Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (915)
Vierailija kirjoitti:
Olen 52v ja laihdutin muutama vuosi sitten reilun 30kg. Painoin n.100kg ja nyt paino vaihtelee 67-70kg välillä. Olen 170cm pitkä.
Julkisella puolella minulta leikattiin roikkuva vatsanahka pois. Se oli iso leikkaus, mutta toivuin siitä hyvin. Sille oli terveydelliset perusteet. Jos sellaiseen pääsette laihtumisen jälkeen, niin menkää ihmeessä.
Apua! Minulla on samanlainen kilomäärä tavoitteena pudottaa ja en osannut ajatella, että jo noissa määrissä alkaisi mahanahka roikkua. Miten paljon sinulla roikkui, millä terveydellisillä perusteilla sait sen leikkauksen?
Olen nuorempana raskauksien jälkeen pudottanut painoa paljonkin, eikä silloin alkanut roikkua nahka. Onkohan se miten yksilöllistä? Vaikuttaakohan pudotusvauhti? Kuinka nopeasti sinulla putosi tuo 30 kiloa ja harrastitko myös lihaskuntoa ylläpitävää liikuntaa ja söit proteiinia?
Hieno suoritus silti, onnea :).
Nivelkipu polvesta lähti
Lisäksi joogassa pääsen asanoihin mihin en ennen pystyny
Vaatteet istuu paremmin
Takit ei kirraa
-13kg
Nyt 165/82
Vierailija kirjoitti:
Pääsin eroon ylimääräisestä 100kg kun erosin ukostani
Minulla taas lähti verenpaine laskuun ja jatkuvat päänsäryt, kun heitin 90 kiloa sohvaltani kitisemästä ja valittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin eroon ylimääräisestä 100kg kun erosin ukostani
Minulla taas lähti verenpaine laskuun ja jatkuvat päänsäryt, kun heitin 90 kiloa sohvaltani kitisemästä ja valittamasta.
Vanha vitsi. Keksi jotain uutta.
Avauksessa lueteltuihin voisi vielä lisätä
Korkea verenpaine
2-tyypin diabetes
Polvikivut
Närästys
Hengenahdistus
Yleinen jäykkyys
Mä olen hoikka ja jäntevä ihan luontojani, mutta silti on tosi vähän energiaa. Moni punkero on toimeliaampi, mut minua vaan uuvuttaa. Yritän liikkua säännöllisesti, mutta sen jälkeen taas nukuttaa. Rautakuurilla olen ollut jo pitkään. Nivelrikkoakin on.
Mulla ei ole tuota pakokeinoa, että laihduttamalla terveys kohenisi.
Ahdistus, masennus, polvi- ja selkäkivut, monet muutkin kivut, väsymys
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hoikka ja jäntevä ihan luontojani, mutta silti on tosi vähän energiaa. Moni punkero on toimeliaampi, mut minua vaan uuvuttaa. Yritän liikkua säännöllisesti, mutta sen jälkeen taas nukuttaa. Rautakuurilla olen ollut jo pitkään. Nivelrikkoakin on.
Mulla ei ole tuota pakokeinoa, että laihduttamalla terveys kohenisi.
Onko kilpirauhasen vajaatoiminta poissuljettu labrakokeissa? Se voi väsyttää ja tehdä aloitekyvyttömäksi, monen muun ikävän vaivan ohella.
Kiva ketju, jos jaksatte niin kerrotteko vielä tavan jolla laihduitte? Kiinnostaisi:)
Vierailija kirjoitti:
Tuota vähän ihmettelen, että näkyykö tosiaan painon pudottaminen noin selvästi palvelun ja ihmiskohtaamisten laadussa?
Kyllä näkyy. Harrastan lavatansseja, +30kg sitten olin näkymätön. Nykyisin mua haetaan tanssimaan koko ilta.
Ihmiset ovat samanarvoisia vain juhlapuheissa. Ja tollot oikeasti haluavat lisää samanlaisia idareita tänne. Ei, en puhu ulkomaalaisista
Vierailija kirjoitti:
Kiva ketju, jos jaksatte niin kerrotteko vielä tavan jolla laihduitte? Kiinnostaisi:)
Itse laihdutin rlämäntapamuutoksella ja aloin vain syödä vähemmän ja nukkua enemmän. Nyt nukun vähintään 8 tuntia yössä. Jos kertyy univelkaa, saatan nukkua 11 tuntiakin.
Olen myös laskenut sisälämpötilan 19 asteeseen. Tavoite olisi 18 astetta, jotta ruskea rasva lisääntyisi. Vai puhutaanko nykyään beigestä rasvasta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin tähdellistä terveystietoa josta toivoisi jokaisen suomalaisen naisen pääsevän osaksi. Liian moni vielä tyydyttää itseään juustonaksuin ja muilla roskaruoilla. Harva enää pysyy kotiäitinä jolloin voi uhrata enemmän aikaa herkullisen ja ravitsevan ruoan valmistamiseen perheelle. Niin masentavaa että ylipaino vielä koituu niin monen naisen turmioksi.
Puhumattakaan niistä miehistä, joissa se juustonaksu on kiinni.
Nykyään näen mulukkuni, kun käyn kusella.
T.Maukka
No syöt vähemmän niin meet säästöliekille ja lihot, tai hommaa unettomuutta,stressiä, hormooneja...
Tuollasiahan mammat selittää lihavuuden syyksi aina.