Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (871)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tihi?
TIssiHIki
Mä oon laihtunut 10kg, mutta ei se tunnu oikein missään. Vyötäröltä lähtenyt vaivaiset 5cm. Nyt painan 85kg ja olen 165cm pitkä.
Labra-arvot parantuneet ja mulla ei ilmeisesti ole enää rasvamaksaa. Diabetes kyllä on edelleen, samoin verenpainetta. kolesteroli on laskenut, mutta koska db, edelleen on lääkitys.
Vaatteita olisi ehkä helpompi löytää, mutta aika paljon samoja vaatteita käytän edelleen. Yhdet uudet housut piti ostaa ja rintaliivejä. Uimapuku vähän lerpattaa peffasta, mutta uin ehkä kaksi kertaa vuodessa muutenkaan niin en osta uutta.
Liikunta on ehkä himpun helpompaa, mutta jaksoin mä ennenkin kävellä 10km lenkkejä ja käydä töissä pyörällä 15km päässä. Ehkä pikkasen on matka-aika nopeutunut.
Ahdistaa edelleen ja on ahdistanut laihana ja lihavana eli sitä tämä tuskin ratkaisee.
Mitään sen kummempaa en ole huomannut. Ehkä pudotuksen pitäisi olla isompi.
Kannattapa ottaa sellaiset vähän liioitellut ruokailutavat käyttöön. Eli syö vain ruokapöydän ääressä. Ottaa suuhunsa ruokaa, ja pureskelee sen ja nielaisee ja sitten vasta seuraavan haarukallisen. Myös häiriötekijät, kuten kännykkä ym kannataa sulkea pois. Hitaasti syömällä ehtii kylläisyyden tunne tulla vähemmällä syömisellä.
Moni vain esim. mättää muuta tehdessä siinä sivussa sipsipussillisen suuhunsa ihan huomaamattaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon laihtunut 10kg, mutta ei se tunnu oikein missään. Vyötäröltä lähtenyt vaivaiset 5cm. Nyt painan 85kg ja olen 165cm pitkä.
Labra-arvot parantuneet ja mulla ei ilmeisesti ole enää rasvamaksaa. Diabetes kyllä on edelleen, samoin verenpainetta. kolesteroli on laskenut, mutta koska db, edelleen on lääkitys.
Vaatteita olisi ehkä helpompi löytää, mutta aika paljon samoja vaatteita käytän edelleen. Yhdet uudet housut piti ostaa ja rintaliivejä. Uimapuku vähän lerpattaa peffasta, mutta uin ehkä kaksi kertaa vuodessa muutenkaan niin en osta uutta.
Liikunta on ehkä himpun helpompaa, mutta jaksoin mä ennenkin kävellä 10km lenkkejä ja käydä töissä pyörällä 15km päässä. Ehkä pikkasen on matka-aika nopeutunut.
Ahdistaa edelleen ja on ahdistanut laihana ja lihavana eli sitä tämä tuskin ratkaisee.
no onhan tuo melkonen paino edelleen. Tuu sitte kertoon ku vitosella alkaa paino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no onhan tuo melkonen paino edelleen. Tuu sitte kertoon ku vitosella alkaa paino.
En ole koskaan ollut normaalipainoinen (no ehkä vauvana) ja pidän melko epätodennäköisenä että koskaan päätyisin tuollaiseen painoon. Painoin yli 60kg nimittäin jo 9-vuotiaana ja painoin varmaan 20 vuotta tuon 95kg.
mulla on aina sama olo vaikka olisin minkäpainoinen....olen ollut jopa 52 kg eli pituuteeni nähden aliravittu sekä nyt 94 kg vaihdevuosissa elävä 55 -vuotias nainen. en ole sen onnellisempi vaikka paino olisi mikä näin olen havainnut. joten turhaa on rehkiä hulluna salilla tai jotain...ei se tee sen onnellisemmaksi. isänikin eli 83-vuotiaaksi vaikkei liikkunut millään muotoa ja eli riittävän pitkän elämän.
Nivelrikko ei toki hävinnyt, mutta kipu kyllä. Jatkuva närästys, uniapnea, sappivaivat, korkea verenpaine pois. Suurimmat muutokset kuitenkin henkisellä puolella. -65kg
Laihdutus tuskin auttaa hiustenlähtöön.
Minä luin otsikon että Vauvat jotka hävisivät laihduttamalla?
Hetken aikaa mietin laihduttamisen ja keskenmenojen yhteyttä, kunnes silmäni onnistuivat näkemään otsikon oikein.
Polvet ei ole enää niin kipeät. Pystyy laittamaan sukat ja kengät jalkaan helposti. Ei hengästy yhtä nopeasti lenkillä. Jaksaa harrastaa. Joku kommentoi aikaisemmin, että vaikuttaa myönteisesti mielialaan. Sama juttu minulla.
Tämä ei ole varsinaisesti vaiva, mutta rahaa säästyy, kun sitä ei mene karkkeihin ja herkkuihin.
Ei ainakaan läskimaha enää oo esteenä, kun meinaan olla naisen kanssa lähemmin yhteydessä.
Hoikassa kunnossa olevien ihmisten halveksivat ja vahingon iloiset katseet.
Kun nuorena laihduin 85 kg:sta 55:een, suurin ero oli ehkä itsetunnon nouseminen sekä se ihanan kevyt olo. Juoksin pitkää lenkkiä ja nautin miesten huomiosta.
100kg lähti kun lihava vaimo lähti lätkimään uuden minäni myötä :)
Sairauden takia 2 vuoden aikana lihotut 10 kiloa (=itsesääli herkkuja ja opeteltava uusi tapa liikkua että sai peruskonnon vanhalle tasolle) on nyt lähtenyt mutta ei se kyllä tunnu missään. Ei parantanut sairauttani, jota nyt ei laihdutus voikaan parantaa, eikä vaikuttanut juuri muutenkaan, peruskunnon nostokaan ei tuohon laihtumiseen oikein liity, vaan sairauden kanssa elämään oppimiseen. Vanhat vaatteet mahtuu päälle mutta siinä se sitten onkin...
178 cm ja paino nyt 75kg, ikääkin 60v joten tää on varmaan ihan hyvä nyt...
-40 kg, lähti 2 tyypin diabetes lääkkeet, verenpainelääkkeet, polvet ei enää kipeänä, lonkkakipuilu parani, uniapnea parani. Kaikki vaatteet meni uuksiksi, ihana kun kaupassa saa käydä normi vaatteita ostamassa, eikä tarvitse käydä XXL puolella kokeilemassa kymmeniä vaatteita ja mikään niistäkään ei sovi tai kiristää ja puristaa. Jaksaa hengästymättä kävellä rappuset ylimpiin kerroksiin, lenkkeillä ja pyöräillä ilman hengästymistä pitkiäkin matkoja. :) Ai niin ja saa ihan kevyesti sidottua kengän nauhat.
Olen laihduttanut kevään aikana 10 kiloa, painan nyt 89 kg. Rehellisesti sanottuna en huomaa mitään eroa. Käytän edelleen samoja vaatteita ja liikun kuten ennenkin. Ehkä jossain housuissa huomaa, että vyötärö ei enää niin kiristä.
Dieetti = ruokavalio.
Eli ainut millä laihtumiseen voi kunnolla vaikuttaa.