Miksi ihmeessä Suomessa ei ole mahdollista laittaa lastaan eksklusiiviseen luksuskouluun, vaikka olisi varaa ja halua maksaa?
Laissa on kielletty ottamasta rahaa perusopetuksesta. Maksaisin itse mielelläni vaikka 5000-10000e vuodessa lukukausimaksua siitä, että lapseni pääsisi kunnon kouluun.
Kommentit (11)
Hommaa kotiopettaja. Kotikoulu on sallittu.
Ei se luxuskoulu mitään auta, jos lapsellasi ei ole talenttia edetä opinnoissaan.
Laita Sykkiin, eikä edes tarvitse maksaa
Euroopassa on sisäoppilaitoksia, lähetä pentusi sinne.
"Laissa on kielletty ottamasta rahaa perusopetuksesta." Missä laissa tuollainen on kielletty? Mielellään pykälän tarkkuudella kuulisin.
Eri asia olla kotiopettajak uin luxuskoulussa, luxuskoulussa pääsee verkottumaan muiden elitistien kanssa.
Höpö höpö. On maksullisia kouluja.
För 5.000 - 10.000 € får du inte ens en termin i en privatskola som inte är statsstödd.
Den internationella skolan i H:fors är billig då den får stöd både från Finland och USA, trots det kostar ett läsår € 16.363 för den studerande.
Perusta sellainen. Niin aikoinaan syntyivät yksityiset oppikoulutkin kun vanhemmat perustivat koulun lapsilleen.
Miten niin ei ole mahdollista?
Onhan esimerkiksi Ruoholahdessa International School of Helsinki. Kymppitonni vuodessa ei tosin riitä.
Perusta itse koulu. Voit myös opettaa lastasi itse tai palkata hänelle yksityisopettajan.