Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (871)
Laihdutin normaalipainon sisällä 8kg. Alaselän ja jalkojen särky loppui kokonaan.
Kun minä laihdutin itseni hoikkaan kuntoon, silloinen (pettävä) miesystävä vaihtoi minut tukevampaan.
Luin otsikon Vauvat, jotka hävisivät laihduttamalla :D
Äärimmäisen rasittavat ja ahdistavat ensimmäiset 60kg lähti kun jätin naiseni. Muutama lisäkilo samaa sontaa lähti kun kävin kakalla.
Naisten rumuus vähentyy kun ne laihduttaa 👌🏻
Nunna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.
No tämä nyt on jonkun lantionpohjan lihasten puuttumis-ongelmaisten ja synnyttäneiden ongelma.
Esim. terkkari joskus kehotti tekemään kertaluonteisen testin lantionpohjan lihasten kunnosta. Se testi menn siis niin, että kokeile kerran pystytkö katkaisemaan virtsasuihkun kesken kaiken. Mutta tätä saa kokeilla vain kerran!!
Ja mä olin et mit vit?! Eikö tuo ole ihan ilmiselvä kyky kaikilla?! Itse ainakin olen osannut aina.
Toinen testi: laita sormi sisään ja purista, tuntuuko sormessa.. Voi hyvää päivää! Treenatkaa niitä lihaksia, jos nuo 2 asiaa ei synnynnäisesti ole olemassa. Sillä ne virtsankarkailut estyy.
Eksä kärsi virtsan karkailusta. Ja suoraan sanottuna sen värkin tuhottomasta löysyydestä. Geishapallot ei toimineet vinkkinä. Useampi kehoitus treenaamaan lantionpohjan lihaksia ei kelvannut. Ei kiinnostanut virtsankarkailun loppuminen eikä laadukkaampi seksielämä. Useampi vinkki oli täysin turha ja ketään ei voi pakottaa.
Itse kun en kykene penistäni isontamaan ja kun homma tuntui synnytysten jälkeen samalta kuin sohisi kmarketin muovikassiin. Varmaan ihmettelee edelleen miksei seksi enää loppuaikoina kiinnostanut, muttei ihmettele miksei häntä itseään kiinnostanut huolehtia itsestään - edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa lukea näistä:) Yleensähän lihavat painottavat aina olevansa tosi hyväkuntoisia ilman mitään ongelmia
Mulla oli vain 7 kg normaalipainon yli mutta 10 kg pudotus poisti refluxin, helpotti uniapneaa, vähensi lonkkakipua ja poisti hengenahdistuksen
Hienoa, kun joillain on asiat parantuneet laihdutuksen myötä! Hyvä te!
Itselläni on 40 kiloa ylipainoa ja ainoa haitta on lievä hengästyminen, joka kyllä alkaa jo ottaa päästä, normaaleissa arjen hommissa esim. kenkien sitomisessa. Muuten kaikki on normaalisti, veriarvot, sokerit, verenpaine vähän liian alhainen, nivelet jne.
Tiedän kyllä että laihduttaa pitäisi mutta koska hyvät geenit ja fyysinen työ pitävät terveenä, niin en näe syytä. Ulkonäkö on ihan yksi ja sama näin keski-ikäisenä, sen takia en jaksa nähdä vaivaa.
Ja minkäikäinen olet?
Itselläni saman verran ylipainoa, ikää tuli 50 mittariin niin jo vain oli sokeriarvot hiukan yli viitearvojen, verenpainetta, kolesterolia. Virtsankarkailu paheni, tosin edelleen lievää. Kuorsaan aiempaa enemmän. Kaikenlaisia kolotuksia. Näitä ongelmia ei ollut aikaisemmin samanpainoisena mutta nuorempana. Parin viime vuoden aikana alkoi alamäki.
Puolitoista kuukautta sitten alkoi elämäntapamuutos/painonpudotus lääkeavusteisesti. nyt 6 kiloa pudonnut paino ja jo huomaan esim. verenpaine asettumassa normaaleihin lukemiin, kolotukset vähentyneet huomattavasti, virtsankarkailu vähentynyt melkein olemattomiin, virkeys parempi, nukkuminen parempaa
Raskas kävelytyyli ja hengitysvaikeudet. Pudotin 15 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa lukea näistä:) Yleensähän lihavat painottavat aina olevansa tosi hyväkuntoisia ilman mitään ongelmia
Mulla oli vain 7 kg normaalipainon yli mutta 10 kg pudotus poisti refluxin, helpotti uniapneaa, vähensi lonkkakipua ja poisti hengenahdistuksen
Hienoa, kun joillain on asiat parantuneet laihdutuksen myötä! Hyvä te!
Itselläni on 40 kiloa ylipainoa ja ainoa haitta on lievä hengästyminen, joka kyllä alkaa jo ottaa päästä, normaaleissa arjen hommissa esim. kenkien sitomisessa. Muuten kaikki on normaalisti, veriarvot, sokerit, verenpaine vähän liian alhainen, nivelet jne.
Tiedän kyllä että laihduttaa pitäisi mutta koska hyvät geenit ja fyysinen työ pitävät terveenä, niin en näe syytä. Ulkonäkö on ihan yksi ja sama näin keski-ikäisenä, sen takia en jaksa nähdä vaivaa.Ja minkäikäinen olet?
Itselläni saman verran ylipainoa, ikää tuli 50 mittariin niin jo vain oli sokeriarvot hiukan yli viitearvojen, verenpainetta, kolesterolia. Virtsankarkailu paheni, tosin edelleen lievää. Kuorsaan aiempaa enemmän. Kaikenlaisia kolotuksia. Näitä ongelmia ei ollut aikaisemmin samanpainoisena mutta nuorempana. Parin viime vuoden aikana alkoi alamäki.
Puolitoista kuukautta sitten alkoi elämäntapamuutos/painonpudotus lääkeavusteisesti. nyt 6 kiloa pudonnut paino ja jo huomaan esim. verenpaine asettumassa normaaleihin lukemiin, kolotukset vähentyneet huomattavasti, virtsankarkailu vähentynyt melkein olemattomiin, virkeys parempi, nukkuminen parempaa
Keski-ikäinen kertoo lainaamasi henkilö olevan, joten varmaan samoja ikäluokkia kuin sinä ja minä itsekin. Mulla on ylipainoa 40-50 kg ollut viimeiset 20 vuotta ja ilman mitään perussairauksia tms. olen edelleen. Ei myöskään virtsankarkailua tms. Liikun paljon ja kaikesta läskistä huolimatta mm. käsivarsissa näkyy lihakset. Eli sillä liikunnalla voi oikeasti kyllä vaikuttaa todella paljon terveyteensä, enemmän kuin painonpudotuksella.
En siltikään kiistä laihduttamisen tarvetta itsellänikään, enkä ihan aidosti usko, että kukaan kovasti ylipainoinen on täysin tyytyväinen ja onnellinen olossaan, vaikka kuinka sellaista yrittäisi väittää. Eli painoa yritän minäkin pudottaa ja välillä siinä onnistunkin, nyt on alkuvuodesta lähtenyt 10 kg.
135 -> 94
Iho roikkuu. Ainoa plussapuoli on se, että vaatteita on helpompi löytää.
Vierailija kirjoitti:
Lihavana pim**pi haisi silakalta. Nyt kun laihdutin ja aloitin terveellisen ruokavalion ja liikunnan on haju poistunut. Limakalvot terveet ja neutraalit.
Myös ihon kunto parani. Polvikivut loppuivat, en enää tarvitse C-pap laitetta, verenpaine ja kolestrolilääkkeet jäivät laihtumisen myötä.
Tulehdus parani ja kuvittelet sillä olevan jotain tekemistä painon kanssa :""""DDDD ääliö. Ja sana on K O L E S T E R O L I .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavana pim**pi haisi silakalta. Nyt kun laihdutin ja aloitin terveellisen ruokavalion ja liikunnan on haju poistunut. Limakalvot terveet ja neutraalit.
Myös ihon kunto parani. Polvikivut loppuivat, en enää tarvitse C-pap laitetta, verenpaine ja kolestrolilääkkeet jäivät laihtumisen myötä.
Tulehdus parani ja kuvittelet sillä olevan jotain tekemistä painon kanssa :""""DDDD ääliö. Ja sana on K O L E S T E R O L I .
En sinuna huutelisi. Viestisi kertoo tietämättömyydestäsi.
Rahanpuute hiukan hellitti kun aloin syödä vain joka toinen päivä, ennemmin piti jättää väliin vain joka kolmas. Lauantaimakkaraakin vain kerran kuukaudessa mikäli sitä on "laputettuna". Tätä jatkan kunnes tavoitepainossani 49 kg kun aloittaessa oli 59½ kg. On ehkä jatkettava näin ellei huolita töihin, Helluntaiseurakunta aloita aamupuuron tarjoilua tai Orpon kööri vie viimeisetkin köyhäin avut.
Ei mikään. Samat vaivat pysyivät koska eivät johdu lihavuudesta. Sama koskee röökinpolton lopettamista ja alkoholin myös.
En tiedä miten läskejä ja kuinka juoppoja porukka on ollut kun ah niin ihana elämä on urjennut.
Aikoinaan hävisi lapsettomuus, kun laihdutin jonkun verran ja söin terveellisemmin.
Ikää 53 v ja verensokeri koholla, diabetestuomio tuli. Lisäksi verenpainetta ja kolestrolia on. Olen kesäkuun lopusta nyt laihduttanut kaloreita laskemalla ja liikkumalla. Mulla on paino nyt 96 kiloa, lähtöpaino 107 kiloa. Normaalipaino on 55-57 kiloa. Nyt jo huomaa, että mäet nousee kevyemmin.
Tosiaan toivon että jouluksi saisin 85 kiloon lukeman ja ensi kesänä oltaisi lähellä normaalipainoa. Ei ole oikein tekosyitä jättää laihduttamatta. En polta enkä juo, en syö karkkia, heikkous on ollut jääkaapilla juoksentelu iltaisin.
Tämä on oikeaa kehopositiivisuutta.
Nunna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.
No tämä nyt on jonkun lantionpohjan lihasten puuttumis-ongelmaisten ja synnyttäneiden ongelma.
Esim. terkkari joskus kehotti tekemään kertaluonteisen testin lantionpohjan lihasten kunnosta. Se testi menn siis niin, että kokeile kerran pystytkö katkaisemaan virtsasuihkun kesken kaiken. Mutta tätä saa kokeilla vain kerran!!
Ja mä olin et mit vit?! Eikö tuo ole ihan ilmiselvä kyky kaikilla?! Itse ainakin olen osannut aina.
Toinen testi: laita sormi sisään ja purista, tuntuuko sormessa.. Voi hyvää päivää! Treenatkaa niitä lihaksia, jos nuo 2 asiaa ei synnynnäisesti ole olemassa. Sillä ne virtsankarkailut estyy.
Itsellä on lihakset tiukassa kunnossa, kramppaavat liikaakin. Silti erään lääkkeen aloituksen sivuvaikutuksena tuli virtsankarkailua aivastaessa. Onneksi vaikuttaisi menneen kuukaudessa ohi.