Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Kasvava joukko suomalaisia ei elä palkallaan – Myyjänä työskentelevä Mari Laasio sinnitteli kaverien vipeillä ulosottoon asti

Vierailija
20.01.2020 |

Tutkijan mukaan Suomessa on vähintään 200 000 työntekijää, jotka eivät ainakaan ajoittain tule palkallaan toimeen. Miksi hallitus ei tee asialle mitään? Kenenkään ei pitäsi joutua turvautumaan tt-tukeen jos hän käy palkkatöissä. Eihän työssäkäynti motivoi ihmistä lainkaan jos saman saisi tekemättä mitään.

Kommentit (263)

Vierailija
201/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvukeskusten asumiskustannuksistahan tuo johtuu. Asutaan paikassa mihin ei ole varaa. Aina voi muuttaa halvemmalle paikkakunnalle.

Korkeat asumiskustannukset taas johtuu asumistuista, tietenkin peritään korkeampia vuokria kun kerran Kela maksaa ellei vuokralaisella itsellä varaa. Ensimmäinen asia mitä pitäisi tehdä on poistaa paikkakunnan vaikutus tuen määrään. Esim Helsingissä ei tule samasta vuokrasta saada euroakaan enemmän kuin Utsjoella. Laskisi samantien vuokrat Helsingissä.

"Asutaan paikkakunnalla mihin ei ole varaa".

Miten ajattelit että esim . Helsingissä hoidettaisiin mm. lastenhoito, kauppojen myyntityö, varastotyöt, vanhusten kotihoito jne jos kaikki joilla ei oikeastaan ole varaa asua Helsingissä todella muuttaisivat pois?

Vierailija
202/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti havahdutaan tähän. Onhan näin ollut jo kymmenen vuotta ainakin ellei ylikin.

Työnteko ei kannata.

Ei ole mitään järkeä antaa päivästään 8-10h että saa sen parihunttia enemmän rahaa mitä tukina saa. Ongelmana ei ole tosiaan ne tuet (ne on matalat), vaan matalat palkat.

Joku ottaa rahat itselleen.

Tämä olisi ihan ok, jos verot käytettäisi hyvinvointiin, mutta miksi meillä terveyskeskuksesta lähetetään laskua perään?

Eikö meillä pitänyt olla maksuton terveydenhoito?

Mitäs helvettiä tämä on ja missä vaiheessa on maksut tulleet?

Onko tähän siirrytty jossain vaiheessa oikeistohallitusten aikaan?

Kyllä näistä on työpaikoilla juteltu jo kymmenenkin vuotta, mutta miksi nyt vasta aletaan asiasta puhua uutisissa?

Tilanne on sietämätön ja monta työkaveria on siirtynyt pois työelämästä sen mahdottomuuden takia. Kun olisihan se ihan jees jos työelämä olisi vain sellaista leppoisaa puuhastelua, mutta kun syke koholla pitää hommia painaa useiden ihmisten edestä huonolla palkalla.

Ei se ole mistään kotoisin. Työnlaatu kärsii ja tulee olo että paskaako tässä vääntää yhtään mitään, kun ei voi työtään tehdä kunnolla, nii miksi tehdä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa taloudenpitoa jos ei saa menoja suhteutettua tuloihin niin että lähtökohtaisesti käyttää vain 60-70% nettotuloista ja loput menee osakesalkkuun. Kun tulee huono päivä voi tuota sijoitusosuutta pienentää tai peräti myydä muutama upm.

Tässähän oli se ongelma että tällä ihmisellä ne työtunnit vaihteli. Kuka kuvittelee tulevansa toimeen 20 työtunnilla viikossa? Toinen duuni siihen päälle, että saa tunnit täyteen. Tämä uusavuttomuus on pelottavaa.

Tajuatko, ettei se 20-30 h viikossa tarkoita että henkilö tekee (esim 20 h/vko) 2 kokonaista 8 h päivää ja yhden puolikkaan ja loput viikosta vapaata?!? Ehei! Kaupan alalla se on sitä, että ne 20 h jakautuu viidelle päivälle ja välille maanantai - sunnuntai! Eikä työaika suinkaan ole säännöllisesti aamusta x-tuntia eteenpäin, vaan vuorot voi alkaa eri aikaan eri päivinä ja seuraava viikko taas vähän erilainen.

