Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?

Vierailija
19.01.2020 |

Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:

1. Kuorsaaminen

2. Väsymys

3. Virtsankarkailu

4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen

5. Libido

6. Ahdistus ja masentuneisuus

Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI

Kommentit (871)

Vierailija
21/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilu

Vierailija
22/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikoilu

Mulla tämä sama ja pahan hajuinen tihi. Lisäksi kummalliset välivuodot loppuivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine ja uniapnea.

Vierailija
24/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavana pim**pi haisi silakalta. Nyt kun laihdutin ja aloitin terveellisen ruokavalion ja liikunnan on haju poistunut. Limakalvot terveet ja neutraalit.

Myös ihon kunto parani. Polvikivut loppuivat, en enää tarvitse C-pap laitetta, verenpaine ja kolestrolilääkkeet jäivät laihtumisen myötä.

Vierailija
25/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla verenpaineen vaihtelut yli 120/80 loppuivat kun laihduin 6kg.

Vierailija
26/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin kymmenen kiloa, tässä lista:

Lähes kaikki ap:n luettelemat vaivat minulla on ollut normaalipainoisena.

Vierailija
27/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin kymmenen kiloa, tässä lista:

Lähes kaikki ap:n luettelemat vaivat minulla on ollut normaalipainoisena.

Eikö 10kg laihdutus tuonut mitään hyötyä tai iloa vai ootko vaan tollanen negaaja luonteeltasi?

Vierailija
28/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaatteiden saumat ahdistivat (varmaan siis liian pienet vaatteet), mutta olin jotenkin ylihekistynyt siihen ja toki kovin tyytymätön kehonkuvaani. Seksi oli loppunut kokonaan. Nämä paranivat laihdutuksen myötä.

Vierailija
29/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Ohhoh. Oikeasti? Itsellä ei siis mitenkään varsinaisesti "lirahtele housuun" mutta tuntuu että vaikka kuinka kuivaa ja pyyhkii vessassa niin silti jotain tippoja tulee, koska alushousut haisee nykyään suomeksi sanottuna kuselle. Ongelma on siis alkanut noin 15 kiloa sitten (ylipainoa 25kg). Lisäksi kun tulee pissahätä niin tuntuu että sinne vessaan on päästävä ihan asap vaikka siis pidättely kyllä onnistuu niin se tuntuu ihan superkurjalta verrattuna vaikka kouluaikoihin.

Vierailija
30/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä huomasin että nukun paremmin ja hengästyn vähemmän. Sitten hävisi polvi- ja lonkkakivut. Samoin sellainen omituinen "pistely" iholla. Autossa ratti ei enää osu mahaan eikä takeissa kiristä hartiat/käsivarret kun jotain tekee. Peilikuva sen sijaan ei vielä miellytä.

Ylipainoa oli pahimmillaan 30 kiloa ja vielä pitäisi 15kg pudottaa.

163/70

Vierailija
31/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei 105-kiloisenakaan ollut kovin pahoja vaivoja, ainoa oli järkyttävä hikoilu. Ja sen hien hajukin oli semmoine outo imelä, vähän kuin pillunhaju, ja hikeä eritti ihan koko kroppa, ei vain kainalot. Tuoksuvia vartalovoiteita, tehokkaimpia antiperspirantteja ja talkkeja sitä yritti sitten käyttää, mutta aina iltapäivästi jo haisi inhottavalle, ei niinkään kainaloista tai jaloista vaan läskimakkaroiden väleistä koko kropassa. Tuo liikahikoilu ja haiseminen loppui kun sain painon 80 kg alle.

Vierailija
32/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.

Miksei tästä puhuta?

Voisiko syy olla se, että niin lihava, normaalipainoinen kuin laihakin voi vaikuttaa siihen treenaamalla lantionpohjalihaksia? Eihän kaikilla tule raskaanakaan inkontinenssia. Se missä kunnossa lihakset ja muut tukirakenteet ovat, ratkaisee.

Vierailija
33/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomaan ihmeen vähän eroa entiseen. Olen tiputtanut nopeasti 35kg. Vielä 5 kg ylipainoa. Tarkoitus saada vielä kymppi pois. Jos se viimeinen kymppi tekisi ihmeitä?

Käytännössä huomaan pudotuksen siinä etteivät vaatteet enää kiristä. Silti suurin osa vaatteistani on edelleen samoja kuin 35kg sitten! Moni joutuu uusimaan vaatekaappinsa jo paljon pienemmän pudotuksen jälkeen. Kai vaatteeni olivat sitten monta numeroa liian pieniä alun perin.

Toinen huomionarvoinen juttu on se etten enää häpeä itseäni. Todella vapautunut olo.

Ajattelen pakkomielteiseti ruokaa ja pelkään lihomista. En usko voivani koskaan nauttia monipuolisesta syömisestä terveellä tavalla.

Vierailija
34/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten tuo kuorsaaminen on sellainen juttu, jonka vuoksi kävin tutkimuksissa ihan yliopistosairaalassa ja kukaan ei sanonut, että laihduta. En tajunnut olevani liian lihava, olin paisunut jotenkin huomaamatta pikkuhiljaa.

Kuorsaamiseen vaikuttanee se, jos läskiä kertyy kaulaan. Joillakin normaalipainosillakin voi olla "lihava kaula".

Jossain uniapnean pikatestissä neuvotaan kokeilemaan, saako sormet kaulan ympärille: paina peukalot kevyesti toisiaan vasten ja kierrä muut sormet kaulasi ympäri. Ulottuvatko ne niskan takana yhteen? Mikäli eivät, saatat kuulua riskiryhmään.

Kokeilin ja huomasin että onpas mulla "pehmeä" kaula. Sormet siis meni siis ympäri jos ne tavallaan "upottaa" tuohon löllöön (en siis mitenkään joutunut itseäni kuristamaan :-)) mutta jos niiden pitäisi olla vaan kevyesti tuossa ihon "pinnalla" niin sitten jää vähän vajaaksi.

Oli hieman yllätys kyllä ettei ympärysmitta olekaan tuon suurempi, mitään pooloja kun ei ole voinut käyttää enää muutamaan vuoteen koska ne ahdistaa ja "kuristaa" ja kaulakoruissakin on mystisesti ketjut lyhentyneet.. 

Kaksaria siis löytyy vissiin jo tuplana ja heltalla varustettuna, Nice. Ja ilmeisesti kuorsaan aiempaa enemmän (asun yksin eli en ole ihan varma) mutta ainakin jännästi just nukahtaessa usein "korahdan" niin että herään siihen. Vähän siis samanlainen juttu kuin sellainen "kramppi" joka saa kropan nykäisemään kun on nukahtamassa mutta tuo on oikein kunnon KRAAAAAHHHH johon herään itse ja usein myös koira katsoo mua sellaisella "mitä vttua"-ilmeellä.

Vierailija
35/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jaksaminen lisääntyi

-polvivaivat katosivat

-suolisto alkoi toimimaan paremmin

-nukun vähemmän, mutta paremmin

-parempi itsetunto, kun tuntuu ja näyttää hyvälle ja terveelle

-diabetes- veri- ja sydänsairauksien riski pieneni

-mieli on virkeä ja skarpimpi

Vierailija
36/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomaan ihmeen vähän eroa entiseen. Olen tiputtanut nopeasti 35kg. Vielä 5 kg ylipainoa. Tarkoitus saada vielä kymppi pois. Jos se viimeinen kymppi tekisi ihmeitä?

Käytännössä huomaan pudotuksen siinä etteivät vaatteet enää kiristä. Silti suurin osa vaatteistani on edelleen samoja kuin 35kg sitten! Moni joutuu uusimaan vaatekaappinsa jo paljon pienemmän pudotuksen jälkeen. Kai vaatteeni olivat sitten monta numeroa liian pieniä alun perin.

Toinen huomionarvoinen juttu on se etten enää häpeä itseäni. Todella vapautunut olo.

Ajattelen pakkomielteiseti ruokaa ja pelkään lihomista. En usko voivani koskaan nauttia monipuolisesta syömisestä terveellä tavalla.

Mulla sama -50 kg jälkeen, että todella vähän on muuttunut aiemmasta. Liikkuminen on helpompaa, tosin ei se mahdottoman vaikeaa ollut silloin lihavanakaan. Pitää tietenkin olla kiitollinen, ettei massiivisesta ylipainosta ehtinyt tulla kaikkia täällä lueteltuja vaivoja.

En voi sanoa olevani tyytyväinen vain siihen, että olen päässyt ylipainosta. Siksi aionkin jatkaa projektia "ihannemittoihini", sitten nahankiristykset jne.

Vierailija
37/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsäryt vähenivät huomattavasti ja ainainen väsymys katosi.

Vierailija
38/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaivoja oli paljon ja olen kirjoittanut ne kaikki ylös, joten avaan vihkoni sattumanvaraisesti....K! K:n kohdalla lukee...Kihti ja kiveshiki. Sen pitäisi riittää.

Vierailija
39/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vaivoja oli paljon ja olen kirjoittanut ne kaikki ylös, joten avaan vihkoni sattumanvaraisesti....K! K:n kohdalla lukee...Kihti ja kiveshiki. Sen pitäisi riittää.

😂

Vierailija
40/871 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää näitä kokemuksia. Yritän kerätä motivaatiota painonpudotusurakkaan, ainakin 30kg pitäisi saada pois. Eritoten kiinnostaa itsetuntoon ja itsensä häpeämisen loppumiseen liittyvät kokemukset.