Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?

Vierailija
19.01.2020 |

Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:

1. Kuorsaaminen

2. Väsymys

3. Virtsankarkailu

4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen

5. Libido

6. Ahdistus ja masentuneisuus

Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI

Kommentit (871)

Vierailija
841/871 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin lievästi ylipainoinen ettei fyysisiä ongelmia vielä ollut, mutta se tyytymättömyys omaan kehoon lähti laihduttamalla. Ylipainoisena peilikuva näytti vieraalta enkä voinut pukeutua niin kuin olisin halunnut, koska vaatteet eivät näyttäneet hyvältä. Oli inhottavaa että keho ei näyttänyt siltä miltä koki olevansa.

No yksi ihan fyysisesti tärkeä haitta joka lähti oli testien hankautuminen yhteen, joka sai farkutkin aina rikki. Olin siis 165 cm ja 75 kg pahimmillaan. Laihdutin eka 65 kiloon sit 60 ja lopulta 55 kiloon. Nyt on just hyvä.

Vierailija
842/871 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine ja verensokeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/871 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli laski, verenpaine laski, nivelet eivät ole rasituksella, verensokeriarvot paremmat. Ei siis ole isoa riskiä diabetekseen, verenpainetautiin, sepelvaltimotautiin, nivelrikkoon yms.

Vierailija
844/871 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset ei ole enää niin runsaat ja kivuliaat. Selkäkivut myös helpottaneet eikä enää hengästy muutaman rappusen takia :D - 15kg ja homma jatkuu, hitaasti mutta varmasti!

Ei v.....u KUKAAN voi olla niin tyhmä, että kuvittelee ylipainon vaikuttavan menkkojen runsauteen!!!!!! 😂😂😂😂😂 En enää jaksa teitä, en v.....u jaksa!!!

No itseasiassa kyllä se vaikuttaa, tästä puhuin jokin aika sitten gynekologin vastaanotolla. Asia liittyy jotenkin ruskeaan rasvaan jota ylipainoisilla on runsaasti, se vaikuttaa hormonitasapainoon ja sitä kautta kuukautisiin. Myös itselläni kymmenen kilon laihduttaminen normalisoi vuotoa, joka pahimmillaan oli todella runsasta.

Joku on puhunut tässä kyllä höpönlöpöä. Ylipainoisilla ei ole runsaasti ruskeaa rasvaa, päinvastoin. Hoikilla on enemmän ruskeaa rasvaa kuin ylipainoisilla. Ruskea rasva on ns. terveellistä rasvaa ja se mm. polttaa kaloreita. Lukekaapa aiheesta.

Vierailija
845/871 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristävä ketju!

Sain lukemisesta intoa lähteä lenkille - on ollut muutama päivä hiljaiseloa.

Olen huhtikuusta pudottanut 5 - 6 kiloa.

Yritän vuoden loppuun saada vielä pois 4 - 5 kiloa. Sitten on hyvä. :)

Ja nyt sateeseen!

Vierailija
846/871 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuva hikoilu

vatsavaivat

Vierailija
847/871 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piristävä ketju!

Ja nyt sateeseen!

Jatkan vielä tuota - liikkuminen on parantanut kuukausia jatkuneen, koronan jälkeisen hengästymisen, lisännyt notkeutta ja parantanut tasapainoa.

Vierailija
848/871 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tähdellistä terveystietoa josta toivoisi jokaisen suomalaisen naisen pääsevän osaksi. Liian moni vielä tyydyttää itseään juustonaksuin ja muilla roskaruoilla. Harva enää pysyy kotiäitinä jolloin voi uhrata enemmän aikaa herkullisen ja ravitsevan ruoan valmistamiseen perheelle. Niin masentavaa että ylipaino vielä koituu niin monen naisen turmioksi.

Vierailija
849/871 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piristävä ketju!

Ja nyt sateeseen!

Jatkan vielä tuota - liikkuminen on parantanut kuukausia jatkuneen, koronan jälkeisen hengästymisen, lisännyt notkeutta ja parantanut tasapainoa.

Kyllä painon pudotus ratkaisee ihan pysyvästi monet fyysiset ja psyykkiset vaivat ahdistuksesta ripuliin ja rasvapoimujen sieni-infektioihin.

Vierailija
850/871 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla mikään vaiva ole kadonnut laiduntamalla. Polvia särkee ja kolottaa. Tein 12 vuotta töitä seisaaltani erään tehtaan viimeistelyhihnalla. Nyt 47-vuotiaana kannan niistä työvuosista taakkaa. Leikkaukseen en pääse, kun olen liian nuori, sanoi lääkäri. Lääkkeistä ei juuri apua. Liikunta on tärkeää, mutta juoksemaan tai hyppimään en pysty ollenkaan enää. On myös kroonista allergista nuhaa, eikä laihduttaminen siihen ole vaikuttanut. Muita vaivoja ei oikeastaan olekaan. Laihdutin lähinnä ulkonäön vuoksi.

Tai oikeastaan olen laihduttanut kymmeniä kertoja elämäni aikana, ensimmäisen kerran jo 14-vuotiaana, kun harrastin tanssia. Tällä hetkellä paino noin 59-60 kg ja pituus 165 cm. Olen ihan tyytyväinen, koska lihoin koronarajoitusten aikaan. Tuli herkuteltua ja liikuin vähemmän. Pahimmillaan korona-aikaan painoin noin 74 kg. Ylipainoa siis oli ja painonhallinta muutenkin on minulle ollut ikuisuuskysymys.

Tyypillinen niveloireinen vaihdevuositapaus. Estrogeeni auttaisi. 

Vierailija
851/871 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polvia särkee ja kolottaa. Tein 12 vuotta töitä seisaaltani erään tehtaan viimeistelyhihnalla. Nyt 47-vuotiaana kannan niistä työvuosista taakkaa. Leikkaukseen en pääse, kun olen liian nuori, sanoi lääkäri.

Aivan takuulla pääsee, jos röntgen/magneettikuvat näyttävät selkeää kulumaa ja nivelrikkoa etkä jaksa oireitasi enää. Olen sinua viisi vuotta nuorempi ja minäkin pääsen heti kun jaksamisen rajat kipujen kanssa tulevat vastaan.

Ihan selkeät kulumat ja nivelrikko on todettu, ei ulkoista äkillistä vammaa. Rustot eivät ole kulutuspinnoilta vielä täysin puhki. Lääkäri sanoi. että ei ole kypsä leikkaukseen ja kun on niin vähän ikää, pitää odottaa. 50-vuotiaana saan varata seuraavan ortopedin ajan. Kipu vaivaa öisin ja rasituksen jälkeen. Tehtiin portaidenkävelytesti. Pysty

Estrogeenit kehiin. 

Vierailija
852/871 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 11 kg vähän alle puolessa vuodessa. Vielä haluan laihtua seuraavan reilun puolen vuoden aikana 15 kg. Tahti n. 2 kg kuussa on minulle sopiva, eikä vaadi muuta kuin vähän päivittäisten kaloreiden silmälläpitoa. Oletan, että menen 500 kcal/pv vajauksella. Nälkä ei ole ollut. Vointi on kohentunut ja näin jatkan. Seuraavan puolen vuoden jälkeen alan näyttää naiselta, jossa kohtaa laihdutustahtini saa hidastua ja loput kilot karistan hitaasti.

Kysymykseni teille muille on, että onko toiveita laihtua niin, ettei nahka jää roikkumaan? Vatsa, käsivarret, rinnat, naama? Pituutta on 171 cm ja tarkoitus on lisätä liikuntaa paljon kunhan paino on sen verran alentunut, etteivät nivelet rasitu=kulu liikapainon takia.

Lehdissä on paljon juttuja ja kuvia paljon laihtuneista, harvemmin mainitaan nahkasta mitään. Nyt jo on pientä löysää poimua mahan alaosassa, vain pientä, mutta toivoisin sen kutistuvan sieltä pois. Tarvittaessa hidastan tahtia.

