Vaivat jotka hävisivät laihduttamalla?
Mä olen huomannut, että voin kokonaisvaltaisesti paremmin nyt kun olen päässyt normaalipainoon. Listaan tähän konkreettisia juttuja, joita ylipainosta aiheutui mulle ja jotka ovat nyt hävinneet:
1. Kuorsaaminen
2. Väsymys
3. Virtsankarkailu
4. Itsetunto-ongelmat ja siitä seurannut seksielämän virkistyminen
5. Libido
6. Ahdistus ja masentuneisuus
Sen lisäksi iloitsen päivittän uudesta peilikuvastani ja saan jatkuvasti kysymyksiä: olenko rakastunut? Olen kyllä: ITSEENI
Kommentit (871)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoon ei tarvitse tulla kuin muutama lisäkilo niin virtsanpidätys vaikeutuu. Ongelmaa ei ole kun olen ihannepainossa. Todella hyvä syy olla keräämättä painoa.
Miksei tästä puhuta?
Koska kehopositiivisuus, ei saa pahoittaa mieltä.
Hyvä ketju ansaitsee noston. Ja pitää omankin motivaation kunnossa.
- mieliala kohosi
- seksuaalinen halu lisääntyi
- itsevarmuus kasvoi
- ikäkriisi katosi
- toiveikkuus tulevasta lisääntyi
Plantaarifaskiitti ei poistunut, edelleen ärtyilee aika ajoin. Keinukengät jalassa pyrin posottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi lihavat saa vaan syyn lihoa lisää ku ottaa vähä ketiapiinia tai mirtatsapiinia.
Voi olla mutta täytyy muistaa, että liian vähäinen uni aiheuttaa myös lihavuutta.
Jos olet väsynyt ja pinna kireällä valvotun yön jälkeen, stressihormoni- eli kortisolitasosi ovat tapissa, mikä kiihdyttää insuliinitasojen nousua.
Insuliini on "rasvan varastoija" , eli kun "inskaa" on veressä liikaa, se varastoi syömämme ruuan läskinä eikä elimistö pääse hyödyntämään sitä vaan tulee ahmimisen tarve. -Ja juuri sellaisen epäterveellisen ruuan. kukaan ei järsi kaalia stressiinsä vaan pitsaa ym. "lohturuokaa", eli korkeaenergistä ja ladattuna nopeilla hiilareilla, kun elimistö on "taistele tai pakene" - eloonjäämismoodissa.
Ikävä kyllä, tämä ylenmääräinen kortisoli aiheuttaa myös kehon "hiljaista tulehdusta" eli metabolista syndroomaa. eli läski kertyy erityisesti vyötärölle.
Siksi lepo ja hyvä yöuni on huipputärkeää painonhallinnan takia.
Yksi pehmeä konsti on melatoniini. Tutkimusten mukaan, melatoniini ei välttämättä auta kovin paljoa, jos sen nielaisee. Siitä katoaa 70% tehosta. kannattaa kokeilla, että jättää sen pillerin itsekseen liukenemaa poskeen tai ikeneen. Se imeytyy parhaiten elimistön käyttöön limakalvoilta.
Ei hikoiluta enää niin julmetusti ja helteelläkin olo on ihan ok!
Täällä on porukalta hävinnyt ihan oikeita pahoja elämää haittaavia vaivoja, mutta silti niihinki ulee hirvee määrä alapeukkuja.. Kuvastaa hyvin katkerien lihavien mielenmaailman. Vai toivotteko te lihavat jotka alapeukutatte, noita vaivoja muille?? Vaan siksi, että ette itse pysty mukamassa laihduttamaan. Kuvaistaa myös paljon suomalaisuutta.
Haluaisin laihtua, jotta tulisin raskaaksi. On vain tosi vaikeaa.
Onko joku tullut raskaaksi, kun on laihduttanut?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on porukalta hävinnyt ihan oikeita pahoja elämää haittaavia vaivoja, mutta silti niihinki ulee hirvee määrä alapeukkuja.. Kuvastaa hyvin katkerien lihavien mielenmaailman. Vai toivotteko te lihavat jotka alapeukutatte, noita vaivoja muille?? Vaan siksi, että ette itse pysty mukamassa laihduttamaan. Kuvaistaa myös paljon suomalaisuutta.
Etpä taida tuntea useitakaan lihavia ihmisiätai sitten kohdallesi on osunut vain lihavia, joilla on muitakin mielenterveydellisiä tai elämän/ajanhallintaongelmia tai eivät muuten vaikka elä sellaista elämää, jollaista haluaisivat elää (edellä mainitut asiat ovat useimmiten myös niitä lihavuuden primäärisyitä, ylensyönti ja liikkumattomuus on useimmiten se seuraus).
Ei siis kyllä tulis mieleenkään olla katkera niille, jotka ovat onnistuneet laihtumaan, mikäli se on ollut heidän tavoitteensa (viittaan siihen, että joskus tosiaan voi laihtua vaikka jonkun ikävän elämäntapahtuman vuoksi tahtomattaan) vaan olen iloinen heidän puolestaan. Pääasia, että ovat tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä, olivat sitten minkä kokoisia hyvänsä.
Tämä on sitä (usein niin väärin ymmärrettyä) kehopositiivisuutta; antaa ihmisten olla millaisia tahtovat, kunhan ovat itse onnellisia siinä, mitä ovat. Asia ei muille kuulu paitsi silloin, kun joku tuttava laihdutus- tai muusta saavutuksestaan iloitsee, niin silloin toki voi onnitella ja iloita mukana. Tai jos joku kysyy neuvoa elintapoihin, niin silloin voi neuvoa. Tottakai on henkilölle itselleen hienoa, että on normaalipainoisempi, terveempi ja jaksaa tehdä kaikkea paremmin - tämäkään ei kuitenkaan ole syy mollata tai tuomita ylipainoisia, nimittäin se EI kasvata kenenkään motivaatiota painonhallintaan, päinvastoin!
T. Lihava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etpä taida tuntea useitakaan lihavia ihmisiätai sitten kohdallesi on osunut vain lihavia, joilla on muitakin mielenterveydellisiä tai elämän/ajanhallintaongelmia tai eivät muuten vaikka elä sellaista elämää, jollaista haluaisivat elää (edellä mainitut asiat ovat useimmiten myös niitä lihavuuden primäärisyitä, ylensyönti ja liikkumattomuus on useimmiten se seuraus).
Ei siis kyllä tulis mieleenkään olla katkera niille, jotka ovat onnistuneet laihtumaan, mikäli se on ollut heidän tavoitteensa (viittaan siihen, että joskus tosiaan voi laihtua vaikka jonkun ikävän elämäntapahtuman vuoksi tahtomattaan) vaan olen iloinen heidän puolestaan. Pääasia, että ovat tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä, olivat sitten minkä kokoisia hyvänsä.
Tämä on sitä (usein niin väärin ymmärrettyä) kehopositiivisuutta; antaa ihmisten olla millaisia tahtovat, kunhan ovat itse onnellisia siinä, mitä ovat. Asia ei muille kuulu paitsi silloin, kun joku tuttava laihdutus- tai muusta saavutuksestaan iloitsee, niin silloin toki voi onnitella ja iloita mukana. Tai jos joku kysyy neuvoa elintapoihin, niin silloin voi neuvoa. Tottakai on henkilölle itselleen hienoa, että on normaalipainoisempi, terveempi ja jaksaa tehdä kaikkea paremmin - tämäkään ei kuitenkaan ole syy mollata tai tuomita ylipainoisia, nimittäin se EI kasvata kenenkään motivaatiota painonhallintaan, päinvastoin!
T. Lihava
Minä olen viimeinen ihminen mollaamaan kenenkään painoa, enkä sitä tee. Olen 30 vuotta ollut ylipainoinen ja lopulta sairaalloisen lihava. Nyt olen laihtunut 40 kg ja loput 10 kg saavat vaikka jäädäkin. Ikää on yli 50 v, eikä ole minusta realistista pyrkiäkään nuoruuden ihannepainoon. Tämän nahan kanssa on ihan riittävästi tekemistä. Terveyssyistä sain motivaatiota ja lääkäriltä tukea reseptin muodossa. Terveys ja liikkuvuus on parantunut merkittävästi ja itsetuntokin, vaikka olin mielestäni sinut lihavuuteni kanssa. Tein elämäntapamuutoksen vain ja ainoastaan itseni vuoksi, eikä tulisi mieleenkään jaella hyvää tarkoittavia neuvoja ihmisille, jotka eivät sitä tarvitse ja pyydä. Olisin pillastunut, jos minulle olisi pyytämättä jaettu vinkkejä. Kyllä sen tarpeen ja halun täytyy lähteä ihmisestä itsestään.
Pillunpuute. Tosa kun 20 vee sitten laihduin sairastumisesta johtuneesta ylipainosta niin pimpistä oli suorastaan ylitarjontaa🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi lihavat saa vaan syyn lihoa lisää ku ottaa vähä ketiapiinia tai mirtatsapiinia.
Voi olla mutta täytyy muistaa, että liian vähäinen uni aiheuttaa myös lihavuutta.
Jos olet väsynyt ja pinna kireällä valvotun yön jälkeen, stressihormoni- eli kortisolitasosi ovat tapissa, mikä kiihdyttää insuliinitasojen nousua.
Insuliini on "rasvan varastoija" , eli kun "inskaa" on veressä liikaa, se varastoi syömämme ruuan läskinä eikä elimistö pääse hyödyntämään sitä vaan tulee ahmimisen tarve. -Ja juuri sellaisen epäterveellisen ruuan. kukaan ei järsi kaalia stressiinsä vaan pitsaa ym. "lohturuokaa", eli korkeaenergistä ja ladattuna nopeilla hiilareilla, kun elimistö on "taistele tai pakene" - eloonjäämismoodissa.
Ikävä kyllä, tämä ylenmääräinen kortisoli aiheuttaa myös kehon "hiljaista tulehdusta" eli metabolista syndroomaa. eli läski kertyy erityisesti vyötärölle.
Yksi pehmeä konsti on melatoniini. Tutkimusten mukaan, melatoniini ei välttämättä auta kovin paljoa, jos sen nielaisee. Siitä katoaa 70% tehosta. kannattaa kokeilla, että jättää sen pillerin itsekseen liukenemaa poskeen tai ikeneen. Se imeytyy parhaiten elimistön käyttöön limakalvoilta.
Ei toimi mikään näistä selityksistä koskaan,tai ikinä, koska nyt on täysin uusi ilmiö tämä lihavuus.
Ennenkin on valvottu,on ollut hormoonejakin, mutta ei ole koskaan ollut näin paljoa lihavia.
Kertokaa vielä millä menetelmillä laihdutitte!? Pudotin ketolla 12 kg ja sain takaisin kaikki, kun normaalisti aloin syödä ja jumankauta, että pännii! Viime kesänä olin hoikka ja olo oli ihana, nyt kaikkee muuta ja masentaa :((
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa vielä millä menetelmillä laihdutitte!? Pudotin ketolla 12 kg ja sain takaisin kaikki, kun normaalisti aloin syödä ja jumankauta, että pännii! Viime kesänä olin hoikka ja olo oli ihana, nyt kaikkee muuta ja masentaa :((
Laihduttaa millä hyvänsä tavalla, jos laihtumisen jälkeen palaa entiseen, niin totta kai lihot takaisin. Tyhmäkö olet??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaa millä hyvänsä tavalla, jos laihtumisen jälkeen palaa entiseen, niin totta kai lihot takaisin. Tyhmäkö olet??
Ehkä olen tyhmä, kun oletan, että paino voisi pysyä laihdutetuissa lukemissa sitten, kun sen dieetin lopettaa., ei kai dieetti ole ikuinen tila? En sanonut palanneeni entiseen vaan lopettaneeni ketoruokavalion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pehmeä konsti on melatoniini. Tutkimusten mukaan, melatoniini ei välttämättä auta kovin paljoa, jos sen nielaisee. Siitä katoaa 70% tehosta. kannattaa kokeilla, että jättää sen pillerin itsekseen liukenemaa poskeen tai ikeneen. Se imeytyy parhaiten elimistön käyttöön limakalvoilta.Ei toimi mikään näistä selityksistä koskaan,tai ikinä, koska nyt on täysin uusi ilmiö tämä lihavuus.
Ennenkin on valvottu,on ollut hormoonejakin, mutta ei ole koskaan ollut näin paljoa lihavia.
Tietämättömänä on helppo huudella mutua.
Ennenkin on valvottu. Totta, mutta on myös tutkittu, että unen määrä on jatkuvasti vähentynyt, kiitos sähkövalon, kännykän, Netflixin jne. Vuorotyötäkin tekee useampi kuin vielä 40 vuotta sitten. Lisäksi työelämä on muuttunut stressaavammaksi.
Ja hormonejakin on ollut. Mutta ei hormonaalista ehkäisyä niin nuorena kuin nykyisin eikä niin pitkiä aikoja. Eikä myöskään ns. hormonihäiritsijöitä ympäristössä, kosmetiikassa, muoveissa jne
Vierailija kirjoitti:
Plantaarifaskiitti ei poistunut, edelleen ärtyilee aika ajoin. Keinukengät jalassa pyrin posottamaan.
Mulla lievensi plantaarifaskiitin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että alapeukuttajat ovat ylipainoisia? Onko sinulla yliluonnollisia kykyjä?
Mun ystävällä parani myös, vaikkakin laihtui ikävän perhetapahtuman jälkeen vahingossa, kun ei pystynyt syömään, eli vähän vahigossa.