Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (871)
Melkein aina, kun lihava kertoo voinnistaan niin sanoo että on juuri käynyt lääkärillä ja kaikki arvot on mallillaan, paremmat kuin normaalipainoisella kaverilla. Ja että jaksaa kyllä liikkua ja touhuta ilman ongelmaa.
Sitten kun laihduttaa niin tuleekin yllätyksenä kuinka paljon paremmin voi ja kuinka paljon energisempi fiilis on.
nälkä lähti laihduttamalla, koska aloin palstan ohjeiden mukaan laihduttaa syömällä enemmän sipsejä ja siideriä, ettei elimistö menisi säästötilaan
Vierailija kirjoitti:
2-tyypin diabetes, verenpainetauti ja veren korkeat rasva-arvot korjautuivat 23 kilon pudotuksen jälkeen. Mikään vaiva ei enää tarvitse lääkitystä. Kiitän lääkäriäni, joka sanoi suoraan, että kyllähän nämä sairaudet saadaan kuriin lääkityksellä, mutta voit myös laihduttaa ja päästä eroon kaikista lääkkeistä.
Näen aina punaista, kun pidetään itsestäänselvyytenä, että verenpainetauti lähtee laihduttamalla. Varmasti niillä, joilla se on huonoilla elintavoilla hankittu, mutta on meitäkin, jolla normaalipainossakaan ei saada kunnolla edes lääkkeillä kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-tyypin diabetes, verenpainetauti ja veren korkeat rasva-arvot korjautuivat 23 kilon pudotuksen jälkeen. Mikään vaiva ei enää tarvitse lääkitystä. Kiitän lääkäriäni, joka sanoi suoraan, että kyllähän nämä sairaudet saadaan kuriin lääkityksellä, mutta voit myös laihduttaa ja päästä eroon kaikista lääkkeistä.
Näen aina punaista, kun pidetään itsestäänselvyytenä, että verenpainetauti lähtee laihduttamalla. Varmasti niillä, joilla se on huonoilla elintavoilla hankittu, mutta on meitäkin, jolla normaalipainossakaan ei saada kunnolla edes lääkkeillä kuriin.
Kyllä. Edes todella terveellinen ruokavalio ei auta. Verenpainetauti on todella viheliäinen vaiva.
Minulla ocd rauhottui kun lopetin maitotuotteet :) Maitoa kittasin suustani paljon, vähentäminen ei auttanut sekään. lopetus auttoi ja samalla paino alkoi tippumaan vihdoin.
Isot onnittelut kaikille painonpudottajille ja elämäntapa muutoksille! Hieno homma!
Paha juttu, jos libido häviää laihdutuksen myötä.
10 kg lähti ja samalla plantaarifaskiitti jaloista. Itsetunto kohosi aivan huimasti, kun kesävaatteet näyttävät upeilta päällä. Noin 80 kg-> 70 kg.
Joku tästä jo aiemmin kirjoittikin, mutta housut ei enää haissut kuselta kun laihduin. Meni pitkään tajuta tämä. Kun ylipainoa oli kertynyt noin 25 kg, alkoi sellainen vaiva että puhtaat pikkuhousut alkoi jo parissa tunnissa haista kamalalta. Kai alapää haisi muutenkin, mutta ihan selvästi multa valui pissaa housuihin huomaamattani! Ihan samalla tavalla olin pyyhkinyt ja pessyt kuin aiemminkin, mutta hajua tuli. Kai se voi olla niin, että ylipainon takia sitä pissaa lorahteli väärään aikaan muutamakin tippa. Onneksi laihduttamalla tuokin vaiva siis katosi eikä enää haise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.
Miksei tästä puhuta?
Voisiko syy olla se, että niin lihava, normaalipainoinen kuin laihakin voi vaikuttaa siihen treenaamalla lantionpohjalihaksia? Eihän kaikilla tule raskaanakaan inkontinenssia. Se missä kunnossa lihakset ja muut tukirakenteet ovat, ratkaisee.
En usko. Ylipainoisena ei jumpat auta mutta normaalipainossa vaiva katoaa itsestään. Raskaana olo on eri asia kuin läskinä olo.
Ensin kadutti, että avasin palstan jo aamusta, mutta kun luin tämän ketjun ei harmittanut yhtään :) Mukava lukea ihmisten positiivisista kokemuksista. Laihdutuksesta puhutaan usein niin tylsästi: "Kuluta enemmän kuin syöt." jne. Tässä ketjussa kerrotut asiat oikeasti motivoivat, ainakin minua. Oma "laihdutus" lähti nyt liikkeelle (hitaasti, mutta varmasti) liukenevan kuidun lisäämisellä. Tai tarkoitus alunperin oli saada tämä krooninen väsymys pois tai ainakin vähemmäksi, mutta nyt huomasin, että viikossa oli vyötäröltä lähtenyt n. 3 senttiä. Eli tästä tuli sitten laihdutusprojekti myös :) Oli varmaan joku alkuhumautus, nuo sentit, mutta vireystaso on myös noussut. Eilen esim. olin koko päivän jalkeilla, vaikka useimmiten päivät menevät aika pitkälti makuuasennossa, josta välillä nousen tekemään esim. kotihommia. En usko, että väsymys kokonaan lähti, mutta jos nyt edes välillä olisi normaali olo ja hetkeksi väistyisi tämä uupumus. Katsellaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tarkkaan, kun en mitannut lähtöpainoa, mut ainakin 20 kg.
Hieno homma, pitää kanssa laittaa syömistä ja liikkumista uuteen uskoon, kun tullut 10-15kg ylipainoa.
Paransin uniapnean laihduttamalla. Ensimmäisen yötestauksen jälkeen tehtiin toinen, tarkempi testi. Tässä välissä oli jonotusaikaa (sairaalan testiin) noin reilu puoli vuotta. Kävin kävelemässä ja söin järkevästi. Laihtumista tuli ainakin 10 kg (en muista tarkkaan). Toisen testin tulos oli, ettei minulla ole uniapneaa ja tulokset olivat siis parantuneet normaaliksi ekasta testistä.
Muistan yhä sen kevyen tunteen kun loikin sairaalan ovesta ulos ja kävelin helmikuisessa talviauringossa kotiin. Suosittelen!
Kaikki ne sairaudet, jotka voi itse parantaa, voi miten toivonkaan että kaikki olisivat sellaisia. Ja jos sinulla on sellainen, voit ihan ITSE korjata tilannetta, tai ainakin helpottaa sitä. Se kannattaa ja sinä voit tehdä sen.
Rannekipu, joka johtui liian tiukast rannekellon rannekeesta. Vähemmän rasvaa ranteessa -> ei enää puristanut. Lisätietoa: https://www.vuodenmies.com/kellonvalinta.html
-35 kg
Ei merkittäviä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä kommentista. Minulla on verenpainetauti, johon auttavat lääkkeet eikä mikään muu. Olen ollut melkein alipainoinen ja myös ylipainoinen. Alkoholia en käytä, tupakkaa en käytä ja vaikka söisin kuinka terveellisesti, nukkuisin ja harrastaisin liikuntaa, minulla on ja tulee olemaan verenpainetauti.
Tietysti normaalipaino ja terveelliset elämäntavat ovat hyväksi, mutta ne eivät aina paranna kaikkia tauteja.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin eroon ylimääräisestä 100kg kun erosin ukostani
Hah! Sama täällä: mies 82kg innostui juomaan koronan aikana; kotona etänä. Minä taas laitoin korkin kiinni ( kuukauden päästä tulee 2 vuotta ) ja näin meidän tiet erosivat. Jotkut menee elämässä eteenpäin, toiset taas taantuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Edes todella terveellinen ruokavalio ei auta. Verenpainetauti on todella viheliäinen vaiva.
Sehän riippuu siitä, minkälaista ruokaa pitää terveellisenä.
Ymmärrän sinua. Olen itse ollut nuorena kaunis ja seuraa saava, nyt en enää niinkään. Olen asian kanssa suht ok. Ihmiset vain ovat sellaisia tarkoittamatta sillä pahaa. Olet kenties itsekin tavannut miehiä jotka ulkonäön vuoksi olet jättänyt huomiotta sitä itse edes välttämättä tajuamatta.
Tästä ketjusta tulin sanomaan että onpa ihana! Tuli hyvä mieli ja kannustaa itseäkin.