Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Kasvava joukko suomalaisia ei elä palkallaan – Myyjänä työskentelevä Mari Laasio sinnitteli kaverien vipeillä ulosottoon asti

Vierailija
20.01.2020 |

Tutkijan mukaan Suomessa on vähintään 200 000 työntekijää, jotka eivät ainakaan ajoittain tule palkallaan toimeen. Miksi hallitus ei tee asialle mitään? Kenenkään ei pitäsi joutua turvautumaan tt-tukeen jos hän käy palkkatöissä. Eihän työssäkäynti motivoi ihmistä lainkaan jos saman saisi tekemättä mitään.

Kommentit (263)

Vierailija
261/263 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miten on minä en ymmärrä miten just vajaan tai päälle tonnin tai reilun puolentoista tonnin nettotuloilla vuokran JÄLKEEN on kanttia itkeä ettei muka saa edes ruokaa.

Koko juttu posketon.

Jos meillä ei vuosiin ollut mitään vaikeuksia ruuasta eikä tavallisista laskuista eikä mitään rästissä yht 1500€/KK nettotuloilla ENNEN vuokranmaksua ...

Johonkin talouskurssille, keittokurssille,marttoihin tai jotain. Keittokirjaa. Ja lasta pitää kasvattaa itsetunnolta sellaiseksi, ei tee asioita sosiaalisesta paineesta eikä liiku porukoissa missä jotakuta kiusattaisiin siksi, mikä rytky päällä.

Miksi ihmeessä tulisi syödä makaronia ????

Kertokaa joku koska minä en kyllä edes ns nuorena ällän ylioppilaan kapasiteetilla ymmärrä. Ja tuo nainen on itse kaupassa töissä ja voisi ostaa kaikkea punalappuista. Ei osaa Prismaan ja Lidliin? Ei osaa keittää perunoita?

262/263 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vedä nyt vit*u päähän.

Olen pajalla töissä 16.5€/h ja tuo 2100nto/kk on suurin piirtein mitä tienaan, siinä ei ole euroakaan ylimääräistä ok-talossa asumiseen ja 60km/päivä työmatkoihin.

Avokki on vaatekaupassa myyjä 34h on maksimi mitä tunteja saa, myymälänhoitaja on ainut kuka saa täydet 40h/viikko.

Senkään palkasta ei jää mitään, 50km/päivä työmatka, autopaikka töissä 60€/kk ym.

Poika haluaisi mp-näyttelyyn stadiin kuun vaihteessa ja en tiedä saako mistään sen vertaa pihistettyä, että reissu onnistuisi.

Ollaan vakavasti keskusteltu talon myynnistä, töiden lopettamisesta ja muuttamisesta kaupungin vuokra kolmioon.

Ei tarvittaisi kuin 1 autokaan sen jälkeen.

Olihan tämä provo, olihan?

Teillä on todella hulppea elämäntyyli. Omakotitalo, kaksi autoa, ja teette noin vähän töitä. Ja sitten kiukuttelet, että teillä ei riitä rahat?

Mä tunnen monta akateemisesti koulutettua vaativaa asiantuntijatyötä tekevää pariskuntaa, jotka tekevät iltaisin ja viikonloppuisinkin töitä, eikä todellakaan ole varaa omakotitaloon ja kahteen autoon.

Te elätte räikeästi yli tulotasonne.

Ja sinusta muiden pitäisi vetää v*ttu päähän? Oletko sairas vai mikä sinua vaivaa? 😟

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/263 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka suhtautuvat toisiin ihmisiin ikävästi, ovat yleensä itse nk sairaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme