Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?

Vierailija
19.01.2020 |

Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:

1. Kuorsaaminen

2. Väsymys

3. Virtsankarkailu

4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen

5. Libido

6. Ahdistus ja masentuneisuus

Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI

Kommentit (915)

Vierailija
901/915 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorsaamiseen voi vaikuttaa yllättävän pieni painonpudotus. Mun mies lopetti kuorsaamisen kun paino putosi noin viisi kiloa normaalipainon yläkantista normaalipainoon. Ei varsinaisesti laihduttanut, vaan tekin parannusta ruokailuun ja liikuntaan verenpaineen ja kolesterolin takia.

Minulla auttaa vain alle 10% rasvaprosentin laihuus kuorsaukseen. 

Toisaalta alle 10% miehenä mulle tulee huonovointisuutta ja erektiohäiriöitä sairastelen myös flunssaa herkemmin. Alhainen rasvaprosentti ei sovi minulle, mutta sitten alan taas kuorsata herkästi. Laihana myös palelen tosi herkästi. 

Minulle on aika vaikeaa pitää itseni lihavana ja toistuvasti laihdun alle 10% tasolle. Syön todella paljon vehnää ja erilaisia leivoksia pysyäkseni 15% tietämillä. Tärkein merkki on että olen liian vähissä asvoissa, niin aamuerektiot katoaa ja testotasot laskee.

No syöt vähemmän niin meet säästöliekille ja lihot,   tai hommaa unettomuutta,stressiä, hormooneja...

Tuollasiahan mammat selittää lihavuuden syyksi aina.

Vierailija
902/915 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v ja laihdutin muutama vuosi sitten reilun 30kg. Painoin n.100kg ja nyt paino vaihtelee 67-70kg välillä. Olen 170cm pitkä. 
Julkisella puolella minulta leikattiin roikkuva vatsanahka pois. Se oli iso leikkaus, mutta toivuin siitä hyvin. Sille oli terveydelliset perusteet. Jos sellaiseen pääsette laihtumisen jälkeen, niin menkää ihmeessä. 

Apua! Minulla on samanlainen kilomäärä tavoitteena pudottaa ja en osannut ajatella, että jo noissa määrissä alkaisi mahanahka roikkua. Miten paljon sinulla roikkui, millä terveydellisillä perusteilla sait sen leikkauksen?
Olen nuorempana raskauksien jälkeen pudottanut painoa paljonkin, eikä silloin alkanut roikkua nahka. Onkohan se miten yksilöllistä? Vaikuttaakohan pudotusvauhti? Kuinka nopeasti sinulla putosi tuo 30 kiloa ja harrastitko myös lihaskuntoa ylläpitävää liikuntaa ja söit proteiinia?

Hieno suoritus silti, onnea :). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/915 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelkipu polvesta lähti

Lisäksi joogassa pääsen asanoihin mihin en ennen pystyny

Vaatteet istuu paremmin

Takit ei kirraa

-13kg

Nyt 165/82

Vierailija
904/915 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eroon ylimääräisestä 100kg kun erosin ukostani

Minulla taas lähti verenpaine laskuun ja jatkuvat päänsäryt, kun heitin 90 kiloa sohvaltani kitisemästä ja valittamasta. 

Vierailija
905/915 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin eroon ylimääräisestä 100kg kun erosin ukostani

Minulla taas lähti verenpaine laskuun ja jatkuvat päänsäryt, kun heitin 90 kiloa sohvaltani kitisemästä ja valittamasta. 

Vanha vitsi. Keksi jotain uutta.

Vierailija
906/915 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrävika. -12.5 kiloa.

Vierailija
907/915 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksessa lueteltuihin voisi vielä lisätä

Korkea verenpaine

2-tyypin diabetes

Polvikivut

Närästys

Hengenahdistus

Yleinen jäykkyys

Vierailija
908/915 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoikka ja jäntevä ihan luontojani, mutta silti on tosi vähän energiaa. Moni punkero on toimeliaampi, mut minua vaan uuvuttaa. Yritän liikkua säännöllisesti, mutta sen jälkeen taas nukuttaa. Rautakuurilla olen ollut jo pitkään. Nivelrikkoakin on.

Mulla ei ole tuota pakokeinoa, että laihduttamalla terveys kohenisi. 

Vierailija
909/915 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus, masennus, polvi- ja selkäkivut, monet muutkin kivut, väsymys

Vierailija
910/915 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hoikka ja jäntevä ihan luontojani, mutta silti on tosi vähän energiaa. Moni punkero on toimeliaampi, mut minua vaan uuvuttaa. Yritän liikkua säännöllisesti, mutta sen jälkeen taas nukuttaa. Rautakuurilla olen ollut jo pitkään. Nivelrikkoakin on.

Mulla ei ole tuota pakokeinoa, että laihduttamalla terveys kohenisi. 

Onko kilpirauhasen vajaatoiminta poissuljettu labrakokeissa?  Se voi väsyttää ja tehdä aloitekyvyttömäksi, monen muun ikävän vaivan ohella.

Vierailija
911/915 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju, jos jaksatte niin kerrotteko vielä tavan jolla laihduitte? Kiinnostaisi:)

Vierailija
912/915 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota vähän ihmettelen, että näkyykö tosiaan painon pudottaminen noin selvästi palvelun ja ihmiskohtaamisten laadussa?

Kyllä näkyy. Harrastan lavatansseja, +30kg sitten olin näkymätön. Nykyisin mua haetaan tanssimaan koko ilta. 

Ihmiset ovat samanarvoisia vain juhlapuheissa. Ja tollot oikeasti haluavat lisää samanlaisia idareita tänne. Ei, en puhu ulkomaalaisista

Vierailija
913/915 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ketju, jos jaksatte niin kerrotteko vielä tavan jolla laihduitte? Kiinnostaisi:)

Itse laihdutin rlämäntapamuutoksella ja aloin vain syödä vähemmän ja nukkua enemmän. Nyt nukun vähintään 8 tuntia yössä. Jos kertyy univelkaa, saatan nukkua 11 tuntiakin.

Olen myös laskenut sisälämpötilan 19 asteeseen. Tavoite olisi 18 astetta, jotta ruskea rasva lisääntyisi. Vai puhutaanko nykyään beigestä rasvasta?

Vierailija
914/915 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tähdellistä terveystietoa josta toivoisi jokaisen suomalaisen naisen pääsevän osaksi. Liian moni vielä tyydyttää itseään juustonaksuin ja muilla roskaruoilla. Harva enää pysyy kotiäitinä jolloin voi uhrata enemmän aikaa herkullisen ja ravitsevan ruoan valmistamiseen perheelle. Niin masentavaa että ylipaino vielä koituu niin monen naisen turmioksi.

Puhumattakaan niistä miehistä,  joissa se juustonaksu on kiinni. 

Vierailija
915/915 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään näen mulukkuni, kun käyn kusella.
T.Maukka

Vierailija
916/915 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto tälle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan