Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (915)
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaamiseen voi vaikuttaa yllättävän pieni painonpudotus. Mun mies lopetti kuorsaamisen kun paino putosi noin viisi kiloa normaalipainon yläkantista normaalipainoon. Ei varsinaisesti laihduttanut, vaan tekin parannusta ruokailuun ja liikuntaan verenpaineen ja kolesterolin takia.
Joo siis sama! Miehellä oli jouluna mahatauti, jonka jälkeen paino on pysynyt ehkä kolme-neljä kiloa entistä matalampana. Ei se lähtöpainokaan ollut mikään korkea, mutta tuolla keventymisellä kuorsaaminen vähentyi ihan oleellisesti!
Miehenkipeys loppui kertarysäyksellä kun BMI putosi alle 20.
kun heräsin oman kuorsaamisen ääneen, sain vihdoin motivaation laihtua.
muutaman kilon laihduttuani kuorsaaminen loppui.
kun laihduin lisää, T2 diabetes ei tarvitse enää lääkitystä.
jalkakivut hävisivät.
innoistuin kävelystä.
ym.
KaijäKöö
Jethrö
MaariönRunq
Tietäjät tietää
Huono olo ja hitaus lähti kun sokeri lähti ja rasva . Paljon helpompi hengittää kuin hyvä olo.
Minulta lähti kilojen myötä myös pettäjä-miesystävä.
Kolmen vuoden aikana painoa on lähtenyt 20 kg (80 --> 60). Sen myötä saatoin lopettaa verenpaine- ja astmalääkkeet. Nyt en tarvitse mitään lääkkeitä. Lisäksi sairastan flunssia paljon harvemmin, aiemmin oli monta vuodessa mutta nyt ei yhtään viimeiseen 10 kuukauteen (*koputtaa puuta*).
Painonpudotus johtuu elintaparemontista, ja koska liikunta on lisääntynyt reippaasti, mitään niska-hartiavaivoja tai alaselkävaivoja ei enää ole. Liikkumattomana oli koko ajan joku paikka jumissa tai vähintään olkapäätä juili. Nyt saan kropan vetreäksi jumpassa tai hiihtoladulla tai punttisalilla.
N57
Laihdutin 122 kg -> 67 kg neljän vuoden aikana. Eipä ollut mitään vaivoja isompanakaan, joten ei siinä mielessä vaikutusta. Ulkonäkö nyt on toki sutjakampi, tosin riippurinnat ja tyhjää nahkaa jäi joten alasti näyttää ehkä jopa karummalta kuin lihavana.
Vastakkainen sukupuoli lakkasi kohtelemasta kuin ilmaa
Vierailija kirjoitti:
Kuorsaamiseen voi vaikuttaa yllättävän pieni painonpudotus. Mun mies lopetti kuorsaamisen kun paino putosi noin viisi kiloa normaalipainon yläkantista normaalipainoon. Ei varsinaisesti laihduttanut, vaan tekin parannusta ruokailuun ja liikuntaan verenpaineen ja kolesterolin takia.
Minulla auttaa vain alle 10% rasvaprosentin laihuus kuorsaukseen.
Toisaalta alle 10% miehenä mulle tulee huonovointisuutta ja erektiohäiriöitä sairastelen myös flunssaa herkemmin. Alhainen rasvaprosentti ei sovi minulle, mutta sitten alan taas kuorsata herkästi. Laihana myös palelen tosi herkästi.
Minulle on aika vaikeaa pitää itseni lihavana ja toistuvasti laihdun alle 10% tasolle. Syön todella paljon vehnää ja erilaisia leivoksia pysyäkseni 15% tietämillä. Tärkein merkki on että olen liian vähissä asvoissa, niin aamuerektiot katoaa ja testotasot laskee.
Mies. En jaksanut sitä pösilöä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus
Miksi alapeukut? Laihdutus tasoitti hormonitoiminnan, raskauduin helpommin.
Olen 52v ja laihdutin muutama vuosi sitten reilun 30kg. Painoin n.100kg ja nyt paino vaihtelee 67-70kg välillä. Olen 170cm pitkä.
Minulla on pcos ja fibromyalgia. Pcos sairauteen voi kuulua naisepätyypillinen karvankasvu, niin minullakin. Se loppui lähes kokonaan laihtumisen myötä.
Fibromyalgiakivut, ja muut kivut, helpottivat. Vatsaoireitakaan ei juurikaan enää ole, koska en syö roskaruokaa.
Jaksamisen taso on parantunut, elämässäni on yksi ylimääräinen tunti koska unentarve väheni. Hereilläolotunnit ovat myös aktiivisempia, enää en juurikaan makaa sohvalla telkkaria tuijottaen.
Mitään kroonisia ylipainon mukanaan tuomia sairauksia, verenpaine/diabetes/tms., minulla ei ollut.
Julkisella puolella minulta leikattiin roikkuva vatsanahka pois. Se oli iso leikkaus, mutta toivuin siitä hyvin. Sille oli terveydelliset perusteet. Jos sellaiseen pääsette laihtumisen jälkeen, niin menkää ihmeessä.
Minulta loppui liiallinen hikoilu, se oli kiusallinen vaiva, kun hiki haisi myös ikävälle (varsinkin rintojen alla). Se tarttui myös rintsikoihin. Myös kohonneet veren sokeriarvot tasaantuivat ja olen miettinyt, johtuiko tuo haju niistä sokereista. No, johtui tai ei, niin on kyllä kivaa, kun ei enää hikoile ja haise! N55
Tämä on tosi koukuttava ja tsemppaava ketju, kertokaa lisää!
Tuota vähän ihmettelen, että näkyykö tosiaan painon pudottaminen noin selvästi palvelun ja ihmiskohtaamisten laadussa?
Tää on niin hyvä, kannustava ketju. Pitäisi aina lukea tätä kun tekee mieli herkutella. Kiitos kaikille kommentoijille.
Tuota vähän ihmettelen, että näkyykö tosiaan painon pudottaminen noin selvästi palvelun ja ihmiskohtaamisten laadussa?
Kyllä näkyy. Harrastan lavatansseja, +30kg sitten olin näkymätön. Nykyisin mua haetaan tanssimaan koko ilta.