Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (871)
Vaikeat polvi- ja nilkkavaivat katosivat, kun pudotin 25 kg.
Lisäksi se 'vaiva' että joutui tilaamaan netistä telttoja kun tavallisten kauppojen vaatteet eivät mahtuneet päälle =(
Pudotin 18 kiloa, mutta en suurempia vaikutuksia muuhun huomannut, ehkä jaksoi vähän paremmin kävellä ja kulkea, mutta muuten olo ei parantunut ja mitkään vaivat eivät kadonneet.
Hyvältä vaikuttaa sinun nykyinen tilanteesi AP. Saat olla tosi tyytyväinen.
Minulla painoindeksi 21, ja nuo kaikki sinun oireesi ovat edelleen tallella. Lisänä vielä aikuistyypin diabetes, todettu juuri.
Syynä voi olla geenit, jotka ovat peräisin Neanderilaisilta, vahva vastuskyky, mutta pohjolan puhtaissa oloissa, aiheuttaa autoimmuunisairauksia. Lisäksi Toksiplasmoosi alkueläin asustaa mm. aivoissani ja pitää yllä tulehdusta. Siinä ei laihduttaminen auta, jopa saattaa haitata, kun ravintoa pitää riittää loisille ja itselle.
Toki valtimot pysyvät puhtaina, kun veriarvot on hyvät ja suolen bakteerit kunnossa.
Hyvä mieli ja mielekäs elämä houkuttavat kaikesta huolimatta.
Painoa lähtenyt yli 20kg. Ei ollut vaivoja ennen painonpudotusta.
Kaikki olettavat ja kyselevät, että "eikös olekin pirteämpi ja energisempi olo?". Letut.
Ylämäessä / portaissa kävely on hiukan helpompaa, kuin ennen. Vaatteiden kokonumero on nyt eri, kuin ennen.
Suurin ero, minkä olen huomannut on ihmisten suhtautuminen. Ulkopuoliset yllättäen pitävät fiksumpana ja kuuntelevat enemmän kuin ennen. Lihavat ihmiset kategorisesti ohitetaan. Se on varmaan ihan tiedostamatonta toimintaa ihmisiltä.
Itse en pidä itseäni mitenkään erilaisena, en viehättävämpänä, paremmannäköisenä, fiksumpana, elämässäni onnistuneeksi ym.
Vierailija kirjoitti:
Kolesteroli laski, verenpaine laski, nivelet eivät ole rasituksella, verensokeriarvot paremmat. Ei siis ole isoa riskiä diabetekseen, verenpainetautiin, sepelvaltimotautiin, nivelrikkoon yms.
Jos se noin helposti onnistuisi niin tässä maassa ei olisi lihavia.
Oisko lisää kokemuksia laihdutusmotivaation tueksi?
Eipä tarvinnut kuin lievästä ylipainosta normaalipainoon n. 4 kg niin koholla ollut sokeri oli kontrollissa normaali.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihtunut 11 kg vähän alle puolessa vuodessa. Vielä haluan laihtua seuraavan reilun puolen vuoden aikana 15 kg. Tahti n. 2 kg kuussa on minulle sopiva, eikä vaadi muuta kuin vähän päivittäisten kaloreiden silmälläpitoa. Oletan, että menen 500 kcal/pv vajauksella. Nälkä ei ole ollut. Vointi on kohentunut ja näin jatkan. Seuraavan puolen vuoden jälkeen alan näyttää naiselta, jossa kohtaa laihdutustahtini saa hidastua ja loput kilot karistan hitaasti.
Kysymykseni teille muille on, että onko toiveita laihtua niin, ettei nahka jää roikkumaan? Vatsa, käsivarret, rinnat, naama? Pituutta on 171 cm ja tarkoitus on lisätä liikuntaa paljon kunhan paino on sen verran alentunut, etteivät nivelet rasitu=kulu liikapainon takia.
Lehdissä on paljon juttuja ja kuvia paljon laihtuneista, harvemmin mainitaan nahkasta mitään. Nyt jo on pientä löysää poimua mahan alaosassa, vain pientä, mutta toivoisin sen kutistuvan sieltä pois. Tarvittaessa hid
Itse olen laihtunut 19 kg, eikä nahkaa ole jäänyt. Mutta pidin hidasta tahtia, n. 1,2 kg kuussa. Yllätyin, kun jopa naama kiristyi. Ikä 47.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nivelkivut katosi, kaulaläskit kaikkosi, niskakyttyräkin suli, löysin vyötärön ja itsetuntoni! Näin lyhyessä varressa (155cm) 5.5kg painonpudotus näkyy. Nyt pitää vain saada se pysymään alle 70kgssa. Ikää yli 60v niin saa jäädä vähän pyöreäksi ettei mene naama kurttuun. - Ihmettelen nuoria todella levinneitä, kassahihnalla näkee menyyn joka on silkkaa sontaa. Jotkut lehdessä kehuvat miten laihduttivat 30kg. En edes tajua miksi nuorena pitää päästää itsensä leviämään. Itselläni paino nousi 5kg / 10v, aineenvaihdunta toimi nuorena erinomaisesti. Tosin silloin liikuttiin, nyt ei taideta.
Onpa ikävä kommentti. Kyllä ihminen voi lihoa niin nuorena kuin vanhanakin.
Harvoin kukaan haluaa "päästää" itsensä lihomaan. Syyt ovat monesti psykologiset. On uupumusta, masennusta ym. Lisäksi lihottavien ruokien ostaminen ja syöminen on tehty superhelpoksi ja hou
Älä mene kaupassa sinne herkkuhyllyjen väliin asioimaan, itse kun yritän välttää oluen juontia niin kierrän oluthyllyt kaukaa ja välillä jätän asioimisen kaupoissa joiden yhteydessä on Alko, töitä on tehtävä uusien tapojen oppimiseen. Tuohon ihmisten lihomiseen, vertailkaa valokuvia 1970 luvulta tämänpäiväisiin, oliko se elämä niin onnellista aikaisemmin kuin nyt kun ylipainoisia ei paljon näkynyt?
Närästys, selkävaivat ja ylipainon aiheuttama vitutus ja huono itsetunto ulkonäöstä. Paljon muita vaivoja vielä jäi.