Mikä toinen työ taipuu tähän rinnalle? Mitä toista työtä voit tehdä milloin sattuu työajoilla? Jutussa ei mainittu (?) paikkakuntaa, mutta pienemmillä paikkakunnilla ei edes ole niitä toisia töitä mihin mennä!

Vierailija
204/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettona 1500-2100 euroa on minusta ihan riittävästi. Ja kannattaa säästää niinä kuukausina, kun saa sen 2100 nettona. 800 euron vuokran jälkeen jää rahaa aivan riittävästi. Olen itse elänyt paljon pienemmillä tuloilla enkä ole pikavippejä tarvinnut.

90-luvulla saattoi vuokra olla jopa alle 200€. Nykyään 800€ ei edes riitä. Eli pelkästään asumiskustannukset ovat nelinkertaistuneet. Palkat taas eivät ole nousseet. Mutta sähkönsiirto ruuan hinta yms. Kaikki hinnat ovat nousseet. Elokuvalippukin on 15€ nykyisin ja kalja Helsingissä 10€. Elintaso on siis romahtanut suhteessa ostovoimaan suurimmalla osalla palkansaajista.

Kaikki vauraus menee sijoitusvarallisuuden kuplan puhaltamiseen. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki raha valuu eksponentiaalisesti sinne, missä sitä on eniten.

Vuonna 2030 voidaan raportoida, että maailman rikkaimmat 5 ihmistä omistaa enemmän kuin 99.9999999% väestöstä. Ja tekoälybotit kommentoi kommenttiosioissa, kuinka ahkeralla työllä se on ansaittu, eikä ole keneltäkään pois.

Minä tein samaa työtä 90-luvulla 5000 markan kuukausipalkalla, mistä nyt tienaan 5000 euroa kuukaudessa. Kyllä, kaikki hinnat ovat nousseet rajusti, mutta niin ovat myös palkat.

No et todellakaan tehnyt. Äitini tienasi varastonhoitajana 90-luvulla 7000mk. Varastonhoitaja ei todellakaan tienaa nykyään kuin max 2200e, eli ei ne palkat ihan kuusinkertaisia ole. Mikähän ihme ala se sinulla muka on?

Juurikin näin, itse tienasin noin 8500 markkaa ja nyt vähän eri hommissa alle 1900 euroa.

Vierailija
205/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä elää hyvin kun elää tulojen mukaan. Esimerkkiä voi katsoa vaikka Britanniasta tai monesta muusta maasta: Euroopassa on esim. ihan normaalia elää kimppakämpässä jolloin asumiskulut pysyvät kohtuullisena. Miksi se olisi Suomessa liian vaikeaa?

Kelahan se ajaa ihmiset asumaan yksin.

Kela ja rikoskumppaninsa on syypäitä tähän. Vastahan Helsingissäkin laitettiin maan tasalle HOAS:n solutaloja kun ei kuulemma löydy halukkaita asukkaita. No ei varmasti löydy kun valtion ja kunnan politiikka näyttäisi olevan upouusien yksiöiden massiivinen sosiaalinen rakennuttaminen kaupungin paraatipaikoille. Ei tarvinne sanoa ettei näiden "halpojen" asuntojen vuokria maksa kuin harva asukas itse, mutta miksi tyytyä soluun kun syliin suorastaan väkisin työnnetään uusi yksiö...

Kela tekee kämppäkaverista avopuolisoita(pahimmassa tapauksessa toisen elättäjän) mikä ajaa ihmiset yksiöihin. Tässä on se syy ja asuntosijoittajahan tästä hyötyy eniten. 

Ei tee soluasunnoissa, vain kimppakämpissä ja silloinkin vain jos ovat eri sukupuolta. Kaksi miestä samassa kaksiossa eivät ole Kelan mukaan avopuolisoita eikä kolme naista kolmen asunnon solussa ole avopuolisoita kaikki keskenään Kelan mukaan tai sitten on maailma muuttunut siitä mitä se oli vielä tuossa 15-20 vuotta sitten kun itse olin ylioppilaana yliopistossa vielä.

Tyttöni asuu tyttökaverinsa kanssa kimppakämpässä ja kela teki heistä avoparin.

