Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (871)
Jo -5kg auttoi jaksamiseen; seksielämään, hengästymiseen ja polviongelmiin. Myös rintsikat alkoivat taas istua paremmin.
-10kg vahvisti luovuutta, paransi muistia ja palautti itsevarmuuden. Sain työpaikan, johon olin varmaankin aikaisemmin liian lihava.
Mulla ei ole mikään vaiva hävinnyt millään "näin hävität ongelmasi"-kikkaskonstilla.
Tupakoinnin lopettamisen piti vaikuttaa hajuaistiin, makuaistiin, lopettaa rään kertyminen kurkkuun, ja parantaa kaikki syövistä ebolaan. No ei auttanut mihinkään muuhun kuin siihen että lihoin 10kg.
Laihtumisen piti auttaa virkeänä pysymiseen, energian lisääntymiseen, ulkonäön paranesmiseen, ja nivelkipuihin, mutta vitut auttanut sekään mihinkään.
Kovasti yritetään väittää että alkoholin käyttö pitäisi lopettaa, kun taas kaikki paranee, mutta siihen lankaan en enää mene, vaan tyytyväisenä juon lonkeroa AINA kun siltä tuntuu.
Ok, en ehkä ollut korsteeni, enkä täysi obeesi, mutta kuulemma "pienikin muutos auttaa ja mullistaa elämäsi täysin!" Joo ei .
Vierailija kirjoitti:
Hienoa lukea näistä:) Yleensähän lihavat painottavat aina olevansa tosi hyväkuntoisia ilman mitään ongelmia
Mulla oli vain 7 kg normaalipainon yli mutta 10 kg pudotus poisti refluxin, helpotti uniapneaa, vähensi lonkkakipua ja poisti hengenahdistuksen
Hienoa, kun joillain on asiat parantuneet laihdutuksen myötä! Hyvä te!
Itselläni on 40 kiloa ylipainoa ja ainoa haitta on lievä hengästyminen, joka kyllä alkaa jo ottaa päästä, normaaleissa arjen hommissa esim. kenkien sitomisessa. Muuten kaikki on normaalisti, veriarvot, sokerit, verenpaine vähän liian alhainen, nivelet jne.
Tiedän kyllä että laihduttaa pitäisi mutta koska hyvät geenit ja fyysinen työ pitävät terveenä, niin en näe syytä. Ulkonäkö on ihan yksi ja sama näin keski-ikäisenä, sen takia en jaksa nähdä vaivaa.
Kunto kasvoi liikunnan myötä.
Närästys, mutta tuli takaisin. Joten ei lähtenytkään.
Minulla virtsanpidätyskyky vaihtelee kuukautiskierron mukaan. Välillä se on todella hyvä vaikka harrastaisi kuinka hyppivää liikuntaa, välillä aivan surkea. Kierron lopussa surkea, aina. Ärsyttää suunnattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa lukea näistä:) Yleensähän lihavat painottavat aina olevansa tosi hyväkuntoisia ilman mitään ongelmia
Mulla oli vain 7 kg normaalipainon yli mutta 10 kg pudotus poisti refluxin, helpotti uniapneaa, vähensi lonkkakipua ja poisti hengenahdistuksen
Hienoa, kun joillain on asiat parantuneet laihdutuksen myötä! Hyvä te!
Itselläni on 40 kiloa ylipainoa ja ainoa haitta on lievä hengästyminen, joka kyllä alkaa jo ottaa päästä, normaaleissa arjen hommissa esim. kenkien sitomisessa. Muuten kaikki on normaalisti, veriarvot, sokerit, verenpaine vähän liian alhainen, nivelet jne.
Tiedän kyllä että laihduttaa pitäisi mutta koska hyvät geenit ja fyysinen työ pitävät terveenä, niin en näe syytä. Ulkonäkö on ihan yksi ja sama näin keski-ikäisenä, sen takia en jaksa nähdä vaivaa.
Aika oleellinen haitta, vaikuttaa ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä huomasin että nukun paremmin ja hengästyn vähemmän. Sitten hävisi polvi- ja lonkkakivut. Samoin sellainen omituinen "pistely" iholla. Autossa ratti ei enää osu mahaan eikä takeissa kiristä hartiat/käsivarret kun jotain tekee. Peilikuva sen sijaan ei vielä miellytä.
Ylipainoa oli pahimmillaan 30 kiloa ja vielä pitäisi 15kg pudottaa.
163/70
Tuo pistely iholla voi olla Diabeteksen tai ainakin esidiabeteksen oire. Hyvä kun sait sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.
Ohhoh. Oikeasti? Itsellä ei siis mitenkään varsinaisesti "lirahtele housuun" mutta tuntuu että vaikka kuinka kuivaa ja pyyhkii vessassa niin silti jotain tippoja tulee, koska alushousut haisee nykyään suomeksi sanottuna kuselle. Ongelma on siis alkanut noin 15 kiloa sitten (ylipainoa 25kg). Lisäksi kun tulee pissahätä niin tuntuu että sinne vessaan on päästävä ihan asap vaikka siis pidättely kyllä onnistuu niin se tuntuu ihan superkurjalta verrattuna vaikka kouluaikoihin.
No ei noita nyt ihan yks yhteen voi vetää. Toki jos on kovin iso maha, se oletettavasti voi painaa myös virtsarakkoa ja aiheuttaa sitä lirahtelua tai äkillistä virtsaamistarvetta.
Mä laihdutin 18 kg ja olen normaalipainossa nyt. Pari kuukautta sitten todettiin yliaktiivinen virtsarakko, johon sain lääkityksen. Sama vaiva oli jo nuorena, kun olin hyvin hoikka, jatkui ollessani reilusti ylipainoinen, eikä hävinnyt mihinkään saavuttaessani normaalipainon. Lääkitys auttoi nopeasti vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mikään vaiva hävinnyt millään "näin hävität ongelmasi"-kikkaskonstilla.
Tupakoinnin lopettamisen piti vaikuttaa hajuaistiin, makuaistiin, lopettaa rään kertyminen kurkkuun, ja parantaa kaikki syövistä ebolaan. No ei auttanut mihinkään muuhun kuin siihen että lihoin 10kg.
Laihtumisen piti auttaa virkeänä pysymiseen, energian lisääntymiseen, ulkonäön paranesmiseen, ja nivelkipuihin, mutta vitut auttanut sekään mihinkään.
Kovasti yritetään väittää että alkoholin käyttö pitäisi lopettaa, kun taas kaikki paranee, mutta siihen lankaan en enää mene, vaan tyytyväisenä juon lonkeroa AINA kun siltä tuntuu.
Ok, en ehkä ollut korsteeni, enkä täysi obeesi, mutta kuulemma "pienikin muutos auttaa ja mullistaa elämäsi täysin!" Joo ei .
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.
Ohhoh. Oikeasti? Itsellä ei siis mitenkään varsinaisesti "lirahtele housuun" mutta tuntuu että vaikka kuinka kuivaa ja pyyhkii vessassa niin silti jotain tippoja tulee, koska alushousut haisee nykyään suomeksi sanottuna kuselle. Ongelma on siis alkanut noin 15 kiloa sitten (ylipainoa 25kg). Lisäksi kun tulee pissahätä niin tuntuu että sinne vessaan on päästävä ihan asap vaikka siis pidättely kyllä onnistuu niin se tuntuu ihan superkurjalta verrattuna vaikka kouluaikoihin.
No ei noita nyt ihan yks yhteen voi vetää. Toki jos on kovin iso maha, se oletettavasti voi painaa myös virtsarakkoa ja aiheuttaa sitä lirahtelua tai äkillistä virtsaamistarvetta.
Mä laihdutin 18 kg ja olen normaalipainossa nyt. Pari kuukautta sitten todettiin yliaktiivinen virtsarakko, johon sain lääkityksen. Sama vaiva oli jo nuorena, kun olin hyvin hoikka, jatkui ollessani reilusti ylipainoinen, eikä hävinnyt mihinkään saavuttaessani normaalipainon. Lääkitys auttoi nopeasti vaivaan.
Mikä lääkitys?
Kuukautiset ei ole enää niin runsaat ja kivuliaat. Selkäkivut myös helpottaneet eikä enää hengästy muutaman rappusen takia :D - 15kg ja homma jatkuu, hitaasti mutta varmasti!
Läski vaimo hävisi.
Ihanaa kun voi koskettaa vuosikymmenen jälkeen naisen tiima uumaa.
M45
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ketju! Olisi kiva ollut tietää vastaajien ikä. Itse näin nelikymppisenä pelottaa, että lähteekö läskit enää ja jääkö nahka pahasti roikkumaan.
Lähtee läskit ja kyllä jää yleensä nahka roikkumaan (mitä useammin laihduttaa, sen enemmän, joten laihdutus kannattaa tehdä vain kerran) ja mitä hitaammin laihdut, sen paremmin iho kutistuu mukana. Eikä kannata mihinkään nuoruuden ihannepainoon pyrkiäkään. En itse ota paineita roikoistani, esiinnyn yleensäkin julkisesti vain vaatetettuna ja alusvaatteilla saa ne roikot kyllä piilotettua. En vaihtaisi takaisin läskeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääkitys?
Minulla on Betmiga, muitakin käsittääkseni on. Melko kallishan tuo on, mutta hyöty on selkeä. Itselläni vaikutus alkoi hyvin nopeasti, eikä parin ensimmäisen päivän päänsäryn jälkeen ole ollut mitään sivuoireita.
Kuukautiset. En tosin laihduttanut tahallani, vaan sairastelu + stressi pudotti painon normaalista alipainon puolelle. Kuukautisten pois jäänti oli ihan mukavaa, mutta muuten olo olikin sitten aika kaamea.
Minulla oli vielä viime vuonna noin 15 kg ylipainoa ja sitten alkoi ikävä ja runsas tiputteluvuoto kesken kierron. Rupesin pudottaman painoa ja kävin vielä gynellä vuositarkastuksessa ja kerroin tiputteluvuodoista, jotka olivat kuin ekstramenkat kierron välillä. Gyne neuvoi jatkamaan painon pudotusta ja sanoi, että kunhan pääsen lähelle normaalipainoa, niin todennäköisesti tiputtelukin lakkaa. Hormonitoiminta oli ilmeisesti jotenkin epätasapainossa liian painon takia. Ja olen 37v, painan noin 73 kg ja normaalipaino mun pituisella on noin 66 kg ja siitä alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Monet on sanoneet, että itsetunnon paraneminen on vaikeaa, jos on kehittänyt itselleen ns. läski-identiteetin. Siitä on kuulemma vaikeaa päästä eroon.
Mä olin lihavanakin mielessäni hoikka, jota olen ollut koko nuoruuteni ja alkuaikuisuuden, joten nautin nyt täysin rinnoin istuvista vaatteista, ihmisten huomiosta, hymyilevästä peilukuvasta ja seksistä, mitä kummallisimmassa asennoissa.
Mulla on sama juttu eli hoikan ihmisen identiteetti on niin vahva etten näe itseäni lihavana vaikka ylipainoa on noin 30kg (161/84 ). Totta kai todellisuuden siis aina silloin tällöin näkee kun vaikka tilaa itselleen jonkun vaatteen, josta on aivan selvä mielikuva minkä kanssa sen yhdistää ja miten hyvältä se asu sitten päällä näyttääkään. Sitten peilin edessä se ei näytä tietenkään siltä mitä ajatteli, koska itseään ei mielikuvissa pidä lihavana vaan hoikkana ja suht sporttisena.
Tämä vääristynyt minäkuva on myös todella tehokas konsti lihavana pysymiseen.
Ketju on kyllä ollut todella silmiä avaava (kiitos kaikille!) koska ainakin mulle on tullut monta ahaa-elämystä, kun on hoksannut että ai se, tämä ja vielä tuokin johtuu mullakin todennäköisesti liikakiloista eikä jostain muusta. Lisäksi se vähän järkyttikin, että kuinka vähäinen ylipainokin (10-15kg) aiheuttaa jo terveysongelmia ja joiden laihdutus poistaa ne jopa kokonaan. Jotenkin ajatellut tästäkin, että ongelmia on oikeasti vasta niillä 50+ kiloa ylipainoisilla..
Vähän pöllämystynyt olo nyt ja paljon ajateltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieliala. Olen huomannut että sokeri vaikuttaa minulla samoin kun alkoholi. Viikko ilman sokeria niin kaikki näyttää valoisammalta. Olen testannut muutaman kerran ja aina sama seuraus. Nyt olen käytännössä sokeriton. Mielessä käy joskus mahtaako olla ruokavaliossa osasyytä niin monen mt häiriöihin.
Mulla ihan sama juttu! Eikä siis vain sokeri vaan yleisestikin sellainen "höttöruoka" eli hampurilaiset/pizzat ja pastat sekä vaalea leipä. Jotenkin olo ja mieliala kohenee muutamassa päivässä kun jättää kaiken tuollaisen ja syökin puuroja, tekee erilaisia (kasvis)keittoja/ruokaisia salaatteja ja vaihtaa leivänkin rukiiseen. Harmi vaan ettei omakaan itsekuri riitä siihen, että pysyisi tuossa terveellisessä (ja itselle sopivassa) ruokavaliossa. Se kun ei siis mitenkään ole kituuttamista ja oikeasti tykkäänkin noista terveellisemmistä ruuista, mutta jokin prkle siinä vaan on, että silti pitää päästä mussuttamaan sipsejä ja vetämään kaksin käsin pizzaa ja jotain kermapekonipastaa.. Jopa siis niinkin hullusti, ettei varsinaisesti tee edes mieli mutta silti vaan "pitää" hakea se pizza tai sipsipussi. Joskus miettinyt sitäkin, että tekeekö tuon ihan vaan siksi että pääsee morkkaamaan ja v*haamaan itseään?
Itse olen ihan vakuuttunut siitä, että mt-ongelmien kasvu johtuu osittain nykyisestä pikaruoka- ja herkkukulttuurista ja sen seurauksesta eli ylipainosta. Ja nimenomaan siis niin päin, että ensin syö aikansa pskasti ja lihoen, saa matala-asteisen tulehduksen ja sitten onkin masennus.
Mulla katosi veemäinen luonne. Olin ennen lapsia noin 68-74 kg, paino oli hikoillut koko aikuisiän, ja pituutta vain 165 cm. Olin koko ajan jollekin kateellinen ja varmaan sen takia vähän oma asenne pielessä. Kun sain lapsen 12 vuotta sitten, päätin, että nyt ne kilot lähtee. Kävelin vaunulenkkejä joka päivä 1-2 tuntia, myös vesisateella (vaunuihin oli sadesuoja kyllä). Kun pääsin tavoitepainoon 55 kg, tein vakaan päätöksen, että nyt pysyn tässä painossa, koska en enää itsekään jaksanut olla koko ajan kateellinen ja vertailla itseäni muihin. Nyt 12 vuotta myöhemmin painan 58 kg (joojoo, tiedetään, vähän on tullut lisää). Minulle mahtuu edelleen sama vaatekoko kuin silloin äitiysloman lopulla.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Minäkin olen tehnyt kaksi noista kolmesta eli lopettanut tupakoinnin ja alkoholin käytön ja toinen teki sen mitä "luvattiinkin" mutta toinen ei. Tupakoinnin lopettaminen (en ollut siis korsteeni minäkään, max puoli askia arjessa, välillä ei yhtään mutta juodessa paloi ihan kokoajan) vaikutti juuri niin positiivisesti, ettei ole edes kertaa tullut himoa polttaa. Sen sijaan alkoholinkäytön lopettaminen ei vaikuttanut oikein mitenkään. Toki morkkikset katosi ja se pahin punoitus/pöhö kasvoista mutta en esim laihtunut grammaakaan vaikka aina näin tammikuussa mainostetaan kuinka tipatonkin saa yleensä kilon kaksi katoamaan.
Saas nähdä kuinka laihduttamisen kanssa nyt käy ja onko muutokset niin huikeita kuin "luvataan". Reilu 20 kiloa pitäisi pudottaa joten hommaa on edessä ja hieman kyllä hirvittää kuinka motivaation käy jos/kun mitään positiivista muutosta ei jo matkalla huomaakaan.
Diabetes, liikahikoilu, kuorsaus. Kaikki hävisivät kun laihdutin 13kg.