, vaikka tipaakaan ei ole meikkiä naamassa. Rölliksi tai Uunoksi tuskin kukaan pystyy minua määrittelemään. Toisaalta, jos sinunkin tyylisi on hyväksyttyä, ja kaikki tyylit, niin miksi ei Uuno ja Rölli-tyylit?

Vierailija
524/731 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän minimiäitiysrahalla ja mies tekee tällä hetkellä keikkatyötä, jossa ei rikastumaan pääse ja siitä huolimatta pärjäämme oikein hyvin. Meillä on ihana asunto lähellä palveluita, joten emme tarvitse autoa. Emme käytä juuri alkoholia (pari kertaa vuodessa) emmekä polta. Syömme terveellisesti, käymme jopa ulkona syömässä silloin tällöin, lapsilla on laadukkaat ja siistit vaatteet samoin meillä vanhemmilla. Molemmilla on jopa omat harrastukset johon ajoittain tuhlaamme. Kun budjetoi, suunnittelee ja säästää niin pienelläkin pärjää.

Vierailija
525/731 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, taas tabletti teki osasta siansaksaa, mutta en jaksa korjata.

519

Keskustelupalstalla selkeästi kirjoitettu teksti on kohteliaisuutta toisia kohtaan. Kukaan ei halua lukea siansaksaa.

Huumorinkukka se on kaunein kukka 😁.

Mielestäni kirjoitan muuten selkeästi ja yritän kirjoittaa oikein. Koko tekstini ei ole siansaksaa, yritin olla vitsikäs siinä onnistumatta.

Koska tabletti muuttaa alituiseen jonkun jo monestikin korjaamaani sanan taas uudelleen, niin jotkut yksittäiset sanat jäävät "hassuiksi".

Luulen, että suurin osa ymmärtää, että kukaan tee sitä tahallaan tai epäkohteliaisuuttaan.

Jos kirjoittaa pitemmän tekstin ja nopeasti, niin joskus vaan jää huomaamatta, sori siitä.

Vierailija
526/731 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisten ei PIDÄ pakosta meikata, ei tarvi jos ei taho.

Luit jotenkin ohi mitä kirjoitin.

Siis mINÄ tykkään olla nainen ja arvostan naisellisuuttani. Meikkaan ihan vapaaehtoisesti, ei siihen kukaan minua pakota.

Minen naisellisuuteeni kuuluu se juttu.

Jonkun toisen naisen naisellisuuteense ei kyseisen ihmisen mielestä taas kuulu.

Ihan on vaihtoehtoista tämä homma.

Mielipiteeni on, että olisi kohteliasta pitää Jonin bå verran huolta itsestään, ihan kohteliaisuususta muita kohtaan.

Se oli mielipide, ei mikään pakkolaki.

Se miksi miesten ei tarvitse meikata on taas ihan miesten kulttuuri, siihen en ota kantaa. Jotkut miehet meikkaavat, jotkut eivät.

Sekin on jokaisen miehen oma ratkaisu.

En ota kantaa miesten meikkaamiseen puoleen enkä toiseen.

Muutta puhdas, tilanteen mukaan oman tyylin mukaisesti puettu itsestään huoltapitävä mies viehättää minua.

"Oma tyyli " ei tarkoita Uuno- tai Rölli-lookkia.

Minäkin tykkään olla nainen, ja olen naisellinen ilman, että koko ajan olisi tarve sitä korostaa. Se naisellisuus näkyy vain ulospäin, vaikka tipaakaan ei ole meikkiä naamassa. Rölliksi tai Uunoksi tuskin kukaan pystyy minua määrittelemään. Toisaalta, jos sinunkin tyylisi on hyväksyttyä, ja kaikki tyylit, niin miksi ei Uuno ja Rölli-tyylit?

Jos siis olet nainen, kuten annoit ymmärtää, niin jos huomasit ja luit tarkasti, Rölli ja Uuno ei siis koskenut sinua lainkaan. Viittasin sillä nimenomaan miesten tyyliin.

Turhaan närkästys.

Miten te oikein luette näitä ketjuja?

Vai luetteko mutkat suoriksi kun teillä on niin kova kiire puolustaa omaa näkökantaanne?

Ja olla eri mieltä.

Miksi nainen ei saisi suhtautua naisellisuutteensa myönteisesti?

Paljon oudompi ja vääristyneempi suhtautuminen on, että nainen suhtautuu naisellisuuteense kielteisesti tai jopa kieltää sen?

Olisiko se sitten hyväksytympi näkökulma täällä?

Vierailija
527/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini lapset harrastavat jääkiekkoa ja ratsastusta. Hänen suosikkihokemansa on ettei Suomessa työnteolla menesty ja äimistelee miten jollain on varaa ostaa täysin uusi auto.

Heidän perheensä molemmilla vanhemmilla on hyvä palkka, mutta kaikki menee harrastuksiin ja nyt jo aikuisten lasten autokuluihin.

Omat vanhempani säästivät ja sijoittivat osakkeisiin ja asuntoihin. Meille tuli auto, kun olin jo 7 v. Ei käyty ulkomailla ja ulkona syötiin harvakseltaan. Äitini teki hyvää kotiruokaa.

Eri perheissä käytetään kovin eri tavoin rahaa, harva miettii omien valintojen vaikutusta rahan kulumiseen.

Vierailija
528/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos on ruma ämmä niin on ruma ämmä. Mutta usein se värittömyys ja meikittömyys vielä rumentaa enemmän.

Tahallaan ei kannata pitää itseään vielä rumempana ja laiminlyödä tarkoituksella ulkomuotonsa, ei se ole mikään hyve eikä siitä yhtään kirkkaampaa kruunua saa.

Eivätkä ne, jotka tekevät toisin joudu ikuiseen kadotukseen. Vaikka te kuinka niin toivoisittekin käyvän.

Sopiva hiusmalli ja väri, (ei se pinkki tai mikään muukaan shokkiväri) ripsiväri ja kevytkin meikkaus tekevät jo paljon ja piristävät omaa ja muidenkin mieltä.

Mikään ei ole sen kamalampi ilmestys kuin harmaasta seinästä reväisty, ei enää niin nuori nainen ilman meikin häivääkään ja mallista uloskasvanut epämääräisen pituinen tukka vedettynä niskaluiruun hiirenhäntään jollain kumilenkillä.

Jos on vielä hymytön, happaman tai vihaisen näköinen suupielet alaspäin. Kuten ikävä kyllä usein on.

Jos olette itse tyytyväisiä, niin mikäs siinä, mutta miksi ihmeessä ette välitä ja huolehdi vähääkäån itsestänne?

Miksi ette arvosta itseänne ja naisellisuuttanne?

Kyllä se vaikuttaa mielialaankin ja suu menee hymyyn helpommin kun hiukan parantelee luojan töitä. ☺

Mikä ihmeen puritarismi nykyään kukoistaa.

Sinulta on mennyt koko ketjun aihe ihan yli ymmärryksen. Ketään ei sano etteikö naiset saisi kaunistaa itseään niin halutessa, vaan puhe on siitä, että paljonko asian eteen tulisi käyttää rahaa, jos sitä ei ole. Ettei mikään kaunistaminen ole niin välttämätöntä, että sen takia kannattaa velkaantua. On myös yritetty kertoa vaihtoehtoisia keinoja miten kaunistaa itseään halvalla tai jopa ilmaiseksi. Nyt sinä tulkitset tämän jotenkin, että kaunistaminen haluttaisiin kieltää. Ei haluta, mutta suu säkkiä myöden. Kauneudenkin hoidossa.

On paljon naisia, jotka arvostavat naisellisuutta. He keräävät yrttejä pihalta tai metsästä tehdäkseen kasvonaamiota. Katsovat tutorealeja netistä, miten tehdä itse. He ostavat meikkejä halvalla, alesta ja vaikka Lidlistä. He käyttävät vaikka kananmunia hiuksiin, jotta ei tarvitse ostaa monen kympin hiusnaamiota, he pyytävät ystävää tasoittamaan sen etutukan ja takatukan ja nukkuvat yöllä papiljotit päässä jne.

Tätä sinulle niin tärkeää naisellisuutta voi kyllä hoitaa ja ylläpitää paljon halvemmin kuin 60€ kampaajakäynneillä. 100€ kosmetologi hoidoilla ja 50€ suihkurusketuksilla, 3000€ rinnansuurennuksilla tai 30€ ripsipermanentilla.

Onhan se tietenkin aikaavievempää ja vaativampaa, mutta ei se vuosien ulosotossakaan oleminen taida kovin helppoa olla? Ihminen, joka ei osaa ja joka ei suostu oppimaan, joutuu tietenkin maksamaan muille, jos haluaa näitä asioita ja tosiaan monia näistä, joilla on vaikeaa oppia tai ovat liian saamattomia opetellakseen löydämme sieltä ulosottomerkinnöistä. Halutaan ylläpitää sitä naiseutta, keinoilla joihin ei ole varaa ja lopputulos on sitten monen vuoden velkahelvetti.

Mitä siihen sitten sanomaan, jos sinusta se naisellisuuden ylläpitäminen on kaiken sen arvoista ja niin tärkeää, että omasta palkasta haluat maksaa osa vuosia ja monin kertaisesti takaisin se alkuperäinen summa. Minusta se on vain hölmöä, eikä siinä ole edes kyse, ettenkö osaa arvostaa kauneutta. Arvostan kauneutta, mutta en velkarahalla hankittua.

Sen sijaan, jos joku ei halua kauniista itseään. Ei halua olla edes naisellinen. Vaan jopa miesmäinen, niin eikä hänellä ole siihen oikeus ilman, että sinä tuomitset?

Vierailija
529/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun joku kertois tuon suomen korruptoituneille päättäjille ja pomoille

Vierailija
530/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin mieluummin että suuret tulot ja normaalit menot.

Meillä miehen kanssa kummallakin hyvä palkka (akateemisia) ja tykkäämme reissata aina parhaissa hotelleissa, all inclusive jne. On se vaan mukavaa aloittaa aamu skumpalla ja croissantilla jossain lämpimässä allas vieressä sädehtiessä.

Eihän noissa luettelemissasi menoissa ole mitään normaalia.

Vierailija
531/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ongelmana, että kaikkien pitäisi saada kaikki, nyt ja heti. Vaikka ei olisi varaakaan. Oliko se nyt Santander vai mikä lafka, joka mainosti joku vuosi sitten että "kaikilla on oikeus uuteen autoon".  Aloin sitä miettiä ja tein oikein laskelmat, että mihin uuteen autoon esimerkiksi minulla olisi varaa.

Käteen jäävä tulo n. 1400 euroa plus lapsilisät kahdesta lapsesta (tulevat minun tililleni). Mies tienaa paremmin ja maksaa isomman osuuden talouden menoista kuin minä. 

Vähentelin ja räknäsin ja pohdin, että jos ostaisin uudemman auton tuon vanhan koinsyömän Fordin tilalle, niin millaiseen lainanlyhennykseen minulla olisi varaa. Lopputulos oli, että totesin, että ajan jo nyt sellaisella autolla johon minulla on varaakin :D  eli 19 vuotta vanhalla ruppanalla, jota pitää säännöllisesti sieltä ja täältä fiksata, mutta tielle ei ole koskaan vielä jättänyt. Rumakin se on. Mutta toimii, ja mikä tärkeintä- on velaton. Siihen minulla on varaa. Muuhun ei, vaikka miten mieli tekisi. 

Paljonko auton korjauskulut ovat vuodessa? Jo 150e kuukaudessa saat uuden auton ja tarkoitan lainan lyhennystä. Saa myös ilman korkoja kuluja. Uudessa autossa polttoaineen kulutus vähäisempää, myös vakuutus yleensä edullinen ja käyttövero. Mä laskin että ikuisen korjaamisen hinnalla mulla on varaa uuteen autoon.

150€ kuukaudessa ei ole millään tapaa realistinen lyhennys uudelle autolle. Joko olet maksanut käsirahana vähintään puolet auton hinnasta tai sitten lainassa on viimeinen isompi erä, joka tulee olemaan enemmän kuin auton käypä arvo silloin.

Vierailija
532/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä hirveän luterilainen tapa nauttia. Jotenkin tuntuu olevan väärin, että jostain on valmis maksamaan.

Miksi se pitää tehdä velkarahalla? Eli jonkun toisen rahoilla. Pahimmillaan niitä toisten rahoja ei haluta edes palauttaa sovittuun aikaan, vaan viivytellään vuosia maksamisessa. Siitä on kyse kuin sitä nauttimista rahoitetaan velkarahalla ja päädytään ulosottoon.

Kukaan ei arvostele, jos maksat heti ostamasi tuotteesi.

Ei velka ole enää nykyään kenenkään toisen rahaa, vaan pelkkiä numeroita tilien saldoilla.

Vierailija
533/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos on ruma ämmä niin on ruma ämmä. Mutta usein se värittömyys ja meikittömyys vielä rumentaa enemmän.

Tahallaan ei kannata pitää itseään vielä rumempana ja laiminlyödä tarkoituksella ulkomuotonsa, ei se ole mikään hyve eikä siitä yhtään kirkkaampaa kruunua saa.

Eivätkä ne, jotka tekevät toisin joudu ikuiseen kadotukseen. Vaikka te kuinka niin toivoisittekin käyvän.

Sopiva hiusmalli ja väri, (ei se pinkki tai mikään muukaan shokkiväri) ripsiväri ja kevytkin meikkaus tekevät jo paljon ja piristävät omaa ja muidenkin mieltä.

Mikään ei ole sen kamalampi ilmestys kuin harmaasta seinästä reväisty, ei enää niin nuori nainen ilman meikin häivääkään ja mallista uloskasvanut epämääräisen pituinen tukka vedettynä niskaluiruun hiirenhäntään jollain kumilenkillä.

Jos on vielä hymytön, happaman tai vihaisen näköinen suupielet alaspäin. Kuten ikävä kyllä usein on.

Jos olette itse tyytyväisiä, niin mikäs siinä, mutta miksi ihmeessä ette välitä ja huolehdi vähääkäån itsestänne?

Miksi ette arvosta itseänne ja naisellisuuttanne?

Kyllä se vaikuttaa mielialaankin ja suu menee hymyyn helpommin kun hiukan parantelee luojan töitä. ☺

Mikä ihmeen puritarismi nykyään kukoistaa.

Sinulta on mennyt koko ketjun aihe ihan yli ymmärryksen. Ketään ei sano etteikö naiset saisi kaunistaa itseään niin halutessa, vaan puhe on siitä, että paljonko asian eteen tulisi käyttää rahaa, jos sitä ei ole. Ettei mikään kaunistaminen ole niin välttämätöntä, että sen takia kannattaa velkaantua. On myös yritetty kertoa vaihtoehtoisia keinoja miten kaunistaa itseään halvalla tai jopa ilmaiseksi. Nyt sinä tulkitset tämän jotenkin, että kaunistaminen haluttaisiin kieltää. Ei haluta, mutta suu säkkiä myöden. Kauneudenkin hoidossa.

On paljon naisia, jotka arvostavat naisellisuutta. He keräävät yrttejä pihalta tai metsästä tehdäkseen kasvonaamiota. Katsovat tutorealeja netistä, miten tehdä itse. He ostavat meikkejä halvalla, alesta ja vaikka Lidlistä. He käyttävät vaikka kananmunia hiuksiin, jotta ei tarvitse ostaa monen kympin hiusnaamiota, he pyytävät ystävää tasoittamaan sen etutukan ja takatukan ja nukkuvat yöllä papiljotit päässä jne.

Tätä sinulle niin tärkeää naisellisuutta voi kyllä hoitaa ja ylläpitää paljon halvemmin kuin 60€ kampaajakäynneillä. 100€ kosmetologi hoidoilla ja 50€ suihkurusketuksilla, 3000€ rinnansuurennuksilla tai 30€ ripsipermanentilla.

Onhan se tietenkin aikaavievempää ja vaativampaa, mutta ei se vuosien ulosotossakaan oleminen taida kovin helppoa olla? Ihminen, joka ei osaa ja joka ei suostu oppimaan, joutuu tietenkin maksamaan muille, jos haluaa näitä asioita ja tosiaan monia näistä, joilla on vaikeaa oppia tai ovat liian saamattomia opetellakseen löydämme sieltä ulosottomerkinnöistä. Halutaan ylläpitää sitä naiseutta, keinoilla joihin ei ole varaa ja lopputulos on sitten monen vuoden velkahelvetti.

Mitä siihen sitten sanomaan, jos sinusta se naisellisuuden ylläpitäminen on kaiken sen arvoista ja niin tärkeää, että omasta palkasta haluat maksaa osa vuosia ja monin kertaisesti takaisin se alkuperäinen summa. Minusta se on vain hölmöä, eikä siinä ole edes kyse, ettenkö osaa arvostaa kauneutta. Arvostan kauneutta, mutta en velkarahalla hankittua.

Sen sijaan, jos joku ei halua kauniista itseään. Ei halua olla edes naisellinen. Vaan jopa miesmäinen, niin eikä hänellä ole siihen oikeus ilman, että sinä tuomitset?

Pitääkö nämä esimerkit vetää toiseen ääripäähän eli rintasuurennuksiin? Henkilö käytti esimerkkinä sopivaa hiusmallia ja väriä ja kevyttä meikkiä. Ei ollut puhetta eikö väri voisi olla purkista kotona tai ripsari Lidlistä.

Kukaan ei käytä nykyään kananmunia hiustenhoitoon. Halvimmat hoitoaineet ja naamiot maksavat kaksi euroa putkilo tai purkki. Ei paha.

Kyllä, leikkaan usein itse otsatukan ja jopa latvoja vaikka olisi varaakin käydä tiheämmin leikkauttamassa. Takaa kerrostettua tukkaa en mielelläni anna kaverin saksittavaksi. Se 60 € kampaajaan muutamua kertoja vuodessa ei ole paljon.

Vierailija
534/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse säästän vuosittain seuraavista: (laskin summat siten miten joku saattaisi rahaa käyttää noihin runsaasti)

-kampaamo 400e (puoliso tasoittaa pitkien, paksujen ja tummanruskeiden hiusteni latvat)

-ripset, kynnet ym 1000e, en koe tarvitsevani

-merkkilaukku 800e, minulla sellainen on, ei tuonut kummempaa nostetta elämääni

-auton parkkeeraus 1800e, asutan keskikokoisessa kaupungissa 1 km:n päässä keskustasta, tiedän tämän mestan ilmaispaikat ja voin kävellä pari sataa metriä ja säästää tai jopa kävellä kotoa kaupunkiin/ostoskeskukseen

-kahvittelut joka viikko kahvilassa 400e, voin kutsua kamuni meille kahvittelemaan

-taksit 240, eipä tule hiihdeltyä humalassa, joten en tarvii

-vaatteet 400e, ostan basic vaatteita, joita voi pitää pidempään, ostan aina isolla alennuksella, mielestäni näytän tarpeeksi hyvältä vaatteissani ilman massiivista rahallista panostusta

-harrastukset 1000e, harrastan lajia joka on lähes ilmaista

-alkoholi 1500e, en käytä, koska epäterveellistä

-tupakka 3500e, en polta, koska epäterveellistä

=11000e

Veikkaan, että suurin osa naisista käyttää itseäni enemmän rahaa noihin yllämainittuihin keskimäärin ainakin 5000e:n edestä. Ihan hullua. Kertynyttä varallisuutta minulla on noin muutaman sadan tonnin edestä ja olen noin 40v. velaton.

Enkä koe jääneeni mistään paitsi. Lomaillaan joka vuosi lentomatkan päässä hyvässä hotellissa.

Jos itse laskisin noin, mitä säästäisin, jos jättäisin tekemättä jotain, mitä joku muu tekee, niin teoriassa voisin helposti säästää vuodessa enemmän kuin nettotuloni ovat.

Käytännössä kuitenkaan näin ei ole, vaikka en ole esimerkiksi koskaan polttanut ja tähän ikään mennessä se tarkoittaa, että mulla pitäisi olla jotain 50000€ säästössä.

M49

Vierailija
535/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän väliin nämä ulkonäön kommentointiaiheet ja viittaan viisaasti aseteltuun aloitukseen.

Olen itsekin kiinnittänyt huomiota siihen, miten nykyään on kuvitteellinen tarve saada kaikki heti valmiina, mieluiten "tyhjästä" eli ilman omaa vaivannäköä. Halutaan rahaa, muttei tehdä työtä. Halutaan vapaa-aikaa, muttei siihenkään kelpaisi mikään liian "tavallinen". Ovatko ihmiset tosiaan niin tyhmiä, että kuvitellaan onnellisen elämän tulevan siitä, miltä näyttää muiden silmissä, onko trendikäs ja kaikki oikeaa merkkiä? Se tuntuu kovin surulliselta tavalta elää. Ja siitä on väistämätön seuraus useimmilla se, että velkaannutaan hallitsemattomasti, kun ei osata nähdä kokonaisuutta.

Jo se kertoo ihmisten henkisestä pahoinvoinnista, että alakouluikäiset lapset alkavat olla mieltä, että pitää olla sitä tai tätä merkkiä, tai ei kelpaa. Mistähän tämä malli on mahtanut lapsille tulla? Katsokaa ihmiset peiliin, onko ihan tervettä menoa? Ongelmaa lähdetään hoitamaan sillä, että totta kai pitää saada köyhillekin lapsille merkkitavaraa, että ei kiusata. Miksi ei aleta kasvattaa lapsia ajattelemaan maalaisjärjellä ja näkemään sen, että pelkkä merkki ei oikeasti merkitse mitään. Se merkin arvo tulee siitä, miksi ihmiset sen mielessään luovat.

