Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?

Vierailija
19.01.2020 |

Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:

1. Kuorsaaminen

2. Väsymys

3. Virtsankarkailu

4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen

5. Libido

6. Ahdistus ja masentuneisuus

Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI

Kommentit (871)

Vierailija
221/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt mistään vaivasta eroon, kun laihdutin 80kg > 60kg. Pikemminkin olo oli aluksi tosi heikko. Olen 168cm pitkä, eli kaikki yli 70kg on minulle ylipainoa.

Oletko laihduttanut vetämällä energiat liian alas.

Minulla aina jaksaminen paranee jos laihdun edes pari kiloa. Liikkuminen tuntuu heti kevyemmältä ja helpommalta.

Vierailija
222/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paino laskee, laskevat verenpaine ja veren rasva- ja sokeriarvot ihan kaikilla. Liikkuminen helpottuu, mieliala paranee jne.

Liikkuminen ja laihduttaminen pitäisi olla pakollista kaikille reilusti ylipainoisille (painoindeksi yli 30). Sote-budjetti pienenisi valtavasti, mutta tästähän ei saa puhuakaan, että läskit eivät loukkaantuisi. Sama koskee alkoholin ja muiden päihteiden väärinkäyttäjiä. Pakkohoitoon vain.

On totta että ihan kaikki ikäluokat pitäisi saada liikkumaan, painosta kuitenkin riippumatta. Koska ihmiset tulkitsisivat tuotakin pakkoa niin väärin, niin paras olisi jos valtio tai kunta ottaisi siitä kopin. Itse ehdottaisin seuraavankaltaista mallia:

- kunnilla velvollisuus tarjota erilaisia kevyitä liikuntamuotoja ilmaiseksi kaikille kansalaisille 3h viikossa. Tämä voisi vaikkapa mahdollistaa kaupungin liikuntapaikkoihin ilmaispassin jota saa käyttää 3h viikossa verran ilmaiseksi. Erilaisia ryhmäliikuntoja lisättäisiin: jumpparyhmiä, tennispeliryhmiä, sauvakävelyryhmiä - ja kaikkiin pääsisi osallistumaan passin kanssa

- passilla "maksettaessa" pitäisi myös varmentaa henkilöllisyys niin ettei laiskimukset antaisi superurheilija-kavereilleen lainaksi passejansa

- jokainen kansalainen joka käyttäisi tarvittavan määrän urheilupassiansa, saisi pienen verohelpotuksen. Helpotuksen saisi myös virallisten yksityisten liikuntapaikkojen palveluja käyttämällä tarvittavan määrän.

En usko että tätä mallia nuijittaisiin helpolla läpi missään, mutta pitkällä tähtäimellä tästä saataisiin luultavasti valtavat säästöt monella alueella! Esimerkiksi vanhukset eivät voi asua kotonansa usein huonon liikuntakyvyn takia, joka johtuu kunnon romahtamisesta; kansalaisten liikkuvuus paranisi ja ylipaino vähenisi; kuntien tarjotessa suuret määrät ilmaisliikuntaa, saataisiin iso määrä kansalaisia liikkumaan ja ylläpitämään yleiskuntoaan!

Idea on hyvä, mutta en tiedä olisiko ne veroalennukset kannattavin tapa tässä.

Aikuiset osaa jotenkin pitää huolta itsestään, tämä toiminta pitäisi aloittaa lapsista, ja he eivät verohelpotuksista hyödy  mitenkään. PItäisikö kouluissa olla enemmän pakollista liikuntaa? Miten kannustaa lapsia liikkumaan, kun some on addiktoivampaa?

Itse uskon nimenomaan veroalennuksiin, sillä pienikin raha motivoi yllättävän hyvin ihmisiä, ja olisi jopa perusteltua sillä kun keskimääräinen sairastelu pienenisi ikäluokissa.

En ole ihan samaa mieltä tuon "Aikuiset osaa jotenkin pitää huolta itsestään"-virkkeen kanssa, sillä aikuisissa juuri nuo lapsuusajan tavat kulminoituvat. Osa pitää huolta itsestään todella hyvin, ja osa on taas ihan retuperällä! Terveysongelmat kasaantuvat vuosien aikana niin nopeasti, että kolmikymppisen sohvaperunan motivoiminen voisi tarkoittaa että sama henkilö on liikuntakykyinen 30v myöhemmin sen sijaan että liikkuu vaivalloisesti rollaattorilla.

Toki lapsiakin pitää kannustaa liikkumaan! Moni kunta onkin ottanut tästä kopin niin että kouluikäisille on tarjolla edullisesti (tai ilmaiseksi) liikuntaryhmiä. Toki toivon että käytäntö yleistyisi joka puolella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20v ja 117,6kg (jostain syystä paino oli usein digivaa'alla juuri tuon verran) tosi kuumana kesänä. Muistan sen hikoilun ja häpeilyn. Sisko kipitti edellä ja mä puuskutin perässä. Jalat sattui ja sisäreisien iho hankasi kipeästi housujen saumaan. Polvet oli illalla turvonneet. Ihanista vaatekaupoista olisin halunnut ostaa sitä sun tätä mut mikään ei mahtunut. Omat housut oli melkein rikki hankautuneet ja rumat.

Vierailija
224/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) sisäreisien hakkaaminen yhteen vereslihalle, varsinkin kesäisin hameissa ja mekoissa

2) isot paiseet jota tuli epäsäännöllisesti ns hankaumakohtiin

3) Itsetunto parani ja aina olemassa ollut kiinnostukseni muotiin puhkesi kukkaan

4) En kaipaa enää miehiltä hyväksyntää, olen aktiivisempi ja tunnen olevani kykeneväisempi moniin asioihin.

Kaikki itsetunnon kohoaminen ei siis välttämättä liity suoraan painoon, mutta en myöskään tunne olevani se jota yritetään helpon pullukkapanon takia.

5) osaan kohtuuden ja todella nautin ruuasta nykyään

T. -25kg nyt 162cm/57kg

Vierailija
225/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka on hyvä olla eli terveellinen.

Liika laardi kun tekee ihmisen väsyneeksi ja sairaaksi.

Ylipaino on kaikista suurin ihmiskunnan sairaus.

Nyt kansaa tulisi kannustaa laihduttamaan, liian moni on liian paksu nyt. Se on sairasta.

Vierailija
226/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun paino laskee, laskevat verenpaine ja veren rasva- ja sokeriarvot ihan kaikilla. Liikkuminen helpottuu, mieliala paranee jne.

Liikkuminen ja laihduttaminen pitäisi olla pakollista kaikille reilusti ylipainoisille (painoindeksi yli 30). Sote-budjetti pienenisi valtavasti, mutta tästähän ei saa puhuakaan, että läskit eivät loukkaantuisi. Sama koskee alkoholin ja muiden päihteiden väärinkäyttäjiä. Pakkohoitoon vain.

On totta että ihan kaikki ikäluokat pitäisi saada liikkumaan, painosta kuitenkin riippumatta. Koska ihmiset tulkitsisivat tuotakin pakkoa niin väärin, niin paras olisi jos valtio tai kunta ottaisi siitä kopin. Itse ehdottaisin seuraavankaltaista mallia:

- kunnilla velvollisuus tarjota erilaisia kevyitä liikuntamuotoja ilmaiseksi kaikille kansalaisille 3h viikossa. Tämä voisi vaikkapa mahdollistaa kaupungin liikuntapaikkoihin ilmaispassin jota saa käyttää 3h viikossa verran ilmaiseksi. Erilaisia ryhmäliikuntoja lisättäisiin: jumpparyhmiä, tennispeliryhmiä, sauvakävelyryhmiä - ja kaikkiin pääsisi osallistumaan passin kanssa

- passilla "maksettaessa" pitäisi myös varmentaa henkilöllisyys niin ettei laiskimukset antaisi superurheilija-kavereilleen lainaksi passejansa

- jokainen kansalainen joka käyttäisi tarvittavan määrän urheilupassiansa, saisi pienen verohelpotuksen. Helpotuksen saisi myös virallisten yksityisten liikuntapaikkojen palveluja käyttämällä tarvittavan määrän.

En usko että tätä mallia nuijittaisiin helpolla läpi missään, mutta pitkällä tähtäimellä tästä saataisiin luultavasti valtavat säästöt monella alueella! Esimerkiksi vanhukset eivät voi asua kotonansa usein huonon liikuntakyvyn takia, joka johtuu kunnon romahtamisesta; kansalaisten liikkuvuus paranisi ja ylipaino vähenisi; kuntien tarjotessa suuret määrät ilmaisliikuntaa, saataisiin iso määrä kansalaisia liikkumaan ja ylläpitämään yleiskuntoaan!

Idea on hyvä, mutta en tiedä olisiko ne veroalennukset kannattavin tapa tässä.

Aikuiset osaa jotenkin pitää huolta itsestään, tämä toiminta pitäisi aloittaa lapsista, ja he eivät verohelpotuksista hyödy  mitenkään. PItäisikö kouluissa olla enemmän pakollista liikuntaa? Miten kannustaa lapsia liikkumaan, kun some on addiktoivampaa?

Itse uskon nimenomaan veroalennuksiin, sillä pienikin raha motivoi yllättävän hyvin ihmisiä, ja olisi jopa perusteltua sillä kun keskimääräinen sairastelu pienenisi ikäluokissa.

En ole ihan samaa mieltä tuon "Aikuiset osaa jotenkin pitää huolta itsestään"-virkkeen kanssa, sillä aikuisissa juuri nuo lapsuusajan tavat kulminoituvat. Osa pitää huolta itsestään todella hyvin, ja osa on taas ihan retuperällä! Terveysongelmat kasaantuvat vuosien aikana niin nopeasti, että kolmikymppisen sohvaperunan motivoiminen voisi tarkoittaa että sama henkilö on liikuntakykyinen 30v myöhemmin sen sijaan että liikkuu vaivalloisesti rollaattorilla.

Toki lapsiakin pitää kannustaa liikkumaan! Moni kunta onkin ottanut tästä kopin niin että kouluikäisille on tarjolla edullisesti (tai ilmaiseksi) liikuntaryhmiä. Toki toivon että käytäntö yleistyisi joka puolella!

Tähän aikuiset osaavat pitää huolta itsestään voisi lisätä, että eikö huumeiden haittavaikutuksien pitäisi loogisesti olla jo rankaisu itsessään. Raha motivoi paremmin kuin itsetuhon välttäminen, valitettavasti. T. Eri

Vierailija
227/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua, mutta nämä hävisivät minulta, kun siirryin keto-ruokavaliolle ja aloin liikkumaan paljon:

Diabetes (esi)

Jatkuva väsymys

Turvotus

Korkeat tulehdusarvot (syy ei selvinnyt)

Keskivartalolihavuus (luulin olevani omenavatsa rakenteeltani)

Vierailija
228/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoikka on hyvä olla eli terveellinen.

Liika laardi kun tekee ihmisen väsyneeksi ja sairaaksi.

Ylipaino on kaikista suurin ihmiskunnan sairaus.

Nyt kansaa tulisi kannustaa laihduttamaan, liian moni on liian paksu nyt. Se on sairasta.

Enemmän oon huolissani kielen rappeutumisesta. Miten ihminen voi olla terveellinen? Ihminen voi olla terve, eikä hoikkuus korreloi edes sen terveyden kanssa aina.

Vierailija
229/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten oli hiki kanssa tollasta makean hajuista, öklöä. Se muuttui takaisin normiksi ja hikoilukin tavalliseksi, kun pääsin takaisin normipainoon.

Vierailija
230/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin muuten silloin, että haistaako muut sen hajun? En koskaan kehdannut kysyä =)

Vierailija
231/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamustondis palasi

Vierailija
232/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiongelmaiset, huumeidenkäyttäjät ja itsetuhoiset ihmiset hakevat epätoivoisesti apua eivätkä saa sitä! Ja sinun ideasi on pakkohoito. Sekin kävisi Suomessa tänä päivänä, koska muuta ei ole.

Vierailija
233/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PItäisikö kouluissa olla enemmän pakollista liikuntaa?

Pakollinen koululiikunta on varmin tapa pilata liikunnan ilo.

Niin totta. Ja lisäksi ketjun aiheena on listata niitä vaivoja mitkä on saanut laihduttamalla hoidettua pois, sen sijaan että keksitään pakkokeinoja lihaville yms "hauskaa" asian vierestä.

Vierailija
234/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorsaus -vaikea uniapnea, kaikki päivät kestävät väsymys ja jopa 3-4 päiväunet.

Päänsärky.

Voimattomuus, jaksaa tehdä paljon enemmän.

Ja mitä tuli tilalle (pudotin kymmeniä kiloja); roikkuvaa nahkaa, jota mätänee alta, napa hautuu ja mätänee ja haisee kuvottavalle, ennen näytin -10vuotta nuoremmalta, nykyään +20vuotta vanhemmalta (vanhenen siis 30vuotta alle vuodessa), koska rypyt tuli esiin ja ennen niitä ei ollut niin nyt on suusta korviin ja otsassa ja joka puolella. 

On menossa hetki, jolloin yritän kestää nämä painon pudotuksen tuomat haittavaikutukset. 

Roikkuvan nahan voi leikkauttaa pois.

Ja luulisi siihen saavan kelakorvauksen, jos lääkäri toteaa nahasta aiheutuvan terveydellistä haittaa. Kuulostaisi ainakin siltä.

Vierailija
235/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla muuten oli hiki kanssa tollasta makean hajuista, öklöä. Se muuttui takaisin normiksi ja hikoilukin tavalliseksi, kun pääsin takaisin normipainoon.

Mä haisin oudon makealta ryyppyputken jälkeen. Sellaiselta rasvaisen imelältä. Sitä kun muustelee niin olen tyytyväisempi elämään kun juon harvemmin.

Vierailija
236/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Miksei tästä puhuta?

Koska jos lääkäri esim kommentoi potilaan painoa niin se on silloin paska lääkäri ja saa haukut. Ei näistä kovin monelle jaksa sanoa kun lopputuloksena voi olla valitus.

Vierailija
237/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikahikoilu ja yleisesti tukala olo helteillä hävisi

Vierailija
238/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meitä kehopositiivia sitten yritetään joka kantista sorsia. Ihan keksittyjä juttuja.

Vierailija
239/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine sekä kolesteroli normalisoitui

Vierailija
240/871 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Miksei tästä puhuta?

Koska jos lääkäri esim kommentoi potilaan painoa niin se on silloin paska lääkäri ja saa haukut. Ei näistä kovin monelle jaksa sanoa kun lopputuloksena voi olla valitus.

Asioista voi puhua niin monella tavalla. Sitä kannattaa miettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi