Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (924)
Ainakin korvan soiminen, närästys ja verenpaine. Ja oli kiva huomata, miten paljon helpompaa on esim. solmia kengännauhat :-)
Olen laihduttanut melkein 20 kg, nyt normaalipainossa. Menetelmät syömisen vähentäminen ja päivittäiset kävelylenkit.
Ylipainoisena käytin särkylääkettä joka viikko päänsärkyyn, nyt enää harvoin (tyyliin neljä kertaa vuodessa).
Miks mulla on kaikki aloituksen ongelmat vaikka olen normaalipainoinen? 168/57 n39
Muutama lisäkilo tekee liikkumisen sen verran vähemmän nautinnolliseksi, että se saa vähentämään liikkumista ja yleistä aktiivisuutta mikä johtaa energiankulutuksen pienenemiseen ja kunnon putoamiseen mikä vielä vähentää liikkumisen miellekkyyttä.
Ja muutama lisäkilo vaikuttaa verensokeriin ja aiheuttaa herkunhimoa ja tarvetta jatkuvalle napostelulle. On vaikea olla päivisin esim. kuusi tuntia syömättä.