Onnellisuus tulee siitä, että osaa olla tyytyväinen elämäänsä ja nauttia tästä hetkestä. Perushyvinvoinnista huolehtiminen ja kodin sisustaminen asumisen tarpeisiin onnistunee valtaosalta, jos nyt ei puhuta äärimmäisen vähätuloisista. Harrastaa voi monenlaista mielenkiintoista ilman isoa rahallista panostustakin. Kun ostaa hyvälaatuista perustavaraa ja -vaatetta, joita pitää kunnossa ja huoltaa, ne kestävät pitkään kauniina ja käyttökuntoisina. Kun ei ole pakko mennä uusimpien pintamuotivirtausten mukaan, itselle omaan tyyliin sopivat luottovaatteet ovat aina hyvännäköiset.

Valitessa meikkejä voi kiinnittää huomiota siihen, missä on hyvin pigmenttiä ja mikä toimii juuri itselle hyvin. Merkki ei niissä kerro kaikkea, joskus edullinen voi olla käytännössä yhtä laadukas kuin kalliskin. Se vain riippuu tosi paljon tuotteesta; joidenkin kohdalla kannattaa satsata pitkään kestävään arvokkaampaan tuotteeseen, mikä onnistuu hyvin silloin, kun on säästänyt toisen tuotteen kohdalla.

Kaikkein tärkeintä olisi sisäistää se, että silloin, kun ei ole rahaa ylimääräiseen, ei hankita ylimääräistä. Säästäminen kannattaa.

Vierailija
536/731 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
537/731 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsetunto

ei tarvii kilpavarustelulua😁

Vierailija
538/731 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä itsetunto

ei tarvii kilpavarustelulua😁

Ja ei tarvi kateuden vuoksi tehdä yli pitkää päivää, että saa maksettua kaikki kalleudet.

Vierailija
539/731 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksen leikkuut, tekoripset ja rakennekynnet ovat piehtarointia lillukanvarsissa ja harvoin ne vie kenenkään taloutta vararikkoon ja syyt maksuhäiriöihin ja ulosottoon löytyvät kyllä muualta esim. äkillinen työttömyys, sairaus, kosteusvauriot asunnossa, korvaukset jne. Ja silloin puhutaan aivan toisenlaisista euromääristä, kuin muutaman kymmenen euron hiuksen leikkauksesta.

Ja ketä tahansa voi kohdata talousvaikeudet, vaikka kuinka esimerkillisesti olisi hoitanut raha-asiansa, myös niitä poninhäntä naisia, jotka eivät ole käyneet vuosiin parturissa ja erityisen haavoittuvaisia ovat yksin asuvien taloudet tai jos omistaa asunnon tai kiinteistöjä ja ulosottokierre olisi valmis.

Kuinka monen yksin elävän talous kestäisi, kun työnantaja aamulla ilmoittaisi, että yritys on haettu konkurssiin ja voit hakea kahden viikon irtisanomispalkan palkkaturvakeskuksesta, jonka saat monta kuukautta jälkikäteen ja kun irtisanomisajan jålkeen ilmottaudut työttömäksi, niin helposti tulee jopa viikon kahden omavastuupäivät ja tässä tilanteessa 1-3 kk puskurirahastot eivät auta. Suomessa viikottain joku työnantaja menee konkurssiin.

Tai jos sairastut syöpää, aluksi saat työnantajan maksamaa sairauspäivärahaa, jonka jälkeen vajaan vuoden ajan Kelan päivärahaa, joka on huomattavasti pienempi. Entä jos sairaus jatkuu yli vuoden ja et enää saa mistää sairaspäivärahaa, vaan jäät tyhjän päälle, etkä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.

Tai jos siitä arvoasunnossa on tullut kosteusvaurio tai joku vesijohtoputki vuotanut, eikä vakuutus vastaa.

Myös perinnöt aiheuttavat maksuhuolia, perintöverot menevät ulosottoon, vaikka perintöä ei saa myytyä, vaan siitä on ainoastaan kuluja. Ja siitä perinnöstä ei voi kieltäytyä, jos lapsia ja se siirtyy heille.

Monet elävät laput silmillä ja kuvittelevat, että talousvaikeudet ovat aina itsensä syytä ja johtuu holtittomasta rahan käytöstä, näin ei suinkaan ole ja se voi kohdata ketä tahansa.

Ei tarvitse kuin alle 15v lapsenne sytyttää tulipalon ilotulitusraketilla tai tekee ilkivaltaa, jolloin vanhemmat ovat korvausvelvollisia ja harvoin vakuutukset korvaa.

Vierailija
540/731 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tässä kaupungissa keskellä kaupunkia on liike missä ei maksa edes kolmeakymppiä normihinhintaan hiustenleikkaus ja joskus on -50. Esim rouva itara sukulainen raskii muutaman kerran vuodessa joten on oltava halpa. Ei joka toinen kuu mutta ehkä 3kk välein. Jostain tietää koska -50.

En kyllä saata ymmärtää mitä kritisoitavaa on perushiustenleikkuussa jollei se ole jossain ihmeen muotisalongeissa järkyttävään hintaan plus päälle kaikenmaailman tarpeettomat kalliit käsittelyt.

Enkä toisaalt tajua miksi hiirenharmaa ja maantienväri pitäisi värjätä. Pitääkö silmätkin värjätä? Iho? Toiset kähertää kun on suora, toiset suoristaa kun käherä. Tumman pitäs saada olla blondi. Aina jokin väärin. Ja keski-ikäset tavalliset suomalaiset keskenään yleensä ihan yhtä rumat naiset vetelee sokkivärejä päähänsä kuvitellen näyttävänsä paremmalta / laitetulta ... ei voi kun silmiään sulkea kun niitä postataan facebookissa.

Sitten selitetään miten juurta värjättävä että siisti. Ei tarvitse kun ei mene värjäämään alkuunkaan tai kasvattaa pois. Välttää rahanmenon ja moisen harmin.

Jos on olematon hius, leikkaa ihan lyhköseksi tuuman pituiseksi niin ei haittaa enää hiuslaatu. Eihän sen nykyään tarvitse olla mikään erikoinen.

Kun se on vaan niin, että se hiirenharmaa tai maantienvärinen kiilloton tukka harvaa ihmistä pukee.

Kun ollaan jo valmiiksi värittömiä taikinanaamoja nii kyllä se ihmeesti piristää ulkonäköä, kun siihen ottaa jonkun pukevan värin.

Myös ihan lyhyeksi sentin pituiseksi pätkitty tukka sopii tosi harvoille ihmisille. Jos on vielä ihan ohut laatu. Ja ei niin hyvä kasvojen ja kallonmalli.

Väärään naamanmalliin ja jos on vielä niskassa se tyypillinen kyhmy niin ihan lyhyt tukka on aivan kammottava malli.

Ihminen näyttää keskitysleiriltä karanneelta ja siellä kerityltä.

Kun sen tukanleikkuun ja värin on tarkoitus kaunistaa ihmistä ja tuoda ihmisen paremmat piirteet esille.

Ei niin, että ihminen on kuin seinästä reväisty ja näyttää rumemmalta kuin on.

Värjäys ei suurimmalle osalle tarkoita sokkivärejä ja leikkaus ei jotain kummallista erikoismallia.

Ei tukkaa leikata vaan sen takia, että se malli on pelkästään ja mahdollisimman käytännöllinen.

Viis miltä se näyttää.

Suurin osa värjää hiuksiaan aivan liian näkyvästi ja se yhdessä kalvakan ihon kanssa ei todellakaan näytä hyvältä. Itse olen todennut, että tähän mun värittömään naamaan itseasiassa sopii ihan hyvin nämä maantienväriset hiukset. Pidän ne vieläpä pitkinä. Vähän väriä kulmiin ja ripsiin, niin se on siinä. Miksi yrittää muuttaa sitä mitä luontaisesti on? Hyvin olen työelämässä pärjännyt näinkin ja itse asiassa kokenut, että saan paremmin arvostusta kuin todella laitetut työtoverit (toimin asiantuntijana). Vaatteet ostan uutena kaupasta, mutta käytän samoja vuosia.

Juu, nää valkoiset, mustat ja punaiset hiukset sopii hyvin harvalle (kalvakkaalle) suomalaiselle. Samoin värikypärät. Käytännössähän parhaiten kaikille sopii ihan ne omanväriset hiukset. Nämä meidän "maantienväriset" on etelämmässä todella tavoiteltu olotila.

Minulla on tällaiset vaaleanruskeat hiukset, ja on sanottu ulkomailla kampaamossa, että hurmaava väri.

Valkoinen, musta tai punainen eivät ole ainoat saatavissa olevat hiusvärit kampaamossa tai kaupan hyllyllä.

On myös muita, luonnollisempia vaihtoehtoja.

Kyllä kiiltävä ja sopivasti omaa väriä parantava väri on joskus parempi ja kauniimpi, sanotte mitä sanotte.

On myös huomattava ja tajuttava, että ulkomailla osataan ehkä paremmin tämä asiakaspalvelutilanne ja asiakkaan miellyttäminen. Jopa sanoisin, että imarteleminen.

On tietysti psykologisesti oikein ja viisasta, että harmaan tai maantienvärisnt tukan omaavalle asiakkaalle sanotaan, vaikka ei olisi aina tottakaan, että hänellä on "hurmaava väri".

Se nyt vaan on usein niin, jos totta puhutaan, että hiiren- tai maantienvärinen tukka harvemmin on hurmaava. Yleinen se on kyllä Suomessa.

Kun Suomessa kadulla kävelee 10-15 naista vastaan, joilla kaikilla on se luonnollinen maantienväri tukassaan niin tuskin kukaan huokaa, että onpas hurmaava hiusväri näillä naisilla.

Mukavaltahan se tuntuu kuulla kun kampaaja niin sanoo.

Mutta usein se kampaaja sanoo sen siksi, eikä se ole väärin, että silloin asiakas tulee miellellään uudelleen hänen tuoliinsa istumaan. Ja saa itsetuntoa, ei sekään ole väärin.

Minä en ainakaan ala itse tukkaani nyrhiä tavallisilla saksilla, silloin se vasta kamalalta näyttäisi. Jonkun ihmisen harvat haivenet voikin ehkä, ei niissä niin erotu se itse ronkkiminen.

Ennenhän laitettiin potta päähän ja leikattiin reunoja pitkin ja hyvin palveli. Kas kun ei tätä ole vielä ehdotettu.

Vaikka olenkin köyhä niin senverran nipistän vaikka omista ruokamenoistani, että pääsen kampaamoon.

Joku tekee toisin, olkoon niin.

Kukaan ei ole puhunut tavallisilla saksilla nyrhimisestä. Lähes mistä tahansa marketista voi ostaa hiustenleikkuuseen sovrltuvat sakset plus ohennussakset. Tai tilata netistä. Miesten hiukset on helppo leikata koneella.

Hehhee, siihen ostamiseen ja monenlaisten tarvikkeiden tilaamiseen sitten meneekin jo ainakin yhden tai kahden kampaamokerrran hinta äkkiä.

Ja jos huonosti käy, niin se leikkaus ei sitten kuitenkaan onnistu tai on vaikeampaa kuin luulet, niin ne jäävät sitten käyttämättä kaappiin.

Miksi ihmeessä on parturi- ja kampaamokouluja ja se on ihan oma ammattikunnan jos se hiusten muotoilu onnistuisi kaikilta loistavasti kotona?

Eihän tätä mmattikuntaa silloin edes olisi olemassa.

Miksi on sähkö- ja putkimies! Miksi eivät ihmiset vaan asenna omat sähkönkäyttö ja putkessa kun tulee halvemmaksi?

Hammaslääkäri? Ihan hyvin voi kiskoa itse omat hampaansa pois.

Kun on ne tonkitä ja hohtimet kotona kaikilla.

Olen sitä ikäpolvea, jossa maalla leikattiin lasten ja miesten jotkut naistenkin hiukset itse tai jossain naapurin Kallella tai Kaisalla.

Käytettiin jopa lampaiden keritsimiä siihen hommaan.

Jälki oli sitten myös sen näköistä.

En 2000-luvulla enää halua taantua siihen meininkiin. Meillä on koulutetut ihmiset sitä varten ja haluan myös tukea pienyrittäjiä.

Jos nyt alkaisin itse pitkään, suoraan ja paksuun tukkaan tavallisilla Fiskarsin taloussaksilla leikata otsatukan niin eihän se nyt olisi mitenkään kaunista katseltavaa sen jälkeen. 😁

Muu osa pitkää tukkaa ja sitten irtonainen otsatukkalippa eläisi omaa elämäänsä omaksi osioksi leikattuna joten kuten. Lovi siellä ja lovi täällä.

Ei kiitos!

En alla leikkimään kampaajaa uhraten omat hiukset, jonkun muun ehkä. 😁

Ei se nyt vain niin ole, että tuosta vaan leikellään kävi miten kävi.

Oma saksisettini maksoi 25 euroa ja leikkuukone 30. Ei noilla rahoilla montaa kertaa kampaajalla käy. Osaan leikata hiuksia siinä missä joku parturikin. Mies taas osaa tehdä sekä sähkö- , että putkitöitä. Ei kaikki ihmiset ole nykyäänkään täysin avuttomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä