Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (871)
- 20 kg (läskit lähti mutta kuntosalilla tuli vään lihaksiakin läskin tilalle)
ja samalla lähti verenpainelääkkeet, kolesterolilääkkeet ja polvivaivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-tyypin diabetes, verenpainetauti ja veren korkeat rasva-arvot korjautuivat 23 kilon pudotuksen jälkeen. Mikään vaiva ei enää tarvitse lääkitystä. Kiitän lääkäriäni, joka sanoi suoraan, että kyllähän nämä sairaudet saadaan kuriin lääkityksellä, mutta voit myös laihduttaa ja päästä eroon kaikista lääkkeistä.
Näen aina punaista, kun pidetään itsestäänselvyytenä, että verenpainetauti lähtee laihduttamalla. Varmasti niillä, joilla se on huonoilla elintavoilla hankittu, mutta on meitäkin, jolla normaalipainossakaan ei saada kunnolla edes lääkkeillä kuriin.
Kyllä. Edes todella terveellinen ruokavalio ei auta. Verenpainetauti on todella viheliäinen vaiva.
Sehän riippuu siitä, minkälaista ruokaa pitää terveellisenä.
Eiköhän me tässä ketjussa kaikki tarkoiteta samaa asiaa "terveellisellä ruualla". Joten turha alkaa siitä jankkaamaan. Ruuan pitää olla kalorimäärältään riittävää ja sopivaa, mutta myös ravinteikasta ja kaikki kehon ravintotarpeet täyttävää. Tämän lisäksi voi säädellä terveellisissä rajoissa koostumusta (esim. käyttääkö maitotuotteita, painottaako hiilareita tai muita, kuinka usein vuorokaudessa syö), koska ihmisillä on jonkin verran eroja.
Älä nyt viitsi, ei kukaan halua jankata, mutta on hyvä myöntää, että sillä "terveellisellä" eri ihmiset tarkoittavat eri asioita. Kaikki ne ovat kunkin mielestä se "terveellinen" eikä mikään ole paras tai huonoin. Joten se siitä, älä sinäkään juutu tähän asiaan, vaan jatka keskustelua.
Kyllä, olet varmaan oikeassa. Mutta kaikkien verenpainetautia ei voi parantaa elämäntapoja kohentamalla, laihduttamalla, ruokavaliolla. Se on se pointti, ei niinkään se mitä kukanenkin tarkoittaa ruokavaliolla. On superterveellisesti eläviä hoikkia ihmisiä, joilla on verenpainetauti ja lääkitys.
Mutta minäkin jätän tämän nyt tähän.
Olet ihan oikeassa. Verenpainetauti tai korkea, lääkitystä vaativa kolesteroli ei ole aina elintapojen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ketju! Olisi kiva ollut tietää vastaajien ikä. Itse näin nelikymppisenä pelottaa, että lähteekö läskit enää ja jääkö nahka pahasti roikkumaan.
Lähtee läskit ja kyllä jää yleensä nahka roikkumaan (mitä useammin laihduttaa, sen enemmän, joten laihdutus kannattaa tehdä vain kerran) ja mitä hitaammin laihdut, sen paremmin iho kutistuu mukana. Eikä kannata mihinkään nuoruuden ihannepainoon pyrkiäkään. En itse ota paineita roikoistani, esiinnyn yleensäkin julkisesti vain vaatetettuna ja alusvaatteilla saa ne roikot kyllä piilotettua. En vaihtaisi takaisin läskeihin.
Minulla on tuttava joka onnistui laihdutuksessaan vasta 70+ iässä. Ja hyvin onnistuikin! Haluan sanoa, että VANHEMPANAKIN KANNATTAA LAIHDUTTAA. Anteeksi huuto, mutta tiedättekö että iän myötä sitä jokainen vähän alkaa roikkua, tulee ryppyä ja helttaa. Ja se on ihan ok. Ja jos haluaa ja on rahaa, voi leikellä. Mutta ihan kauniita vanhatkin ihmiset on omalla tavallaan. Jos puntarissa on a) pullea ja sileä ja sairas b) vähän rutussa kuten muutkin samanikäiset ja terve niin meikä ottaa vaihtoehdon b ja suosittelee sitä muillekin!
Meidän iäkkäilläkään ei ole naamassa mitään pusseja ja helttoja ollenkaan ei 60 ei 70 eikä yli 80 vuotiaillakaan. Ei ne kaikille tule. Sesijaan jo nuorilla näkee kaksoisleukaa ja sen arvaa että helttahan siitä kehittyy, etenkin jos lyhyt kaula vielä-joillakin on n 2cm kaulaakin, niin se pää uppoaa sinne rasvaan sitten. Kaikki ominaisuuksia joille ei voi itse yhtään mitään, ellei pulleutta lasketa. Kaikki pitää ottaa omanlaisinaan. Ei pakottaa Prokrusteen vuoteeseen.
Mun laihdutuksen jälkeen olen ehkä vähän pirteämpi kuin ennen, mutta kadun sitä silti. Samalla lähti hiukset ja sain kilpirauhasen vajaatoiminnan. Kannattaa siis laihduttaa hitaasti eikä kuten mä :(
Kuorsaus -vaikea uniapnea, kaikki päivät kestävät väsymys ja jopa 3-4 päiväunet.
Päänsärky.
Voimattomuus, jaksaa tehdä paljon enemmän.
Ja mitä tuli tilalle (pudotin kymmeniä kiloja); roikkuvaa nahkaa, jota mätänee alta, napa hautuu ja mätänee ja haisee kuvottavalle, ennen näytin -10vuotta nuoremmalta, nykyään +20vuotta vanhemmalta (vanhenen siis 30vuotta alle vuodessa), koska rypyt tuli esiin ja ennen niitä ei ollut niin nyt on suusta korviin ja otsassa ja joka puolella.
On menossa hetki, jolloin yritän kestää nämä painon pudotuksen tuomat haittavaikutukset.
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaus -vaikea uniapnea, kaikki päivät kestävät väsymys ja jopa 3-4 päiväunet.
Päänsärky.
Ja mitä tuli tilalle (pudotin kymmeniä kiloja); roikkuvaa nahkaa, jota mätänee alta, napa hautuu ja mätänee ja haisee kuvottavalle, ennen näytin -10vuotta nuoremmalta, nykyään +20vuotta vanhemmalta (vanhenen siis 30vuotta alle vuodessa), koska rypyt tuli esiin ja ennen niitä ei ollut niin nyt on suusta korviin ja otsassa ja joka puolella.
On menossa hetki, jolloin yritän kestää nämä painon pudotuksen tuomat haittavaikutukset.
Roikkuvan nahan voi leikkauttaa pois.
Tällä palstalla ei KUKAAN laihduta. Koskaan.
Hmm itse en varsinaisesti laihduta. Olen muuttanut elintapojani, jotka ovat olleet aikamoisia. Siinä samalla tippuu kiloja. Koitan olla tuijottamatta liikaa vaakaa tai vaatekokoja ja keskityn enemmän siihen, miltä minusta tuntuu. Jatkan hiljakseen samaan malliin.
Tuntuu hyvältä, kun ei henkeä ahdista enää niin paljoa. Kiva kun alkaa nähdä varpaansa pystyasennossa. Vessahommat hoituu näppärämmin. Jaksaa kikkailla lasten kanssa. Ei ole koko aikaa väsymys tai sellainen outo sumu/ pöhnä päällä. Olen jotenkin luottavaisempi tulevaisuuden suhteen. Pidän itsestäni paljon enemmän jo nyt ja olen armollisempi itseäni kohtaan. Innolla ja mielenkiinnolla odotan, mitä jatko tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Hengenahdistus liikkumisen yhteydessä lähti ekan 7 kilon pudottamisen jälkeen, myöhemmin loppui myös jalkojen turvotus.
70 kiloa laihdutin.
Ilman lihavuusleikkausta 70 kiloa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten tuo kuorsaaminen on sellainen juttu, jonka vuoksi kävin tutkimuksissa ihan yliopistosairaalassa ja kukaan ei sanonut, että laihduta. En tajunnut olevani liian lihava, olin paisunut jotenkin huomaamatta pikkuhiljaa.
Kuorsaamiseen vaikuttanee se, jos läskiä kertyy kaulaan. Joillakin normaalipainosillakin voi olla "lihava kaula".
Jossain uniapnean pikatestissä neuvotaan kokeilemaan, saako sormet kaulan ympärille: paina peukalot kevyesti toisiaan vasten ja kierrä muut sormet kaulasi ympäri. Ulottuvatko ne niskan takana yhteen? Mikäli eivät, saatat kuulua riskiryhmään.
Kai tuossa vaikuttaa onko pitkät sormet tai pienet kädet ja lyhyet sormet.
Tyhmä testi.
Sitäpaitsi lihavuudesta puhutaan.
Voi liikalihavakain sada kätensä noin.
Onnittelut teille kaikille, jotka olette onnistuneet laihduttamaan!
Itse taidan olla niin heikko luonne, että ei vaan onnistu...
monenlaisia,mutta yksi hauskimmista, lähti haluttomuus.
Ukko valitti vuosia ettei heru ja nyt se on helisemässä mun halujen kanssa.
Haluaisin nyt enemmän kuin hän.
Kiloja lähti 16, ja olen nyt tyytyväinen itseeni
Vierailija kirjoitti:
Hienoa lukea näistä:) Yleensähän lihavat painottavat aina olevansa tosi hyväkuntoisia ilman mitään ongelmia
Mulla oli vain 7 kg normaalipainon yli mutta 10 kg pudotus poisti refluxin, helpotti uniapneaa, vähensi lonkkakipua ja poisti hengenahdistuksen
Ihmiset nyt vaan ovat kovin erilaisia. Joillekin ihan pienikin ylipaino tuottaa ison kasan vaivoja, toiset porskuttaa ( kuten minä) massiivisen ylipainon kanssa ilman mitään ongelmia. Mulla ei siis tosiaan ole mitään ongelmia n. 60 kg ylipainoni kanssa. Kohta lähden taas koiran kanssa pariksi tunniksi metsään ja uimaan, eikä ahdista yhtään, vaikka joku lihavan kehoni näkisi.
Mutta tämä on siis ihan tutkittu asia, että ihmisten perimä vaikuttaa merkittävästi siihen, miten sen ylipainon kestää. Toki myös elintavat vaikuttaa tosi paljon, ei kaikki lihavat suinkaan elä liikkumatta ja syö epäterveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Päänsärky.
Jos on noin pahoja haittoja roikkuvasta nahasta, se saa kunnallisella puolella leikkauttaa pois. Ei siis maksa juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengenahdistus liikkumisen yhteydessä lähti ekan 7 kilon pudottamisen jälkeen, myöhemmin loppui myös jalkojen turvotus.
70 kiloa laihdutin.Ilman lihavuusleikkausta 70 kiloa?!
Juu,ei ole pakko ahtaa suklaata kellon ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa lukea näistä:) Yleensähän lihavat painottavat aina olevansa tosi hyväkuntoisia ilman mitään ongelmia
Mulla oli vain 7 kg normaalipainon yli mutta 10 kg pudotus poisti refluxin, helpotti uniapneaa, vähensi lonkkakipua ja poisti hengenahdistuksen
Ihmiset nyt vaan ovat kovin erilaisia. Joillekin ihan pienikin ylipaino tuottaa ison kasan vaivoja, toiset porskuttaa ( kuten minä) massiivisen ylipainon kanssa ilman mitään ongelmia. Mulla ei siis tosiaan ole mitään ongelmia n. 60 kg ylipainoni kanssa. Kohta lähden taas koiran kanssa pariksi tunniksi metsään ja uimaan, eikä ahdista yhtään, vaikka joku lihavan kehoni näkisi.
Mutta tämä on siis ihan tutkittu asia, että ihmisten perimä vaikuttaa merkittävästi siihen, miten sen ylipainon kestää. Toki myös elintavat vaikuttaa tosi paljon, ei kaikki lihavat suinkaan elä liikkumatta ja syö epäterveellisesti.
Ei ole mitään terveellistä tuommoisessa että kertyy 60kg ylimääräistä, tervettä lihavuutta ei ole olemassakaan. Nyt voi tuntua että ok, mutta huomenna ehkä ei.
Sokerikoukku. Jos siitä pääsee eroon koko elämä muuttuu.
En päässyt mistään vaivasta eroon, kun laihdutin 80kg > 60kg. Pikemminkin olo oli aluksi tosi heikko. Olen 168cm pitkä, eli kaikki yli 70kg on minulle ylipainoa.
Aviomies. Löysin uuden ja paljon paremman kun laihduin.
Kyllä, olet varmaan oikeassa. Mutta kaikkien verenpainetautia ei voi parantaa elämäntapoja kohentamalla, laihduttamalla, ruokavaliolla. Se on se pointti, ei niinkään se mitä kukanenkin tarkoittaa ruokavaliolla. On superterveellisesti eläviä hoikkia ihmisiä, joilla on verenpainetauti ja lääkitys.
Mutta minäkin jätän tämän nyt tähän.