Kaverini tyttö ja poika eli sisarukset asui samassa asunnossa (3h ja keittiö, kummallakin oma makkari, kun sisaruksia olivat), kela teki heistä avoparin. Pitkän taistelun jälkeen ymmärsivät, että ovat sisaruksia, eivät insestipari

Tämäkin on kummallista.

Nyt ei voi enää 2 tyttöä tai poikaa ottaa kimppakämppäkään, kun heistä tulee heti pariskunta ja homoja saman tien.

Vierailija
206/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitaasti havahdutaan tähän. Onhan näin ollut jo kymmenen vuotta ainakin ellei ylikin.

Työnteko ei kannata.

Ei ole mitään järkeä antaa päivästään 8-10h että saa sen parihunttia enemmän rahaa mitä tukina saa. Ongelmana ei ole tosiaan ne tuet (ne on matalat), vaan matalat palkat.

Tämä olisi ihan ok, jos verot käytettäisi hyvinvointiin, mutta miksi meillä terveyskeskuksesta lähetetään laskua perään?

Kyllä näistä on työpaikoilla juteltu jo kymmenenkin vuotta, mutta miksi nyt vasta aletaan asiasta puhua uutisissa?

Tilanne on sietämätön ja monta työkaveria on siirtynyt pois työelämästä sen mahdottomuuden takia. Kun olisihan se ihan jees jos työelämä olisi vain sellaista leppoisaa puuhastelua, mutta kun syke koholla pitää hommia painaa useiden ihmisten edestä huonolla palkalla.

Ei se ole mistään kotoisin. Työnlaatu kärsii ja tulee olo että paskaako tässä vääntää yhtään mitään, kun ei voi työtään tehdä kunnolla, nii miksi tehdä lainkaan.

Äitini on kokenut siivooja. Erityisesti saniteettitilojen hoidossa hyvä ja kokenut.

Yli viisikymmentävuotta kokemusta alalta.

2012 valitteli että ei voi työtä hoitaa kunnolla. Työnantaja käskytti että ei ole aikaa puunata niin tarkkaan.

Äitini kyllä tietää että jos jotain jättää tekemättä on ihan yhdentekevää näyttelemistä ja lavastamista.

Taudit leviää.

Hänenkin kamelinselkä katkesi vuonna 2014. Sanoi suoraan että nyt on hänen työt tehty ja työelämäkin on kokenut sellaisen murroksen että ei sitä voi enää työnteoksi kutsua. Palkat on mitättömät, työnlaatu on mitätöntä teeskentelyä.

Jos rehellisesti tarkastettaisi siivottu alue, niin ei menisi läpi.

Jokainen joka menee "siivottuun" tilaan niin katselkaapa tarkempaa.

Homman nimi on että täytyy näyttää hyvältä.

Se ei kuitenkaan tarkoita että on hyvin tehty.

Vierailija
207/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvukeskusten asumiskustannuksistahan tuo johtuu. Asutaan paikassa mihin ei ole varaa. Aina voi muuttaa halvemmalle paikkakunnalle.

Korkeat asumiskustannukset taas johtuu asumistuista, tietenkin peritään korkeampia vuokria kun kerran Kela maksaa ellei vuokralaisella itsellä varaa. Ensimmäinen asia mitä pitäisi tehdä on poistaa paikkakunnan vaikutus tuen määrään. Esim Helsingissä ei tule samasta vuokrasta saada euroakaan enemmän kuin Utsjoella. Laskisi samantien vuokrat Helsingissä.

Miten ajattelit että esim . Helsingissä hoidettaisiin mm. lastenhoito, kauppojen myyntityö, varastotyöt, vanhusten kotihoito jne jos kaikki joilla ei oikeastaan ole varaa asua Helsingissä todella muuttaisivat pois?

Kumma että minä olen työtäni pystynyt HELSINGISSÄ tekemään menestyksekkäästi jo 16 vuotta, vaikka päivääkään en ole helsingissä ASUNUT.

Vierailija
208/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma että minä olen työtäni pystynyt HELSINGISSÄ tekemään menestyksekkäästi jo 16 vuotta, vaikka päivääkään en ole helsingissä ASUNUT.

Eli haluat, että rikkaat jäävät asumaan keskenään ja palvelusväki vaeltaa paikalle päivittäin ympäryskunnista?

Vierailija
209/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannukkis kirjoitti:

Olen itse siinä onnellisessa asemassa, että töitä on riittänyt. Olen ollut kokopäivätyössä lähes 20 vuotta putkeen. Heti lukiosta menin töihin. Välissä opiskelin, ja silloinkin tein töitä. Pääkaupunkiseudulla töitä riittää jokaiselle työkykyiselle- ja haluiselle.

Mutta asumisen ja julkisen liikenteen kulut ovat nousseet. Olin aiemmin toimistotyössä, josta käteen jäi noin 2000€/kk. Bussikortti 150€/kk, lasten päivähoitomaksut 600€/kk ja muut pakolliset menot veivät asumisen lisäksi aikamoisen loven palkasta. Ostin kaiken lapsille käytettynä. Harrastuksista oli tingittävä.

Vaihdoin parempipalkkaiseen vuorotyöhön ja nyt käteen jää välillä jopa 3500€/kk. Nyt pystyn ostamaan auton ja lapsetkin ovat jo esikoulussa niin tuli huima säästö kun päivähoitomaksut tippuivat. Helsingissä kaksioiden vuokrat ovat 1000€/kk luokkaa ellet halua asua jossain Pihliksen kaltaisessa lähiö-ghetossa. Halpoja kaupungin kämppiä ei riitä kaikille. Kahden lapsen kanssa kaksio alkaa käymään pieneksi muutenkin.

Päivähoitomaksut ei ole 600 eur kahdesta lapsesta koskaan (maksimi on 450 eur). Noilla tuloilla ei edes maksimia makseta ellei sulla ole hyväpalkkainen mies. eli sujuvasti selittelet omiasi. 

Vierailija
210/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat, että rikkaat jäävät asumaan keskenään ja palvelusväki vaeltaa paikalle päivittäin ympäryskunnista?

Siellä asutaan missä on vara. Jos ei ole vara helsinkiin niin sitten asutaan muualla. Ei ole mitenkään ihmeellistä että työskennellään ja asutaan eri paikkakunnilla. Minä itseasiassa taidan määritelmällisesti olla rikas. (minun henkilökohtainen varallisuus on suurempi kuin 90% on) Silti olen katsonut että minulla ei ole vara asua niin kuin haluan helsingissä, vaan olen joutunut sopeuttamaan haluni ja tarpeeni sen mukaan mihin on varaa.

211/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko ei kannata.

Ei ole mitään järkeä antaa päivästään 8-10h että saa sen parihunttia enemmän rahaa mitä tukina saa.

Plus pitää muistaa, että yleensä jotta voi käydä töissä täytyy joko hankkia bussikortti, joka maksaa 50-100€/kk tai oma auto, josta tulisi kustannuksia muutama huntti, plus lapsen päivähoitomaksut, ja joskus työssä tulee selkä kipeäksi, jolloin haluaa käydä hierojalla kerran kuussa 40€. Joten joskus kokoaikainen työnteko voi jopa vähentää nettotuloja

Vierailija
212/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä asutaan missä on vara. Jos ei ole vara helsinkiin niin sitten asutaan muualla. Ei ole mitenkään ihmeellistä että työskennellään ja asutaan eri paikkakunnilla. Minä itseasiassa taidan määritelmällisesti olla rikas. (minun henkilökohtainen varallisuus on suurempi kuin 90% on) Silti olen katsonut että minulla ei ole vara asua niin kuin haluan helsingissä, vaan olen joutunut sopeuttamaan haluni ja tarpeeni sen mukaan mihin on varaa.

Minulla ei ole varaa asua Helsingissä (haluamallani tavalla), joten olen pendelöin sinne muualta. Aika normaalia aika monelle, joka taloutensa osaa hoitaa.

213/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä asutaan missä on vara. Jos ei ole vara helsinkiin niin sitten asutaan muualla. .

Kuitenkin Pk-seudulla asuu paljon sellaisia aikuisia, jotka eivät ole koskaan käyneet töissä.

Se just tuokin sitä skismaa eri väestöryhmien välille, kun ne, joiden asumisen maksaa kokonaan Kela/sosiaalitoimisto, voivat asua pääkaupunkiseudulla mutta ne työssäkäyvät,joiden pitäisi itse maksaa vuokransa, eivät voi asua siellä vaan täytyy kulkea esim. Tunnin työmatkoja suuntaansa.

Vierailija
214/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa taloudenpitoa jos ei saa menoja suhteutettua tuloihin niin että lähtökohtaisesti käyttää vain 60-70% nettotuloista ja loput menee osakesalkkuun. Kun tulee huono päivä voi tuota sijoitusosuutta pienentää tai peräti myydä muutama upm.

Tässähän oli se ongelma että tällä ihmisellä ne työtunnit vaihteli. Kuka kuvittelee tulevansa toimeen 20 työtunnilla viikossa? Toinen duuni siihen päälle, että saa tunnit täyteen. Tämä uusavuttomuus on pelottavaa.

Ei ole käynyt mielessä, että sen yhdenkin silpputyön saaminen voi olla työn ja tuskan takana? Usein työ on myös hajannaista ja sitä tehdään vuoroissa. Mitenhän meinaat tehdä toista työtä samassa vuorossa ja työpaikka vielä toisella puolen pääkaupunkiseutua.

Menee taas jutut poskettomiksi, mutta eipä tarvitse ihmetellä, kun asialla on jokin Espoossa kultalusikka suussa syntynyt kauppakorkean opiskelija, joka jakaa näitä neuvojaan täällä.

Vai että vielä sijoitusomaisuutta. Hohhoijaa. Tule lama kultainen ja tyhjennä näiden osakeleikkijöiden tilit.

Kaikki tuntemani ihmiset ovat saaneet näitä pskaduuneja ihan helposti. Työvuorolistan saatuaan sitten ilmoittaa toiseen paikkaan koska pystyy tän toisen keikan heittämään. Eikö ihmiset saa suutaan auki ja osaa järjestellä asioitaan? Ilmeisesti ei, kun ei edes osata asumistukea hakea.

Vierailija
215/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannukkis kirjoitti:

Olen itse siinä onnellisessa asemassa, että töitä on riittänyt. Olen ollut kokopäivätyössä lähes 20 vuotta putkeen. Heti lukiosta menin töihin. Välissä opiskelin, ja silloinkin tein töitä. Pääkaupunkiseudulla töitä riittää jokaiselle työkykyiselle- ja haluiselle.

Mutta asumisen ja julkisen liikenteen kulut ovat nousseet. Olin aiemmin toimistotyössä, josta käteen jäi noin 2000€/kk. Bussikortti 150€/kk, lasten päivähoitomaksut 600€/kk ja muut pakolliset menot veivät asumisen lisäksi aikamoisen loven palkasta. Ostin kaiken lapsille käytettynä. Harrastuksista oli tingittävä.

Vaihdoin parempipalkkaiseen vuorotyöhön ja nyt käteen jää välillä jopa 3500€/kk. Nyt pystyn ostamaan auton ja lapsetkin ovat jo esikoulussa niin tuli huima säästö kun päivähoitomaksut tippuivat. Helsingissä kaksioiden vuokrat ovat 1000€/kk luokkaa ellet halua asua jossain Pihliksen kaltaisessa lähiö-ghetossa. Halpoja kaupungin kämppiä ei riitä kaikille. Kahden lapsen kanssa kaksio alkaa käymään pieneksi muutenkin.

Mitä vikaa on Pihkajistossa mielestäsi? Itse olen viihtynyt mainiosti.

Vierailija
216/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käynyt mielessä, että sen yhdenkin silpputyön saaminen voi olla työn ja tuskan takana? Usein työ on myös hajannaista ja sitä tehdään vuoroissa. Mitenhän meinaat tehdä toista työtä samassa vuorossa ja työpaikka vielä toisella puolen pääkaupunkiseutua.

Menee taas jutut poskettomiksi, mutta eipä tarvitse ihmetellä, kun asialla on jokin Espoossa kultalusikka suussa syntynyt kauppakorkean opiskelija, joka jakaa näitä neuvojaan täällä.

Vai että vielä sijoitusomaisuutta. Hohhoijaa. Tule lama kultainen ja tyhjennä näiden osakeleikkijöiden tilit.

Kaikki tuntemani ihmiset ovat saaneet näitä pskaduuneja ihan helposti. Työvuorolistan saatuaan sitten ilmoittaa toiseen paikkaan koska pystyy tän toisen keikan heittämään. Eikö ihmiset saa suutaan auki ja osaa järjestellä asioitaan? Ilmeisesti ei, kun ei edes osata asumistukea hakea.

Pääkaupunkiseudulla työtä saa kuka tahansa luku- ja kirjoitustaitoinen. Ja aika helppo juurikin näin niitä sovitella, kun työnantajalla on todella tarve saada tekijöitä. Töitä riittää niin paljon kuin viitsii tehdä.

Vierailija
217/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät saa ilmaisia työntekijöitä harjoittelijoina, kuntoutujina, valtion palkkatuella jne. niin, että valtio maksaa työntekijän mitättömän "palkan" esim. korvauksena 9 e/päivä. Tämän vuoksi ei synny uusia työpaikkoja ja valtava joukko oikeita töitä tekevistä joutuu sinnittelemään ala-arvoisilla korvauksilla, mitä ei voi edes verrata oikeaan palkkaan. Näitä on leipäjonoissa ja saattavat vipata velkoja silloin, kun tulee yllättäviä isompia menoja, vaikka tarvitsee ostaa uudet kengät tai käydä parturissa. 

Vierailija
218/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko ei kannata.

Äitini on kokenut siivooja. Erityisesti saniteettitilojen hoidossa hyvä ja kokenut.

2012 valitteli että ei voi työtä hoitaa kunnolla. Työnantaja käskytti että ei ole aikaa puunata niin tarkkaan.

Äitini kyllä tietää että jos jotain jättää tekemättä on ihan yhdentekevää näyttelemistä ja lavastamista.

Taudit leviää.

Hänenkin kamelinselkä katkesi vuonna 2014. Sanoi suoraan että nyt on hänen työt tehty ja työelämäkin on kokenut sellaisen murroksen että ei sitä voi enää työnteoksi kutsua. Palkat on mitättömät, työnlaatu on mitätöntä teeskentelyä.

Heh. Mulla on itellä tapana kysyä haatattelussa suoraan rekrytoijalta et onko tää oikeeta siivoilua vai näytelmää.

Et mul on itellä kokemusta enemmän näyttelysiivoilusta kuin oikeesta.

Sitten selvennykseks että päällisinpuolin et näyttää hyvält, mut ei käytetä aikaa epäpuhtauksien poistoon ylenpalttisesti.

Sääli miten flunssa aikaan voisi välttää tauteja jos julkisiin tiloihin käytettäis enemmä aikaa ja taitoa.

Näin uskon ja ripulitautien aikaan myös.

Vierailija
219/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnteko ei kannata.

Taudit leviää.

Aika moni kuratautiepidemia saataisi katkaistua jos ei levitettäisi niitä bakteereja ja viruksia likaisella mopilla paikasta toiseen siellä paskahuussissa.

Mutta minkäs teet kun pitää hutiloida niin paskaa leviää näkymättömästi kaikkialle.

Sitä se tekee kun hoidetaan hommat tyyliin "näyttää pintapuolisesti hyvälle".

Vessojen pesuun pitäisi käyttää puolet enemmän aikaa nykyisestä.

Huijareiden hommaa kuten rakennustyötkin nykyään on.

Säästetäänköhän pesuainekustannuksissakin. Olisi hauska kuulla mitä siivoojilla olisi kerrottavana.

Mulla on kanssa siivoojia kavereina ja ovat kyllä pyöritelleet päätä nykymenolle.

Vierailija
220/263 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannukkis kirjoitti:

Kävin ihan mieleenkiinnosta käyttämässä laskuria. Yksi huoltaja, tulot 3000 eur (brutto) ja kaksi lasta. Päivähoitomaksu yhteensä alle 50 eur kuukaudessa.

Päivähoitomaksut ei ole 600 eur kahdesta lapsesta koskaan (maksimi on 450 eur). Noilla tuloilla ei edes maksimia makseta ellei sulla ole hyväpalkkainen mies. eli sujuvasti selittelet omiasi.