Vierailija
853/871 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veren rasva-arvot kohentuivat ja verenpaine laski. Mitään oireellisia varsinaisia terveysongelmia ei ollut, kun ei korkea kolesteroli ja verenpaine oikein missään tuntunut. Toisaalta vaivaksi voitaneen laskea yleinen huono kunto, joka kyllä katosi, ja nyt olen hyvässä kunnossa ja jaksan puuskuttamatta aika hyvän matkan. Kovakuntoisinkin hengästyy, kun tarpeeksi rasittaa itseään. Minulla se hengästymisen kynnys on noussut aika jyrkästi.

Fyysinen vointini ja oloni on huomattavan paljon parempi nyt. En ikimaailmassa haluaisi takaisin niitä kiloja, joista pääsin eroon. Siksipä on mainittava, etten laihduttanut vaan muutin elämäntapani ja aloin harjoittaa painonhallintaa, elämään terveellisesti lopuksi elämääni.

Ainoa negatiivinen puoli ovat joidenkin tuttujen kommentit ja sen toteaminen, että nyt "paremman näköisenä" saan parempaa palvelua, missä asioinkin. Muutos on huomattava. Se tekee minut surulliseksi, olinhan ennenkin ihan se sama ihminen kuin nyt. En oikein enää yleisesti pidä ihmisistä, minusta on tullut erittäin kyyninen ja varautunut. Omat tärkeät läheiseni ovat entistä tärkeämpiä, rakkaampia ja läheisempiä!

Silti ollaan plussan puolella ja haluan elää näin, koska tunnen oloni niin kertakaikkisen hyväksi.

Vierailija
854/871 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piristävä ketju!

Ja nyt sateeseen!

Sateella ulkoilu on ihan parasta mitä tiedän!

Vierailija
855/871 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pudottanut viisi kiloa ja lukemista päätellen saan alkaa vähentämään jo ennestään vähäistä verenpainelääkitystäni. 

En kärsi enää päiväväsymyksestä.

Vierailija
856/871 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huomaamatta lähtenyt n 8 kiloa. En ihan tiedä, miten mutta kyllä vaan olen laihtunut. Käytön töissä työnantajan uniformua ja kylläpä on mukava huomata että just sen verran on tippunut, ettei vaatteet enää kiristä. Vielä syksyllä oli aika tiukkaa ja mietin että se on mentävä pomolle sanomaan että isompaa kokoa tarvitaan. 

Nyt oli vielä 10 päivää karmea flunssa ja ruoka ei maistunut ollenkaan, lähti muutama kilo lisää.

Vierailija
857/871 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava ketju, hienoa lukea näitä. Itse olen jo 62vee joten terveys edellä tässä mennään. Tarkoitan sitä, että llen jo sen ikäinen että olen ns näkymätön muuten. 

Mutta päivittäistä liikuntaa tekemällä on vajaa kymppi lähtenyt! Ja liikkuminen, notkeus, ryhti parantunut. Mahtava olo. Lepo on lepoa eikä vaan uupuneena rötköttämstä sohvalla.

Vierailija
858/871 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta hävisi laihduttamalla toisen korvan tasaisen matala humina, ikään kuin rekka-auto olisi ulkona tyhjäkäynnillä. 

Vierailija
859/871 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun paremmin, huolet eivät tunnu niin suurilta, ne huolet mille ei voi mitään, koska on energiaa.

Ja tämä, energiaa on enemmän. Laihtumisen aikana karsin kotia lähes minimalistiseksi, ei mennyt aikaa siivoamiseen, tavaroiden etsimiseen jne.

Halut ovat todella paljon nousseet. Näytän paremmalta, tykkään laittaa itseäni ja olen iloisempi. Käyn joka 2 v yleislääkärillä, otetaan perusarvoja. Voin myös arvoilta paremmin. Iso plussa, ei tee makeaa mieli.

Vierailija
860/871 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan hävisi lapsettomuus, kun laihdutin jonkun verran ja söin terveellisemmin.

Kärsin itse lapsettomuudesta ja ensimmäinen käynti poliklinikalla avasi silmäni ja jotenkin sisuunnuin oman painonpudotukseni kanssa. Tuli oivallus että jos jotakin pystyn tekemään tämän suhteen niin teen sen. Tavoitteenani on tiputtaa 15 kg painoa pois. Ensimmäistä kertaa elämässäni painonpudotus tuntuu luonnolliselta ja siihen on oikea syy. Tämä kommentti lohduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi